logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

افزایش طول عمر تلویزیون

افزایش طول عمر تلویزیون
افزایش طول عمر تلویزیون
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله افزایش طول عمر تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تلویزیون از جمله لوازم خانگی پرطرفدار است که تمام رده های سنی از آن استفاده می کنند. به همین جهت وجود این دستگاه در منزل از اهمیت بالایی برخوردار است. اما متاسفانه بیشتر افراد نحوه استفاده صحیح از تلویزیون را نمی دانند و بعد از مدتی باعث خراب شدن تلویزیون می شوند. امروزه قیمت تلویزیون به دلیل داشتن امکانات بالا به شدن افزایش یافته است. به همین علت بسیاری از مصرف کنندگان به دنبال روش های افزایش طول عمر تلویزیون هستند. در صورتی که شما نیز به دنبال اینکه چه راه هایی باعث افزایش طول عمر تلویزیون وجود دارد؟ هستید، توصیه می شود تا انتهای این مطلب همراه ما باشید زیرا در این مطلب بر آن شدیم تا به بررسی راه های بالا رفتن طول عمر تلویزیون بپردازیم.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره نحوه بالا بردن طول عمر تلویزیون می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

دستگاه تلویزیون را در طی فواصل زمانی کوتاه تمیز کنید

تلویزیون دستگاه بسیار حساسی است که ممکن است به دلیل تمیز نکردن به موقع خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. بنابراین بهتر است برای افزایش طول عمر تلویزیون در طی فواصل زمانی کوتاه آن را تمیز کنید. عبور گرد و غبار به داخل تلویزیون باعث داغ شدن موتور تلویزیون، ضعیف شدن صدای بلندگو و قطعات دیگر می شود. بنابراین با استفاده از پارچه تمیز و نمدار روزانه یک بار دستگاه تلویزیون را تمیز کنید تا میزان طول عمر تلویزیون افزایش پیدا کند.

برای افزایش کارایی تلویزیون به تمیز کردن آن اهمیت دهید

میزان روشنایی تلویزیون را با کمک دفترچه راهنما تنظیم کنید

یکی از بخش هایی که بعد از خریدن تلویزیون باید تنظیم شود، میزان روشنایی صفحه نمایش است. اکثر تلویزیون هایی که خریداری می کنید در حالت بیشترین میزان روشنایی قرار دارند. بالا بودن میزان نور در تلویزیون باعث می شود تا طول عمر تلویزیون کاهش پیدا کند. در واقع بالا بودن میزان روشنایی باعث خراب شدن ال ای دی و افزایش فشار روی موتور تلویزیون یا پردازنده آن می شود. برای تنظیم میزان روشنایی می توانید از دفترچه راهنما کمک بگیرید. نحوه تنظیمات دقیق برنامه ها در دفترچه به طور کامل درج شده است.

میزان روشنایی تلویزیون را با کمک دفترچه راهنما تنظیم کنید

از محلول مخصوص تلویزیون برای تمیز کردن صفحه نمایش استفاده کنید

یکی از مهم ترین عواملی که باعث افزایش طول عمر تلویزیون می شود، این است که از محلول مناسبی برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون استفاده کنید. متاسفانه صفحه نمایش تلویزیون بسیار حساس است و استفاده از محلول های پاک کننده شیشه معمولی باعث خراب شدن یا سوختن صفحه نمایش می شود. برای اینکه طول عمر تلویزیون افزایش پیدا کند، بهتر است از محلول های مخصوص یا تنها با استفاده از پارچه کمی نمدار برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون استفاده کنید.

از محافظ برق برای اتصال تلویزیون به برق استفاده کنید

چگونه می توان طول عمر تلویزیون را افزایش داد؟ از جمله راهکارهایی که باعث افزایش طول عمر تلویزیون می شود، استفاده از محافظ برای اتصال تلویزیون به برق است. همانطور که می دانید نوسانات برق ممکن است باعث اتصالی و سوختن قطعات تلویزیون شود. بنابراین ابتدا محافظ را به پریز وصل کرده و سپس تلویزیون را روشن کنید. این کار موجب می شود تا نوسانات باعث سوختن بخش های مختلف تلویزیون مانند صفحه نمایش، پردازنده و … نباشد.

از محافظ برق برای اتصال تلویزیون به برق استفاده کنید

تلویزیون را در جای مناسبی نصب کنید

یکی از موضوعاتی که باعث کاهش طول عمر تلویزیون می شود، این است که تلویزیون شما جایگاه مناسبی ندارد. در اغلب موارد قرار دادن تلویزیون در مسیر رفت آمد یا جفت کردن آن با دیوار باعث خراب شدن تلویزیون می شود. زمانی که تلویزیون خود را با دیوار جفت کنید، فضایی برای رفت و آمد هوا وجود ندارد و ممکن است گرم شدن پشت تلویزیون باعث سوختن یا آسیب دیدگی پردازنده شود. در همین راستا توصیه می شود برای افزایش طول عمر تلویزیون آن را در محیطی به دور از رفت و آمد قرار دهید و حداقل میام تلویزیون و دیوار 10 تا 15 سال فاصله بگذارید.

برای افزایش عمر تلویزیون آن را در جای مناسب نصب کنید

کنتراست تلویزیون را بعد از خرید مجدداً تنظیم کنید

زمانی که تلویزیونی را خریداری کنید، تمام تنظیمات در بیشترین حالت خود قرار دارد. برای مثال میزان روشنایی صفحه نمایش یا کنتراست در بیشترین حالت خود قرار دارد. در همین راستا بهتر است بعد از خرید تلویزیون کنتراست تلویزیون را تنظیم کرده زیرا بالا بودن کنتراست باعث می شود تا فشار زیادی به تلکنتراست تلویزیون را بعد از خرید مجدداً تنظیم کنید

ویزیون وارد شود و تلویزیون بعد از مدتی داغ کرده و بسوزد. شنا می توانید با افزایش طول عمر تلویزیون، میزان کنتراست را مطابق با دفترچه رهنما تنظیم کنید‌.

نتیجه گیری از افزایش طول عمر تلویزیون

در این مطلب به بررسی راهکارهایی که موجب افزایش طول عمر تلویزیون می شوند، پرداختیم. استفاده به موقع، تمیز کردن تلویزیون، استفاده از محافظ هنگام اتصال دستگاه به برق و عوامل دیگر از کارهایی هستند که باعث بالا رفتن طول عمر تلویزیون می شوند. شما می توانید با رعایت هر یک از نکات بالا، عمر تلویزیون خود را تا چندین سال افزایش دهید.

با همه آنچه که گفته شده است، در صورتی که تلویزیون شما به هر علتی خراب شده است و نیاز به تعمیر دارد، می توانید به تیم آی پی امداد مراجعه کنید. مجموعه آی پی امداد با بیش از 50 سال سابقه و استخدام تکنسین و کارشناسان برتر، تعمیرات انواع تلویزیون را از هر برندی که باشد با بهترین کیفیت انجام داده و در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می دهد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد