logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

مخالفت وزارت صمت با ورود لوازم خانگی

مخالفت وزارت صمت با ورود لوازم خانگی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله مخالفت وزارت صمت با ورود لوازم خانگی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در سال 98 دو برند مشهور کره‌ای یعنی سامسونگ و ال جی به کار خود در بازار لوازم خانگی پایان دادند، که علت این موضوع وجود تحریم‌ها علیه ایران بود. حالا با گذشت دوسال و احتمال برداشتن تحریم‌ها زمزمه ورود دوباره این برندها و سایر برندهای لوازم خانگی به به کشور شنیده می‌شود، که البته این موضوع با مخالفت وزارت صمت با ورود لوازم خانگی خارجی به ایران همراه بود. در ادامه صحبت‌‌های آقای نیارکی معاون امور صنایع در اینباره و نقش تشکل‌های تخصص در نهادهای تصمیم ساز آمده است.

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزرات صمت با اینکه: این وزارت خانه آیین کار شورای سیاست‌گذاری توسعه صنعت لوازم خانگی را با حضور تشکل‌های تخصصی تصویب نمود. افزود: هدف این شورا محافظت از صنعت لوازم خانگی، دوراندیشی تولید داخل و حرکت به سوی نوآوری و حمایت از بروزرسانی تکنولوژی به طور مستمر است.

معاون امور صنایع وزارت صمت با عنوان اینکه صیانت از اشتغال مولد از دیگر اهداف این شورا است، گفت: با ایجاد شورای سیاستگذاری توسعه صنعت لوازم خانگی، بحث حمایت از تولیدات بومی با تلاش بیشتری دنبال می‌شود.

توسعه صنعت لوازم خانگی با افزایش قدرت بخش خصوصی

مهدی صادق نیارکی: توسعه صنعت لوازم خانگی منوط به افزایش قدرت بخش خصوصی و جامعه کشوری است. شورای فوق وظایف مهمی مانند: سیاستگذاری جهت توسعه صنعت لوازم خانگی، دانستن موانع مقابل تولید و آسان کردن و بهبود روش‌های اجرایی این صنعت را بر عهده دارند.

هماهنگی بین تشکل‌های بخش خصوصی

صادقی نیارکی افزود: یکی از گام‌ های مهم صنعت لوازم خانگی تشکیل انجمن قطعه‌سازان است. وی همچنین عنوان کرد: برای فراهم شدن یک بستر مناسب جهت حضور مفید صنعت لوازم خانگی در سازمان‌‌های تصمیم گیرنده، باید بین تشکل‌های بخش خصوصی هماهنگی به وجود بیاید.

مخالفت وزارت صمت با ورود لوازم خانگی برندهای خارجی به کشور

نیارکی معاون امور صنایع وزرات صمت، توضیحاتی را درباره احساس نگرانی تشکل‌های خصوصی از ورود احتمالی برندهای خارجی لوازم خانگی(سامسونگ، ال جی و …) به کشور ارائه داد: با شکل گرفتن زیر ساخت‌های صنعتی که در بخش لوازم خانگی ایجاد شده این وزارتخانه با ورود دوباره کالاهای لوازم خانگی برندهای خارجی که چندسال پیش از کشور خارج شدند مخالف است.

همچنینن در پایان این جلسه موضوعاتی از قبیل: ترخیص مواد اولیه صنعت لوازم خانگی از گمرک و برنامه‌ریزی جهت تدوین سند توسعه این صنعت مطرح گردید. البته در این جلسه هم چالش‌های مهم صنعت لوازم خانگی بررسی گردید و راهکارهایی برای رفع آن در دستور کار قرار گرفت.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد