logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون

نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون
نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

نحوه فعال کردن و غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون چگونه است؟ امروزه یکی از آپشن های بسیار پرکاربرد در تلویزیون های هوشمند، قفل کودک است. قفل کودک برنامه ای است که امروزه در بیشتر تلویزیون های روز دنیا تعبیه شده است تا از آسیب های روانی که ممکن است در حین تماشای برخی از فیلم ها به کودک وارد شود، جلوگیری کند. البته این برنامه نقش موثری در جلوگیری از خراب شدن تلویزیون و به هم خوردن تنظیمات توسط کودکان دارد. اما اغلب افراد شیوه فعال کردن قفل کودک تلویزیون را نمی دانند. به همین علت ما در این مطلب به آموزش اجرا و حذف قفل کودک تلویزیون می پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای محتوا همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره شیوه فعال کردن قفل کودک تلویزیون می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

قفل کودک تلویزیون چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه تلویزیون های حدید از امکانات و قابلیت های حساس و مهمی برخوردار هستند که تنها با یک دستکاری کوجک امکان بهم ریختگی تنظیمات تلویزیون یا خرابی آن وجود دارد. به طور کلی تغییر تنظیمات تلویزیون توسط کودکان امری است که همواره کاربران را نگران نگه می دارد.

از این رو به این تلویزیون ها قابلیتی به نام قفل کودک تلویزیون اضافه شده است که می تواند گزینه های مهم تلویزیون را قفل نموده و از ایجاد هرگونه تغییر در تنظیمات دستگاه شما جلوگیری نماید.. نحوه فعال و غیرفعال کردن قفل کودک تلویزیون امر دشواری نیست. حال که به اهمیت قفل کودک تلویزیون خود پی بردید، در ادامه روش هایی را برای اجرا و حذف قفل کودک تلویزیون برای شما بیان خواهیم کرد.

روش فعال کردن قفل کودک در تلویزیون چگونه است؟

روش فعال کردن قفل کودک در تلویزیون ممکن است با توجه به برند تولید کننده متفاوت باشد. به همین علت بهتر است برای فعال کردن قفل کودک ابتدا دفترچه راهنمای تلویزیون را با دقت مطالعه کنید. اما به طور کلی نحوه فعال سازی قفل کودک تلویزیون در اغلب برندها مطابق مراحل زیر انجام می شود.

  • در مرحله اول تلویزیون را روشن کرده و دکمه menu از ریموت کنترل را فشار دهید.
  • بعد از فشار دادن دکمه menu صفحه ای در تلویزیون نمایش داده می شود که باید گزینه option را انتخاب کنید.
  • با انتخاب گزینه option لیستی از کلمات انگلیسی نمایش داده می شود که باید از میان آن ها گزینه lock child را انتخاب کنید.
  • در صورتی که تلویزیون شما گزینه child lock را نداشته باشد، باید گزینه v_chip را انتخاب کنید.
  • بعد از انتخاب گزینه child lock می توانید انواع برنامه ها و کانال هایی که در تلویزیون وجود دارد را قفل کنید تا کودکان به آن ها دسترسی نداشته باشند.

طریقه غیر فعال کردن قفل کودک در تلویزیون چگونه است؟

روش غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون در اکثر برندها شبیه به هم است. برای اینکه بخواهید قفل کودک در تلویزیون را غیر فعال کنید، باید گزینه های menu>option>child lock>v_chip> remove child lock را به ترتیب فشار دهید. بلافاصله بعد از انتخاب گزینه های بالا دکمه enter را فشار دهید تا تنظیمات در تلویزیون اعمال شود. در صورتی که حذف قفل کودک در تلویزیون شما مطابق مراحل بالا انجام نمی شود، باید دفترچه راهنمای تلویزیون را با دقت مطالعه کنید و مطابق با مراحل ذکر شده قفل کودک را در تلویزیون غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون

نتیجه گیری از نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون

در مطالب بالا به توضیح نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون پرداختیم. قفل کودک از بهترین آپشن های تلویزیون است که می تواند مانع از تماشای برنامه های نامناسب در کودکان شود. با فعال کردن این برنامه تا حد زیادی می توان از بروز مشکلات روانی در کودکان جلوگیری کرد. در صورتی که مطابق مراحل بالا نتوانستید قفل کودک در تلویزیون را فعال یا غیر فعال کنید، می توانید برای راهنمایی بیشتر از مشاوران ما در شرکت آی پی امداد تماس بگیرید.

شرکت آی پی امداد یکی از تعمیرگاه های معتبر در زمینه تعمیرات انواع لوازم خانگی است که از کارشناسان و تکنسین های خبره برای تعمیرات تلویزیون در تهران کمک می گیرد. چنانچه سوالی در زمینه فعال یا غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون از هر برندی ذهنتان را درگیر کرده است، می توانید در قسمت نظرات سایت سوال خود را مطرح کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.

3.9/5 - (8 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

10 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • عقیلی 02 فروردین 1403

    سلام تلویزیون ما LG هست و قفل شده گزینه منو هم قفل هست تمام دکمه ها قفل شده است

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 02 فروردین 1403

      درود، کد پیش فرض قفل کودک در اکثر مدل های تلویزیون‌ ال‌ جی 1234 است. همچنین می‌ توانید از کدهای 0000 یا 9999 استفاده کنید.

      پاسخ دادن
  • امیرحسین 02 بهمن 1402

    سلام.تلویزیون ما سونیاست اسمارته..هر چند وقت پیش میاد وقتی میخایم روشنش کنیم چراغش ابی هست ولی روشن نمیشه..حتما باید پریزو یک بار قطعو وصل کنیم تا خوب شه...ولی بازم این اتفاق میفته..علتش چیه راهکار دیگه ای هم داره؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 03 بهمن 1402

      درود، برد اصلی و مین برد تلویزیون را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • اکبر 07 آذر 1402

    سلام ممنون از توضیحات خوبتون تلویزیون من ال جی هست موقع خاموش کردن قفل کودک میاد و خاموش نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 آذر 1402

      دکمه option یا menu را انتخاب نموده و از لیست مورد نظر گزینه child lock و سپس remove را انتخاب کنید.

      پاسخ دادن
  • سید فرزاد سجادیان 22 خرداد 1402

    سلام تلویزیون ایکس ویژن قفل کردم رمز فراموش کردم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 خرداد 1402

      درود، در صورتی که در دفترچه راهنمای تلویزیون شما رمز عبور پیش فرض مانند 0000 یا 1234 درج شده است، می توانید از آنها استفاده کنید. اگر نمی توانید رمز عبور را بازیابی کنید، باید اقدام به بازنشانی دستگاه به تنظیمات کارخانه نمایید.

      پاسخ دادن
  • فرحناز 13 اسفند 1401

    تلیوزیون سام قفل شده اصلا نه شبکه میخوره و نه چیزی بالا میاد فقط روی یه شبکه س جلو و عقب نمیره کنترلش کار نمیکنه حتی با دکمه های پشت تلویزیون هم کار نمیکنه خودمون این روش که بلوتوسش رو وصل کنیم رو امتحان کردیم ولی چاره ش اون نیس نمیدونم چش شده لطفا کمک کنین

    پاسخ دادن
  • شینا 17 شهریور 1401

    سلام تلویزیون رو میشه زمان بندی کرد برای بچه هایی که زیاد تماشا میکنند؟

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد