logo logo تعمیرات اجاق گاز با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

اجاق گاز ها از گذشته تا به امروز

اجاق گاز ها از گذشته تا به امروز
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله اجاق گاز ها از گذشته تا به امروز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

مطالعات و شواهد تاریخی نشان می‌دهد که استفاده از اجاق‌ها برای پخت و پز حدودا به 30000 سال قبل برمی‌گردد. با طراحی اجاق‌ها گازها آشپزی شکل جدیدی به خود گرفت. البته اجاق گاز ها از گذشته تا به امروز تغییرات زیادی داشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به نوع سوخت اصلی آنها اشاره کرد. در گذشته پخت و پز کاری وقت گیر و زمان بر بوده اما اکنون شما با کنترل از راه دور از طریق تلفن هوشمند خود می‌توانید تمامی فرایند پخت را بررسی و کنترل نمایید؛ در ادامه با وب اپلیکیشن تعمیرات لوازم خانگی همراه باشید.

بررسی اجاق‌ها در گذشته

آثارهای به جا مانده نشان دهنده آن است که انسان‌ها در گذشته نیز اتاقی برای آشپزی داشته‌اند و اجاق‌های آنان معمولا نوعی کوره بوده که با استفاده از چوب و ذغال غذاهای خود را در آن می‌پختند. کمی بعد با کشف ذغال سنگ و چدن، شکل آشپزی دگرگون شد و شکل پیشرفته‌تری به خود گرفت. چدن تحمل نوسانات دمایی بالایی دارد. بد نیست بدانید که اولین اجاق ها در اوایل سده 19 میلادی ساخته شده و پس از مدت کوتاهی به تولید انبوه رسیدند. همچنین یونانیا اولین کسانی بودند که برای پختن مواد غذایی خود از اجاق‌های سنگی استفاده میکردند.

*اجاق در واقع کلمه‌ای ترکی است که در زبان فارسی وارد شده، معادل فارسی اجاق دیگ گردان می‌باشد که در حال حاضر بعضی از مردم مانند کشور افغانستان هنوز به آن دیگ گردن می‌گویند.

بررسی اجاق گاز کابینتی

در دهه 1900 میلادی طراحی اجاق گازها مانند کابینت طراحی شدند. در اجاق گازهای کابینتی به طور معمول دارای یک مشعل در سمت چپ و یا راست، کوره ای برای پخت و یا قسمتی برای کباب در قسمت زیرین بودند. بدنه این اجاق‌ها معمولا از ورقه‌های فلزی و بسیار محکم بود.

بررسی اجاق گازها در گذر زمان

هنگامی که گاز به سوختی برای آشپزی  تبدیل شد، اجاق گاز نیز دچار تغییراتی شد. در حال حاضر اجاق گازها مجبور نیستند بزرگ و حجیم باشند تا بتوانند زغال سنگ یا چوب را به مصرف برسانند  و بر خلاف اجاق‌های قدیمی به دودکش هم احتیاج ندارند. این تغییرات به امعنای آن است که اجاق گازها سبک تر ، جمع و جورتر شده‌اند، بنابراین فضای زیادی برای آشپز خانه ایجاد می‌شود.

بررسی اجاق گازهای هوشمند

با پیشرفت تکنولوژی و صنعت اجاق گازها نیز از گذشته تا امروز دچار تغییرات زیادی شده‌اند. به گونه‌ای که کار کردن با آنها کاملا تغییر کرده و آشپزی را به کاری لذت بخش و سریع تبدیل کرده‌اند. اجاق گازهای هوشمند جدید از طریق اتصال به وایفا  باعث شده‌اند که کنترل آنها حتی در محیط بیرون از آشپزخانه نیز به راحتی ممکن باشد.

بررسی جنس اجاق گاز

اجاق گازهای جدید بر خلاف اجاق گازهای قدیم از جنس استیل و یا شیشه ساخته شده‌اند. این اجاق گازها علاوه بر زیبایی استحکام نیز دارند. البته توجه داشته باشید که ویژگی‌های هر اجاق گاز هوشمند بسته به نوع و مدل با دیگر اجاق گاز متفاوت می‌باشد. یک اجاق گاز معمولی تنها شعله را برای پخت به ما می‌دهد اما در اجاق گاز هوشمند بهترین و مناسب‌ترین دما برای پخت غذا به ما ارائه دهد.

امکانات اجاق گازهای جدید در مقایسه با مدل‌های قدیمی

در این بخش از اجاق گازها از گذشته تا به امروز به بررسی و مقایسه اجاق گاز های جدید و اجاق گاز های قدیمی می پردازیم:

اجاق گازهای هوشمند علاوه بر اتصال به اینترنت قابلیت‌های دیگری مانند: تنظیم کردن زمان پخت، تنظیم میزان شعله حتی دور از خانه و از طریق اینترنت، جلوگیری از سوختن غذا به صورت خودکار و… که باعث شده نسب به گذشته کار کردن با این اجاق گازهای هوشمند لذت بخش‌تر شده و زمان پخت به میزان قابل توجهی کاهش یابد. حتی کیفیت پخت غذا نیز در اجاق گازهای جدید به علت داشتن جریان‌های همرفتی  به صورت یکنواخت‌تر و بهتری انجام می‌شود، این در حالی است که در اجاق گازهای قدیمی این امکان وجود نداشت و شاید بیرون غذا میسوخت در حالیه که در داخل هنوز به خوبی آماده نشده‌اند .

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد