logo logo تعمیرات یخچال در تهران با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه تنظیم دما یخچال

نحوه تنظیم دما یخچال
نحوه تنظیم دما یخچال
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه تنظیم دما یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

بازدهی یخچال فریزر یکی از مهمترین مسائلی است که به صورت مستقیم با تنظیم دمای آن در ارتباط است. هنگامی که شما یخچال فریزر خود را بر روی یک درجه دمای ایمن قرار دهید، از فاسد شدن مواد غذایی محافظت می کنید و حتی آن را برای مدت طولانی تر و تازه تر نگه می دارید. همچنین این کار به افزایش طول عمر دستگاه نیز کمک زیادی خواهد کرد. به طور کلی تنظیم درجه یخچال و تعیین دمای مناسب در هریک از مدل های یخچال ها تفاوت هایی دارد. از این رو در این مقاله به شما می آموزیم که نحوه تنظیم دما یخچال به چه صورت است، بهترین دما برای یخچال فریزر کدام است، کدام درجه یخچال سردتر است و سایر مسائل مهمی که با تنظیم درجه یخچال در ارتباط می باشد. با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی اگر بعد از مطالعه مقاله طریقه تنظیم درجه دمای یخچال فریزر سوالی داشتید در انتهای صفحه پرسش نمایید تا کارشناسان نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

درجه یخچال فریزر باید روی چند باشد؟

به طور کلی تنظیمات درجه دمای یخچال و فریزر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چرا که تنظیمات نامناسب و غیراصولی درجه یخچال می تواند موجب بروز مشکلات متعددی در کارکرد یخچال و همچنین فاسد شدن مواد غذایی گردد. این روزها هریک از یخچال های موجود در بازار در نوع مدل مکانیکی و الکترونیکی به مصرف کنندگان ارائه می شوند که درجه نرمال یخچال در هریک از این یخچال ها نسبت به دیگری متفاوت است. در همین راستا قصد داریم به بررسی دمای مناسب یخچال در هریک از این یخچال ها برای کاربران بپردازیم.

تنظیمات دما یخچال مکانیکی (ترموستاتی) یخچال الکترونیکی (دیجیتالی)
درجه یخچال 2 7
درجه فریزر -18 -18
دمای یخچال در تابستان 4 الی 5 3 الی 4
دمای فریزر در تابستان -20 -18 الی -20
درجه یخچال در زمستان 2 الی 3 4 الی 5
درجه فریزر در زمستان -18 -16 الی -19

درجه یخچال چگونه تنظیم میشود؟

شاید انتظار داشته باشید که درجه دمای یخچال همه یخچال فریزرها یکسان باشند. در حالی که همه یخچال ها کار یکسانی انجام می دهند، اما شما نمی دانید چه نوع دمایی برای دستگاهتان مناسب است. از این رو باید درجه یخچال را مطابق با استاندارد دستگاهتان انتخاب کنید و به یاد داشته باشید همیشه به جای تغییرات بزرگی که می تواند دما داخلی را یکباره تغییر دهد، تنظیمات کوچک و تدریجی انجام دهید. اگر مطمئن نیستید کنترل کننده دما کجاست، دفترچه راهنما یخچال را بررسی کنید.

نحوه تنظیم درجه ترموستات یخچال مکانیکی

در مدل های مکانیکی، تنظیمات یخچال با یک ترموستات یا مدل شاسی اهرم دار کنترل می شود. این بخش غالباً داخل یخچال فریزر است و در نزدیکی لامپ تعبیه شده است.

  • در مدل های یخچال های مکانیکی اعداد از 1 تا 5 یا 1 تا 9 هستند.
  • اگر ولوم را به سمت اعداد پایین تر بچرخانید، دمای یخچال کاهش پیدا می کند.
  • یخچال روی درجه 9 یا 5 نیز در حداکثر توان خود کار می کند.
  • اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را تنظیم کنید، درجه را در جایی مانند وسط قرار دهید.
  • در صورتی که درجه دارای شماره 1 تا 5 باشد، آن را بر روی 3 تنظیم کنید.
  • اگر شماره 1 تا 9 بود، پس درجه را بر روی 4 را تنظیم کنید.
  • به طور خاص، هر چه تعداد شماره های کنترل دما بیشتر باشد، تنظیمات یخچال شما قابلیت سردتر شدن را دارد.
  • 12 تا 24 ساعت بعد تست کنید تا ببینید آیا مواد غذاییتان در دما مورد نظر شما قرار گرفته است یا خیر.

تنظیم درجه دمای یخچال معمولی توسط ترموستات

نحوه تنظیم دمای یخچال الکترونیکی و دیجیتالی

یخچال فریزرهای جدید دارای کنترل تنظیم دمای یخچال از نوع دیجیتالی یا لمسی هستند که دمای دقیق یخچال را نشان می دهند. این امر، شناخت و کنترل دقیق دما یخچال یا فریزر شما را بسیار ساده تر می کند. مراحل زیر را چک نمایید تا با نحوه تنظیم دمای یخچال های الکترونیکی آشنا شوید:

  • بر روی نمایشگر این مدل یخچال ها می توانید نوشته هایی به صورت Fridg/Ref/tempRef مشاهده نمایید که برای تنظیم دمای یخچال به کار می رود.
  • همچنین دکمه هایی مانند Frz/Freezer/Freezer temp برای تعیین دمای فریزر مورد استفاده قرار می گیرند.
  • برای تعیین دما در این مدل یخچال ها شما می توانید دکمه های فلش بالا پایین را فشار دهید تا دما را به میزان دلخواه افزایش یا کاهش تنظیم کنید.
  • بازه دمایی در این مدل یخچال ها معمولا بین 1 تا 9 می باشد که هرچه اعداد به سمت بالاتر برود، یخچال گرمتر و به سمت پایین سردتر خواهد شد.
  • بنابراین بهتر است دمای یخچال خود را اعدادی بین 6 الی 7 قرار دهید که دمای دستگاه متعادل باشد.

تنظیم دمای یخچال دیجیتالی

درجه دمای مناسب یخچال در سیستم های الکترونیکی و مکانیکی

به طور کلی، درجه نرمال یخچال در مدل های مکانیکی بین 2 تا 3 درجه سانتیگراد و در مدل های الکترونیکی بین 6 تا 7 درجه سانتیگراد است. این دما از رشد باکتری ها جلوگیری می کند و مواد غذایی را تازه نگه می دارد. در تابستان، دمای یخچال را باید کمی پایین تر تنظیم کرد تا از فاسد شدن مواد غذایی در اثر گرمای هوا جلوگیری شود. محل قرارگیری مواد غذایی در یخچال نیز بر دمای آنها تأثیر می گذارد. معمولا، قسمت پایینی یخچال سردترین دما را دارد. بنابراین، مواد غذایی که به سرعت فاسد می شوند، مانند لبنیات، گوشت و سبزیجات، باید در قسمت پایینی یخچال نگهداری شوند. قسمت بالایی یخچال گرمترین دما را دارد. بنابراین، مواد غذایی که نیازی به نگهداری در دمای پایین ندارند، مانند میوه ها، می توانند در قسمت بالایی یخچال نگهداری شوند.

کدام درجه یخچال سردتر است؟

یخچال های قدیمی و جدید دارای تنظیمات دمایی نسبتا متفاوتی هستند و معمولا اکثر کاربران در این زمینه که کدام درجه یخچال سردتر یا گرم تر است، دچار تردید می شوند. از این رو در ادامه این موضوع را به صورت شفاف برای شما ذکر کرده ایم:

  • در یخچال های مکانیکی ترموستاتی، هرچه درجه به سمت صفر نزدیک تر باشد، دمای یخچال گرم تر می شود. به عنوان مثال، اگر دکمه تنظیم دما روی شماره 1 باشد، یخچال گرمترین دما را خواهد داشت. اگر دکمه تنظیم دما روی شماره 5 یا 6 و آخرین درجه باشد، یخچال سردترین دما را خواهد داشت.
  • در یخچال های مکانیکی که درجه آنها از Min تا Max می باشد، هرچه عقربه به سمت Max برود، دمای یخچال سردتر شده و هرچه به سمت Min برود، یخچال دارای گرمای بیشتری خواهد بود.
  • در یخچال های الکترونیکی، درجه ها معمولا از 1 تا 9 یا 0 تا 9 هستند. در این مدل یخچال ها درجه های پایین تر سردتر هستند. بنابراین می توان گفت که درجه 1 سردتر و هرچه درجه یه سمت اعداد بالاتر برود، دمای یخچال گرم تر می شود.

کدام درجه فریزر سردتر است؟

به طور کلی درجه دمای تعیین شده برای فریزرهای مختلف بین 14- الی 25- درجه سانتی گراد می باشد.

  • هرچقدر که اعداد به سمت بالاتر بروند، دمای فریزر سردتر و به هر اندازه اعداد کاهش پیدا کنند، دمای فریزر گرم تر می شود.
  • از این رو 25- درجه سانتی گراد سردترین دما برای فریزر می باشد که موجب افزایش کارکرد موتور شده و 14- نیز کمترین دما می باشد.
  • بنابراین می توان گفت که بهترین و سردترین دمای فریزر بین 16- الی 18- درجه سانتی گراد می باشد.

نحوه تنظیم درجه یخچال در زمستان و تابستان

عوامل تغییرات ساده دمای محیط ناشی از تغییر هر فصل میتوانند درجه یخچال را تحت تأثیر قرار دهند. با آموزش نکات زیر میتوانید به راحتی به تنظیم دمای یخچال در فصول مختلف بپردازید. در زمستان، دمای سردتر در خانه به طور طبیعی می تواند باعث شود که دما یخچال شما پایین بیاید و در تابستان اثر متضاد ممکن است رخ دهد. همچنین، با باز کردن درب می توانید هوا خنک را خارج کرده یا هوا گرم را وارد یخچال کرده و دما آن را تغییر دهید. نشت در آب بندی در اطراف درب یخچال شما نیز می تواند منجر به تغییر در دما داخلی شود و کار تنظیم درجه یخچال را با مشکل مواجه کند. تنظیمات یخچال در فصل تابستان و زمستان را شرح داده ایم تا با آگاهی به استفاده از دستگاه خود بپردازید.

درجه یخچال در تابستان

  1. اگر یخچال شما مدل ترموستاتی است، درجه یخچال را روی 4 یا 5 قرار دهید.
  2. اگر یخچال شما مدل اتوماتیک است، بنابراین دمای یخچال را روی +3 یا +4 قرار دهید و دمای فریزر را روی -18 تا -20 قرار دهید.

دمای یخچال در زمستان

  1. اگر یخچال شما مدل ترموستاتی است، درجه دما را روی 2 یا 3 قرار دهید.
  2. اگر یخچال شما مدل اتوماتیک است، بنابراین درجه یخچال را روی +4 یا +5 قرار دهید و دمای فریزر را روی -16 تا -19 قرار دهید.

ایمنی ذخیره سازی مواد غذایی با تنظیم دمای استاندارد یخچال

یکی از مهمترین مسائل به هنگام نگهداری مواد غذایی مختلف در یخچال، حفظ ایمنی و سلامت آنها می باشد. با توجه به اعلامیه سازمان غذا و دارو، لازم است مواد غذایی درون یخچال را در دمای 35 تا 39 درجه فارنهایت (2 تا 4 درجه سانتی گراد) تا کمتر از آن نگهداری کنید؛ زیرا این دما می تواند از رشد باکتری هایی مانند سالمونلا و …جلوگیری کرده و باعث طولانی تر شدن عمر مواد غذایی نگهداری شده گردد.

لازم به ذکر است که عدم جدی گرفتن این مسئله بسیار مهم، می تواند منجر به فاسد یا خراب شدن مواد غذایی درون یخچال شده و در نهایت خطراتی را برای سلامتی شما به همراه داشته باشد. همچنین دمای فریزر نیز می تواند از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. در صورتی که فریزر شما در دمای 0 درجه فارنهایت یا کمتر تنظیم شده و کارکرد آن مناسب است، بهترین حالت جهت نگهداری ایمن و طولانی مدت مواد غذایی می باشد.

دمای مناسب یخچال و فریزر برای نگهداری مواد غذایی

نحوه استفاده از دماسنج برای آزمایش و تنظیم دمای یخچال فریزر

یک روش آسان برای بررسی درجه دمای یخچال استفاده از یک دماسنج ساده و ارزان قیمت در یخچال است. اکثر کنترل های دمایی یخچال فریزر، دمای واقعی را نشان نمی دهند. بنابراین، استفاده از دماسنج ایده خوبی است. به دنبال دماسنج های فولادی و ضد زنگ باشید که احتمال شکستن آن نسبت به جنس شیشه ای کمتر است. بسیاری از آن ها روی قفسه های یخچال شما قفل می شوند و تنظیم آن ها بسیار آسان است.

استفاده از دماسنج برای تنظیم درجه یخچال

اگر به نظر می رسد که کنترل تنظیم دمای یخچال دستگاه شما را خیلی سرد یا خیلی گرم می کند، از دماسنج برای تنظیم شماره های کنترل برای کسب بهترین درجه حرارت استفاده کنید. بین هر تنظیم، 12 تا 24 ساعت فاصله دهید. دماسنج ها نسبتاً ارزان هستند و هزینه آن به علت درجه تنظیم یخچال و طولانی تر نگه داشتن عمر مواد غذایی، مقرون به صرفه است.

نحوه استفاده از دماسنج برای تنظیم دمای یخچال:

  • دماسنج را روی قفسه میانی یخچال قرار دهید.
  • سعی کنید دماسنج را تا حد امکان در یخچال قرار دهید.
  • ابتدایی ترین دماسنج ها بدون استفاده از گیره می ایستند اما می توانید از گیره داخلی نیز استفاده کنید تا آن ها را در قسمت جلویی قفسه، آویزان کنید.
  • اگر از دماسنج به شکل چوب استفاده می کنید، آن را در یک لیوان پر از آب نگه دارید.

به خاطر داشته باشید که یخچال در تمام نقاط، یک دما ثابت ندارد و همیشه چند نقطه گرم و چند نقطه سرد وجود دارد؛ بنابراین، از قفسه مرکزی برای رسیدن به دقیق‌ترین نتیجه ممکن برای تنظیم دما یخچال استفاده کنید.

نحوه تبدیل درجه فارنهایت به سانتیگراد و برعکس در یخچال

در بسیاری از مدل های یخچال فریزر درجه دمای یخچال برحسب فارنهایت درج شده است. اما در آموزش نحوه تنظیم دما یخچال با واحد درجه سانتیگراد ذکر شده است. بنابراین طبق راهنمای زیر به تبدیل درجه فارنهایت به سانتیگراد بپردازید:

  1. عدد درجه فارنهایت را منهای 32 نمایید.
  2. عدد به دست آمده را بر 1/8 تقسیم نمایید.

فرمول تبدیل درجه فارنهایت به سانتی گراد : C=(F-32)/1.8

برای تبدیل درجه سانتی گراد به فارنهایت موارد زیر را انجام دهید:

  1. عدد درجه سانتی گراد را در 1/8 ضرب نمایید.
  2. عدد حاصل را با 32 جمع نمایید.

فرمول تبدیل درجه فارنهایت به سانتی گراد : F=(C*1.8)+32

 

تبدیل درجه یخچال از فارنهایت به سانتیگراد

جمع بندی از مقاله تنظیم دمای یخچال فریزر در آی پی امداد

تعمیرکار آی پی امداد در سخن پایان و جمع بندی از نحوه تنظیم دما یخچال به موارد زیر اشاره نموده است:

  • بعضی از یخچال ها درجه مینیمم و ماکسیمم دارند که بهتر است درجه یخچال را روی مینیمم بگذارید.
  • اگر درجه یخچال خود را به درستی تنظیم نموده اید ولی دستگاه شما دمای مطلوبی ندارد، مشکل از ترموستات، سنسور یا گاز است.
  • همچنین مشکل نداشتن دمای مناسب در یخچال فریزرها میتواند از دمپر باشد که برای رفع این مشکل چک نمایید تا مواد غذایی جلوی محفظه دمپر را اشغال نکرده باشد.
  • در آخر بدانید که اگر فن به درستی کار نکند، درجه سرمای یخچال را به حد نساب نمیرساند.
  • اگر درجه دمای یخچال فریزر خود را به درستی تنظیم نکنید، با مشکل شبنم زدن یخچال و بررسی علت عرق کردن یخچال مواجه خواهید شد.

اگر دستگاه شما مشکلی دارد یا درجه دمای آن به درستی تنظیم نمی شود، برای رفع عیب و تعمیر یخچال می توانید از خدمات مرکز مجاز آی پی امداد بهره مند شوید.

3.8/5 - (130 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

578 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محمد شهریاری 22 فروردین 1402

    سلام خسته نباشید. ما یک یخچال قدیمی داریم، روی حداقل درجه، محتویات داخل آن یخ می زنه. چه باید کرد که یخ نزنه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 فروردین 1402

      درود، ابتدا لاستیک دور درب یخچال را بررسی کنید که سالم بوده و هوا از طریق آن وارد یخچال نشود. همچنین باید دقت داشته باشید که درجه مناسبی را برای یخچال خود تنظیم کرده باشید.

      پاسخ دادن
  • Fatemeh 20 اسفند 1401

    سلام یخچال ما نیکسان هست نیم فریزر دما روی ۴ و _۱۹ خوبه؟ و اینکه کشو هاش رو چجور باید نصب کنیم؟؟؟

    پاسخ دادن
  • سهیل 11 اسفند 1401

    سلام ما یخچالمون سیلور هایوس روهمی هی اب میریزه توی یخچال چی کار کنیم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 اسفند 1401

      درود کاربر گرامی، یا قسمت فاضلاب گرفته یا خود ناودانی دفرمه شده

      پاسخ دادن
    • فاطمه 01 اردیبهشت 1402

      سلام من یخچال ایرواستار دارم (دوقلو نیس) میشه بگید برای تابستان و زمستان چه درجه ای برای فریزر و یخچال بزارم بهتره؟ ممنون میشم جواب بدید.

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 02 اردیبهشت 1402

        درود، اگر سیستم یخچال مکانیکی است، درجه را روی 2 و اگر الکترونیکی است، بر روی 6 قرار دهید. درجه فریزر را نیز روی -18 بگذارید.

        پاسخ دادن
  • رامین بیابانی 09 دی 1401

    عالی

    پاسخ دادن
  • شه بخش 24 آذر 1401

    یخچال مدل الکترواستیل هس25 ESهست چه جوری کم کنم بالا میوه یخ میزنن

    پاسخ دادن
    • مقدم زاده 09 دی 1401

      سلام . یخچال وفریزر دوقلو مارک گرند دارم .میخواستم بدونم دما رو صفحه دیجیتال به چه صورت هست .بخوایم کمتر سرد کنه باید عدد رو صفحه رو بیاریم پایین یا ببریم بالاتر ..ممنون میشم جواب بدین

      پاسخ دادن
    • یاسر 10 دی 1401

      سلام خوبی دیروزیخچال خریدم بع مارک جنرال بست ۲۷فوت یه چندمشکلی دارع اول اینکه یخچال ازبرق بکشم بیرون بعددوباره بزنم به برق یه دودقیقه ال ای دی یاهمون لامپ یخچال روشن میشه بعددوباره خاموش میشه واگه دریخچال بازکنیم لامپش روشن نمیشه اصلا وبعدمسئله دوم اینه که دمای یخچال توصفحه نمایش نشان میده ولی دمای فریزرنشون نمیده خالی میزاره لطفا میشه یه راهنمایی کنیدممنون میشم

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 11 دی 1401

        سلام، سوئیچ درب و برد الکترونیکی بررسی شود.

        پاسخ دادن
  • وحید عباسی 24 آبان 1401

    سلام و عرض ادب یخچال ما رو درجه چهار هستش خیلی سرد میشه اگه بخوام یه کم گرمتر باشه باید رو چه درجه ای تنظیم کنم؟؟ممنونم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 آبان 1401

      سلام، متناسب با مدل یخچال که الکترونیکی یا مکانیکی است نحوه تنظیم دما را در مقاله بخوانید

      پاسخ دادن
    • اقتداری 26 آذر 1401

      سلام وقت بخیر درجه یخچال و فریزر سینجر بصورت min,maxهست ،تو فصل زمستان درجه ها باید ب چ صورت تنظیم شود ،چون عدد ندارد گمراه کننده است ،لطفا راهنمایی کنید

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 26 آذر 1401

        سلام، وقتیکه بار در فریزر میذارید روی ماکس بذارید و در غیر این صورت روی مینیمم بذارید

        پاسخ دادن
  • سعیدکریمی 12 آبان 1401

    دمای یخچال و فریز اسنوا مدل SBF-E2600 در تابستان و زمستان باید روی چه اعدادی باشد؟

    پاسخ دادن
  • جمالی 10 آبان 1401

    درجه یخچال در فصل سرد رو چه درجه ایی باشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 آبان 1401

      بستگی به الکترونیکی یا مکانیکی متفاوت است، داخل مقاله ذکر شده است

      پاسخ دادن
  • Faeze 08 آبان 1401

    سلام ببخشید ما یخچال سیلور آیس داریم بعد از عوض کردن سیم پیچیش درجه روی ۴ گذاشته شده و خیلی دیر اتومات میشه قبل از تعویض سیم پیچیش این مشکل رو نداشت باید درجه ترموستات رو عوض کنم

    پاسخ دادن
  • حسین شریف 24 مهر 1401

    سلام ازتوصیحات کامل شماممنونم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 مهر 1401

      موفق باشی دوست عزیز

      پاسخ دادن
  • بهاره 19 مهر 1401

    سلام من یخچال فریزر هونبر دار الکترو استیل خریدم داخل یخچال بخار میکنه فریزر هم دودفعه برفک میزنه سه ماهه خریدمش نمایندگی هم پاسخگو نیست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 20 مهر 1401

      سلام، با کم شدن سرما، بدنه مرطوب میشود. دمپر، فن فریزر و قطعات دیفراست بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • lslymy350@gmail.com 15 مهر 1401

    باسلام یخجال من الکترواستیل هستش قسمت فریزر طبقه پایین هفته ای یخ میزنه مشکل از کجاس باتشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 مهر 1401

      سلام، برد الکترونیکی، قطعات دیفراست و شارژگاز بررسی شود

      پاسخ دادن
  • افشین 09 شهریور 1401

    سلام خسته نباشید من یه یخچال دو در امرسان با برفک دارم درجش هم میکانیکیه قسمت یخچالش خوب خنک نمیکنه خواستم بدونم در تابستان و زمستان باید درجه روی چه عددی باشه.تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 شهریور 1401

      درجه را روی 2 بذارید و اگر خنک نمیکند، مشکل از شارژگاز یا کمپرسور میباشد

      پاسخ دادن
  • حسینی۹۱۳۶۹۵۵۵۸۵ 05 شهریور 1401

    سلام ‌خسته نباشید ی دستگاه یخچال فریزر ۲در نصف پایین فریزر پارس دست دو خریدم ک سیستم دیجیتالش رو در اصن خاموشه ویدونه ترموستات گذاشتن رو سریخچال بالای اپراتور ورودی گاز دست بردن توسبستمش آیا میشه سیستم فابریکش درست بشه بتونم دمای داخل یخچال وداخل فریزر جدا تنظیم کنم دووم اینکه یک دقیقه یک بار روشن میشه صداش خستم کرده ودر ضمن لول بزرگ کمپرسور بالایی ک لوله مویی دورش پیچیده پانزده سانت تا کمپرسور برفک میزنم لحظه ای واب میشه از بدنه کمپرسور میریزه این موردها رو میشه بگید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 شهریور 1401

      سلام باید بازدید شود

      پاسخ دادن
  • صادقی 31 مرداد 1401

    سلام ببخشیدمن یخچالم دوقلومدل الفاهیمالیاهستش ک ب تازگی خریدم قسمت جامیوه ای وبالای جامیوه ای دچاریخ زدگی میشه وهمینطورفریزم ازبیرون قسمت ابسردکن تعرق میکنه دمای یخچالم روی ۵و۱۸بوده الان کم کردم روی۶و۱۷گذاشتم مشکلم حل نشده لطفا راهنمایی کنیددرجه یخچال وفریزواگ بخوام کم کنم توحالت عادی روچه دمایی تنظیم کنم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 مرداد 1401

      سلام فریزر -۱۵ یخچال ۷

      پاسخ دادن
    • ali 11 شهریور 1401

      سلام یخچال ایسان نصف فریزر ونصف یخچال بعد از تمیزکردن یخچال .درجه یخچال را روی پنج گذاشتم اما باز سردنمیشه ولی فریزرش خیلی یخ میکنه راهنمایی کنید لطفا تشکر

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 12 شهریور 1401

        سلام، فن و شارژگاز بررسی شود

        پاسخ دادن
  • مجتبی 07 مرداد 1401

    سلام خسته نباشد دمای یخچال دیجیتال اورست چطوری تنظیم میشه ؟

    پاسخ دادن
  • فاطمه محرابی 02 مرداد 1401

    سلام وخسته نباشید، یخچال من استیلون هستش واز دیروز دماش بهم ریخته، فریزر رو روی -19گذاشتم و یخچال رو از 5بردم روی2 اما بعد چندساعت تغییری نکرده، چقدر طول میکشه تاتغییرات نشون داده بشه؟ یخچال رو مجدد تغییر دادم و اینباراز5بردم به 8،کدوم دما مناسبشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 02 مرداد 1401

      سلام، فن، قطعات دیفراست، سنسور محیطی و شارژگاز باید بررسی شود

      پاسخ دادن
  • شهاب 14 تیر 1401

    ببخشید یخچال سوزان درجه تنظیم فریزرش کجاست؟ کجا قراره داره

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 تیر 1401

      سلام اگر ترموستات داره، یک ولوم چرخشی برای تنظیم دما بالای یخچال یا انتها قرار گرفته

      پاسخ دادن
      • شهاب 16 تیر 1401

        ولوم چرخشی فقط بالای یخچال هست داخل فریزر چیزی قرار نداره. یکی هست یعنی ؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 17 تیر 1401

          در مدل های یخچال فریزر، یک عدد ترموستات است و دمای یخچال را تنظیم میکنید. دمای فریزر -15 تا -18 تنظیمه میشه

          پاسخ دادن
  • روح الا مرادی 09 تیر 1401

    سلام خسته نباشید یخچال نیکسان داریم فریزرش زیاد سرد نمیشه یخ دفتر راهنما گم کردیم درجه هم رو درش اعداد نشون میده ولی نمیدنم درس کنم دست میزنم لمسی هم نیست چجور درجه ش رو درست کنم درجه چجور عمل میکنه؟؟

    پاسخ دادن
  • مسعود کیان بخت 04 تیر 1401

    با سلام ، من ساید بلومبرگ مدل ۱۴۴۵ دارم مدتی هست که قسمت یخچال بصورت تصادفی تغییر دما می‌دهد ، دفترچه راهنما ندارم تا ببینم چگونه درجه یخچال را تثبیت کنم ، متشکر میشوم راهنمایی بفرمایید .

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 تیر 1401

      مقاله نحوه تنظیم دمای یخچال برای شما عزیزان منتشر شده، لطفا با دقت مطالعه کنید

      پاسخ دادن
      • عهدیه 03 آبان 1401

        سلام ممنون از اطلاعات خوبتون من یخچال فریزر اکسنت دارم که بالاش یخچال و پایین فریزر هست ازهمان موقعی که نو خریدیم دوماهی یکبار پایین فریزرش ویاازداخل خیلی یخ میزنه و دمای یخچال میشه 22 وهمچی فاسد میشه. کلید سوپر هم که برای یخ سریع هست خودبه خود خودش روشن میشه باید چکار کنم

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 05 آبان 1401

          سلام، مشکل از گرفتگی درین و قطعات دیفراست میباشد

          پاسخ دادن
1 9 10 11 12 13
اینستاگرام آی پی امداد