logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت کار نکردن کنترل ماشین شارژی

علت کار نکردن کنترل ماشین شارژی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت کار نکردن کنترل ماشین شارژی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر خرابی کنترل ماشین شارژی باعث آزرده شدن خاطر فرزندانتان شده و به دنبال چاره حل مشکل هستید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید. مطالعه دقیق این مطلب میتواند به شما برای عیب یابی علت کار نکردن کنترل ماشین شارژی و رفع عیب آن کمک کند. اما در صورتی که پس از عیب یابی مشکل خرابی ریموت ماشین شارژی، نیاز به مشورت گرفتن از کارشناس فنی این حوزه دارید و یا میخواهید برای تعمیر کنترل این دستگاه از تکنسین حرفه ای کمک بگیرید، متخصصین آی پی امداد آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. برای مطرح کردن سوالات و ارتباط آنلاین با کارشناسان آی پی امداد میتوانید به بخش نظرات این مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت مراجعه کنید.

4 علت کار نکردن ریموت کنترل ماشین شارژی + راه‌حل

ماشین های شارژی از محبوب ترین اسباب بازی ها بین کودکان هستند که تمایل دارند هرروز با آن ها بازی کنند. اما گاهی پیش می آید که کنترل ماشین شارژی به دلایل مختلفی کار نمی کند. ابتدا باید بدانید که چرا کنترل ماشین شارژی کار نمی کند؟ سپس برای رفع مشکل تلاش کنید و یا برای تعمیر کنترل ماشین شارژی از تکنسین حرفه ای کمک بگیرید. به طور کلی علت کار نکردن کنترل ماشین شارژی شامل موارد زیر می باشد:

  1. باتری تمام و یا خراب شده است.
  2. اتصالات و سیم های داخل کنترل قطع شده است.
  3. سنسور (سروو) ماشین کنترلی خراب شده است.
  4. فاصله کنترل از ماشین شارژی زیاد است.

4 علت کار نکردن ماشین شارژی + راه‌حل

در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد دلایل خرابی کنترل ماشین شارژی اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم.

  1. باتری تمام و یا خراب شده است

ساده ترین دلیل از کار افتادن کنترل ماشین شارژی، تمام شدن یا خراب شدن باتری آن است که باعث از کار افتادن کنترل می شود. اگر باتری کنترل ماشین شارژی ضعیف بوده یا خراب شده باشد، قدرت کافی برای ارسال سیگنال به دستگاه را نداشته باشد و به طور کامل از کار خواهد افتاد.

باتری تمام و یا خراب شده است

راه‌حل:

  • اتصالات بین باتری و کنترل را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی برقرار شده اند.
  • تعویض باتری این مشکل را به خوبی حل می کند.
  • به خاطر داشته باشید که از باتری مناسب با ولتاژ و جریان همخوان استفاده کنید.
  1. اتصالات و سیم های داخل کنترل قطع شده است

اتصالات و سیم های داخل کنترل، جریان برق را از باتری به قسمت های مختلف کنترل منتقل می کنند. اگر این اتصالات قطع شوند، جریان برق قطع شده و ریموت کنترل کار نمی کند.. بنابراین اگر کنترل ماشین شارژی از کار افتاده است؛ بهتر است اتصالات و سیم های درون آن را بررسی کنید.

اتصالات و سیم های داخل کنترل قطع شده است

راه‌حل:

  • اتصالات و سیم های داخل کنترل را بررسی کنید و در صورت قطع شدن، آنها را به هم لحیم کنید یا تعویض کنید.
  • اگر سیم مربوط به موتور قطع شده باشد، هنگام زدن دکمه های کنترل، روشن میشود و میتوان جهت آن را تغییر داد، اما ماشین حرکت نمی کند.
  • اما در صورتی که ماشین حرکت می کند، اما نمیتوان جهت آن را تغییر داد، به احتمال زیاد سیم های مربوط به تغییر جهت قطع شده اند.
  1. سنسور (سروو) ماشین کنترلی خراب شده است

سنسور ماشین کنترلی بخشی از آن است که دستورات فرستنده یا برد کنترل را دریافت می کند و به مشین منتقل می نماید. اگر این سنسور خراب شود، ممکن است بخشی از دستورات منتقل شود و همین باعث اختلال در کار کنترل ماشین گردد.

سنسور (سروو) ماشین کنترلی خراب شده است

راه‌حل:

  • برای بررسی خرابی سروو، باید ابتدا آن را از گیرنده های ماشین جدا کنید و روی ماشین RC مشابه دیگری نصب نمایید.
  • در صورت سالم بودن گیرنده ماشین، سروو به خوبی کار می کند و دستورات را منتقل می کند. در غیر ایصورت نشان از آن دارد که گیرنده آسیب دیده است و باید تعویض شود.
  • در برخی موارد، فقط نیاز به تنظیم سنسور است. برای این کار می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید یا از تعمیرکار مجرب آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. فاصله کنترل از ماشین شارژی زیاد است

کنترل ماشین شارژی برد مشخصی برای ارتباط با دستگاه دارد و در صورتی که آن را در فاصله بیشتری از ماشین قرار دهید؛ ممکن است کار نکند و به اشتباه تصور کنید که کنترل ماشین شارژی خراب شده است.

فاصله کنترل از ماشین شارژی زیاد است

راه‌حل:

  • کنترل را در حداکثر فاصله تعیین شده برای کار با دستگاه قرار دهید.

روش نگهداری صحیح از کنترل ماشین شارژی

اگر میخواهید کنترل ماشین های شارژی آسیب نبینند، باید به توصیه های زیر عمل کنید:

  • با توجه به اینکه آب و رطوبت یکی از دشمنان اصلی کنترل هاست، برای جلوگیری از کاهش عمر مفید آنها، بهتر است از قرار دادن آنها در معرض آب و رطوبت پرهیز کنید.
  • اگر کنترل در معرض گرد و غبار و آلودگی قرار دارد، بهتر است از پوشش محافظ مناسب برای آنها استفاده کنید.
  • وارد شدن ضربه و تحت فشار قرار گرفتن کنترل ها باعث آسیب جدی به آن میشود. بنابراین باید آنها را در مکان مناسبی که در معرض ضربه و سقوط نباشد، قرار دهید.
  • ریموت ماشین کنترلی و شارژی نباید در معرض حرارت و گرما قرار بگیرند؛ زیرا اگر در معرض دمای افزایش یافته قرار بگیرد، ممکن است قطعات الکترونیکی آنها آسیب ببیند.
  • توجه داشته باشید که باتری ضعیف عملکرد کنترل را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین در صورت نیاز باتری ها را به موقع عوض کنید.

برای تعمیر مشکل عدم کارکرد کنترل ماشین شارژی با کجا تماس بگیریم؟

مخاطبین گرامی، با تشکر از اینکه که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید اما به نظر می رسد نتوانسته اید مشکل کنترل ماشین شارژی را حل کنید و نیاز به حضور تکنسین دارید. توصیه میکنیم با توجه به قیمت بالای ماشین های شارژی، در صورت بروز مشکل برای آنها، تعمیر دستگاه را به افراد متخصص بسپارید. باید بگوییم برای برطرف کردن مشکل کار نکردن کنترل ماشین شارژی، مجموعه آی پی امداد انتخاب بسیار مناسبی است؛ زیرا تکنسین های این مرکز با دانش فنی به روز، تخصص در زمینه تعمیر انواع دستگاه های الکترونیکی و با استفاده از جدیدترین دستگاه ها میتوانند مشکل ماشین شارژی و کنترل آن را برطرف کنند. در صورت نیاز به بهره مندی از این خدمات می توانید با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مسعود 15 اردیبهشت 1403

    سلام باطری های کنترل نو هست و کنترل رو هم باز کردم سیم هاش قطع نیس ولی با این حال کار نمیکنه کنترلش امکان داره چون باطری هاش برند نیس مارک متفرقه هست ضعیف باشه و باعث بشه کنترل عمل نکنه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 اردیبهشت 1403

      درود، احتمالا مشکل مربوط به باتری های ریموت دستگاه است که باید باتری ها را تعویض کرده و بررسی کنید. همچنین باید چک کنید که دو سر باتری درون ریموت سولفاته نکرده باشد.

      پاسخ دادن
  • کریم جم زاد 04 اردیبهشت 1403

    سلام ببخشید ماشین شارژی بنز داریم کنترلش فقط سمت چپ حرکت نمیکنه دلیلش چیه ممنون میشم کمک کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 اردیبهشت 1403

      درود، برد فرمان دستگاه شما دچار مشکل شده است و باید تعمیر شود.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد