لوازم خانگی گران میشود یا ارزان؟

comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین بخش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در پی افزایش قیمت بی سابقه لوازم خانگی قدرت خرید از مصرف کنندگان گرفته شده و بسیاری از مردم به دنبال زمان مناسب برای خرید لوازم خانگی هستند، اگر قصد خرید لوازم خانگی دارید اما نمیدانید چه زمانی اقدام به این کار کنید به شما توصیه می کنیم تا در “ویدیو لوازم خانگی گران می شود یا ارزان؟” از وب اپلیکیشن تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد با ما همراه باشید.

کاربران گرامی در ویدئو لوازم خانگی گران می شود یا ارزان به طور مفصل و به زبان ساده به راهنمایی شما پرداخته ایم و در صورت تماشای این ویدیو از مطالعه متن بی نیاز خواهید بود.

عوامل تاثیر گذار روی قیمت لوازم خانگی

در این ویدیو از شرکت تعمیرات لوازم خانگی قصد بررسی این مسئله را داریم که آیا لوازم خانگی گران می شود یا ارزان، اما پاسخ به این پرسش باید مباحث باید موارد زیر را مورد بررسی قرار داد:

  • تاثیر عرضه و تقاضای بازار لوازم خانگی روی محصولات
  • تاثیر قیمت مواد اولیه روی قیمت لوازم خانگی
  • تاثیر قیمت ارز روی قیمت لوازم خانگی

عرضه و تقاضای بازار چه تاثیری روی قیمت لوازم خانگی دارد؟

شرایط اقتصادی و سیاسی موجب کاهش عرضه برند های محبوبی همچون ال جی، سامسونگ، جنرال الکتریک، وستینگهاوس و … در ایران شده است، این در حالی است که همچین برند هایی همواره تقضای بسیار زیادی در ایران دارند، به ور کلی مازاد تقاضا و کمبود عرضه در بازار لوازم خانگی یکی از دلایل رشد صعودی قیمت هاست.

اما اگر بخواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که با این روند عرضه و تقاضا در بازار آیا لوازم خانگی گران می شود یا ارزان باید بگوییم که تنها در صورت افزایش میزان عرضه یا کاهش میزان تقاضا و به نوعی برابر شدن تعادل میان این دو ما با کاهش قیمت لوازم خانگی مواجه خواهیم بود.

اصلی ترین عامل تاثیر گذار روی افزایش میزان عرضه را می توان باز شدن قفل واردات و بهبود تحریم ها علیه کشور ایران دانست، به طور کلی باید گفت که شرایط سخت واردات موجب شده تا وارد کننده ها رمقی برای واردات آزاد نداشته باشند و همینور برند های مختلف نتوانند به طور مستقیم در ایران حضور داشته باشند، پس عوامل سیاسی هم در کنار عرضه و تقاضا نقش به سزایی روی گران شدن یا ارزان شدن لوازم خانگی خواهد داشت.

چنانچه از لوازم خانگی ال جی استفاده می کنید و با بروز خرابی در این محصولات مواجه شده اید به شما توصیه می کنیم تا از خدمات نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی ال جی برای رفع ایراد محصولات خود استفاده کنید.

تاثیر نرخ مواد اولیه روی ارزان شدن یا گران شدن لوازم خانگی

شاید با مطالعه بخش قبل این پرسش برای شما به وجود بیاید که تمامی این تفاسیر مربوط به لوازم خانگی خارجی بود، پس علت گران شدن لوازم خانگی ایرانی چیست؟

  • بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی توان تولید صفر تا صد قطعات محصولات خود را ندارند و همین مسئله موجب شده تا اقدام به خرید قطعات از کارخانه های صنعتی خارجی بکنند که همین امر موجب افزایش قیمت تمام شده محصولات این کارخانه جات خواهد شد.
  • علاوه بر این مواد اولیه ای مانند آلمینیوم و فلزات با رشد و کاهش قیمت خود در قیمت لوازم خانگی تاثیر گذار خواهند بود، برای مثال افزایش قیمت آلمینیوم به کار رفته در بدنه یخچال می تواند موجب رشد قیمت یخچال ها باشد.
  • پس یکی از راه های کاهش قیمت لوازم خانگی پایین آوردن هزینه هایی است که صرف مواد اولیه می شود.

اگر در لوازم خانگی سامسونگ خود با بروز مشکل و خرابی مواجه شدید نگران نباشید، با استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ می توانید این مشکل را رفع کنید.

تاثیر قیمت ارز روی گران یا ارزان شدن لوازم خانگی

اصلی ترین عامل تاثیر گذار روی گران شدن و یا ارزان شدن لوازم خانگی ارز می باشد، طبیعتا با نرخ امروز دلار و هزینه های گمرک کاهش قیمت لوازم خانگی صرفا سرابی دروغین برای مصرف کنندگان خواهد بود.

  • علاوه بر این همانطور که در بخش قبل متوجه شدید نرخ ارز می تواند روی مواد اولیه هم تاثیر به سزایی داشته باشد و این نکته خبر از نقش به سزای قیمت ارز روی لوازم خانگی ایرانی هم دارد.
  • کاهش قیمت ارز قیمت تمام شده لوازم خانگی را برای وارد کننده کاهش خواهد داد و همین امر می تواند علتی برای کاهش قیمت محصولی باشد که در ایران به دست شما خواهد رسید.

در صورت استفاده از لوازم خانگی دوو در منزل خود و بروز خرابی در این لوازم می توانید از خدمات نمایندگی تعمیر لوازم خانگی دوو استفاده کنید.

بهترین و مناسب ترین زمان برای خرید لوازم خانگی چه زمانیست؟

اصلی ترین مسئله ای که در ویدیو لوازم خانگی گران می شود یا ارزان به آن پرداختیم پاسخ این مسئله است که چه زمانی لوازم خانگی بخریم؟ با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی جامعه کاهش قیمت لوازم خانگی بسیار دور از ذهن خواهد بود و در بهترین حالت قیمت لوازم خانگی در همین سطح حفظ خواهد شد.

با این اوصاف بهترین وقت برای خرید لوازم خانگی چه زمانیست؟ کارشناسان آی پی امداد معتقدند که بهترین زمان برای خرید لوازم خانگی آغاز زمستان در 6 ماه دوم می باشد، چرا که حجم زیاد جابه جای های ملکی در بازار لوازم خانگی تاثیر به سزایی دارد و موجب گرم شدن تنور خرید و فروش این لوازم خواهد بود، به همین سبب با آغاز تابستان با کاهش میزان تقاضا خریدی احت تر و بهتر را می توانید تجربه کنید.

آیا لوازم خانگی ارزان خواهد شد؟

اصلی ترین سوالی که مصرف کنندگان همواره از کارشناسان آی پی امداد میپرسند این است که آیا لوازم خانگی ارزان خواهد شد؟ اگر در یک کلمه بخواهیم به این پرسش جواب دهیم باید بگوییم خیر!

شرایط سیاسی و اقتصادی اجازه کاهش لوازم خانگی در کوتاه مدت را نخواهد داد و برای رفع مشکلات پیرامون لوازم خانگی حداقل 3 سال زمان نیاز است، چرا که رفع تمامی این تحریم ها و کاهش قیمت ارز و از سوی دیگر برگرداندن برند های خارجی به ایران کار یک شب نیست.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد