نحوه استفاده از شوینده در جاپودری لباسشویی

comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین بخش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

بر خلاف گذشته که تنها ماده شوینده موجود برای ماشین لباسشویی پودر بود در حال حاضر شوینده های مختلف و رنگارنگی در بازار موجود است که مصرف کنندگان می توانند از آن بهره ببرند و استفاده نمایند، اما اگر تا به حال با شوینده و لباسشویی کار نکرده باشید طبیعتا در مورد نحوه استفاده از شوینده در جاپودری لباسشویی سولات بسیاری دارید، به شما توصیه می کنیم تا در این ویدیو با ما در مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید تا به تمامی سوالات شما در این باره پاسخ داده شود.

ویدیو آموزشی نحوه استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی

طبیعتا مشاهده ویدیو خیلی کارآمد تر از متن می باشد و به همین سبب بخاطر اینکه آموزش بهتری به شما داده باشیم به کمک تعمیرکار تیم آی پی به بررسی تمامی موارد در مورد نحوه استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی پرداختیم، در ادامه به موارد زیر پرداخته ایم:

  • نحوه ریختن مایع لباسشویی در جاپودری ماشین لباسشویی
  • محل ریختن مایع لباسشویی در جاپودری لباسشویی
  • نحوه ریختن پودر در جاپودری ماشین لباسشویی
  • محل ریختن پودر در جاپودری ماشین لباسشویی
  • نحوه ریختن نرم کننده در جاپودری ماشین لباسشویی

نحوه ریختن مایع لباسشویی در جاپودری ماشین لباسشویی

مایع لباسشویی به دلیل رایحه خوب و قابلیت نرم کنندگی بالا انتخاب بسیاری از مصرف کنندگان می باشد، اما اینکه نحوه استفاده از مایع نرم کننده در ماشین لباسشویی به چه شکل است موضوعیست که در ادامه باید آن را بررسی کنیم.

قبل از اینکه برنامه شستشو را به ماشیین لباسشویی خود وارد نمایید باید نرم کننده را به میزان دو سوم محفظه بریزید، توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از مایع لباسشویی باید کمی بالاتر ببرید تا انحلال در لباسشویی به طور کامل شکل بگیرد؛ علاوه بر این توجه داشته باشید که دیگ ماشین لباسشویی هم نباید بیش از حد پر باشد مایع به خوبی در دیگ حل شود.

محل ریختن مایع لباسشویی در جاپودری لباسشویی

دومین سوالی که در زمان استفاده از مایه لباسشویی برای مصرف کنندگان ایجاد می گردد این است که مایع لباسشویی را دقیقا در کجای محفظه جاپودری باید ریخت؟

همانطور که تعمیرکار تیم آی پی در ویدیو نحوه استفاده از مواد شوینده در ماشین لباسشویی یک محفظه در جاپودری ماشین لباسشویی وجود دارد که از باقی محفظه ها بزرگتر است و با علامت II مشخص گردیده، بهترین جا برای ریختن مایع لباسشویی همین محفظه است.

علاوه بر این یک محفظه دیگر هم برای فرایند پیش شستشو وجود دارد که با علامت I مشخص شده، در صورتی که فرایند کوتاهی از شستشو دارید می توانید از این محفظه هم استفاده کنید.

نحوه ریختن پودر در جاپودری ماشین لباسشویی

شاید در نظر بسیاری از بانوان خانه دار ریختن پودر در جاپودری امری ساده و دم دستی باشد، اما افرادی که به تازگی لباسشویی خریداری کرده اند به قطع با این مشکل مواجه هستند و نمیدانند که پودر را باید به درون کدوم محفظه بریزند؛ اگر این پرسش برای شما هم مطرح است در ادامه با فیلم آموزشی نحوه استفاده از شوینده در جاپودری ماشین لباسشویی با ما همراه باشید.

برای انجام یک شستشوی معمولی پر کردن محفظه اصلی جاپودری از پودر کافی می باشد، توجه داشته باشید که میزان ریختن پودر در جاپودری ماشین لباسشویی بستگی به میزان کثیفی، جنس پارچه و حجم البسه دارد، البته که بهتراست در مواقع که کثیفی زیاد است بجای بیش از حد کردن پودر فرایند شستشو را روی تنظیمات طولانی تری قرار دهید.

محل ریختن پودر در جاپودری ماشین لباسشویی

محل ریخت پودر در جاپوردی ماشین لباسشویی هم می تواند برای بسیاری از مصرف کنندگان ایجاد سوال نماید، لازم به ذکر است که بزرگترین محفظه جاپودری که II نام دارد مختص به ریختن پودر می باشد، پس اولین جایی که توصیه می کنیم پودر را در آن بریزیر محفظه بزرگ یا II می باشد.

علاوه بر این در صورتی که قصد انجام فرایند شستشوی سریع را دارید می توانید در محفظه کوچک آبکشی یا I هم پودر خود را بریزید.

نحوه ریختن نرم کننده در جاپودری ماشین لباسشویی

بسیاری از افراد برای اینکه لباس هایشان رایحه بهترین را در کنار لطافت بیشتر داشته باشد علاوه بر پودر یا هر شوینده دیگری مقداری نرم کننده هم استفاده می کنند؛ اما اینکه نحوه استفاده از مایع نرم کننده در ماشین لباسشویی به چه صورت است موضوعی است که در این بخش از ویدیو نحوه استفاده از شوینده در لباسشویی به آن خواهیم پرداخت:

  • همانطور که در ویدیو تیم آی پی مشاهده کردید در بالا و سمن راست جاپودری محفظه کوچکی وجود دارد که با نام Softener مشخص شده است، این محفظه مختص به نرم کننده لباسشویی هست.
  • علاوه بر این توجه داشته باشید که ممکن است استفاده بیش از حد از نرم کننده منجر به لک شدن البسه شما گردد، به همین دلیلی بیتر و بالاتر از خط MAX نرم کننده در لباسشویی خود نریزید.
  • علاوه بر این برخی افراد در اسخ به این پرسش که نرم کننده در کجای جاپودری بریزیم مدعی هستند که در دیگ هم می توان این مایع را ریخت اما این موضوع در مورد نرم کننده صدف نمیکنه و فقط در مورد پودر و مایع لباسشویی درست است.
43 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • علیرضا ازکاشمر 02 فروردین 1403

    سلام خسته نباشید. ماشین لباسشویی من بوش است. مدتی است که بعدازاتمام شستشو، مقداری از پودر در داخل مخزن جاپودری جامیماند. وحتی گاهی بعدازاتمام شستشو، همزمان باجاماندن پودردرمخزن، درقسمت مخرن نرم کننده هم، آب جمع شده است. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 03 فروردین 1403

      درود، جاپودری را خارج کرده و به صورت کامل شستشو دهید. همچنین باید آبپاش های جاپودری را نیز بررسی نمایید.

      پاسخ دادن
  • امینه 07 اسفند 1402

    سلام من تازگی لباسشویی اتومات نو اکبندگرفتم مارکش امرسان میخاستم ببینم چراموقع خشکن لباس صدا وزه بلندی ایجادمیکنه . دوباره تاکید میکنم فقط موقع خشکن لباس

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 اسفند 1402

      درود، احتمالا پیچ های تعادل پشت دستگاه باز نشده و پایه های لباسشویی نیز به درستی تراز نشده است. همچنین لاستیک های دور درب دستگاه را بررسی کنید که گیر نکند.

      پاسخ دادن
  • فرانک حسینی 14 بهمن 1402

    باسلام من لباسشویی ارچلیک دارم. مایع لباسشویی رو که در محظه مربوطه میریزم، بعد از شتشو مایع استفاده نمیشه و همانطور باقی میمونه. آیا برنامه خاصی باید تنظیم کنم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 بهمن 1402

      درود، انتخاب برنامه نامناسب، تجمع رسوب یا گرفتگی جاپودری، مشکل در ورودی آب یا استفاده بیش از حد از مایع می تواند مربوط به بروز این ایراد باشد.

      پاسخ دادن
  • حامد 07 بهمن 1402

    درود بر شما اگر بخواهیم مایع و پودر را همزمان استفاده کنیم یعنی هم مایع بریزیم و هم پودر ، آیا هر دو را باهم بریزیم مشکل ایجاد می کند ؟ یا بایستی فقط پودر بریزیم یا اینکه فقط مایع بریزیم ؟ اگه از هر دو پودر و مایع باهم در محفظه بزرگ بریزیم غلط است؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 بهمن 1402

      درود، بهتر است به تنهایی فقط از پودر یا مایع شستشو استفاده نمایید که هرکدام دارای محل مخصوص در جاپودری هستند.

      پاسخ دادن
  • پرهام 06 بهمن 1402

    سلام.من پرده داخل لباس شویی انداختم الان خیلی می لرزونه ممکنه اسیب جدی دیده باشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 بهمن 1402

      درود، ممکن است پایه ها تراز نبوده یا مشکل از کمک لباسشویی باشد. بهتر است پرده را با مقداری لباس در لباسشویی بریزید که عملیات شستشو به درستی انجام شود.

      پاسخ دادن
  • یزدان پرست 30 دی 1402

    سلام ماشین لباسشویی ناسیونال گرفتم. محفظه وسط که برای مایع لباسشویی است، استفاده میکنم، مایع خارج نمیشه. سوراخ خروجی بایه لوله ۵ سانتی گرفته شده و نمیذاره مایع خارج بشه. چیکار کنم اون پایه رو بکنم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 دی 1402

      درود، ابتدا باید جاپودری را به صورت کامل خارج کرده و تمیز نمایید. همچنین ممکن است شیلنگ های متصل به دیگ لباسشویی گرفتگی دارد که باید برطرف شود.

      پاسخ دادن
  • پری 08 آذر 1402

    سلام وقتتون بخیر لطفا نحوه شستن پتو درماشین لباسشویی روکامل توضیح بدین باتشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 آذر 1402

      درود، شستشوی پتو در لباسشویی می تواند موجب وارد شدن فشار و آسیب دیدگی بخش های مختلف دستگاه شده و بهتر است اقدام به انجام این کار نکنید.

      پاسخ دادن
  • امیر محمد 04 آذر 1402

    ببخشید ما یه ماشین لباسشویی هیوندای ۸ کیلویی داریم که یک ساله که داریم ازش استفاده میکنیم و خریدیم و خیلی خیلی ازش راضی هستیم و فوق العاده است. امروز بعد از یک سال ریختن پودر در دستگاه، تصمیم گرفتم مایع استفاده کنم و مایع سبز پرسیل و مایع هیوم کر گرفتم ولی چون تابه حال از مایع استفاده نکردم، نمیدونستم آیا باید همون جای پودر بریزم یا یه مکان مخصوص داره. بعد دیدم یه قسمت داره به نام liquid مایع پرسیل سبز رو ریختم اونجا ولی خیلی مایع رو دیر برد داخل بعد از ۴۰ دقیقه با چندین بار آب آوردن مایع رو برد داخل و روی یک ساعت تنظیم بود. در حالی که پودر رو همون اول میبره داخل. خواستم بدونم طبیعیه یا نه یا آیا میشه مایع رو همون مکان مخصوص پودر ریخت تا درجا ببره؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 آذر 1402

      درود، مایع شستشو را باید در قسمت جاپودری بریزید و قسمتی که مایع را از قبل در آن ریخته اید، مربوط به نرم کننده است که دیرتر وارد فرآیند شستشو می شود.

      پاسخ دادن
  • فاطمه 23 مهر 1402

    عاااالی بود ممنون

    پاسخ دادن
  • الهام 13 شهریور 1402

    سلام با وجود پرسش شفاف و تاکیدی پرسشگر برنامه از کارشناس ، ایشان روش استفاده از قرص جرمگیر یا مایع جرمگیر برای لباسشویی واضح توضیح ندادند خواهشمندم در این خصوص راهنمایی مجدد و دقیق تر بفرمایین مساله دیگر به کرات شنیده ایم که از استفاده مستقیم پودر در دیگ خودداری شود اما کارشناس دقیقا برعکس این مساله را فرمودند آیا ایشان از صحت این مساله مطمئن هستند ؟؟؟؟؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 شهریور 1402

      درود، پیشنهاد میکنم مقاله نحوه جرمگیری لباسشویی را مطالعه نمایید تا به راحتی در منزل خودتان بتوانید ماشین لباسشویی را جرم گیری کنید. بهتر است که پودر را داخل جاپودری بریزید تا در زمان مشخص و به میزان مناسب به فرایند شستشو اضافه شود.

      پاسخ دادن
  • ادوین 07 بهمن 1401

    سلام،برای شست و شو مایع رو داخل محفظه شماره دو میریزم ولی به نظرم این کار اشتباهه چون در مرحله پیش شست و شو مایع لیز میخوره و وارد دیگ میشه و در مرحله آبگیری دوم مایع خیلی کمی وارد لباسشویی میشه ممنون میشم توضیح بدید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 بهمن 1401

      به نظر می رسد ممکن است مشکلی در نحوه توزیع مایع در ماشین لباسشویی وجود داشته باشد. ممکن است محفظه دوم به درستی کار نکند و باعث نشت مایع در محفظه اول در مرحله قبل از شستشو شود و در مرحله دوم آبکشی به اندازه کافی پخش نشود. ممکن است مفید باشد که جاپودری را از نظر گرفتگی یا گرفتگی بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی تراز و کار می کند.

      پاسخ دادن
  • زهره فیاض 05 بهمن 1401

    سلام وقت بخیر. دو تا سوال دارم آیا امکان اضافه کردن پودر به ظرف پودر در قسمت پیش شستشو وجود دارد؟ و یه سوال دیگه آیا امکان اضافه کردن لباس بیشتر به ماشین در حین شستشو وجود داره؟ چگونه؟ ممنون از راهنمایی شما

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 بهمن 1401

      سلام. پودر را فقط در قسمت اول جاپوری بریزید. اضافه کردن لباس در حین شستشو امکان پذیر نیست و باید برنامه شستشو تمام شده باشد.

      پاسخ دادن
  • امین محمدی 18 آذر 1401

    سلام و ممنون از سایت خوبتون. لباسشویی من الجی 8کیلویی هست . جا پودری رو وقتی خارج کردم داخل محفظه آبریز دستگاه کلی پودر مونده بود که مثل سنگ نمک بسته بودن.خود محل جا زدن رو چجوری تمیز کنیم

    پاسخ دادن
  • زهرا احمدی 15 آذر 1401

    آیا میشه پودر ماشین رو خوده لباس داخل ماشین لباسشویی سامسونگ ریخت و داخل مخزن جا پودری نریخت یا جزء باید ها میباشد ک پودر در مخزن باید ریخت برای شستشو لباس لطفا پاسخگو باشید ممنونم❤️

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 آذر 1401

      به همان میزان هم میتوانید پودر را داخل مخزن بریزید و مشکلی نیست

      پاسخ دادن
      • سمیرا 12 بهمن 1401

        سلام من یه سوال دارم... ماشین لباس شویی من مدل ال جی R5 هست. چطور میتونم فقط از خشک کن ماشین استفاده کنم؟ باید از کدوم برنامه استفاده کنم؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 13 بهمن 1401

          اگر می خواهید فقط از عملکرد خشک کردن در ماشین لباسشویی LG R5 خود استفاده کنید، باید چرخه "خشک کردن: Drying / spin" را در کنترل پنل دستگاه انتخاب کنید. این کار درام دستگاه را برای چرخاندن و گردش هوای گرم فعال می کند و در نتیجه لباس های شما را خشک می کند. می توانید دما و زمان چرخه را به دلخواه تنظیم کنید. توجه داشته باشید که برخی از مدل‌ها ممکن است گزینه «Dry Only» جداگانه داشته باشند.

          پاسخ دادن
  • کیمیا 02 شهریور 1401

    سلام من یک سوالی دارم....الان من مایع ماشین لباس شویی رو میریزم قبل از روشن کردن داخل محفظه اصلی و بزرگ ولی قبل از شروع خالی میشه... مشکلی نداره؟

    پاسخ دادن
  • زهرا 28 مرداد 1401

    عالی بود

    پاسخ دادن
  • روژان 11 مرداد 1401

    سلام , وقتی مایع لباسشویی رو تو اون محفظه ی دو بریزیم قبل از روشن کردن لباسشویی خالی میشه چون مایع هست و هیچ مانعی جلوش نداره اشکالی نداره ?

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 مرداد 1401

      سلام، نرم کننده را در خونه وسط بریزید. نرم کننده در زمان خشک کن وارد میشه

      پاسخ دادن
      • مهسا 09 فروردین 1403

        دوستمون پرسیدن مایع لباسشویی نه نرم کننده اگه میشه جواب این سوال رو بدید چون سوال همه هست

        پاسخ دادن
  • كريمي 20 خرداد 1401

    سلام من اومدم جا پودري رو دربيارم گير كرده اون قسمت آبي هم نيمه باز شده حالا نه در جا پودري بسته ميشه نه اون آبيه جا ميره بايد چه كنم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 20 خرداد 1401

      سلام، همون آبی یه ضامنه و باید بدید پایین و درو راحت بکشید بیرون

      پاسخ دادن
  • خوشقدم 24 اردیبهشت 1401

    سلام خسته نباشید ماشین لباسشویی ما Tub CIeanروی صفحه لمسی ماشین قرار داره چطوری از این برنامه برای شتشویی خود ماشین استفاده کنم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 اردیبهشت 1401

      سلام، بستگی به استفاده از دستگاه میتونید استفاده کنید دو ماه یک بار

      پاسخ دادن
  • زهرا 25 دی 1400

    لباسشویی ال جی 8کیلو دارم چند روزه آب خوب نمیاد داخلش و ارور ieمیده مجبور میشم دوبار رو تایمر از اول بذارم تا شسته بشه ممنون میشم راهنماییم کنید مشکلش چیه و چطور رفعش کنم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 دی 1400

      سلام، ارور E1 مربوط به شیربرقی دستگاه است یا ورودی آب بسته است

      پاسخ دادن
    • احسان سرشار 24 آذر 1401

      سلام وقتتون بخیر یه سوال داشتم لباسشویی ما بست هست موقه لباس شستن اصلا با تایید شسته نمیشه دلیلش چیه

      پاسخ دادن
      • احسان سرشار 24 آذر 1401

        داخل جاپودری پودر میریزم اما اصلابا تایید سشته نمیشه

        پاسخ دادن
      • آی پی امداد 25 آذر 1401

        محفظه جاپودری گرفتگگی دارد. از ویدیوهای آموزشی داخل سایت استفاده کنید

        پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد