logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه افزایش سرمای کولرگازی

نحوه افزایش سرمای کولرگازی
نحوه افزایش سرمای کولرگازی
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه افزایش سرمای کولرگازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

نحوه افزایش سرمای کولرگازی چگونه است؟ قطعا بروز کوچک ترین ایراد در میزان سرمای خروجی از کولر گازی می تواند باعث کلافگی کاربران شود. در زمینه آموزش روش های تقویت کولر گازی فقط مربوط به دستگاه خنک کننده نیست، بلکه عوامل محیطی بسیاری هم در این امر نقش دارند. با آی پی امداد باشید تا در این مقاله به پرسش چگونه باد کولر گازی را سرد کنیم پاسخ مناسبی را ارائه کرده و روش های کارآمد جهت افزایش سرمای کولر گازی مانند تمیز کردن فیلتر و شبکه ها، رفع انسداد فیلتر و … را شرح دهیم.

کاربران گرامی؛ با مطالعه این مقاله و با استفاده از دانش فنی متخصصین مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد می توانید بدون کمک تکنسین یا متخصص به خصوصی در منزل سطح سرمایش کولرگازی خود را ارتقا دهید.

ترفند‌های ساده برای تقویت کولر گازی

در گرمای تابستان، کولرگازی از جمله وسایل سرمایشی است که مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. در برخی مواقع ممکن است بادی که از کولرگازی خارج می شود، خنکی لازم را نداشته باشد و کاربران به دنبال یافتن راهکارهایی برای افزایش سرمای کولر گازی خود باشند. از این رو در این بخش راهکارهای مناسب را برای شما ذکر کرده ایم که می توانید به کمک آنها اقدام به تقویت کولر گازی خود نمایید.

سوال پاسخ
نحوه افزایش سرمای کولرگازی
  • تغییر تنظیمات دستگاه
  • تمیز کردن فیلتر و شبکه های کندانسور
  • رفع انسداد فیلتر
  • شارژ گاز

نحوه تولید سرما در کولر گازی

نحوه تولید سرما در کولر گازی

در این بخش برای آشنایی با نحوه کارکرد کولرگازی به بررسی چگونگی تولید سرمای کولر گازی برای شما پرداخته ایم. به طور کلی روند کار اسپیلت به این صورت است که گاز درون کمپرسور متراکم شده و با فشار زیادی به سمت کندانسور حرکت می کند. سپس گرمای خود را از دست داده و به حالت مایع تبدیل می گردد. این مایع از درون شیر انبساط کولرگازی خارج شده با افت فشار شدید به سمت ورودی اواپراتور دستگاه هدایت می شود.

در اوپراتور، مجددا براساس دمای محیط تبدیل به گاز شده و سرمای خود را به سیم پیچ های اواپراتور پس می دهد. هوای اتاق توسط فن خنک کننده در پنل داخلی به گردش درآمده و سپس با عبور ای سیم پیچ ها سرد شده و از پنل خارج به درون اتاق هدایت می گردد. گاز تبخیر شده نیز مجددا توسط کمپرسور مکش شده و در نهایت این سیکل ادامه پیدا خواهد کرد.

چگونه سرمای کولر گازی را بیشتر کنیم؟

چگونه کولر گازی را سرد کنیم؟ در برخی مواقع برلای شما نیز این مشکل پیش می آید که کولر گازی سرمای مناسبی را برای محیط خانه به وجود نمی آورد. در این مواقع افراد به دنبال این هستند تا راهکارهایی را پیدا کنند که بتواند به افزایش سرمای کولر گازی آنها کمک نماید. به طور کلی شما با در نظر گرفتن برخی از نکات به راحتی می توانید باد سرد کولرگازی خود را افزایش دهید. در ادامه به بررسی برخی از رایج ترین روش ها و توضیح هریک از آنها پرداخته ایم.

تغییر تنظیمات ریموت کنترل برای افزایش سرمای کولرگازی

استفاده از تنظیمات ریموت کنترل برای افزایش سرمای کولر گازی

برای افزایش سرمای کولر گازی حتما به تنظیمات دستگاه توجه کافی را داشته باشید و اطمینان پیدا کنید که دستگاه در حالت کول قرار دارد و دمای آن نیز مناسب با میزان دمای محیط خود تنظیم کنید. برای تنظیم سرمای کولر گازی ایجاد دمای خنک بهتر است درجه کولر گازی بین 18 تا 22 باشد.

رفع انسداد سوراخ های پنل فیلتر جهت تقویت کولر گازی

یکی از مهمترین راهکارهای افزایش سرمای کولر گازی چک کردن فیلتر کولر و اطمینان از مسدود نبودن سوراخ های آن است. زیرا مسدود شدن مسیر خروجی باد کولر باعث می شود جریان هوا کندتر و گرم تر باشد. دقت داشته باشید که نظافت فیلتر کولر گازی نیز به تقویت کولر گازی کمک می کند.

شارژ گاز دستگاه برای تنظیم سرمای کولر گازی

شارژ گاز دستگاه برای بیشتر کردن باد سرد کولر گازی

اگر احساس می کنید که کولرگازی شما خنکی کافی را ندارد و عملکرد آن نسبت به گذشته ضعیف تر شده است، به شما توصیه می کنیم تا پس از بررسی میزان گاز دستگاه اقدام به شارژ گاز کولر گازی کنید.

  • کم بودن گاز اسپیلت باعث می شود که دستگاه حجم باد کمتر و به صورت گرم را تولید کند.
  • بهتر است به منظور افزایش سرمای کولر گازی در آغاز استفاده از آن حتما میزان گاز آن چک شود و در صورت کم بودن گاز شارژ شود.

تمیز کردن فیلتر و شبکه ها جهت افزایش سرمای اسپیلت

یکی از مهمترین اقداماتی که لازم است جهت افزایش سرمای کولرگازی انجام دهید، تمیز کردن فیلتر کولرگازی و شبکه های کندانسور آن است. به طور کلی با گذشت زمان ممکن است گرد و خاک زیادی در پنل داخلی و شبکه های کندانسور کولرگازی تجمع می شود که می تواند موجب کاهش سرمای دستگاه گردد. از این رو شما با تمیز کردن و سرویس به موقع کولرگازی خود می توانید از مسدود شدن و کثیفی این بخش ها به میزان زیادی جلوگیری نمایید. همچنین در صورت نیاز باید فیلترهای کولرگازی خود را تعویض نمایید.

بررسی عوامل محیطی تاثیر گذار در سرمای کولر گازی

در ادامه به بررسی عواملی می پردازیم که می توانند در میزان سرمای کولر گازی تاثیر بسیار زیادی داشته باشند و بهتر است مورد توسط کاربران قرار بگیرند:

  • یکی از مهمترین عوامل تظیم دمای محیط است. برای تنظیم دمای فضای داخل خانه و خنک تر نگه داشتن محیط ، بهترین کار بستن درز پنجره ها و مسدود کردن راه های ورود هوای گرم به داخل محیط است.
  • همچنین انتخاب رنگ روشن برای پرده ها نیز می تواند تا میزان زیادی از جذب نور و گرمای خورشید جلوگیری کند.
  • بسته نگه داشتن پرده ها نیز از دیگر عواملی است که باعث کاهش ورود هوای گرم به منزل می شود.
  • در زمان آشپزی بهتر است برای کاهش تجمع هوای گرم در منزل از هود استفاده کنید تا میزان پخش شدن هوای گرم در منزل را به حداقل برسانید.
  • با توجه به اینکه تابش مستقیم نور آفتاب به دستگاه خنک کننده و فن دستگاه می تواند باعث افزایش تولید هوای گرم در کولر گازی شود، بهتر است محل نصب فضایی دارای سایه بان یا محیط سایه زیر درخت باشد که با خنک ماندن بدنه به طور غیر مستقیم باعث افزایش سرمای کولر گازی شود.
  • روشن نکردن همزمان چند وسیله برقی به صورت همزمان نیز در میزان گرمای تولید شده در خانه تاثیر بسزایی دارد.
  • بهترین مکان برای قرار دادن فن قسمت شمالی ساختمان است که تابش نور خورشید کمتر است. با خنک تر بودن قسمت خارجی کولر گازی افزایش سرما در محیط داخل بهتر انجام میشود.
  • یکی دیگر از راهکارهای تقویت کولر گازی انتخاب ظرفیت دستگاه با توجه به فضای شماست.

خلاصه ای از نحوه افزایش سرمای کولرگازی

 امیدواریم مقاله نحوه افزایش سرمای کولر گازی برای شما عزیزان مفید واقع گردد. توضیحاتی که ارائه شد، به این منظور است تا شما بتوانید در منزل و یا محل کار اقدام به تقویت کولر گازی خود نمایید و مشکل کاهش برودت در تابستان را برطرف کنید. در این مقاله به طور کاملی مواردی را بررسی کردیم که به کمک آنها می توانید اقدام به بیشتر کردن سرمای کولر گازی خود نمایید. از جمله این موارد می توان به رفع انسداد فیلتر، تمیز کردن فیلتر و شبکه های کولرگازی، افزایش گاز مبرد و تغییر تنظیمات دستگاه اشاره کرد. همچنین در انتهای این مطلب به برسری نکاتی پرداختیم که با رعایت آنها می توانید بیشترین سرما را از دستگاه خود دریافت نمایید. در صورت وجود هرگونه مشکل در این زمینه و نیاز به استفاده از خدمات تعمیر کولر گازی در محل می توانید از متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد