logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت بوی بد کولرگازی

علت بوی بد کولرگازی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت بوی بد کولرگازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب قصد داریم در مورد علت بوی بد کولرگازی و روش های جلوگیری و رفع این مشکل بگوییم. این مطلب به صورت تخصصی و با راهنمایی و مشورت تکنسین های باتجربه مجموعه آی پی امداد نوشته شده است. اگر به هر دلیلی عیب یابی و حل مشکل کولر گازی برایتان مقدور نیست، در قدم اول به سایت آی پی امداد مراجعه کنید و مقالات تخصصی مربوط به تعمیر آن دستگاه را مطالعه کنید و برای رفع مشکل دستگاه تلاش کنید. چنانچه بعد از مطالعه مقاله سوالی برایتان پیش آمد و نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید، میتوانید از قسمت دیدگاه هر مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت سوال هایتان را بپرسید و منتظر جواب تکنسین های آی پی امداد باشید.

خلاصه ای از علل بوی بد اسپیلت در یک نگاه

وقت شما همراهان گرامی برای ما ارزشمند است و به همین خاطر خلاصه ای از دلایل بوی بد کولر گازی را در قالب یک جدول برای عزیزانی که وقت کافی برای مطالعه همه مطلب ندارند، آماده کرده ایم.

انواع بوی بد پنل کولرگازی علت بوی بد کولرگازی
بوی کپک و قارچ
  • ممکن است به دلیل رطوبت موجود در کولرگازی، کپک و قارچ درون آن رشد کرده باشد.
بوی دود اگزوز
  • ممکن است روغن موجود در کولرگازی نشتی داشته باشد.
بو پا و جوراب
  • این بوی بد زمانی به مشام می رسد که مخازن تخلیه آب مسدود شده یا کویل ها کثیف باشند.
بوی دود سیگار
  • اگر شخصی در منزل سیگار استعمال کرده باشد، کولرگازی با گردش و تهویه هوای منزل این بوی سیگار را در محیط پخش می کند.
بوی سوختن
  • به مشام رسیدن بوی سوختن از کولرگازی هشدار بسیار جدی است؛ زیرا ممکن است قطعات پلاستیکی در حال ذوب شدن باشد، سیم کشی دچار مشکل شده و یا ممکن است به دلیل گرم بودن بیش از حد موتور این اتفاق بیفتد.
بو استون
  • استشمام بوی استون از کولرگازی میتواند بسیار خطرناک باشد؛ زیرا نشانه ی نشت گاز مبرد است.
بوی باروت
  • بروز اتصالی در مدار یا خرابی فن موتور دلیل استشمام این بوی بد از کولرگازی است.
بوی لاشه حیوان و یا زباله کثیف
  • یکی از دلایل استشمام بوی حیوان مرده یا زباله کثیف ممکن است به این دلیل است که حیوان کوچکی درون کولرگازی تلف شده و این بوی بد به دلیل ماندن آن در کولرگازی باشد.
بو تخم مرغ فاسد یا گوگرد
  • این بو میتواند به این دلیل باشد که پرنده ای درون کولرگازی تلف شده است.

چرا کولرگازی بوی بد می دهد؟

احتمالا همه شما قبول دارید که هیچ چیز بدتر از این نیست که ظهر یک روز گرم تابستانی که در حال استراحت هستید، متوجه بوی نامطبوع از پنل کولرگازی شوید. بوی بد کولرگازی یکی از مشکلات رایج است که میتوانید با صبر و حوصله علت آن را پیدا کنید و برای رفع آن تلاش کنید.

همانطور که میدانید، کولرگازی علاوه بر اینکه باعث خنک تر شدن دمای محیط میشود، هوای محیط را تهویه می کند و به گردش در می آورد. بنابراین ممکن است گاهی این روند تهویه هوا به دلایل مختلفی دچار مشکل شود. ما اینجا هستیم تا به شما دلایل بوی بد کولرگازی و روش هایی برای جلوگیری از این بوی بد به شما بگوییم. پس لطفا تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

چه عواملی باعث ایجاد بوی بد کولر گازی می شود؟

همانطور که در جدول بالا اشاره کردیم، علت بوی بد کولرگازی می تواند به دلایل مختلفی باشد که در ادامه مفصل تر در مورد آن ها توضیح خواهیم داد و روش های رفع بو را نیز خواهیم گفت.

بوی کپک و قارچ

اگر از کولر گازی بوی کپک و قارچ به مشام رسید، به احتمال زیاد دلیل بوی کولرگازی همین است که کپک و قارچ درون پنل آن جا خوش کرده است. با توجه به اینکه درون کولرگازی محیط مرطوبی است، احتمال رشد کپک و قارچ در آن وجود دارد. به محض استشمام بوی کپک و قارچ از کولرگازی برای از بین بردن آن اقدامات زیر را انجام دهید:

  • تعویض فیلترهای سیستم تهویه
  • بررسی مجراها از نظر عدم وجود نشتی
  • شستشوی کولر گازی به صورت دوره ای و منظم

چه عواملی باعث ایجاد بوی بد کولر گازی می شود

بوی دود اگزوز

  • یکی از دلایل بوی بد نشتی روغن از کولرگازی است. روغنی که در کولرگازی وجود دارد، به عملکرد بهتر موتور دستگاه کمک می کند.
  • برای حل مشکل بوی دود اگزوز کولرگازی بهتر است با تکنسین کولرگازی تماس بگیرید و از آن ها بخواهید کولر را از نطر نشتی روغن بررسی کنند.

بو پا و جوراب

  • در صورتی که بوی بد جوراب کثیف یا بوی پا از کولرگازی به مشام رسید، بهتر است کویل هارا از نظر تجمع آلودگی بررسی کنید و همچنین مخازن تخلیه آب را نیز چک کنید که مسدود نشده باشند.
  • تمیزکاری اساسی و حرفه ای میتواند چاره کار شما باشد تا از شر بوی بد کولرگازی خلاص شوید.

بوی دود سیگار

  • بوی بد سیگار بیشتر از کولرگازی هایی استشمام میشود که فردی در آن محیط به استعمال سیگار می پردازد و کولرگازی با گردش و تصفیه هوا این بوی بد را در محیط پخش می کند.

بو سوختگی

  • استشمام بوی سوختن میتواند هشداری برای شما باشد که کولرگازی را از نظر دمای موتور و سلامت قطعات پلاستیکی بررسی کنید.
  • اگر موتور بیش از حد گرم شده باشد یا قطعات پلاستیکی در حال ذوب شدن باشند و یا سیم کشی کولرگازی مشکلی داشته باشد، بوی سوختن به مشام می رسد.
  • برای برطرف کردن بوی بد کولرگازی باید سلامت موتور و سیم کشی را بررسی کنید.

بوی استون

  • استشمام بوی استون از کولرگازی میتواند نشانه نشتی گاز مبرد باشد که اتفاق خطرناکی است.
  • بهتر است برای حل این مشکل باید از تکنسین حرفه ای بخواهید میزان گاز مبرد را بررسی کند و نشتی را پیدا کند.

بوی باروت

  • اگر عملکرد فن موتور دچار اشکال شده باشد یا مدار آن دچار اتصالی شده باشد، احتمال استشمام بوی باروت بسیار زیاد است.
  • برای حل مشکل استشمام بوی باروت در کولرگازی بهتر است با تکنسین حرفه ای تماس بگیرید.

بو زباله و لاشه حیوانات

  • اگر از کولرگازی بوی بسیار بد زباله یا لاشه حیوان به مشام رسید، باید به وجود یک حیوان کوچک مرده درون دستگاه شک کنید.
  • برای برطرف شدن بوی زباله و لاشه حیوانات ابتدا باید کولرگازی را خاموش کنید و درب و پنجره ها را باز کنید و از یک تکنسین کولرگازی بخواهید برای بررسی دستگاه در محل شما حضور پیدا کند.

بوی گوگرد و تخم مرغ فاسد

  • استشمام این بوی بد از کولرگازی میتواند ناشی از تلف شدن پرنده درون کولرگازی باشد.
  • اگرچه این بو نمی تواند خطرناک باشد، اما باید هرچه سریعتر با خارج کردن لاشه پرنده مرده از کولرگازی، این بوی بد را برطرف کنید.

چگونه بوی بد کولرگازی را از بین ببریم؟

برای از بین بردن بوی بد اسپیلت در مرحله اول باید منبع بو را شناسایی و تمیز کنید. اما شاید این کار چندان برای شما آسان نباشد. بنابراین بهتر است از یک تعمیرکار کولر گازی بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. در صورتی که خودتان قصد دارید این کار را انجام دهید، باید مراحلی که در ادامه خواهیم گفت را دنبال کنید:

مرحله اول

  1. ابتدا باید کپک ها و قارچ هایی که به احتمال زیاد در اثر کنداسیون در کویل های خنک کننده روی آنجا خوش کرده یا به دلیل انسداد و یا نشتی سیستم به وجود آمده اند را از بین ببرید.
  2. یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد بوی بد در کولرگازی، گیر کردن و مردن حیواناتی است که توانسته اند به داخل دستگاه وارد شوند و آنجا بمیرند. پس بهتر است دستگاه را از نظر وجود لاشه حیوانات چک کنید.
  3. با توجه به مدل کولرگازی باید روپوش ها و پانل های دسترسی دستگاه را جدا کنید و با چراغ قوه درون دستگاه را به دقت از نظر وجود لاشه حیوانات یا کپک و قارچ بررسی کنید. حیواناتی مثل پرنده ها، سنجاب ها، خرگوش ها، جغدها، موش ها و مارها به دلیل جثه کوچکی که دارند میتوانند به راحتی درون دستگاه راه پیدا کنند.
  4. در مرحله بعد باید قسمت تهویه هوا را به خوبی تمیز کنید. برای این کار باید یک جفت دستکش بپوشید و هرگونه آلودگی، کپک یا لاشه حیوانات را از دستگاه خارج کنید و سپس با استفاده از پاک کننده های کفی شکل، کویل ها را به خوبی تمیز کنید.
  5. البته کف روی کویل ها باید 10 تا 15 دقیقه بماند تا چربی ها و آلودگی ها را درون خود حل کند.
  6. پس از مدت زمان گفته شده باید با فشار آب روی کویل ها را بشویید و تا زمانی که آب تمیز از کویل ها خارج شود، باید این کار را ادامه دهید.

چگونه بوی بد کولرگازی را از بین ببریم

مرحله دوم

  1. مرحله بعدی تمیز کردن لوله های کندانسور کولرگازی با فشار آب است. ابتدا از مایع سفید کننده و آب داغ یا سرکه سفید مقطر رقیق برای تمیز کردن و از بین بردن قارچ و کپک ها استفاده کنید و با فشار زیاد آب آنها را بشویید و به خوبی خشک کنید و سپس مجددا نصب کنید.
  2. یکی از مهم ترین اقداماتی که باید انجام دهید، خالی کردن تشت تخلیه و شستشوی آن با آب داغ و صابون است. همچنین میتوانید از محلول سفید کننده رقیق شده یا سرکه مقطر سفید استفاده کنید. پس از شستشوی تشت آن را خشک و تمیز کنید و در جای خود قرار دهید.
  3. مرحله آخر نیز تعویض همه فیلترهای دستگاه است. با توجه به اینکه که برخی از فیلترها را میتوان مجددا استفاده کرد، به جای تعویض میتوانید آنها را با آب و محلول سفید کننده بشویید.
  4. بعد از مراحل گفته شده همه قطعاتی که جدا کردید را مجددا نصب کنید و کولرگازی را روشن کنید و به خوبی آن را بو کنید. اگر بو همچنان ادامه داشت، به احتمال زیاد مشکل از داکت است.

برای جلوگیری از ایجاد بوی بد اسپیلت باید چه اقداماتی انجام شود؟

برای اینکه بوی بد از کولرگازی به مشام نرسد، لازم است اقداماتی انجام دهید که در ادامه خواهیم گفت:

  • باید به صورت منظم و دوره ای به نظافت دستگاه برسید و این کار را جدی بگیرید. برای شستشوی دوره ای این دستگاه میتوانید از محلول های خاص استفاده کنید.
  • همواره سعی کنید از فیلترهای تمیز و با کیفیت برای کولرگازی استفاده کنید و به محض تجمع آلودگی روی آنها، فیلترها را تعویض کنید یا بشویید.
  • همانطور که میدانید، یکی از دلایل ایجاد کپک در کولرگازی وجود رطوبت است که برای جلوگیری از رشد قارچ و کپک در اثر وجود رطوبت، میتوانید از یک دستگاه خشک کننده هوا کمک بگیرید.
  • کولرگازی را در محیطی که در معرض گرد و غبار یا ورود حیوانات به آن است، قرار ندهید و از آن به خوبی نگهداری کنید.

آنچه در مورد علت بوی بد کولرگازی آموختیم

همراهان گرامی آی پی امداد، از اینکه تا پایان این مطلب همراهمان بودید، از شما سپاسگذاریم. امیدواریم با ارائه این مطلب توانسته باشیم برای حل مشکل بوی بد کولرگازی به شما کمک کنیم. در این مطلب در مورد انواع بوی بد کولرگازی مثل بوی کپک و قارچ، بوی باروت، بوی پا و جوراب، بوی سیگار، بوی لاشه حیوانات، بوی استون، بوی گوگرد و تخم مرغ فاسد گفتیم. همچنین در مورد علت بوی بد کولرگازی نیز توضیح دادیم که ممکن است به دلیل ایجاد کپک و قارچ، وجود حیوانات مرده، نشت گاز مبرد و … باشد.

اگر مطلب را به دقت مطالعه کرده باشید، در مورد مراحل از بین بردن بوی بد کولرگازی نیز گفتیم. به هرحال بوی بد کولرگازی اتفاق ناخوشایندی است که بهتر است آن را جدی بگیرید و به دنبال شناسایی منبع بو و از بین بردن آن باشید. در غیر این صورت ممکن است کولر گازی در معرض آسیب جدی قرار بگیرد و استشمام بوی بد به شدت آزار دهنده شود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد