logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

افزایش قیمت لوازم خانگی در سال 97

افزایش قیمت لوازم خانگی در سال 97
افزایش قیمت لوازم خانگی در سال 97
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله افزایش قیمت لوازم خانگی در سال 97 به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آی پی امداد افزایش قیمت لوازم خانگی در سال 97 و تاثیر مستقیم دلار در این بازار را تحلیل مینماید. بارها از بنده پرسش شده است که: آیا قیمت لوازم خانگی کاهش پیدا میکند؟ چه زمانی برای خرید لوازم خانگی بهتر است؟ با افزایش قیمت ارز لوازم خانگی ایرانی بخریم یا خارجی؟

با صبر و حوصله به خواندن ادامه دهید تا به جواب تمام سوالات خود برسید.

مقاله افزایش قیمت لوازم خانگی در سال 97 آی پی امداد گردآوری، تحلیل و تحریر شده است. لطفا بعد از خواندن مقاله افزایش قیمت لوازم خانگی در سال 97 ، نظر خود را با دیگران در پایین صفحه به اشتراک بگزارید. در این مقاله سعی داریم از تحلیل عامیانه مردمی و نوشتار صریح استفاده و در کل از حرف دل مردم کشورمان ایران پرده باز کنیم.

افزایش قیمت لوازم خانگی در سال 97

قبل از اینکه به تاثیر مستقیم ارز در لوازم خانگی و در نهایت دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی در سال 97 بپردازیم، میخواهیم به این موضوع اشاره نماییم که چه کسانی متقاضی این کالاها در بازار هستند.

  • ما یک خانواده چهار نفره هستیم و برای تغییر در اوضاع روحی خود قصد تعویض 1 یا چند قلم از لوازم خانگی را داریم. (زندگی لاکچری)
  • من سرپرست خانواده هستم دخترم قصد ازدواج دارد، نیازمند تامین جهیزیه است. (قسمت عمده جهیزیه را لوازم خانگی پوشش میدهد.)
  • من پسر مجردی هستم و قصد ازدواج دارم، به دلیل رسوم مختلف خانوادگی و یا کمک به خانواده عروس قصد تامین قلمی از جهیزیه را دارم.
  • ما یک خانواده کم جمعیت هستیم، یخچال ما به مشکل برخورده است و برای تعمیر یخچال با تعمیرگاه تماس گرفتم و هزینه ای که اعلام کردند تقریبا با خرید یخچال برابر بود ، حال ؛ قصد خرید آن را داریم.
  • ما یک زوج هستیم و 2 سال است وارد زندگی شده ایم، خدا به ما 3 قلو داده است، برای حفظ کیفیت زندگی نیازمند ارتقاء لوازم خانگی خود هستیم.
  • من باپدر و مادرم در تهران زندگی میکنم، بعد از جاری شدن سونامی طلاق در این کلان شهر، خواهرم به ما پیوست، حال ؛ نیازمند خرید یخچال جدید و … هستیم.
  • من و خانواده ام از یخچال ، لباسشویی ، جاروبرقی و … استفاده نمیکنیم ، چون چیزی برای خوردن نداریم ، دستهایمان هنوز برای شستن دو ، سه تیکه لباسمان کافی است ، آشغالی برای ریختن نداریم ولی متوجه شده ام یخچال ، لباسشویی و جاروبرقی  از ضروریات یک زندگی است.
لوازم خانگی گران میشود یا ارزان
لوازم خانگی گران میشود یا ارزان؟

ویدیویی مرتبط با این مقاله توسط تیم آی پی امداد تهیه شده است که شما کاربران گرامی می توانید در بخش ویدیو ها آن را مشاهده کنید.

مشاهده ویدیو

چرا قیمت لوازم خانگی در سال 97 افزایش پیدا کرده؟

با توضیحات بالا متوجه شدیم که تمام قشرها در جامعه ما میتوانید متقاضی خرید لوازم خانگی باشند و درصد عظیمی را زوجهای جوان تشکیل میدهند ولی متاسفانه در اخبار، خانواده ها، دوستان و جامعه میشنویم و میبینیم که آمار طلاق بالا رفته و به همین نسبت آمار ازدواج کاهش یافته است. اینها واقعیت جامعه ما است.

عرضه و تقاضا رابطه مستقیمی با هم دارند، در مقاله افزایش قیمت لوازم خانگی در سال 97 ابتدا به متقاضی این بازار پرداختیم و متوجه شدیم که قسمت اعظمی از این تقاضا را زوج های جوان تشکیل میدهند که در حال کاهش هستند (به دلایل مالی و فرهنگی.)

با افزایش قیمت ارز شاهد تغییرات در تمام صنوف بوده ایم. بنابراین با درآمد ساکن و تغییرات پویا، قدرت خرید و تغییر و تحول در زندگی به شدت کم میشود. باز هم قسمتی دیگر از تقاضا در حوزه لوازم خانگی خاموش شد.

لوازم خانگی، مایحتاج زندگی ما انسانها در سال 1397 شده است. بنابراین نیاز ما به این کالاها امری ضروری است و با افزایش قیمت ارز تبدیل به احسن این کالاها، کار هر خانواده ای نیست، بنابراین اکثرا با استفاده از خدمات تعمیرات لوازم خانگی سعی در حفظ محصولات قبلی خود میکنند.

فراموش نشود که قطعات لوازم خانگی نیز به همان نسبت گران شده است، اما تعمیر کردن آن توجیح اقتصادی بسیار بیشتری نسبت به تعویض دارد.

بسیاری از افراد در جامعه هستند که با افزایش قیمت ارز تغییری در روند زندگی آنها احساس نشده است، آنها همچنان متقاضی این بازار خواهند بود (این مرفهین تعدادشان زیاد نیست.) حال که با متقاضیان این بازار آشنا شدیم، متوجه شدیم که با افزایش قیمت ارز تقاضا کم میشود.

حال سوال این است که چه اتفاقی برای عرضه کنندگان می افتد.

بررسی عرضه کنندگان لوازم خانگی در بازار ایران

بررسی عرضه کنندگان لوازم خانگی در بازار ایران به شرح زیر میباشد:

اگر بخواهم وارد جزئیات نشوم، لازم است بدانید که:

  1. واردکنندگان قانونی
  2. وارد کنندگان غیر قانونی
  3. تولیدکنندگان داخلی

بازار لوازم خانگی را در ایران تامین میکنند.

  • اینکه وارد کنندگان قانونی با چه ارزی لوازم خانگی وارد کشور کنند؛ بحث برانگیز است و میتواند بازار و معادلات تقاضا و عرضه را تحت شعاع قرار دهد.
  • تکلیف وارد کنندگان غیر قانونی در رابطه با ارز که مشخص است ، باید ببینند که با قیمت ارز بازار آزاد و ریسک قاچاق توجیهی برای این کار وجود دارد یا خیر.
  • بعضی از تولید کنندگان داخلی برای تولید لوازم خانگی به دلیل وابستگس به قطعات به ارز وابسته میباشند.

متوجه شدیم که بازار عرضه به شدت به ارز وابسته است. عرضه کنندگان به بنکداران یا بعضا مغاره داران به طور مسقیم یا غیر مستقیم توسط دلالان کالا را عرضه مینمایند، اگر بنکداران و مغازه داران را در اینجا فروشنده نامگذاری کنیم، باید گفت که عرضه کنندگان و بعضی از فروشندگان دارای انبار میباشند. این انبارها بر اساس تقاضا خالی و پر میشود و اگر از همین امروز هیچ لوازم خانگی وارد ایران نشود، همین انبارها تا حدود 6 ماه بازار تقاضا را بدون نیاز به عرضه جدید با مدیریت تحت پوشش قرار میدهد.

ترس از عدم ماندگاری در این جریان تجارت است که این بی ثباتی را رقم میزند. به طور مثال، بنده به عنوان عرضه کننده لوازم خانگی وقتی نمیدانم با چه قیمتی قرار است انبار خود را تکمیل نمایم، قیمت فروش هم روزانه بر حسب نوسانات تغییر میکند و در نهایت منجر به این موضوع میشود که فروشنده ها برچسب قیمت را در بازار از روی کالا ها بردارند.

آیا قیمت لوازم خانگی کاهش پیدا میکند؟

چنانچه قیمت ارز به سیر صعودی خود ادامه دهد یا در همین قیمت نگه داشته شود، طبیعتا با کاهش ارزش ریال و عدم توانایی پرداخت مردم برای خرید لوازم خانگی خارجی این کالا ها جزء کالاهای لوکس محسوب میشود و خرید آن برای قشر محدودی از مردم میسر میشود، همچنین لازم به ذکر است که سیر عظیمی از مردم به سمت خرید کالاهای ایرانی سوق پیدا میکنند و در این لحظه چنانچه تولید کنندگان داخلی به خودکفایی کامل برسند و از تمام ظرفیت های خود استفاده کنند میتوانند علاوه بر اینکه به ثبات در بازار و قدرت خرید مردم کمک کنند، به کارآفرینی و اشتغال زایی نیز کمک شایانی نمایند.

با این اتفاق وابستگی ایران به دیگر کشورها میتواند کمتر شود و به چرخش اقتصادی کمک بسزایی نماید . اما  چنانچه برای تولیدات داخلی همچون گذشته به قطعات و بعضی از لوازم وابستگی ارزی داشته باشیم اتفاقات جذابی را شاهد نخواهیم بود.

1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • AmirHossain-gh61 04 مهر 1399

    سلام خوبان عالم و سلام و درود تان باد بنابراین میتوان نتیجه گرفت که افزایش اعتباری دلار در قیاس با ریال یااز تصمیمات دولتمردان است و یا نحوه عملکرد سیاسی و عدم حفظ روابط دیپلماتیک ممنونم از متن خوب تون

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد