logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خاموش شدن یخچال

علت خاموش شدن یخچال
علت خاموش شدن یخچال
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خاموش شدن یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یخچال یکی از مهمترین لوازم خانگی است که نقش حیاتی در نگهداری از مواد غذایی دارد. خاموش شدن ناگهانی یخچال می‌ تواند بسیار دردسرساز باشد، بخصوص در گرمای تابستان که فساد سریع مواد غذایی می‌ تواند منجر به ضرر مالی و مشکلات مختلفی شود. بسیاری از کاربران آی‌ پی امداد این سوالات را از ما می پرسند که چرا یخچال معمولی، قدیمی، الکترونیکی یا مکانیکی ناگهان خاموش می‌ شود؟ دلیل خاموش شدن موتور یخچال چیست؟ علت خاموش شدن یخچال بعد از چند ثانیه چیست؟ از این رو در این مقاله از آی پی امداد به بررسی علت خاموش شدن یخچال قدیمی و جدید می‌ پردازیم. نگران نباشید و با مطالعه این مقاله و مشاهده ویدیو آموزشی آن می‌ توانید به راحتی در منزل خود به عیب یابی و رفع مشکل بپردازید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش در مورد علت خاموش شدن یخچال می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکاران وبسایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

ویدیو آموزشی علت خاموش شدن ناگهانی یخچال

چنانچه از مدل های مختلف یخچال فریزر استفاده می کنید و دستگاه شما در حین کار و به صورت ناگهانی خاموش شده است، جهت بررسی و رفع مشکل می توانید به مشاهده فیلم آموزشی زیر بپردازید.

7علت خاموش شدن یخچال قدیمی یا معمولی + راه‌حل

اگر یخچال خاموش میشود، باید بررسی نمایید که مشکل در کدام قطعه است؛ زیرا به خودی خود یخچال خاموش نمیشود. یخچال فریزر با اتصالات برقی روشن میشود. اگر هر کدام از این اتصالات مشکلی داشته باشد، دستگاه خاموش میشود. برای بررسی مشکل خاموش شدن یخچال ابتدا باید دقت نمایید که یخچال فریزر شما مکانیکی (معمولی یا قدیمی)، الکترونیکی یا نیمه الکترونیکی (در این مدل تایمر به جای برد الکترونیکی تعبیه شده) است. به طور کلی علت خاموش شدن یخچال قدیمی یا معمولی به شرح زیر میباشد:

  1. نوسانات شدید برق
  2. بروز ایراد در کمپرسور
  3. خرابی اتصالات و سیم کشی
  4. سوختگی برد الکترونیکی
  5. خرابی ترموستات
  6. داغ شدن موتور
  7. نشتی گاز

در ادامه هریک از این موارد به همراه راهکارهای برطرف کردن مشکل را بررسی خواهیم کرد.

1. نوسانات شدید برق

نوسانات شدید برق یکی از علت هایی است که باعث خاموش شدن ناگهانی یخچال می شود. زمانی که کم و زیاد شدن جریان برق اتفاق می افتد، در صورتی که یخچال از محافظ برخوردار باشد، با خاموش شدن ناگهانی یخچال از سوختن آن جلوگیری می کند و فیوز میپرد. همچنین اختلال در عملکرد محافظ یا سوختن این قطعه نیز موجب خاموش شدن ناگهانی یخچال می شود. اگر یخچال شما به دلیل نوسان برق خاموش شده است، قبل از روشن کردن مجدد آن چند دقیقه صبر کنید. این کار به کمپرسور زمان می دهد تا خنک شود و از آسیب دیدگی بیشتر آن جلوگیری می کند. اگر یخچال شما همچنان روشن نمی شود، باید با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید.

2. خراب شدن کمپرسور یخچال

موتور یا کمپرسور یخچال اصلی ترین قطعه در دستگاه است که هرگونه نقص یا اختلال در عملکرد آن باعث خاموش شدن یخچال می شود. در مواقعی ممکن است به دلیل استفاده طولانی مدت، قدیمی شدن موتور، داغ شدن، ضربه و … کمپرسور یخچال بسوزد. سوختن یا از کار افتادن کمپرسور یخچال باعث خاموش شدن ناگهانی آن می شود. همچنین در کنار کمپرسور یخچال ساید بای ساید، فن تعبیه شده است و اگر خراب شود، منجر به داغ شدن بیش از اندازه کمپرسور و در نهایت سوختن آن می شود. همچنین کمپرسور به وسیله رله اورلود (در بعضی مدل ها هم علاوه بر رله، خازن تعبیه شده است) راه اندازی میشود و با سوختن آن توان روشن شدن ندارد.

  • در این شریط برای رفع مشکل و تعمیر موتور یخچال خود از یک فرد متخصص کمک بگیرید.
  • البته تعمیر کمپرسور معمولا قابل انجام نبوده و امکان آسیب دیدگی مجددا آن وجود دارد. در برخی موارد ممکن است تعویض کمپرسور یخچال مقرون به صرفه تر باشد.

خراب شدن کمپرسور یخچال

3. خراب شدن اتصالات، سیم و کابل یخچال

سومین علتی که باعث خاموش شدن ناگهانی یخچال می شود، خراب شدن انواع اتصالات، سیم، کابل، پریز، محافظ و … است. اگر سیم یخچال ساییده شده، خم شده یا به هر نحوی آسیب دیده باشد، ممکن است برق به درستی به یخچال نرسد و خاموش شود. همچنین، اگر پریز برق مشکل داشته باشد، می تواند باعث قطعی جریان برق به یخچال شود. دوشاخه یخچال نیز ممکن است کثیف، زنگ زده یا آسیب دیده باشد و به همین دلیل اتصال درستی با پریز برق برقرار نکند.

  • بنابراین بهتر است هر چه سریع تر برای جلوگیری از آسیب بیشتر یخچال، ‌تعمیرات سیم و کابل را انجام دهید.
  • ابتدا، سیم برق یخچال را به دقت بررسی کنید تا ببینید آیا ساییدگی، خمیدگی یا آسیب دیدگی وجود دارد.
  • همچنین پریز برق را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سالم است.
  • اگر دوشاخه کثیف است، آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. اگر دوشاخه زنگ زده یا آسیب دیده است، باید آن را تعویض کنید.
  • از یک محافظ برق با کیفیت برای محافظت از یخچال در برابر نوسانات برق استفاده کنید.

خراب شدن اتصالات، سیم و کابل یخچال

4. سوختن برد الکترونیکی یخچال

برد از مهمترین اجزای یخچال به شمار می آید که به عنوان مغز یخچال عمل کرده و با دریافت اطلاعات از سایر اجزا، موجب دستور اطلاعات به سایر بخش های یخچال می شود. در مواقعی ممکن است برد الکترونیکی یخچال به دلیل برخورد با آب، ضربه و … خراب شود. در صورت خراب شدن برد قطعه ای برای ارسال و دستور اطلاعات در یخچال وجود ندارد و عملکرد یخچال دچار اختلال می شود. این موضوع موجب خاموش شدن یخچال می شود. برای رفع عامل خاموش شدن برد یخچال میتوانید با آی‌ پی امداد تماس حاصل نمایید.

  • ابتدا باید به دنبال علائم سوختگی یا آسیب دیدگی روی برد الکترونیکی باشید.
  • اگر مطمئن نیستید که برد الکترونیکی سوخته است، می توانید آن را توسط یک تکنسین متخصص تست کنید.
  • اگر برد الکترونیکی سوخته باشد، باید با یک برد جدید تعویض شود.

سوختن برد الکترونیکی یخچال

5. خراب شدن ترموستات یخچال

ترموستات یکی از قطعات بسیار مهم و کاربردی در یخچال است که موجب تنظیم دما در یخچال ها می شود. این قطعه ممکن است به دلایل متعددی خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد. در صورتی که ترموستات خراب شود، اطلاعات غلط و نادرستی را به موتور یخچال منتقل می کند و در نتیجه نیاز به تعمیر ترموستات یخچال می باشد. این موضوع علاوه بر اختلال در عملکرد یخچال، ممکن است در مواقعی موجب خاموش شدن آن نیز شود. علت خاموش شدن یخچال در اثر خراب شدن ترموستات به دلیل ارسال اطلاعات اشتباه به کمپرسور است. توجه نمایید که ترموستات یخچال قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود.

خراب شدن ترموستات یخچال

6. داغ شدن زیاد موتور یخچال

یکی از دلایل خاموش شدن یخچال، داغ شدن زیاد موتور است که ممکن است به دلیل استفاده مداوم، قرار گرفتن در محیط های گرم، کاهش گاز مبرد، خراب شدن فن و … اتفاق بی افتد. داغ شدن موتور یخچال باعث فشار زیاد به دستگاه و در نتیجه خاموش شدن آن می شود. علت خاموش شدن موتور یخچال مربوط به نوسان برق، سوختن رله اورلود و یا کارکرد بیش از اندازه این قطعه می‌باشد.

  • بر همین اساس بهتر است اولاً از پر بودن گاز مبرد اطمینان حاصل کنید.
  • دوماً دستگاه یخچال را در جایی به دور محیط های گرم قرار دهید.
  • همچنین در طی فواصل منظم یخچال را خاموش کنید تا کمی استراحت کند.
  • اگر در کنار کمپرسور فن تعبیه شده است، بررسی نمایید تا داغ شدن بیش از اندازه کمپرسور، مربوط به خرابی فن نباشد.

داغ شدن زیاد موتور یخچال

7. کم شدن گاز یخچال

هفتمین عاملی که موجب خاموش شدن ناگهانی یخچال های مختلف می شود، کم شدن یا اتمام گاز مبرد است‌. همانطور که می دانید، در هر یخچال گازی وجود دارد که با گردش در لوله های کندانسور و اواپراتور باعث خنک شدن محیط یخچال می شود. در صورتی که میزان گاز مبرد در یخچال کاهش پیدا کند و به اتمام برسد، عاملی موجب خنک شدن یخچال نخواهد شد و یخچال کارایی خود را از دست می دهد. زمانی که گاز مبرد در یخچال کاهش پیدا کند، موتور یا کمپرسور برای ایجاد خنکی در یخچال باید بیشتر کار کند و در نتیجه فشار بسیار زیادی به آن وارد می شود. به همین جهت یخچال به طور ناگهانی خاموش می گردد.

  • برای رفع این مشکل بهتر است از تعمیرکار بخواهید تا اقدام به شارژ گاز یخچال شما نماید.
  • کم شدن گاز یخچال باعث خاموش شدن در همان لحظه نمی‌شود، اما به مرور زمان با فشاری که به کمپرسور وارد میشود، باعث سوختن این قطعه و در نهایت خاموش شدن یخچال میشود.

برای تعمیر مشکل خاموش شدن یخچال با کجا تماس بگیریم؟

در مطلب فوق به بررسی عوامل متعددی که علت خاموش شدن یخچال می باشند، پرداختیم. عوامل متعددی چون خرابی برد، کمپرسور، کاهش گاز مبرد، داغ شدن موتور و … موجب خاموش شدن ناگهانی یخچال های قدیمی و جدید می شود. در صورتی که یخچالتان به صورت ناگهانی خراب شده، بهتر است جهت تعمیرات یخچال خود به مجموعه بزرگ آی پی امداد مراجعه کنید. متخصصین آی پی امداد سریعا مشکل دستگاه شما را عیب یابی کرده و از بهترین و باکیفیت ترین قطعات جهت تعمیرات یخچال استفاده می کنند. بنابراین در صورت نیاز به بهره مندی از این خدمات می توانید با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل نمایید.

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
در بحث‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • سهراب 31 تیر 1403

    ضنن سلام وتشکر از اینکه راهنمایی میکنید حلال مشکل میشوید یخچال و فریزر یخساران دارم که به طور ناگهانی خاموش شده است لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 01 مرداد 1403

      درود، سنسور محیطی یا ترموستات، برد الکترونیکی، رله اورلود کمپرسور و اتصالات باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • وحید 29 تیر 1403

    سلام .روزی بالای بیست بار یخچال بدلیل نوسان برق خاموش و روشن میشود و بهترین محافظم (سارا) دارد .و دقیق چون نزدیک مرکز شهرم نوسان برق همه دارن ...آیا با خاموش و روشن شدن مکرر مشکلی پیش نمیآید؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 تیر 1403

      درود، این مسئله موجب وارد شدن فشار زیاد به دستگاه شده و احتمالا برد یا موتور دچار مشکل خواهد شد. همچنین بهتر است از محافظ های باکیفیت نظیر فاراتل استفاده کنید.

      پاسخ دادن
  • شادکام 15 تیر 1403

    سلام من سایدو چند ماه خریدم چند روز یک بار یخچال گرم میشه ودوباره سرد میشه انقدر گرم میشه که میوه داخلش خراب میشه لطفا راهنماییم کنید مشکل از کجاست یک بار کار می کنه یکدفعه از کار میفته ولی طرف فریزرش مشکلی نداره

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 تیر 1403

      درود، سیستم دیفراست به درستی عمل نکرده و یا فن دستگاه دچار مشکل شده است. همچنین لازم است برد الکترونیکی یخچال را نیز بررسی نمایید.

      پاسخ دادن
  • محقق 10 تیر 1403

    سلام روزتون به خیر. یخچال سیلوان دارم که نه سال هست بدون خرابی کار کرده. امروز ناگهانی خاموش شد. مانیتور روی یخچال خاموشه و داخل یخچال هم برق نیست. چراغ محافظ روشنه. یخچال رو از برق کشیدم. مشکل از کحاست؟ ممنون میشم راهنمایی کنین.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 تیر 1403

      درود، در صورتی که سیستم الکترونیکی است، مشکل مربوط به برد بوده و اگر مکانیکی است، ترموستات، رله اورلود و کمپرسور باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • مقدم 03 تیر 1403

    سلام به محض اینکه درب فریزر یخچال رو باز میکنیم کلا یخچال خاموش میشه و دوباره دو شاخ برق رو می‌زنیم روشن میشه و کار می‌کنه یخچال ساید دوو مال 15 سال پیشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 03 تیر 1403

      درود، مشکل یخچال می تواند مربوط به سوئیچ درب یا اتصالی در سیم کشی های دیسپلی و برد دستگاه می باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • سردار 30 خرداد 1403

    سلام یخچال سینجر دارم به یک باره خاموش شد همه چی مربوط به برق چک کردم اوکین مشکلی ندارند همون دوشاخ و محافظ

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 خرداد 1403

      درود، در صورتی که دستگاه کار نمی کند، علاوه برای کابل و پریز برق، لازم است برد الکترونیکی، موتور، رله اورلود، خازن، ترموستات یا سنسور بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • فرزاد جهانتاب 24 خرداد 1403

    سلام یخچال هیمالیا دارم یکدفعه برق یخچال قطع شد نمایشگر خاموشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 خرداد 1403

      درود، احتمالا برد الکترونیکی دستگاه دچار مشکل شده است و باید بررسی و تعمیر گردد.

      پاسخ دادن
      • لیلا 11 تیر 1403

        درود یخچال من فریزر آرامش هستش چند ساله بخوبی کار میکنه اخیرا اتوماتیک خاموش و روشن میشه و اون لوله متصل به کمپرسور برفک میزنه دوباره آب میشه و این چرخه ادامه پیدا میکنه گاز هم گفتم اومدن زدن ولی فایده نداشت بنظرتون مشکل از چیه؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 12 تیر 1403

          درود، زمانی که لوله پشت یخچال برفک بزند، تنها مشکل مربوط به گاز است که باید ابتدا نشتی گاز بررسی و نشتی رفع شده و سپس شارژ گاز اصولی انجام شود.

          پاسخ دادن
  • عزیزالله زارعی 22 خرداد 1403

    سلام یخچال فیلور دارم تایمر دیفراست ۱۰ خوب کار میکنه بعد به مدت یک ساعت خاموش میشه و در فریزر باد داغ میزنه بعد یک ساعت با صدای تق دوباره روشن میشه زمان برفک زدایی یک ساعت طول میکشه تایمر دیفراست عوض کردم فرقی نکرد لطفا کمکم کنید. ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 خرداد 1403

      درود، مشکل دستگاه تنها مربوط به تایمر دیفراست بوده و باید حتما زمان دیفراست تایمر تعویض شده با تایمر قبل همخوانی داشته باشد تا اختلال ایجاد نشود.

      پاسخ دادن
  • هادی ایران نژاد 28 فروردین 1403

    با سلام یک هفته پیش یخچال فریزر دونار خریدم بصورت تراز نصب کردم و روشن و امروز ناگهانی کمپرسور و نمایشگر و همه چی خاموش شد و دیگه روشن نشد. دوشاخه رو چک کردم برق داشت ولی وقتی فاز متر به اجزای برد بالای یخچال زدم هیچکدوم برق نداره در صورتی که درپوش قسمت کمپرسور برق داره

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 فروردین 1403

      درود، ایراد از برد اصلی یا سنسور محیطی دستگاه است.

      پاسخ دادن
  • علی 17 فروردین 1403

    سلام وقتی درب یخجال رو باز میکنم، صدای فن از داخل یخچال میاد. این حالت در فریزر هم پیش میاد. از چی میتونه باشه؟ ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 فروردین 1403

      درود، برد دستگاه نیاز به بررسی دارد.

      پاسخ دادن
  • صادق باباقاسمی 30 دی 1402

    با باز و بستن درب یخچال، موتور خاموش یا روشن می‌شود. علت چیست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 دی 1402

      درود، مشکل از سوئیچ درب یا سوکت های متصل از درب به برد الکترونیکی می باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • حسین 20 دی 1402

    سلام وقت بخیر. یخچال ساید بکو مشکلش اینه که وقتی از آبخوری آب میریزیم، همزمان یخساز هم عمل میکنه و نمایشگرش قاطی میکنه و خاموش میشه و کمپرسور هم قطع میکنه. باید از برق بکشیم تا مجددا شروع به کار کنه. لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 20 دی 1402

      درود، برد دستگاه مشکل داشته و باید تعمیر شود. همچنین اتصالی دیسپلی نیز باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • احمد صفائی 16 آذر 1402

    سلام خسته نباشید. بنده یخچال olive دارم. گاز یخچال رو به تازگی شارژ کردم ولی به محض اینکه به برق میزنم، شروع به بوق زدن می‌کند و برد آن هم بردم پیش تعمیرکار گفت سالمه و هنگامی ک به برق میزنم، بعد از ۵ دقیقه موتور شروع به کار می‌کند و سیستم رو خنک می‌کند ولی بعد از ۱۵ الی ۲۰ دیقه که موتور کار می‌کند، یکبار که در رو باز و بست میکنم، موتور از کار میوفته و دیگه روشن نمیشه و سرما ایجاد نمی‌کند. درضمن دیسپلی یخچال هم فقط میشه صدای آلارم و قفل کودک رو زد و تنظیم دمای آن به هیچ عنوان وقتی آلارم میده دیگه کار نمیکنه. ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 آذر 1402

      درود، سوئیچ درب، سوکت های متصل به دیسپلی یخچال و برد اصلی آن را بررسی نمایید.

      پاسخ دادن
  • فاطمه براتی 26 مهر 1402

    سلام وقت بخیر یخچال فریزر هیمالیا دارم از امروز صبح چشمک میزنه و آلارم میده و کلا خاموش و روشن میشه. هر یک ثانیه یکبار پشت سرهم خاموش و روشن میشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 مهر 1402

      درود، مشکل می تواند مربوط به سنسور، برد یا رله اورلود یخچال است که باید این موارد بررسی شوند.

      پاسخ دادن
    • میلاد 09 دی 1402

      سلام دلیل خاموشی یه دفعه یخچال چیه دوشاخه اشم توبرقه

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 10 دی 1402

        درود، رله اورلود، ترموستات، کمپرسور، برد الکترونیکی و سنسور یخچال را بررسی کنید.

        پاسخ دادن
  • سارا 17 مهر 1402

    درود یخچال فریز سامسونگ خود ب خود خاموش میشه! حتی در یخچال باز میکنم خاموش میشه بعد چند دقیقه روشن میشه لطفاً راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 مهر 1402

      درود، مشکل می تواند مربوط به سوئیچ درب یا برد الکترونیکی یخچال باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • فروزان 05 خرداد 1402

    باعرض سلام نباشیدموقع کم زیاد کردن درجه یخچال خاموش شد علتش چیست ?

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 خرداد 1402

      درود، خاموش و روشن شدن دستگاه به هنگام تنظیم درجه مربوط به ترموستات است که کارکرد صحیحی دارد.

      پاسخ دادن
  • مجید 13 اسفند 1401

    سلام ، یخچال ایستکول دارم بعضی وقتا خودش خاموش میشه و کار نمی‌کنه بعد چند روز میشه روشنش کرد دلیلش چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 اسفند 1401

      سلام، برد الکترونیکی و سنسور محیطی بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • امیر دوراندیش 13 آذر 1401

    سلام یخچال اطلس 5 دقیقه کار میکنه بعد خاموش میشه دلیلش چیه. ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 آذر 1401

      سلام، ترموستات و رله اورلود بررسی شود

      پاسخ دادن
  • آذری 19 مهر 1401

    یخچال روشن میشود بعد چند ثانیه خاموش میشود علت چیست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 مهر 1401

      سلام، رله اورود و کمپرسور بررسی شود

      پاسخ دادن
  • طیبه نوروزی 19 شهریور 1401

    ساید بای ساید سامسونگ RS68 دارم که امروز موقع باز کردن درب یخچال دیدم خاموشه کلا برق نداره و سریع مجدد روشن شد، برق منزل هم خاموش یا دچار نوسان نشده بود چون محافظ ها رو حالت عادی بودن. تست عیب یابی دستگاه رو زدم هیچ اروری نداد. تا الان با مشکل خاموش و روشن شدن برخورد نداشتم. چند ماه پیش فن کندانسورش رو عوض کردیم چون کار نمیکرد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 شهریور 1401

      سلام، احتمالا میکروسوئیچ درب یا برد مشکل دارد

      پاسخ دادن
      • نوروزی 25 مهر 1401

        یک ماه بیشتره از این ریستارت شدن گذشته و مجدد این اتفاق نیفتاده، جای نگران شدن داره؟

        پاسخ دادن
      • هانیه 06 تیر 1402

        سلام یخچال امرسان یک مدت صدا میخورد، امروز یهو خاموش شد و صفحه درجه اش هم خاموش شد‌‌. علتش چیه؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 07 تیر 1402

          درود، برد الکترونیکی و فن را چک کنید.

          پاسخ دادن
      • فاطمه 23 تیر 1402

        سلام . یخچالم امرسانه جا ب جا کردم یکسره کار میکنه درجه رو کم کردم الان خاموش شده چند ساعته روشن نمیشه مشکلش چیه؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 23 تیر 1402

          درود، اگر سیستم یخچال مکانیکی است، ترموستات و رله اولرود کمپرسور آن را چک کنید. اگر یخچال الکترونیکی است، برد، سنسور دیفراست و رله اورلود کمپرسور را چک کنید.

          پاسخ دادن