logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای ماشین لباسشویی تی سی ال

راهنمای ماشین لباسشویی تی سی ال
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای ماشین لباسشویی تی سی ال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مقاله از آی پی امداد در مورد راهنمای ماشین لباسشویی تی سی ال صحبت خواهیم کرد. برای نصب ماشین لباسشویی تی سی ال باید به مواردی مانند انتخاب محل مناسب، نزدیک بودن اتصالات شیر آب ورودی و خروجی و پریز برق توجه کرد. پس از نصب، نحوه کار با دکمه ها، برنامه ها و نحوه تغییر و تنظیم آنها را به شما خواهیم گفت. در نهایت نحوه تمیز کردن دیگ، فیلتر، رسوب زدایی و هر کاری که برای تمیز کردن ماشین لباسشویی باید انجام دهید و چه چیزهایی نباید با ماشین لباسشویی تی سی ال بشویید، را خواهیم گفت.

مراحل نصب ماشین لباسشویی تی سی ال چرا پیچ های پشت لباسشویی تی سی ال باز کرد؟ در آوردن و تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی تی سی ال ظرفیت ماشین لباسشویی تی سی ال چقدر است؟ دکمه ها و برنامه های ماشین لباسشویی تی سی ال شستن پتو، رو تختی، کتونی و کفش در ماشین لباسشویی تی سی ال تنظیم دمای آب را در لباسشویی تی سی ال دکمه خشک کن در لباسشویی تی سی ال آیا ماشین لباسشویی تی سی ال قفل کودک دارد؟ چگونه فعال کنیم؟ ریست کردن ماشین لباسشویی تی سی ال روش تمیز کردن محفظه داخلی ماشین لباسشویی تی سی ال چه چیزهایی نباید در ماشین لباسشویی تی سی ال بشوییم؟

مراحل نصب ماشین لباسشویی تی سی ال 

براساس راهنمای ماشین لباسشویی تی سی ال قبل از نصب، باید زمینه را برای نصب آماده کنید. اگر قبل از هر کاری نیاز به جابجایی وسایل و یا حتی تعویض لوله کشی دارید، بهتر است تا در حین نصب با مشکل مواجه نشوید و همچنین نصب بدون مشکلی داشته باشید. انتخاب محل نصب مناسب یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. در این قسمت به راهنمای نصب کامل ماشین لباسشویی تی سی ال و نکاتی که قبل از نصب لباسشویی باید به آنها توجه کنید می پردازیم:

  • ماشین لباسشویی را از جعبه خارج کنید.
  • مکانی را به اندازه ماشین لباسشویی انتخاب کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی به اتصالات شلنگ آب و پریز برق نزدیک است.

ویژگی های محل مناسب برای ماشین لباسشویی تی سی ال:

  1. نزدیک بودن به شیر ورودی آب و حداقل طول شیلنگ آب
  2. نزدیک بودن به لوله تخلیه آب
  3. فاصله 1 تا 1.5 متر از پریز برق
  4. مکانی با فضای کافی

در صورتی که تمام الزامات نصب برآورده شد، می توانید نصب را شروع کنید.

چرا پیچ های پشت لباسشویی تی سی ال باز کرد؟

یکی از مهم ترین مواردی که در صورت فراموشی نه تنها به ماشین لباسشویی تی سی ال فشار وارد می کند، بلکه عمر دستگاه را کاهش می دهد و باعث خرابی آن می شود، باز نکردن پیچ های پشت ماشین لباسشویی TCL است. برای هر مدل ماشین لباسشویی معمولاً 4 تا 6 پیچ پشت آن وجود دارد تا از آسیب دیدن قطعات داخلی حین حمل و نقل جلوگیری شود.

  • پیچ ها را بعد از باز کردن با آچار مخصوص نگه دارید تا در زمان نیاز به جابجایی ماشین لباسشویی ببندید و از آسیب دیدن قطعات داخلی جلوگیری کنید.
  • بهتر است جای پیچ ها را با روکشی که داخل جعبه است بپوشانید.

چرا پیچ های پشت لباسشویی تی سی ال باز کرد؟

انتخاب مکان مناسب ماشین لباسشویی تی سی ال

انتخاب مکان مناسب برای ماشین لباسشویی یکی از مهمترین مواردی است که باید در انتخاب آن وسواس داشته باشید؛ زیرا در صورت عدم انتخاب مکان مناسب در دراز مدت ماشین لباسشویی را با مشکل مواجه می کند که غیر قابل جبران است. و شامل گارانتی نمی شود.

انتخاب مکان مناسب ماشین لباسشویی تی سی ال

محل نصب ماشین لباسشویی تی سی ال باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

  1. حداکثر شیب زمین باید 1 درجه باشد و برای تراز کردن پیچ های پایه آنها را در جهت عقربه های ساعت یا خلاف عقربه های ساعت بچرخانید (از قرار دادن آجر و سنگ و … خودداری کنید).
  2. فاصله شیلنگ آب ورودی باید تا 1 متر باشد.
  3. پریز برق باید نزدیک ماشین لباسشویی باشد تا از کشیده شدن کابل ماشین لباسشویی جلوگیری شود.
  4. شلنگ خروجی را به حداکثر ارتفاع 50 سانتی متر وصل کنید.
  5. حداقل فاصله بین ماشین لباسشویی و وسایل اطراف 5 سانتی متر است.

مواردی که هنگام نصب ماشین لباسشویی تی سی ال باید از آنها اجتناب کنید:

  1. انداختن فرش و موکت زیر ماشین لباسشویی (عدم گردش هوا)
  2. قرار دادن ماشین لباسشویی در محل تجمع حشرات (باطل شدن گارانتی)
  3. قرار دادن ماشین لباسشویی در کنار گاز، شومینه و مایکروفر (آسیب به بدنه و مدار)
  4. قرار دادن ماشین لباسشویی در مکان های خیلی سرد (آسیب به بدنه و المنت)
  5. مکانی که برای ماشین لباسشویی انتخاب می کنید نباید مرطوب باشد (پوسیدگی و احتمال برق گرفتگی)

اتصالات شیلنگ ورودی و خروجی ماشین لباسشویی تی سی ال 

در راهنمای ماشین لباسشویی تی سی ال پس از انتخاب مکان مناسب، نوبت به اتصالات می رسد. همانطور که گفته شد، بهتر است طول شیلنگ آب ورودی 1 متر باشد و در صورت نیاز لوله کشی را تعویض کنید. برای اتصال شیلنگ ورودی آب به ماشین لباسشویی باید موارد زیر را رعایت کنید تا از بروز هر گونه اتفاقی جلوگیری شود. اگر شیلنگ آب به درستی نصب نشده باشد، خطر برق گرفتگی وجود دارد، پس مراقب باشید.

  1. بررسی کنید که شلنگ آب نشتی نداشته باشد.
  2. با کانکتور شلنگ آب وصل کنید.
  3. در صورت فشار زیاد آب از فشارشکن استفاده کنید.
  4. بررسی کنید که طول شلنگ بدون مانع باشد.

اتصالات شیلنگ ورودی و خروجی ماشین لباسشویی تی سی ال

پس از نصب شیلنگ آب ورودی، نوبت به اتصال شلنگ آب خروجی می رسد. برای اتصال شیلنگ آب خروجی بهتر است از لوله زیر سینک ظرفشویی استفاده کنید یا لوله مخصوصی برای اتصال شلنگ آب خروجی از پشت ماشین لباسشویی قرار دهید. توجه داشته باشید که اگر شلنگ تخلیه آب بیش از حد ارتفاع داشته باشد، به خوبی تخلیه نمی شود و باعث ایجاد بوی نامطبوع در ماشین لباسشویی می شود.

تکمیل نصب ماشین لباسشویی تی سی ال و اتصال به پریز 

پس از انتخاب محل مناسب، نصب شیلنگ آب ورودی و خروجی، نوبت به اتصال به پریز برق می رسد. هنگام اتصال ماشین لباسشویی به پریز برق به نکات زیر توجه کنید.

  1. از سالم بودن کابل مطمئن شوید.
  2. از سالم بودن روکش کابل برق اطمینان حاصل کنید.
  3. از کشیدن کابل ماشین لباسشویی تا پریز برق خودداری کنید.
  4. اگر پریز دور است، به هیچ وجه از سه راهی استفاده نکنید (می توانید از محافظ برق استفاده کنید).
  5. هنگامی که از ماشین لباسشویی استفاده نمی کنید، بهتر است آن را از برق بکشید.

اگر امکان ریختن آب روی پریز برق وجود دارد، بهتر است آن را بپوشانید یا محافظی روی پریز بکشید.

در آوردن و تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی تی سی ال 

با توجه به راهنمای ماشین لباسشویی تی سی ال اگر جاپودری را تمیز نکنید، بوی نامطبوع، تشکیل جرم، رسوب و کپک در نهایت منجر به بیماری های پوستی و گرفتگی سوراخ های جاپوداری می شود و در نهایت پودر در جاپوداری باقی می ماند. برای تمیز کردن جاپودری بهترین راه این است که آن را بیرون آورده و جاپودری و محفظه کشویی را تمیز کنید. برای اینکه جاپوداری را به راحتی جدا کرده و بشویید، می توانید ضامن آبی رنگ را که با فلش رو به پایین مشخص شده فشار دهید و بردارید. از دلایل باقی ماندن آب و مواد شوینده در جاپودری ماشین لباسشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فشار کم آب
  •  گرفتگی سوراخ های دوش
  • گرفتگی سوراه ها در ظرف پودر
  •  سختی آب
  •  شیب ماشین لباسشویی

در آوردن و تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی تی سی ال

کدام بخش جاپودری برای پودر، مایع و تاید در لباسشویی تی سی ال است؟

مطابق با راهنمای ماشین لباسشویی تی سی ال برای افزودن مواد شوینده در ماشین لباسشویی های اتوماتیک باید در ابتدا مواد شوینده اضافه کنید و در حین شستشو نمی توان آن را اضافه کرد. با توجه به برنامه های شستشویی که برای لباس ها انتخاب کرده اید، ماشین لباسشویی با زمان بندی خاص خود مواد شوینده را به لباس اضافه می کند. اگر در جاپوداری دقت کرده باشید چندین بخش وجود دارد که هر کدام برای افزودن نوع خاصی از مواد شوینده است. در ماشین لباسشویی تی سی ال جاپوداری 3 بخش و در برخی مدل ها 4 بخش است.

  1. قسمت بزرگ جاپوداری برای افزودن ماده شوینده اصلی (پودر لباسشویی و مایع) است و با علامت || مشخص شده است.
  2. بخش کوچکتری با علامت | مواقعی وجود دارد که لباس ها بسیار کثیف هستند و قبل از شستشوی اصلی آنها را داخل ماشین لباسشویی می گذارید تا خیس بخورند.
  3. همچنین قسمتی برای ریختن مواد نرم کننده و لکه بر در نظر گرفته شده است که با علامت * مشخص شده و برای تعیین حداکثر میزان افزودن آنها علامت Max روی آن مشخص شده است.
  4. بخشی برای افزودن رنگ به لباسشویی وجود دارد.

کدام بخش جاپودری برای پودر، مایع و تاید در لباسشویی تی سی ال است؟

از افزودن بیش از حد مواد شوینده خودداری کنید. باعث فشار به موتور ماشین لباسشویی می شود و در طولانی مدت به ماشین لباسشویی آسیب می رساند.

شوینده مناسب لباسشویی تی سی ال چه ویژگی دارد؟ 

به دلیل کریستالی بودن دیگ ماشین لباسشویی تی سی ال محدودیتی برای افزودن مواد شوینده وجود ندارد. البته استفاده از شوینده های مناسب می تواند به افزایش طول عمر لباس ها کمک کند. در ادامه لیستی از مواد شوینده با ویژگی های هر کدام آورده شده است که می توانید با توجه به نیاز خود و نوع لباس آنها را انتخاب کرده و به ماشین لباسشویی اضافه کنید. انواع مواد شوینده که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • صابون: قدرت پاک کنندگی لکه ها حتی در آب سرد و مناسب برای لباس های نخی و پنبه است.
  • پودر: مناسب برای از بین بردن بوی نامطبوع و لکه های سخت روی انواع لباس ها مناسب استفاده روزمره می باشد.
  • مایع: برای شستشوی کوتاه مدت به علت رقیق بودن و سرعت حل شدن بالا مناسب برای لباس های نخی و پلاستیکی که خیلی کثیف نیستند.
  • قرص: قابلیت تمیز کردن کثیف ترین لباس ها و از بین بردن تیره ترین لکه های روی لباس ها دارد. همچنین مناسب برای جرمگیری دیگ لباسشویی می باشد.
  • لکه بر و نرم کننده: برای نرم کردن، اتو کشی آسان و از بین بردن لکه از لباس های روشن و حساس مناسب است.

شوینده مناسب لباسشویی تی سی ال چه ویژگی دارد؟

ظرفیت ماشین لباسشویی تی سی ال چقدر است؟

وقتی می خواهید ماشین لباسشویی را پر از لباس کنید و آن را روشن کنید، باید به ظرفیت شستشوی ماشین لباسشویی توجه کنید. برای شستن لباس ها باید حداقل نصف و حداکثر 3.4 ظرفیت دیگ پر شود. اگر لباس ها کمتر از حجم مشخص شده باشند، صدا و لرزش لباسشویی شنیده می شود. اگر بیش از ظرفیت پر شود، لباس تمیز نمی شود، مواد شوینده روی لباس باقی می ماند، به ماشین لباسشویی فشار وارد می شود و در نتیجه عمر آن کاهش می یابد.

ظرفیت ماشین لباسشویی تی سی ال چقدر است؟

  دکمه ها و برنامه های ماشین لباسشویی تی سی ال

براساس راهنمای ماشین لباسشویی تی سی ال برای شستن هر نوع لباسی باید برنامه مناسب همان لباس را انتخاب کنید. در غیر این صورت نه تنها لباس ها تمیز نمی شوند، بلکه احتمال آسیب، پارگی، تغییر رنگ و یا مخلوط شدن رنگ آن ها وجود دارد. در ادامه برنامه های شستشو و کاربرد هر کدام را برای شما آورده ایم. این برنامه ها در بین تمامی مدل های ماشین لباسشویی تی سی ال رایج است.

نام برنامه لباسشویی معنی فارسی برنامه کاربرد برنامه در شستشو
+Pre Wash آبکشی اضافه مناسب برای دوبار آبکشی لباس های نجس و یا بسیار کثیف
Mix wash مخلوط برای لباس هایی که با جنس های مختلف مثل کتان و الیاف مصنوعی
shirt تشرت از این برنامه برای شستن تیشرت و انواع پیراهن استفاده کنید.
Dark color رنگ تیره بیشتر برای شستشوی لباس های رنگ تیره و مشکی مناسب است.
Cotton پنبه این برنامه برای لباس هایی از جنس پنبه و نخ پنبه مناسب است.
Wool شستن لباس های پشمی برای لباس های بافتنی و پشمی میتوانید از این برنامه استفاده کنید تا از دفرمه و گشاد شدن لباس ها بافتنی جلوگیری کنید.
Spin چرخش برای خشک کردن لباس بدون شستشو
Synthetic لباس هایی از جنس الیاف مصنوعی برای لباس هایی که از الیاف مصنوعی میباشند میتوانید از این برنامه استفاده کنید.
Silk/Delicate ظریف همانطور که از نامش مشخص است برای شستن لباس های ظریف و لباس زیر میتوانید این برنامه را استفاده کنید.
Kids wear شستن لباس بچه برای شستشوی لباس های کودک از این برنامه استفاده کنید.
Super Quick شستشوی سریع برای لباس های رنگی که نسبتا کثیف نیستند اما نیاز به شستشو با دمای نه چندان بالا دارند این برنامه مناسب است.
Intensive متمرکز بر کثیفی مناسب شستن لباس های خیلی کثیف که فکر می کنید هرگز تمیز نمی شوند.
 Drum Clean شستشوی محفظه برای شستن محفظه داخلی ماشین لباسشویی پودر مخصوص تمیز کردن محفظه را بریزید و این برنامه را انتخاب کنید.
Rinse+spin آبکشی و خشک کن از این برنامه برای ماشین لباسشویی های تمام اتوماتیک استفاده میشود پس از آبکشی لباس ها را کاملا خشک میکند.
Bedding رخت خواب مناسب شستشوی پتو، ملحفه و رو تختی
Allergy Care آلرژی برای از بین بردن باکتری و آلودگی از روی لباس ها با دمای بیش از 60 تا 90 درجه
Sport/Fitness ورزشی/ تناسب اندام مناسب شستن لباس های ورزشی که کثیف نیستند و از جنس الیاف و نخ پنبه می باشند.

شستن پتو، رو تختی، کتونی و کفش در ماشین لباسشویی تی سی ال 

با برنامه Bedding که مخصوص شستن روتختی، پتو و ملحفه است، می توانید یک پتوی یک نفره را با ماشین لباسشویی زیر 10 کیلوگرم و یک پتوی دو نفره را با ماشین لباسشویی بالای 10 کیلوگرم بشویید. برای شستن حوله در ماشین لباسشویی و همچنین تن پوش و لباس های پشمی بهتر است از برنامه Wool استفاده کنید. این برنامه برای شستن لباس های کرکی می باشد و به جنس، سایز و رنگ آنها آسیبی نمی رساند. علاوه بر این، به دلیل کرکی بودن حوله، بهتر است آن را با لباس های دیگر نشویید.

شستن پتو، رو تختی، کتونی و کفش در ماشین لباسشویی تی سی ال

برای شستن انواع کتانی و کفش بهتر است با توجه به جنس آنها برنامه شستشوی مناسبی را انتخاب کنید. اما به طور کلی برای شستن آنها می توان از برنامه Sport/Fitness که مخصوص شستن لباس های ورزشی است استفاده کرد. قبل از شستن کتانی در ماشین لباسشویی بهتر است بندهای آن را باز کنید تا کاملا تمیز شود.

تنظیم دمای آب را در لباسشویی تی سی ال 

در ماشین لباسشویی های اتوماتیک امکان تنظیم دمای آب به صورت دستی وجود دارد. البته اکثر برنامه های ماشین لباسشویی دمای مشخصی از کارخانه دارند، اما می توانید دمای مورد نظر را برای کاهش مصرف انرژی و با توجه به نوع لباس تنظیم کنید. برای تنظیم آن دکمه Temp را فشار داده و دمای آب را از 20 تا 90 درجه سانتیگراد انتخاب کنید.

تنظیم دمای آب را در لباسشویی تی سی ال

در صورت نیاز به گرم کردن آب، ماشین لباسشویی با المنتی که دارد دمای آب را در سطح مشخص شده برنامه تنظیم می کند. اگر برای شستن لباس ها از آب گرم و داغ استفاده کنید باعث ایجاد چین و چروک بیشتر روی آن ها می شود.

دکمه خشک کن در لباسشویی تی سی ال

شما می توانید مطابق با راهنمای ماشین لباسشویی تی سی ال دکمه Spin را فشار دهید تا دکمه خشک کن ماشین لباسشویی را فعال و غیرفعال کنید و تعداد دور در دقیقه را برای خشک کردن لباس تنظیم کنید. حتی می‌توانید لباس‌هایی را که با دست شسته‌اید و فقط باید آب آن را آبکشی کنید، داخل ماشین لباسشویی بگذارید و دکمه Spin را فشار دهید و سرعت چرخش را از 400 به 1400 تنظیم کنید.

روش تمیز کردن محفظه داخلی ماشین لباسشویی تی سی ال 

در ماشین لباسشویی های تی سی ال برنامه ای به نام Drum clean وجود دارد که مخصوص تمیز کردن لباسشویی طراحی شده است و بهتر است بسته به میزان شستشو هر 6 ماه یکبار از این برنامه استفاده شود تا از تشکیل رسوب جلوگیری شود. این برنامه با دمای 65 درجه نیز عمل ضدعفونی کردن را انجام می دهد. اگر می خواهید تمیزکردن دیگ به بهترین شکل انجام شود، یک قرص رسوب گیر را در محفظه دیگ قرار دهید.

آیا ماشین لباسشویی تی سی ال قفل کودک دارد؟ 

برای جلوگیری از تغییر تنظیمات ماشین لباسشویی و دستکاری آنها توسط کودکتان، می توانید با فشار دادن همزمان دکمه های Per Wash و Medic Rinse، قفل کودک را فعال و غیرفعال کنید. در برخی از مدل های ماشین لباسشویی تی سی ال به نام Child lock و با نماد کلید مشخص شده است.

ریست کردن ماشین لباسشویی تی سی ال

اگر تنظیمات ماشین لباسشویی به هم ریخته و برنامه های شستشو اجرا نشد، بهتر است یک بار ماشین لباسشویی را به تنظیمات کارخانه برگردانید، ممکن است مشکل به وجود آمده به دلیل دستکاری تنظیمات باشد. در ماشین لباسشویی تی سی ال دکمه ای به نام ریست وجود دارد که با فشار دادن و نگه داشتن آن برای چند ثانیه ملودی می شنوید و ماشین لباسشویی ریست می شود. اگر دکمه تنظیم مجدد وجود ندارد، می توانید:

  1. ماشین لباسشویی را چند دقیقه از برق بکشید تا به طور خودکار ریست شود.
  2. دکمه پاور را چند دقیقه نگه دارید تا ریست شود.

تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی تی سی ال 

یکی از موارد مشابه برای تمام ماشین های لباسشویی درب جلو این است که آب و مواد شوینده نزدیک در و لاستیک اطراف آن باقی می مانند. اگر این لاستیک تمیز نشود به مرور زمان باعث تغییر رنگ لاستیک اطراف در و همچنین تجمع باکتری و کپک می شود. بهتر است هر بار بعد از شستشو آن را تمیز و خشک کنید. اگر هر بار بعد از شستشو این کار را انجام نمی دهید، لاستیک اطراف در را با محلول آنتی باکتریال و آب و سرکه ماهی یک بار کاملا تمیز کنید.

با این کار از بو نامطبوع، تجمع باکتری ها و کپک ها جلوگیری می کنید.

در آوردن و تمیز کردن فیلتر لباسشویی تی سی ال  

فیلتر ماشین لباسشویی تی سی ال یکی از مهم ترین قسمت هایی است که باید به صورت دوره ای خودتان آن را تمیز کنید. اگر فیلتر تمیز نشود، بوی نامطبوعی از ماشین لباسشویی می آید. بهتر است هر 6 ماه یکبار فیلتر را به طور کامل تمیز و شستشو دهید.

برای تمیز کردن فیلتر لباسشویی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. درب کوچک سمت راست ماشین لباسشویی را باز کنید.
  2. ظرفی زیر آن قرار دهید تا آب و مواد داخل صافی داخل آن بریزد.
  3. ابتدا شلنگ تخلیه را رها کرده، درپوش آن را بردارید و آب را داخل ظرف بریزید.
  4. درپوش فیلتر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و آن را باز کنید(همیشه دو فنجان آب در فیلتر وجود دارد).
  5. پس از تخلیه آب، فیلتر را خارج کرده و کاملا بشویید و داخل محفظه فیلتر را با دستمال تمیز کنید.
  6. فیلتر را در جای خود قرار داده و آن را محکم ببندید.

مطمئن شوید که فیلتر کاملا بسته شده است. خطر برق گرفتگی وجود دارد.

طریقه رسوب زدایی لباسشویی تی سی ال 

یکی از بهترین روش های جرم گیری ماشین لباسشویی استفاده از برنامه Drum Clean می باشد که حداقل هر 6 ماه یکبار این برنامه باید با مواد شوینده مناسب و بدون لباس استفاده شود. برنامه Drum Clean با دمای 60 درجه برای تمیزی و ضد باکتری بودن ماشین لباسشویی مناسب است.

از مزایای رسوب زدایی ماشین لباسشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش کارایی و عمر مفید ماشین لباسشویی
  • تمیز کردن مسیر و لوله تخلیه
  • خوشبو شدن ماشین لباسشویی

برای رسوب زدایی شستشوی لباسشویی تی سی ال یکی از محلول ها یا مواد شوینده زیر را داخل ماشین لباسشویی بریزید و آن را روشن کنید.

  • مخلوط 100 گرم جوش شیرین، 1 لیتر وایتکس، 1 قاشق نمک و 1 قاشق پودر لباسشویی
  • ترکیب 100 گرم جوش شیرین و سرکه
  • قرص جرم گیر
  • مقدار مناسب پودر ضد رسوب را داخل ظرف پودر بریزید.

خوشبو کردن ماشین لباسشویی تی سی ال 

از دلایل بوی نامطبوع ماشین لباسشویی می توان به این موارد اشاره کرد: کثیف بودن لاستیک اطراف درب، کپک و جرم داخل جاپودری، کثیف بودن فیلتر و تخلیه نشدن کامل آب اشاره شده. اگر کارهای ذکر شده را انجام داده اید اما هنوز بوی نامطبوعی از ماشین لباسشویی می آید، بهتر است بعد از هر بار شستشو سریع لباس ها را از ماشین لباسشویی خارج کرده، لاستیک اطراف در را کاملا خشک کنید و درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید. به طوری که هوا به گردش در آید و رطوبت داخل دیگ از بین برود.

چه چیزهایی نباید در ماشین لباسشویی تی سی ال بشوییم؟

توجه داشته باشید که نمی توانید همه چیز را در ماشین لباسشویی تی سی ال بشویید. در زیر لیستی از وسایلی که نباید آنها را با لباسشویی، بشویید آورده شده است. با رعایت نکات ذکر شده از برق گرفتگی، آتش سوزی یا سوراخ شدن دیگ جلوگیری کنید. هنگام شستن لباس ها دقت کنید که سکه ها در جیب لباس نباشد. هر سکه ای می تواند لوله تخلیه را مسدود کند.

  1. لباس های آغشته به مواد اشتعال زا
  2. عروسک و لباس های دارای کیت برقی
  3. الیاف و فوم
  4. کیف های یراق دار با آویز
  5. اجسام نوک تیز
  6. ترمه و لباس های سنگدوزی شده
18 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • زهرا 23 فروردین 1403

    سلام یک دست لباس رو تو ماشین لباسشویی چجوری بشوریم؟؟

    پاسخ دادن
  • احمد موذن زاده 17 آبان 1402

    سلام خسته نباشید من تازه لباسشویی تی سی ال ۸ کیلویی مدل G82-AS خریدم درب لباسشویی رو حالت قفل هست و باز نمیشود لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 آبان 1402

      درود، علامت قفل لباسشویی را سه الی شش ثانیه نگه دارید. اگر مشکل رفع نشد، میکروسوئیچ درب را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • زهرا 21 خرداد 1402

    لباسشویی ما هنگام شستشو صدا میده و من فکر صدای تسمه یا چیز دیگه ای باشه که سابیده میشه انگاری مشکل از کجاست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 خرداد 1402

      درود، ممکن است چیزی داخل دیگ گیر کرده باشد.

      پاسخ دادن
    • زهرا 30 خرداد 1402

      منظور از دیگ جاییه که لباسها و میندازیم یا داخل موتور دستگاه؟؟

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 30 خرداد 1402

        درود، دیگ یا وان لباسشویی محلی است که لباس ها را درون آن انداخته و شستشو صورت می گیرد.

        پاسخ دادن
    • جمالی فر 01 شهریور 1402

      چطور دستگاه رو از سایلنت خارج کنیم؟

      پاسخ دادن
  • مسعود 31 اردیبهشت 1402

    خطای E1 در لباسشویی تی سی ال چیست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 اردیبهشت 1402

      درود، هیدروستات و شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی را چک کنید.

      پاسخ دادن
    • مریم عباسی 10 تیر 1402

      سلام علامت بی صدا بودن لباسشویی تی سی ال رو چطور میتونم برطرف کنم؟!

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 10 تیر 1402

        درود، دکمه سایلنت روی لباسشویی را سه الی شش ثانیه نگه دارید یا یک بار لباسشویی را از برق کشیده و مجددا وصل کنید.

        پاسخ دادن
  • Narges 24 بهمن 1401

    ماشین لباس شویی خوبیه خیلی خوب میشوره اما باید طرز استفاده ازش رو بدونید

    پاسخ دادن
  • حلیمه بزازیان 12 بهمن 1401

    سلام وقت بخیر . ما لباسشویی 6 کیلویی TCL خریدیم .. میخواستم بپرسم چیکار کنم که دور تند هنگام شستشو کار نکند ؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 بهمن 1401

      سلام، خب از لباسشویی استفاده نکنید.

      پاسخ دادن
    • Narges 24 بهمن 1401

      خوب هر گزینه شسشوی مخصوص خودشو داره باید بفهمید هر گزینه برای چه کاریه و راحت تر لباستون شسته شه

      پاسخ دادن
      • لقمان 28 تیر 1402

        سلام و درود، لباسشویی ما در هنگام شستشو و چرخش صدای زیادی داره

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 28 تیر 1402

          درود، این صدا می تواند از آبکش یا بلبرینگ های موتور دستگاه باشد.

          پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد