logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت یخ نساختن یخچال ساید سامسونگ

علت یخ نساختن یخچال ساید سامسونگ
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت یخ نساختن یخچال ساید سامسونگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در میان یخچال‌های سامسونگ، یخچال ساید از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. یخچال‌های پرطرفدار و باکیفیت نیز گاهی دچار اختلال می‌شوند. مثلاً ممکن است یخچال شما قادر به تولید یخ نباشد. ما در این مقاله از آی پی امداد برایتان درباره علت یخ نساختن یخچال ساید سامسونگ خواهیم گفت. اگر برایتان جای سوال است که دلیل عدم یخ سازی یخچال سامسونگ چیست و چرا این اتفاق رخ می‌دهد، سوالات خود را در بخش نظرات این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا متخصصین این مرکز در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند.

10 علت یخ نساختن یخچال ساید سامسونگ

وقتی یخساز یخچال سامسونگ قادر به تولید یخ نیست، یعنی عملکرد یکی از قطعات دستگاه دچار ایراد شده و این مشکل را به همراه داشته است. مواردی که نام می‌بریم، علت کار نکردن یخساز یخچال ساید سامسونگ محسوب می‌شوند. مطالعه این موارد به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز مشکل در عملکرد یخچال، قادر به عیب‌یابی مشکلات آن باشید. رایج‌ترین دلایل بروز مشکل به شرح زیر است:

  1. خاموش بودن یخساز
  2. یخ زدگی شیلنگ آب یخساز
  3. خراب شدن موتور یخساز یخچال
  4. معیوب بودن شیر ورودی آب
  5. فشار کم آب
  6. یخ زدن سطل یخچال
  7. گرفتگی فیلتر آب یخچال
  8. هنگ کردن یخچال
  9. بالا و پایین بودن دمای فریزر
  10. اختلالات و نوسانات شدید برقی

10 علت یخ نساختن یخچال ساید سامسونگ

چرا یخساز یخچال ساید سامسونگ یخ نمی سازد؟

در ادامه هر کدام از علل یخ نساختن یخچال ساید سامسونگ را مورد بررسی قرار داده و راهکاری برای رفع این مشکلات ارائه می‌دهیم. ناگفته نماند که در اکثر مواقع رفع این قبیل از مشکلات نیازمند مهارت فنی و تخصصی است. اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، حتماً از متخصصین آی پی امداد مشورت و راهنمایی بگیرید.

1. خاموش بودن یخساز

آیا از روشن بودن یخساز یخچال سامسونگ مطمئن هستید؟ ممکن است به صورت تصادفی یخساز یخچال را خاموش کرده باشید. در این شرایط عملکرد قسمت یخساز متوقف شده و شاهد تولید یخ نخواهید بود. به روی صفحه نمایشگر یخچال ساید بای سید سامسونگ دکمه‌های ICE ON و ICE OFF قابل مشاهده هستند. اگر نشانگر Ice on فعال باشد، یعنی یخساز شما روشن بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در غیر این صورت با روشن بودن نشانگر Ice off یخساز را متوقف کرده‌اید.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل ساده کافی است به پنل یخچال سامسونگ نگاه کرده و متناسب با نیازمندی‌های خود، یخساز را به روی حالت روشن یا خاموش قرار دهید.
  • اگر تنظیمات یخچال ساید سامسونگ را به درستی اجرا کردید، اما همچنان یخساز قادر به تولید یخ نبود، بدون شک علت بروز مشکل به موارد دیگر مرتبط است.

2. یخ زدگی شیلنگ آب یخساز

از دیگر دلایل یخ نساختن یخچال سامسونگ می‌توان به یخ زدن شیلنگ آب اشاره کرد. با یخ زدن شیلنگ آب امکان حرکت نداشته و نمی‌تواند در محل اصلی خود به یخ تبدیل شود. در نتیجه یخ‌ساز قادر به تولید یخ نخواهد بود. در این شرایط نمایشگر نیز روشن بودن یخساز را نشان می‌دهد، اما همچنان فرآیند تولید یخ انجام نمی‌شود. البته در این شرایط مشکل از شیلنگ یخساز نیست، بلکه فوم دور آن خراب و فرسوده شده و این مسئله منجر به یخ زدن شیلنگ می‌شود.

یخ زدگی شلنگ آب یخساز

راه‌حل:

  • بهتر است در شرایط مشابه با نمایندگی مجاز یا متخصصین تماس بگیرید. به احتمال زیاد مشکل از تزریق فوم به اطراف شیلنگ یخساز است.
  • ممکن است شیلنگ نیز فرسوده باشد. در این شرایط تعمیرکاران متخصص در ابتدا مشکل را عیب‌یابی کرده و سپس نسبت به تعمیر و تعویض قطعات معیوب اقدام می‌کنند.

3. خراب شدن موتور یخساز یخچال

وقتی یخساز یخچال شما به هیچ عنوان یخ تولید نمی‌کند، احتمال اینکه موتور آن دچار خرابی شده، بالا است. موتور یخساز جزء قطعات پیچیده بوده و شخصاً نمی‌توانید برای تعمیر آن اقدام کنید. تشخیص علت خرابی موتور یخساز یخچال ساید سامسونگ دشوار بوده و نمی‌توان به صورت قطعی در این زمینه نظر داد. باید تک تک قطعات و اجزای یخچال مورد بررسی قرار بگیرد. بهتر است به محض اینکه متوجه نساختن یخ توسط یخساز شدید، این مشکل را به صورت جدی پیگیری کنید.

خراب شدن موتور یخساز یخچال

راه‌حل:

  • خراب شدن موتور یخساز مشکل قابل حلی است، اما تشخیص آن دشوار بوده و تنها به واسطه دانش و مهارت متخصصین امکان‌پذیر است. در نتیجه اگر از ترفندهای عنوان شده در این مطلب استفاده کردید، اما همچنان یخچال قادر به تولید یخ نبود، در اسرع وقت با تعمیرکاران متخصص تماس بگیرید تا برای بررسی فنی مشکل یخچال و تعمیر آن به محل مورد نظر شما اعزام شوند.
  • از آنجایی که تمامی اجزای یخچال بهم مرتبط هستند، خرابی یخساز ممکن است بر عملکرد سایر قطعات نیز اثر منفی بگذارد. در نتیجه به هیچ عنوان نمی‌توان این مشکل را نادیده گرفت.

4. معیوب بودن شیر ورودی آب

از دیگر دلایل یخ نساختن یخچال ساید بای ساید سامسونگ، می‌توان به خرابی شیر ورودی آب اشاره کرد. اگر به تازگی فیلتر آب را تعویض کرده‌اید و فشار آب نیز خوب است، مشکل از شیر ورودی نیست. البته اگر مدت‌ها است که یخچال سامسونگ را خریده‌اید و تاکنون اقدام به تعویض فیلتر اقدام نکرده‌اید، به احتمال زیاد شیر ورودی آب نیز فرسوده شده و نیازمند بررسی دقیق است. شیر برقی یخچال ساید موظف به تأمین آب برای یخچال است. این شیر برقی به صورت اتوماتیک در صورت نیاز باز و بسته شده و اگر فشار مطلوبی نداشته باشد نیز قادر به انجام وظایف خود نیست.

راه‌حل:

  • متأسفانه معیوب بودن شیر ورودی آب با تعمیرات قابل ترمیم نیست. چنانچه تعمیرکاران متخصص تشخیص دادند که مشکل یخ نساختن یخچال ساید سامسونگ شما به شیر ورودی آب مرتبط است، باید برای تعویض این قطعه اقدام کنید. زمانی که از خدمات آی پی امداد استفاده می‌کنید، نگرانی از بابت نصب قطعه اورجینال و باکیفیت به روی یخچال خود نخواهید بود.

5. فشار کم آب

به منظور تولید یخ، فشار آب ورودی باید به اندازه کافی باشد. فشار آب باید حداقل 20 PSI باشد. بهتر است در شرایط مشابه فشار آب ورودی یخساز را بررسی کنید و اگر از مقدار عنوان شده کمتر بود، برای تعویض شیر ورودی آب اقدام کنید. وقتی فشار آب کم است، آب قادر به پر کردن قالب‌های موجود در یخ‌ساز نبوده و هر زمان که برای برداشتن یخ اقدام می‌کنید، متوجه قالب‌های خالی می‌شوید. در این شرایط تست کردن فشار آب به شما کمک می‌کند که از سالم و معیوب بودن شیر ورودی آب و شیلنگ آن مطمئن شوید. روش تست به شرح زیر است:

  • اگر پخش کننده یخ و آب در بیرون یخچال ساید شما قرار دارد، پدال آبسرد کن را 6 ثانیه نگه دارید.
  • در این مدت باید حداقل سه چهارم لیوان شما پر شود. در این شرایط فشار آب کافی است.
  • برخی از یخچال‌ها نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دیسپنسر آن‌ها در داخل یخچال قرار دارد.
  • در این شرایط شیر ورودی آب را بسته و لوله آب یخچال را قطع کنید. سپس آب شیلنگ ورودی را مستقیم داخل لیوان بریزید.
  • چنانچه در مدت 6 ثانیه سه چهارم لیوان پر شد، مشکل فشار آب وجود ندارد.

راه‌حل:

  • اگر از دو روش قبل استفاده کردید و سه چهارم لیوان پر نشد، یعنی مشکل فشار آب وجود دارد. در شرایط مشابه حتماً با تکنسین‌های متخصص تماس گرفته و از آنها بخواهید که مشکل فشار آب یخچال ساید سامسونگ را رفع کنند.

6. یخ زدن سطل یخچال

آخرین باری که از یخساز ساید سامسونگ استفاده کردید را به یاد دارید؟ اگر مدت‌ها است که از آن استفاده نکرده‌اید، علت یخ نساختن یخچال ساید سامسونگ به همین مسئله مربوط است. در واقع ممکن است سطل یخچال دچار یخ زدگی شده باشد. وقتی سطل یخساز یخ زده، فرآیند تولید یخ قابل اجرا نخواهد بود. در شرایط مشابه جای نگرانی وجود ندارد و احتمال اینکه یخچال با راهکار ساده‌ای عملکرد درستی داشته باشد، بالا است.

یخ زدن سطل یخچال

راه‌حل:

  • شما باید تمامی یخ‌های موجود در سطل یخ را آب کنید. به این منظور تمام مواد غذایی را از یخچال خارج کرده و کابل یخچال را از برق بکشید تا تمامی یخ‌های موجود در یخچال آب شوند.
  • سپس می‌توانید بعد از نظافت یخچال و چک کردن تراز بودن آن، مجدد یخچال را به برق وصل کرده و استفاده کنید. در اکثر مواقع این مشکل حل می‌شود.
  • چنانچه بعد از انجام کارهای گفته شده یخچال قادر به تولید یخ نبود، برای تشخیص مشکل و تعمیر یخساز یخچال سامسونگ از افراد متخصص کمک بگیرید.

7. گرفتگی فیلتر آب یخچال

مهم‌ترین نشانه گرفتگی فیلتر آب این است که یخساز با آب پر نمی‌شود. البته در موارد قبل به فشار کم آب و یخ زدگی شیلنگ نیز اشاره کردیم. لازم به ذکر است که این سه مشکل ارتباط نزدیکی باهم داشته و هر سه مورد به شکل مشابه منجر به عدم تولید یخ در یخساز ساید سامسونگ می‌شوند. وقتی فیلتر آب به واسطه آلاینده‌ها مسدود می‌شود، جریان آب به یخساز کاملاً محدود شده و تولید یخ انجام نمی‌شود. اگر طعم و مزه آب تغییر می‌کند، به احتمال زیاد مشکل گرفتگی فیلتر آب جدی است.

گرفتگی فیلتر آب یخچال

راه‌حل:

  • اگر سال‌ها از خرید یخچال ساید سامسونگ شما می‌گذرد، توصیه می‌کنیم سالانه یک بار برای استفاده از خدمات سرویس دوره‌ای اقدام کنید.
  • در شرایط مشابه مشکلات احتمالی نظیر گرفتگی فیلترها تشخیص داده شده و با تعویض فیلتر یخچال سامسونگ نیز رفع می‌شود.

8. هنگ کردن یخچال ساید بای ساید

جالب است بدانید که گاهی یخچال ساید سامسونگ دچار مشکل شده و عملکرد قطعات آن به خوبی سابق نخواهد بود. به اصطلاح می‌توان گفت که یخچال هنگ کرده است. وقتی نسبت به نکات مراقبتی یخچال ساید بی‌توجه هستید، مثلاً تراز بودن و رعایت حد فاصله از دیوار را رعایت نمی‌کنید، یخچال ساید هنگ می‌کند. در شرایط مشابه با ریست کردن مشکل رفع می‌شود.

راه‌حل:

برای ریست یخچال سامسونگ کافی است مراحل زیر را اجرا کنید:

  • سطل را از یخچال خارج کنید
  • حال باید دکمه تست را در مجاورت یخساز بیابید.
  • دکمه را فشار دهید تا صدای زنگ به گوشتان برسد.
  • سپس سطل را جاگذاری کرده و عملکرد یخچال را بعد از ریست کردن بررسی کنید. در اکثر مواقع مشکل به این طریق رفع می‌شود.

9. بالا و پایین بودن دمای فریزر

ممکن است یخساز یخچال ساید شما بیش از حد یخ تولید کرده یا اصلاً قادر به تولید یخ نباشد. در این شرایط ایراد کار از کجاست؟ در ادامه خواهیم گفت. اگر تنظیمات دمایی یخچال درست نباشد، با این مشکل مواجه خواهید شد. در نتیجه دمای فریزر نباید خیلی کم یا خیلی زیاد باشد. به این منظور می‌توانید دمای یخچال را طبق دفترچه راهنمای آن تنظیم کنید.

بالا و پایین بودن دمای فریزر

راه‌حل:

  • برای تنظیم درجه یخچال بهتر است درجه فریزر بین 0 تا 2 درجه فارنهایت باشد. چنانچه دمای یخچال به درستی تنظیم شده بود، اما مشکل همچنان وجود داشت، برای تشخیص علت یخ نساختن یخچال ساید سامسونگ از افراد متخصص کمک بگیرید.

10. اختلالات و نوسانات  شدید برقی

از دیگر دلایل یخ نساختن یخچال سامسونگ می‌توان به نوسانات و اختلالات شدید برق اشاره کرد. کلیه قطعات دستگاه یخچال ساید در زمان نوسانات شدید برق تحت تاثیر بوده و ممکن است دچار خرابی شوند.

راه‌حل:

  • برای جلوگیری از این مشکل استفاده از محافظ مناسب یخچال گزینه مناسبی است. دقت داشته باشید که محافظ برقی نیز تاریخ انقضا داشته و نمی‌توان به صورت دائم از آن استفاده کرد.

برای تعمیر مشکل یخ نساختن یخچال ساید سامسونگ با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از آی پی امداد کلیهٔ دلایل یخ نساختن یخچال ساید سامسونگ را مورد بررسی قرار دادیم. حال اگر یخچال ساید شما نیز دچار مشکل شود، درباره علت این مشکل و نحوه رفع آن می‌دانید. همانطور که گفته شد، برخی از مشکلات جدی بوده و شخصاً قادر به رفع آن‌ها نخواهید بود. در نتیجه کمک گرفتن از افراد متخصص ضروری است. به این منظور می‌توانید درخواست تعمیرکار را از طریق سایت آی پی امداد یا تماس با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 ثبت کرده و منتظر اعزام تعمیرکار یخچال به محل مورد نظرتان باشید. استفاده از خدمات آی پی امداد موجب صرفه‌جویی در خرید یخچال ساید نو شده و عملکرد یخچال قدیمی شما را بهبود می‌بخشد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد