logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

بازار کار شغل تعمیرات لوازم خانگی

بازار کار شغل تعمیرات لوازم خانگی
زمان مطالعه: 10 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله بازار کار شغل تعمیرات لوازم خانگی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آی‌پی امداد در این مقاله به تمام این سوالات پاسخ میدهد: بازار کار شغل تعمیرات لوازم خانگی در ایران چه میزان گنجایش دارد؟ آینده شغل تعمیرات لوازم خانگی کجاست؟ آیا با حرفه تعمیرکار لوازم خانگی میتوانم در خارج از ایران شغلی داشته باشم؟ مزایا و معایب شغل تعمیرات لوازم خانگی چیست؟ آیا در آمد شغل تعمیرات لوازم خانگی در ایران کفاف یک زندگی خوب را میدهد؟ آیا در ایران رشته تحصیلی تعمیرات لوازم خانگی وجود دارد؟ نظر کاربران و تعمیرکاران با سابقه در رابطه با شغل تعمیرات لوازم خانگی چیست؟

کاربران گرامی آی پی امداد، سوالات خود را در انتهای همین مقاله از کارشناسان آی پی امداد پرسش نمایید و با دیگران به گفتگو بپردازید.

تا انتهای این مقاله با مجموعه لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید تا قبل از ورود به شغل تعمیرات لوازم خانگی، اطلاعات کافی داشته باشید.

دسته بندی شغل تعمیرات لوازم خانگی از پایه تا هدف

برای اینکه با بازار تعمیرات لوازم خانگی در ایران آشنا شوید، لازم است اطلاعات بیشتری در رابطه با دسته بندی این شغل کسب نمایید.

  1. دانش آموخته شغل تعمیرات لوازم خانگی
  2. تعمیرکار مستقل
  3. صاحب یک کسب و کار کوچک به مانند تعمیرگاه مجاز محلی یا فروش قطعات لوازم خانگی
  4. صاحب یک شرکت خدمات پس از فروش بعضی از برندها یا خدمات تمامی برند‌ها

آی پی امداد، در ادامه به بررسی 4 دسته بندی شغل تعمیرات لوازم خانگی میپردازد.

بررسی شغل تعمیرات لوازم خانگی
ویدیو بررسی شغل تعمیرات لوازم خانگی

ویدیویی مرتبط با این مقاله توسط تیم آی پی امداد تهیه شده است که شما کاربران گرامی می توانید در بخش ویدیو ها آن را مشاهده کنید.

مشاهده ویدیو

دانش آموخته شغل تعمیرات لوازم خانگی

مرحله اول برای ورود به بازار تعمیرات لوازم خانگی، یادگیری این حرفه است. برای یادگیری میتوانید از 4 روش زیر استفاده نمایید.

  1. اگر از سن پایین تر به فکر حرفه تعمیرات لوازم خانگی هستید، بهترین پیشنهاد آی پی امداد به شما، تحصیل در رشته تعمیرات لوازم برقی (مدرسه های کار و دانش یا فنی حرفه ای) است. اگر رشته تحصیلی شما ریاضی است، میتوانید با ورود به رشته برق در دانشگاه، شغ تعمیرات لوازم خانگی را به صورت حرفه ای تر دنبال نمایید.
  2. چنانچه سن شما مناسب برای ادامه تحصیل نمیباشد، پیشنهاد آی پی امداد به شما استفاده از مقالات آموزشی یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد یا عضویت در سایت های انجمن تعمیرکاران لوازم خانگی میباشد.
  3. ثبت نام در آموزشگاه های تعمیرات لوازم خانگی انتخابی دیگر برای شما میباشد.(اگر با دقت یک آموزشگاه خوب انتخاب نمایید و گول تبلیغات را نخورید، متناسب با هزینه ای که پرداخت میکنید میتوانید در زمان کوتاه تر، رشد مناسب تری داشته باشید.)
  4. شاگردی یک اوستای خوب هم گزینه دیگری است که البته امروزه، هر کسی به راحت دانش خود را در اختیار دیگران قرار نمیدهد. لازم است شما هم کمی زرنگ باشید تا با مشاهده کار، نگاه تخصصی تری به این حرفه داشته باشید.
  5. مهم ترین یادگیری، تلفیقی از موارد بالا است. آموزش، مطالعه، مشاهده و تجربه را در یک بازه زمانی برای خود شروع کنید.

دانش آموخته شغل تعمیرات لوازم خانگی

آموزش را جدی بگیرید تا یک قدم از دیگران جلوتر باشید. حرفه تعمیرات لوازم خانگی را به صورت آکادمی دنبال نمایید و از آموزش های رایگان که در اینترنت است، غافل نشوید. اگر ویدیو انگلیسی زبان در یوتیوب مشاهده کردید و زیر نویس به آن ویدیو پیوست شده بود، با استفاده از ابزار گوگل ترنسلیت زیر نویس را ترجمه کنید تا درک بهتری از ویدیو داشته باشید.

از مشاهده ویدیو های آموزشی سایت آی پی امداد، ویدیو های رایگان که در یوتیوب است و مقالات آموزشی یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد غافل نشوید و در هر مقاله یا ویدیو اگر سوالی داشتید در بخش دیدگاه یا پرسش و پاسخ مطرح نمایید تا کارشناسان آی پی امداد پاسخگوی شما عزیزان باشند.

تعمیرکار مستقل

بعد از گذر از آموزش هایی که در بالا توضیح دادیم، شما یک تعمیرکار مستقل هستید و باید به دنبال کار و کسب درآمد باشید. در اولین قدم بهتر است که یک رزومه برای خود آماده کنید. هر دوره ای که گذراندید یا حتی ویدیوهایی که مشاهده کردید یا اگر در جایی کارآموز بودید را در رزومه خود بیاورید و نگران قبول نشدن در مصاحبه کاری نباشید.

به هر میزان که زمان بذارید و دانش خود را افزایش دهید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و به راحتی میتوانید در یک مصاحبه کاری حضور داشته باشید. فراموش نکنید که تجربه مهمترین بخش سرمایه گذاری شخصی است. حتی اگر در یک بازه زمانی 1 ماهه یا بیشتر در یک شرکت مشغول به کار شوید و هیچ حقوقی هم دریافت نکنید، برای شما بسیار ارزشمند خواهد بود.

تعمیرکار مستقل

همانطور که در بالا گفتیم، نگاه آکادمی به شغل تعمیرات لوازم خانگی بسیار مهم میباشد. فرض کنید فارغ التحصیل رشته حقوق، روان شناسی یا مکانیک هستید، آیا بعد از اتمام تحصیل، بازار کار برای شما وجود دارد؟ آیا همه موسسه ها، سازمان ها یا شرکت ها، به راحتی شما را استخدام میکنند؟ خیر. شما باید دوره کار آموزی بگذرونید. اگر این فضا را با شغل تعمیرات لوازم خانگی شبیه سازی کنیم، همین اتفاق می افتد و بعد از دوره یادگیری باید تجربه کسب کنید و بهای کسب تجربه، شاگردی میباشد.

اگر یک اوستا کار آزاد پیدا نکردید، در یک شرکت در کنار یک تعمیرکار با سابقه مشغول به کار شوید. حتی اگر فقط ابزار آلات تعمیرکار را جابه جا کنید و در محل تعمیر حضور داشته باشید و کار را از نزدیک مشاهده کنید بسیار ارزشمند است. حتی اگر اوستا کار بد اخلاق باشد یا جواب سوالات شما را ندهد باز هم ارزشمند است. چون شما از نزدیک شاهد مزایا یا معایب این شغل قرار میگیرید و نحوه برخورد با مشتری را آموزش میبینید یا هر آن چیزی که در کتاب ها خوندید، در آموزشگاه آموزش دیدید یا در ویدیو ها مشاهده کردید، برای شما مرور میشود و میتوانید اجرای کار را از نزدیک مشاهده کنید.

صاحب یک تعمیرگاه مجاز یا فروشنده قطعات لوازم خانگی

آیا قرار است تا آخر عمر خود یک تعمیرکار باقی بمانید؟ جواب این سوال به شخصیت و روحیه شما مرتبط است. بسیاری از تعمیرکاران در بازار کار از صاحب یک تعمیرگاه کوچک درآمد بیشتری دارند. شاید شما فقط یک تعمیرکار خوب هستید و دانش مدیریتی ندارید. امکان دارد روحیه شما سازگاز با مدیریت کردن حتی 2 نفر هم نباشد.

صاحب یک تعمیرگاه مجاز یا فروشنده قطعات لوازم خانگی

اگر سابقه خوبی در تعمیرات دارید و از درآمد خود راضی هستید و این استقلال شغلی را دوست دارید و به دنبال دردسرهای نظارتی یا مدیریتی نیستید، به هیچ عنوان شغل خود را تَرک نکنید و به دنبال راه اندازی یک تعمیرگاه نباشید.

یک تعمیرکار مسئولیت خدمات خود را بر عهده دارد، اما صاحب یک تعمیرگاه علاوه بر اینکه مسئولیت خدمات دیگر تعمیرکاران را بر عهده دارد، باید دغدغه های بازار کار هم داشته باشد.

حالا اگر روحیه مدیریتی دارید و میدانید که چگونه باید بازار هدف (مشتریان) را به سمت خود جلب کنید، بهتر است در ابتدا بیشتر کار ها را خود شما انجام دهید. از تبلیغات محلی شروع کنید و خودتان پاسخگوی تلفن و خدمات دهنده باشید. کم کم که مشتریان شما سیر صعودی داشتند، تعمیرکار و یا کارمند اضافه کنید.

اگر دانش فنی را که در بالا توضیح دادیم؛ کسب کرده باشید، میتوانید فروشگاه قطعات لوازم خانگی هم دایر نمایید. راه اندازی فروشگاه هم نیاز به بازار هدف و سرمایه دارد. راه اندازی شغل تعمیرگاه لوازم خانگی سرمایه بسیار کمتری به نسبت فروشگاه قطعات نیاز دارد.

برای راه اندازی تعمیرگاه یا فروشگاه قطعات هم نیاز به مجوز از اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی دارید.

صاحب یک شرکت خدمات پس از فروش یا خدمات تمامی برندها

بعد از اینکه این مسیر را طی کردید و به دنبال پیشرفت در شغل خود هستید، میتوانید در یک فضای بزرگتر با تعداد تعمیرکاران و کارمندان بیشتر صاحب یک شرکت شوید. هم میتوانید از برندها ایرانی نمایندگی دریافت کنید و هم میتوانید در منطقه های بیشتر به تعمیرات برندهای بیشتر بپردازید.

صاحب یک شرکت خدمات پس از فروش یا خدمات تمامی برندها

آیا در ایران رشته تحصیلی تعمیرات لوازم خانگی وجود دارد؟

در مقاطع هنرستان، مدرسه های کار و دانش و فنی حرفه ای دارای رشته تعمیرات لوازم برقی میباشد.

دانشجویان این رشته علاوه بر گذراندن دروس عمومی و اختیاری، دو استاندارد مهارت شغلی را در طول دوران تحصیل خود پاس خواهند کرد. این استانداردها و توانایی ها عبارتند از:

1- استاندارد تعمیرات لوازم خانگی برقی حرارتی و گردنده درجه 2: دانشجوی این رشته پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم می تواند به عیب یابی، باز کردن، تعمیر، مونتاژ و تست لوازم برقی حرارتی و دوار خانگی بپردازد. .

2- استاندارد تعمیر کار لوازم خانگی حرارتی و چرخشی درجه 1: دانشجوی این رشته پس از گذراندن این مهارت، علاوه بر داشتن توانایی تعمیر کار لوازم خانگی حرارتی و چرخشی درجه 2، قادر خواهد بود. برای عیب یابی، باز کردن، تهیه نقشه مونتاژ، تعمیر، مونتاژ و تست لوازم برقی حرارتی و دوار شامل آبگرمکن برقی، رادیاتور برقی، جاروبرقی، هود، پنکه سقفی، کولر دستی، کولر آبی، مایکروفر، ماشین لباسشویی سطلی ، ماشین لباسشویی دوقلو، ماشین لباسشویی اتوماتیک، خشک کن و ماشین ظرفشویی.

آیا در ایران رشته تحصیلی تعمیرات لوازم خانگی وجود دارد؟

آینده تحصیلی

پس از گذراندان این رشته در دوره متوسطه، میتوانید در رشته های تعمیر ماشین‌ الکترونیکی، برق صنعتی و سایر رشته‌های مرتبط در مقطع کاردانی در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، جامع علمی ـ کاربردی و آزاد اسلامی ادامه تحصیل دهید.

رشته «تعمیر لوازم خانگی» دارای 105 ساعت آموزش است که شامل 42 ساعت صلاحیت های عمومی، 2 ساعت صلاحیت های پایه، 50 ساعت صلاحیت های فنی، 2 ساعت صلاحیت های کارگاهی و 9 ساعت صلاحیت های غیر فنی می باشد.

استاندارد مهارت و دوره این رشته شامل «تعمیر لوازم خانگی برقی و حرارتی درجه 2 مشتمل بر 10 واحد تئوری و 9 واحد عملی»، «ریاضی متشکل از 2 واحد تئوری»، «تعمیر لوازم خانگی برقی و حرارتی درجه 1 متشکل از از 5 واحد تئوری و 6 واحد “واحد عملی”، “تعمیر ماشین لباسشویی، خشک کن و ظرفشویی متشکل از 6 واحد تئوری و 6 واحد عملی” و “کارآموزی متشکل از 4 واحد عملی”.

آینده تعمیرکار لوازم خانگی

آینده تعمیرکار لوازم خانگی به خود آن شخص وابسته است. همان طور که در بالا به دسته بندی شغل تعمیرات لوازم خانگی پرداختیم، متوجه شدید که آینده این شغل یک شرکت مجهز با برگرفته از تعدادی تعمیرکار و کارمند میباشد. اما در نظر داشته باشید که برای رسیدن به هدف، باید پادویی کنید و از ابتدای مسیر همراه باشید و با تمام معضلات این شغل دست و پنجه نرم کنید.

آینده تعمیرکار لوازم خانگی

البته برای دست یابی به آینده شغل تعمیرات لوازم خانگی، تنها دانش و تجربه تعمیرکار کافی نمیباشد و حتما باید از مارکت سر رشته داشته باشید. اما مارکت یعنی چه؟ هر بازاری یک متقاضی دارد که به آن بازار هدف میگویند. برای اینکه در آن بازار حضور داشته باشید و متقاضیان هدف را به سمت کسب و کار خود سوق دهید، مستلزم تبلیغات است.

چه تبلیغاتی برای راه اندازی کسب و کار تعمیرات لوازم خانگی نیاز است؟ جواب این سوال یک مقاله طولانی میباشد. متناسب با شرایط، توانایی مالی و موقعیت شما در بازار کاملا متغیر است. این تبلیغات عبارتند از:

  • تراکت
  • اس ام اس مارکتینگ
  • ایمیل مارکتینگ
  • سوشال مدیا
  • سئو
  • بیلبورد، تبلیغات محلی به مانند پمپ بنزین ها و …

مزایا و معایب شغل تعمیرات لوازم خانگی

آی پی امدادی عزیز، برای اینکه درک بهتری از مزایا و معایب تعمیرات لوازم خانگی داشته باشید، در یک جدول به این موارد پرداخته ایم.

مزایا شغل تعمیرات لوازم خانگی معایب شغل تعمیرات لوازم خانگی
  • درآمد بیشتر نسبت به سایر صنوف

به دلیل اوضاع اقتصادی کشور و توان پایین خرید عموم جامعه، تمایل بیشتری به تعمیرات نسبت به خرید نشان داده اند.

  • عدم حقوق ثابت

تعمیرکاران لوازم خانگی در ایران معمولا پورسانتی کار میکنند. اما اگر در شرکت های تولید کننده لوازم خانگی ایرانی مشغول به کار شوید، از حقوق و بیمه برخوردار خواهید بود. اما به دلیل تعرفه پایین نصب و خدمات، از حقوق پایینی برخوردار خواهید بود.

  • استقلال کاری

عموم تعمیرکاران از لحاظ زمان فعالیت، مرخصی و .. استقلال کاری دارند.

  • عدم بیمه

اکثریت جامعه تعمیرکاران در ایران یا بیمه خود اشتغالی دارند یا از بیمه محروم هستند.

  • جمع کردن مشتری های ثابت (به وجود آوردن بازار هدف امن)

اگر از اخلاق، تعهد و دانش خوبی برخوردار باشید، مشتریان به شما اعتماد میکنند و جزء مشتریان ثابت شما میشوند.

  • عدم امنیت شغلی

اگر تعمیرکار مجرب و متعهدی باشید، از امنیت شغلی برخوردار هستید. در غیر این صورت امنیتی نخواهید داشت. بسیاری از تعمیرکاران به دلیل عدم تعهد نسبت به ارائه خدمات و یا بدنامی آن ها بین شرکت ها یا شغل خود را عوض کردند یا سهم بسیار کمی از بازار دارند.

  • ارتقاء افزایش درآمد

اگر تعمیرکار یخچال باشید، میتوانید با یادگیری در تعمیرات برد های الکترونیکی؛ از برون سپاری این خدمات خودداری نمایید و خودتان به تعمیر بپردازید تا درآمد بیشتری داشته باشید. همچنین میتوانید با یادگیری تعمیرات دیگر دستگاه ها معضل تعمیر فصلی را حل نمایید و درآمد بیشتری کسب نمایید.

  • کار فصلی

اگر تعمیرکار لوازم برودتی به مانند یخچال یا کولرگازی باشید، عمده کار شما در فصل گرما میباشد. همچنین بازار کار تعمیرات لباسشویی یا ظرفشویی در 6 ماه دوم سال با رونق بیشتری همراه است. تقریبا تمامی لوازم خانگی، بازار کار فصلی دارند.

  • راحتی کار در تعمیرات وسایل خرد آشپزخانه

اگر تخصص کافی در تعمیرات وسایل خرد آشپزخانه داشته باشید، میتوانید با حضور در یک کارگاه، از معضلات خدمات در محل به دور باشید. اما معمولا خدمات در محل برای تعمیرکار سود بیشتری به همراه دارد.

  • سختی کار به دلیل خدمات در محل

اگر جزء تعمیرکاران لوازم خانگی بزرگ، به مانند یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، کولرگازی … باشید، به دلیل حمل تجهیزات برای تعمیرات در محل و همراه داشتن این وسایل در سطح شهر، از سختی کار میباشد.

  • قابلیت ایجاد شبکه خدمات رسانی به اقصی نقاط ایران

اگر صاحب برند و کسب و کار خود باشید و توانایی مدیریت یک مجموعه بزرگ را داشته باشید میتوانید به راه اندازی شبکه خدمات رسانی در ایران فکر کنید.

  • ارتباط مستقیم در محل مشتری

ارتباط با عموم جامعه که از اخلاقیات مختلفی برخوردارند، آن هم در محل مشتری کار سختی میباشد.

درآمد شغل تعمیرات لوازم خانگی چه میزان است؟

کاربران گرامی آی پی امداد، به دلیل تورم و نوسانات در آمد زایی، نمیتوانیم عدد دقیقی را برای شغل تعمیرکار لوازم خانگی در نظر بگیریم. اما در نظر داشته باشید که متناسب با شرایط زیر، درآمد شغل تعمیرات لوازم خانگی متغیر میباشد.

  1. انسان بودن. همه ما آدم هستیم، اما انسان بودن برگرفته از تربیت شخصیتی ما میباشد. اگر انسان خوبی باشیم و خود را در جایگاه مشتری قرار دهیم و به نا حق مبلغی دریافت نکنیم، حتما برکت بیشتری به سفره های ما روانه میشود و از درآمد مطلوبی برخوردار خواهیم بود.
  2. تعهد نسبت به ارائه خدمات و گارانتی. بعد از اتمام کار و مدت زمانی که خدمات خود را گارانتی میکنید، تعهد داشته باشید.
  3. دزدی نکنید. این صراحت کلام واقعا لازم است. عموم جامعه نسبت به تعمیرکاران نگاه خوبی ندارند. چونکه بیش از حق خود مبلغ دریافت میکنند یا به ناحق قطعه ای را تعویض میکنند. پیشنهاد آی پی امداد به شما عزیزان این است که، در بدو ورود به جامعه تعمیرکاران نگاه حقی داشته باشید.
  4. دانش خود را به روز نگه دارید. اگر از آن دسته از تعمیرکارانی باشید که دانش مکانیکی و الکترونیکی دارند، علاوه بر اینکه درآمد بالاتری خواهید داشت، از امنیت شغلی هم برخوردار میشوید.
  5. روابط عمومی خود را بهتر کنید تا مردم از حضور شما در محل خود لذت ببرند. نه خارج از وقایع کاری صحبت کنید نه بد اخلاقی کنید.
  6. منظم و آراسته باشید. برای وقت خود و دیگران ارزش قائل شوید.

درآمد شغل تعمیرات لوازم خانگی چه میزان است؟

شاید از خودتان بپرسید که این 6 مورد چه ارتباطی با درآمد شغل تعمیرات لوازم خانگی دارد؟! رعایت تمامی این موارد درآمد شما را صعودی خواهد کرد. اگر هر آنچه برای خود میخواهید را برای دیگران هم بخواهید، اتفاقات خوش ۀیندی برای شما می‌افتد.

یک تعمیرکار لوازم خانگی با روزی 6 ساعت کار توان اداره یک خانواده 3 نفراه را خواهد داشت.

آیا با حرفه تعمیرکار لوازم خانگی میتوانیم در خارج از ایران شغلی داشته باشیم؟

در خارج از ایران برای فنی کاران ارزش بالاتری قائل میشوند و از مزیت های بهتری برخوردار خواهید بود. اما بدین منظور نیست که با دانش یا تجربه ای که در ایران کسب کرده اید، فردا در کانادا یا دیگر کشورها برای شما کار پیدا شود. هر کشوری قانون خود را دارد و برای ورود به بازار کار آن باید از موانعی عبور کرد. مهم تر از تجربه، زبان آن کشور میباشد که خود آن یک چالش است. همچنین در نظر داشته باشید که شما نحوه ارتباط با جوامع ایران را بلدید، آیا میتوانید به همین میزان با جوامع کشور کانادا، انگلیس یا ترکیه ارتباط برقرار نمایید؟

اگر قادر به در آمدزایی در کانادا یا کشورهای دیگر هستید، این مسیر در ایران برای شما هموار تر است. چونکه ارتباطات در بازار حرف اول را میزند. اما اگر زبان کشور مقصد را آموخته اید و به سبک زندگی با آن ها آشنا هستید، میتوانید به عنوان یک پیشنهاد برای شما مفید باشد.

طبیعتا درآمد کشورهای پیشرفته برای صنف فنی کاران بیشتر است، اما هزینه ها و راه اندازی یک زندگی جدید هم به نسبت آن بیشتر است. اگر بین 20 تا نهایتا 30 سال هستید، شغل تعمیرات لوازم خانگی در کشورهای پیشرفته میتواند برای شما انتخاب مناسبی باشد.

آیا با حرفه تعمیرکار لوازم خانگی میتوانیم در خارج از ایران شغلی داشته باشیم

نظر کاربران و تعمیرکاران با سابقه در رابطه با شغل تعمیرات لوازم خانگی چیست؟

درخواست آی پی امداد از شما، تعامل با ما میباشد. برای اینکه افرادی که قصد حضور در شغل تعمیرات لوازم خانگی را دارند، درک بهتری از بازار داشته باشند، از شما میخواهیم که در دیدگاه همین مقاله نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و به گفتگو بپردازید.

3 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • رضا 07 آذر 1402

    سلام ببخشید آینده این حرفه خوب هست اگر وسایل جدید و بروزتر بیاد آیا این کار اشباع نمیشه؟؟؟؟؟

    پاسخ دادن
  • شهرام 15 خرداد 1402

    با سلام و درود .کارمند دولت هستم با 51سال و تا 3 سال دیگر بازنشسته میشم . چون به الکترونیک علاقه زیادی داشتم سالها در این رشته مطالعه کردم و دوره های مختلفی نیز گذراندم از جمله تعمیرات تلویزیون ولی نتونستم پیش یک استادکار کار انجام دهم و به غیر از چند مورد ،تعمیراتی انجام ندادم تا تجربه خوبی داشته باشم به نظر شما می توانم اول اینکه بعد از بازنشستگی چنین شغلی داشته باشم و دوم اینکه آیا جایی هست تا با آنها همکاری داشته باشم و تجربه ام را بالا ببرم لطفا اگر می توانید راهنمایی کنید( ضمنا ساکن اندیشه نیز می باشم )

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 خرداد 1402

      سلام وقت بخیر. بله میتونید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد