logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

مزایا و معایب یخچال فریزرهای بالا پایین

مزایا و معایب یخچال فریزرهای بالا پایین
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله مزایا و معایب یخچال فریزرهای بالا پایین به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، از اینکه برای بررسی مزایا و معایب یخچال فریزرهای بالا پایین سایت آی پی امداد را انتخاب کرده اید، از شما سپاسگذاریم. ما قدردان حضور شما هستیم و سعی میکنیم مطلبی که شایسته نگاه مهربانتان باشد را به شما ارائه کنیم. در این مطلب به بررسی ویژگی های یخچال فریزرهای بالا پایین خواهیم پرداخت و سپس مزایا و معایب آن ها را نیز بررسی خواهیم کرد.

احتمالا شما عزیزان که در این لحظه در حال مطالعه این مقاله هستید در فکر خرید یک یخچال فریزر بالا پایین هستید و میخواهید بدانید که آیا خرید یخچال فریزرهای بالا پایین برای شما کاربردی خواهد بود و ارزش خرید دارد یا خیر. اگر بخواهیم به سادگی به سوال شما جواب دهیم، باید بگوییم اگر شما خانواده ی کم جمعیت دارید و فضای آشپزخانه شما نیز محدود است، میتوانید به خرید یخچال فریزر بالا پایین فکر کنید؛ زیرا طراحی این نوع یخچال ها برای خانه های با فضای محدود کاملا هوشمندانه است و میتواند نیاز خانواده شما را برطرف کند. اگر ادامه مطلب را دنبال کنید، توضیحات بیشتری در مورد ویژگی ها و ارزش خرید آنها خواهیم داد.

یخچال فریزر بالا پایین چیست؟

یخچال فریزر بالا پایین که با نام دیگر یخچال فریزر سنتی یا یخچال کمبی نیز شناخته میشوند، نوعی از یخچال ها هستند که هردو دستگاه یخچال و فریزر در یک دستگاه روی هم قرار گرفته اند و برای افرادی که از یخچال کمتر استفاده می کنند و فضای کمی در اختیار دارند، بسیار مناسب است. در این دستگاه هردو دستگاه فریزر و یخچال با یکدیگر ترکیب شده اند و دو درب مجزا برای هریک از آن ها در نظر گرفته شده که البته معمولا قسمت یخچال بزرگتر است.

انواع یخچال فریزرهای بالا پایین

یخچال فریزرهای بالا پایین معمولا در دو نوع طراحی و ساخته میشوند؛ در یک نوع یخچال در قسمت بالا و فریزر در قسمت پایین قرار گرفته است و مدل دیگر آن ها نیز به گونه ای طراحی شده که فریزر در قسمت بالا قرار دارد و یخچال در قسمت پایین قرار گرفته است. در یخچال هایی که فریزر در قسمت پایین قرار دارد معمولا فضای بیشتری در اختیار کاربر قرار می دهند؛ زیرا دارای محفظه ها و کشوهای متعدد هستند.

انواع یخچال فریزرهای بالا پایین

اگر چه انتخاب یخچال های کمبی تنها به سلیقه و نوع استفاده کاربر از آن بستگی دارد، اما در دستگاه هایی که یخچال در قسمت بالا قرار گرفته است، استفاده از آن آسان تر به نظر می رسد، به خصوص برای افرادی که قصد ندارند مواد غذایی را به مدت طولانی در یخچال نگهداری کنند.

مزایا و معایب یخچال فریزرهای بالا پایین

با توجه به اینکه شما به این مطلب از سایت آی پی امداد اعتماد کرده اید، ما نیز پاسخ اعتماد شما را با بررسی بی طرفانه این نوع یخچال ها خواهیم داد. ابتدا در مورد مزایای این نوع یخچال ها خواهیم گفت. سپس به بررسی معایب آن ها نیز خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب یخچال فریزرهای بالا پایین

مزایا یخچال فریزر بالا پایین

داشتن فضای مناسب برای قرار دادن مواد غذایی مختلف

  • یخچال فریزرهای بالا پایین برای خانواده های کم جمعیت بهترین انتخاب هستند؛ زیرا با در اختیار قرار دادن فضای مناسب میتوان انواع مواد غذایی مختلف را درون آن جای داد.
  • فضای تفکیک شده و کشوها و قفسه های مجزای این یخچال به کاربر اجازه می دهد که بتواند از قسمت های مختلف آن استفاده کند.

اشغال کمترین فضا در آشپزخانه

  • اگر شما جزو کسانی هستید که ترجیح می دهید از وسایلی استفاده کنید که مناسب فضای کوچک آشپزخانه شما باشند، یخچال فریزرهای بالا پایین بهترین انتخاب برای شما هستند؛ زیرا بسیار کوچکتر از یخچال فریزهای دوقلو یا ساید بای ساید هستند و امکاناتی مشابه این یخچال ها دارند.

دسترسی آسان به مواد غذایی

  • در یخچال های بالا پایین که فریزر در قسمت پایین قرار گرفته است، دسترسی به مواد غذایی درون یخچال بسیار راحت تر است.
  • با وجود قفسه ها و کشوی نگهداری میوه و سبزیجات و محفظه هایی برای نگهداری لبنیات و نوشیدنی ها، نظم دادن مواد غذایی بسیار راحت تر خواهد بود.
  • همچنین در طراحی یخچال فریزرهای بالا پایینی که فریزر در زیر یخچال قرار دارد، یک کشوی مجزا به عنوان کشوی انجماد تعبیه شده است.
  • در این کشو مواد غذایی مثل انواع گوشت را میتوان درون آن با کمترین دما اما بدون یخ زدگی نگهداری کرد.

تنظیمات درجه حرارت

  • در طراحی یخچال فریزرهای بالا پایین، قفسه بندی به صورت کاملا اصولی انجام شده است.
  • قسمت هایی از کشوبندی برای نگهداری میوه و سبزیجات ساخته شده که دمای آن متفاوت از سایر بخش هاست.
  • همچنین کشوهایی در بالای فریزر قرار گرفته اند که میتوان نوشیدنی های مختلف را آن جا قرار داد و دمای آن را به صورت مجزا تنظیم کرد.

معایب یخچال فریزر بالا پایین

قیمت بالا

  • قیمت یخچال های بالا پایین نسبت به اندازه ای که دارند و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهند بالاست.
  • البته قیمت یخچال فریزر بالا پایین به ویژگی های آن، برند تولید کننده و نام تجاری آن نیز بستگی دارد.

سنگین بودن مواد غذایی یخ زده در قسمت فریزر

  • شاید برای عزیزانی که مشکل کمر درد یا زانو درد دارند، سخت ترین کار، خم شدن و برداشتن مواد غذایی یخ زده سنگین از قسمت فریزر باشد.
  • در مدل هایی که فریزر در قسمت پایین قرار دارد، چنین مشکلی وجود خواهد داشت.

عدم تعادل دما در برخی مدل ها

  • در برخی از مدل های یخچال فریزر کمبی ممکن است سرما از قسمت فریزر به درون محفظه یخچال نفوذ کند و باعث عدم تعادل دما در محفظه یخچال شود.

بهترین یخچال فریزرهای بالا پایین از کدام برندهاست؟

در ادامه هریک از بهترین برندهای یخچال فریزرهای بالا پایین ایرانی و خارجی را برای شما ذکر کرده ایم:

بهترین یخچال فریزرهای بالا پایین از کدام برندهاست

بهترین یخچال فریزر بالا پایین از بین برندهای ایرانی

از بین برندهای ایرانی تولید کننده یخچال فریزرهای بالا پایین میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • امرسان
  • اسنوا
  • الکترواستیل
  • جی پلاس

ویژگی این نوع یخچال های بالا پایین کیفیت بالا، عملکرد و کارایی مناسب، بازدهی بالا، گارانتی معتبر، مصرف انرژی پایین، نمایشگر LED، هشدار باز ماندن درب و … است.

بهترین یخچال فریزر بالا پایین از بین برندهای خارجی

از میان یخچال فریزرهای بالا پایین خارجی باکیفیت می توان برندهای زیر را نام برد:

  • دوو
  • مجیک شف
  • تی سی ال
  • ال جی
  • سامسونگ

ویژگی این نوع یخچال ها از بهترین برندهای خارجی کیفیت بالای ساخت، سیستم عیب یابی هوشمند، مجهز به اینترنت اشیاء، تعادل دمایی، فناوری انجماد سریع، داشتن آب سرد کن و یخ ساز و … است.

آنچه در مورد مزایا و معایب یخچال بالا پایین آموختیم

همراهان گرامی آی پی امداد، از اینکه تا انتهای مطلب مزایا و معایب یخچال فریزرهای بالا پایین با ما همراه بودید، بسیار سپاسگذاریم. امیدواریم خواندن این مطلب توانسته باشد به شما برای انتخاب و خرید یخچال فریزر بالا پایین، کمک کرده باشد. در این مطلب درمورد اینکه یخچال های بالا پایین ترکیبی از یخچال و فریزر هستند و مناسب برای فضاهای کوچک و آپارتمان می باشند، گفتیم. همچنین در مورد مزایا و معایب این نوع یخچال ها مثل فضای مناسب، دسترسی آسان، طراحی اصولی، اشغال کمترین فضا در آشپزخانه و … گفتیم. همچنین به معایبی آن ها نیز اشاره کردیم.

مطلبی که در حال مطالعه آن بودید، با راهنمایی تکنسین های مجموعه آی پی امداد نوشته شده است. تکنسین های مجموعه آی پی امداد علاوه بر کمک به تیم نویسندگان برای نوشتن مقالات تخصصی، آماده خدمت رسانی به عزیزانی است که ساکن شهر تهران و حومه هستند. مجموعه آی پی امداد به همکاری با حرفه ای ترین و با تجربه ترین تعمیرکاران می بالد. همچنین به پشتوانه حضور این عزیزان آماده خدمت رسانی و تعمیر انواع لوازم خانگی برقی قابل حمل و غیرقابل حمل است.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد