logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت وصل نشدن ایکس باکس به اینترنت

علت وصل نشدن ایکس باکس به اینترنت
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت وصل نشدن ایکس باکس به اینترنت به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ایکس باکس (Xbox) یک برند کنسول بازی است که توسط مایکروسافت توسعه یافته و متعلق به این شرکت است. وصل نشدن ایکس باکس 360 و وان به اینترنت یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است با آن روبه‌رو شوید. اینترنت برای کنسول بازی یک قابلیت کاربردی است که باعث می‌شود گیمرها بتوانند از امکانات زیادی بهره‌مند شوند، ولی گاهی اوقات ممکن است ایکس باکس به دلایل مختلف به اینترنت متصل نباشد. اما نگران نباشید، در این مقاله از آی پی امداد به بررسی علت وصل نشدن ایکس باکس به اینترنت و راه‌حل‌های رفع این مشکل و همچنین راه‌حل‌های رفع مشکل می‌پردازیم. چنانچه بعد از خواندن این مطلب، در رابطه با این مشکل سوالی داشتید، می‌توانید در قسمت دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد بپرسید تا کارشناسان ما راه‌حل‌های مناسب را به شما ارائه دهند.

وصل نشدن ایکس باکس 360 به وای فای به چه معناست؟

قبل از اینکه به دلایل و راه‌حل‌هایی برای عدم اتصال xbox360 به اینترنت بپردازیم، بیایید این مشکل را کمی بیشتر تحلیل کنیم. مایکروسافت، سرویس Xbox Live را برای کنسول‌های بازی Xbox 360 فراهم کرده است که با استفاده از آن، کاربران می‌توانند در بازی‌های آنلاین شرکت کنند. اما گاهی اوقات بعضی عوامل باعث می شوند که این سرویس قطع شود. در این حالت، علاوه‌بر‌اینکه xbox360 به اینترنت متصل نمی‌شود، کاربران هم نمی‌توانند کنسول خود را به شبکه‌  Xbox Live وصل کنند.

4 علت وصل نشدن ایکس باکس 360 به اینترنت

وصل نشدن ایکس باکس به اینترنت، دلایل مختلفی دارد که باید بررسی و برطرف شوند. ما از تجربه و دانش فنی کارشناسان آی پی امداد بهره برده‌ایم تا اطلاعات کاربردی در مورد دلایل عدم وصل شدن ایکس باکس به اینترنت و راه‌حل‌های رفع این مشکل را برای شما کاربران عزیز ارائه دهیم. اگر با استفاده از راهکارهای ارائه شده مشکل شما حل نشد، می‌توانید برای تعمیرات تخصصی و حرفه‌ای دستگاه به همکاران ما در آی پی امداد اعتماد کنید. دلایل وصل نشدن ایکس باکس 360 به اینترنت عبارتند از:

  1. تنظیمات نادرست امنیت وای فای
  2. مشکل فاصله زیاد یا موانع بین کنسول و مودم
  3. اختلالات شبکه‌های بی‌سیم دیگر
  4. سیگنال ضعیف وای فای

4 علت وصل نشدن ایکس باکس 360 به اینترنت

چرا ایکس باکس 360 به اینترنت وصل نمی شود؟

در ادامه به توضیح مفصل هر کدام از این علت‌ها و ارائه راه‌حل‌هایی برای رفع آن‌هامی‌پردازیم.

1. تنظیمات نادرست امنیت وای فای

گاهی اوقات Xbox 360 به اینترنت متصل نمی‌شود چون تنظیمات امنیتی Wi-Fi درست انجام نشده است. در این شرایط با وارد کردن رمز عبور شبکه Wi-Fi، کنسول بازی شما همچنان به اینترنت متصل نمی‌شود.

راه‌حل:

  • ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که رمز عبور را به‌طور دقیق و صحیح وارد کرده‌اید.
  • اگر  مطمئن هستید که رمز عبور را درست وارد کرده‌اید و هنوز مشکل دارید، ممکن است مشکل از نوع رمزگذاری شبکه بر روی Xbox و عدم هم‌خوانی آن با مودم باشد.
  • شاید مودم شما به WPA2-AES تنظیم شده باشد. در این صورت، باید رمزگذاری Wi-Fi را به‌طور موقت غیرفعال کنید.
  • اگر با این روش مشکل وصل نشدن Xbox 360 به اینترنت برطرف شد، باید تنظیمات دو دستگاه را تغییر دهید تا مشکل کامل حل شود.

تنظیمات نادرست امنیت وای فای

2. مشکل فاصله زیاد یا موانع بین کنسول و مودم

دلایلی مثل فاصله‌ زیاد بین ایکس باکس و مودم یا وجود موانعی مانند دیوار، ممکن است شما را با مشکل وصل نشدن ایکس باکس به اینترنت روبه‌رو کند.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، می توانید از یک آداپتور بی‌سیم خارجی همراه با یک آنتن جهت در کنسول خود استفاده کنید.

3. اختلالات شبکه‌های بی‌سیم دیگر

دلیل دیگر وصل نشدن ایکس باکس به اینترنت، اختلالات ناشی از سایر شبکه‌های بی‌سیم است. سیگنال‌های بی‌سیم ممکن است باعث اختلال در دستگاه‌های Wi-Fi شوند و عملکرد آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهند. این مسئله اغلب زمانی رخ می‌دهد که وای فای در فرکانس 2.4 گیگاهرتز کار کند.

راه‌حل

  • برای حل این مشکل، می‌توانید شماره کانال Wi-Fi خود را عوض کنید و یا دستگاه‌های بی‌سیم را از نزدیک کنسول دور نگه دارید.

4. سیگنال ضعیف وای فای

گاهی اوقات به‌دلیل سیگنال پایین وای فای یا خرابی‌های شبکه، ایکس باکس 360 نمی‌تواند به اینترنت متصل شود. برای استفاده از ایکس باکس Live، نیاز به اینترنت پایدار و قوی دارید. پس اگر اینترنت شما ضعیف باشد (به خاطر مشکلات مودم یا شبکه)، ممکن است با مشکل وصل نشدن ایکس باکس به اینترنت روبه‌رو شوید.

راه‌حل:

  • اگر از سالم بودن مودم خود مطمئن هستید، با سرویس‌دهنده اینترنت خود تماس بگیرید و مشکل را گزارش کنید.
  • اگر باز هم نتوانستید ایکس باکس 360 را به اینترنت وصل کنید، توصیه می‌کنیم با متخصصان آی پی امداد تماس بگیرید.

راه‌حل‌های رفع مشکل وصل نشدن ایکس باکس وان به اینترنت

ایکس‌باکس وان بدون اتصال به وای فای قابلیت‌های محدودی دارد. شما نمی‌توانید بازی‌های آنلاین را تجربه کنید، بازی‌های جدید را دریافت کنید و یا ببینید که دوستانتان چه کسانی هستند که آنلاین در حال بازی کردن هستند. در ادامه ما به شما چند راه‌حل برای برطرف کردن مشکل اتصال ایکس‌باکس وان به وای فای را معرفی می‌کنیم:

  1. ایکس‌باکس و تجهیزات شبکه خود را ری‌استارت کنید.
  2. اتصال ایکس ‌باکس وان و هدست‌ها را تست کنید.
  3. جزئیات وای‌فای خود را بررسی کنید.
  4. قدرت سیگنال وای‌فای را بررسی کنید.
  5. وضعیت Xbox Live را بررسی کنید.
  6. تنظیمات روتر خود را بررسی کنید.
  7. از یک اتصال سیمی استفاده کنید.

در ادامه به توضیح مفصل هر کدام از این راه‌حل‌ها می‌پردازیم.

1. ایکس ‌باکس و تجهیزات شبکه خود را ریستارت کنید!

گاهی اوقات ریستارت کردن دستگاه‌های الکترونیکی مثل مودم، روتر یا کنسول بازی، می‌تواند در حل مشکلات آن‌ها تأثیر داشته باشد. پس قبل از اینکه سعی در پیدا کردن راه‌حل‌های دیگر کنید، اول ریستارت کردن را امتحان کنید.

  • اول باید دکمه پاور مودم و روتر خود را فشار داده یا آن‌ها را از پریز بکشید تا خاموش شوند.
  • بعد از آن که مودم و روتر خود را خاموش کرده‌اید، حالا برای ریستارت کردن ایکس ‌باکس وان خود، باید دکمه Xbox روی کنترلر خود را چند ثانیه نگه دارید تا منوی Power ظاهر شود.
  • برای ریستارت کردن کنسول، باید Restart console > Restart را انتخاب کنید. در صورت لزوم می‌توانید دکمه Xbox روی جلوی کنسول خود را 10 ثانیه نگه دارید تا ریستارت شود.
  • پس از گذشت چند دقیقه از خاموش بودن دستگاه‌های شبکه، حال باید آن‌ها را روشن کرده و منتظر بمانید تا تمام چراغ‌های آن‌ها هم فعال شوند.

ایکس ‌باکس و تجهیزات شبکه خود را ریستارت کنید!

2. اتصال ایکس‌باکس وان و هدست‌ها را تست کنید!

شما می‌توانید با استفاده از یک تست شبکه داخلی در ایکس‌باکس وان، وضعیت اتصال خود را بررسی کنید.

  • برای این کار کلید Xbox را که روی دسته بازی قرار دارد، فشار دهید.
  • سپس با زدن کلید RB، به قسمت Profile & system بروید (این قسمت با عکس پروفایل شما نشان داده می‌شود).
  • بعد از آن به مسیر Settings > General > Network settings > Test network connection بروید و تست را شروع کنید.
  • نتایج تست می‌تواند به شما بگوید که چه خطایی در شبکه وجود دارد. اگر از برندهای دیگر هدست بی‌سیم برای ایکس ‌باکس استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌شود که قبل از تست، آن‌ها را خاموش کنید؛ زیرا ممکن است فرکانس هدست با فرکانس وای‌فای شما تداخل داشته باشد.

اتصال ایکس باکس وان و هدست ها را تست کنید!

3. جزئیات وای‌فای خود را بررسی کنید

گاهی اوقات ممکن است علت وصل نشدن ایکس باکس به اینترنت، وارد کردن نام کاربری و رمز عبور اشتباه باشد. این اطلاعات ممکن است توسط کسی دیگر تغییر داده شده باشند، بدون اینکه شما بدانید. برای رفع این مشکل، به قسمت Settings > General > Network settings > Set up wireless network بروید و تنظیمات شبکه را دوباره انجام دهید. مطمئن شوید که شبکه وای‌فای مورد نظر شما نشان داده می‌شود و رمز عبور آن را صحیح وارد کرده‌اید.

  • اگر شبکه وای‌فای که از آن استفاده می‌کنید متعلق به شخص دیگری است، بهتر است با او تماس بگیرید و بپرسید که آیا رمز عبور را تغییر داده است یا خیر.
  • اگر هم با ویندوز 10 خود به همان شبکه متصل هستید و مشکلی ندارید، می‌توانید با خواندن این مطلب رمز عبور وای‌فای خود را از طریق ویندوز بیابید.
  • چنانچه باز هم نتوانستید با وای‌فای خود به اینترنت دسترسی پیدا کنید، باید بررسی کنید که آیا دستگاه‌های دیگر شما مثل لپ‌تاپ هم همین مشکل را دارند یا خیر.
  • اگر جواب مثبت است، یعنی مشکل از روتر، مودم یا سرویس‌دهنده اینترنت شما است.

جزئیات وای‌فای خود را بررسی کنید

4. قدرت سیگنال وای‌فای را بررسی کنید

برای بهبود عملکرد وای‌فای ایکس‌باکس وان خود، چند نکته را در نظر داشته باشید. ممکن است برخی عوامل باعث کاهش سرعت و قطعی اتصال شبکه وای‌فای شما شوند. بنابراین لازم است این موارد را بررسی و اصلاح کنید.

  • روتر وای‌فای خود را به‌ جایی منتقل کنید که نزدیک‌تر به کنسول شما باشد. فاصله بین دستگاه و روتر می‌تواند تأثیر زیادی بر کیفیت سیگنال وای‌فای داشته باشد.
  • مانع‌های احتمالی را از مسیر سیگنال وای‌فای حذف کنید. دیوارهای ضخیم، دستگاه‌های الکترونیکی و سایر عوامل می‌توانند باعث تضعیف یا تداخل در سیگنال‌های وای‌فای شوند. سعی کنید که این موارد را از نزدیکی کنسول و روتر دور کنید یا حداقل به حداقل برسانید.
  • بار شبکه خود را کم کنید. اگر سایر دستگاه‌های شما هم‌زمان با کنسول از شبکه وای‌فای استفاده می‌کنند، ممکن است سرعت اینترنت شما پایین بیاید یا حتی قطع شود. در صورت امکان فعالیت‌هایی که پهنای باند زیادی دارند، مانند دانلود یا استریم، را متوقف یا کم کنید.
  • پس از اعمال تغییرات لازم، به تنظیمات شبکه بروید و سرعت و آمار شبکه را آزمایش کنید. با نگاه به قدرت سیگنال بی‌سیم و سرعت دانلود، می‌توانید عملکرد وای‌فای ایکس ‌باکس خود را ارزیابی کنید.

5. وضعیت Xbox Live را بررسی کنید

شاید علت مشکل شما شبکه وای‌فای خانگی‌تان نباشد، بلکه خود Xbox Live باشد. گاهی Xbox Live دچار قطع‌ و‌ وصلی می‌شود که باعث می‌شود شما نتوانید از خدمات آن استفاده کنید. برای دیدن آخرین وضعیت Xbox Live، می‌توانید به صفحه Xbox Status بروید؛ اگر همه‌چیز درست کار کرده باشد، یک علامت تایید سبز رنگ در این صفحه خواهید دید. اگر یک نشان هشدار زرد رنگ یا X قرمز دیدید، باید صبر کنید تا تیم Xbox Live مشکل را حل کند.

6. تنظیمات روتر خود را بررسی کنید

اگر هنوز هم ایکس‌باکس وان شما به وای‌فای متصل نمی‌شود، باید تنظیمات روتر خود را چک کنید و ببینید که چه عاملی از آنلاین شدن کنسول شما جلوگیری می‌کند. ممکن است روتر شما آدرس مک را فیلتر کرده باشد.

  • برای پیدا کردن آدرس مک بی‌سیم خود، باید در ایکس‌باکس خود به Settings > General > Network settings > Advanced settings بروید و سپس آدرس Wireless MAC را ببینید.
  • آدرس مک را یادداشت کنید و سپس بررسی کنید که آیا روتر شما اتصال شبکه ایکس‌باکس را محدود کرده است یا نه. برای حل این مشکل، می‌توانید در ایکس‌باکس وان خود از گزینه Alternate MAC address استفاده کنید و یک آدرس جدید را وارد کنید و ببینید که آیا مشکل حل می‌شود یا نه؟
  • اگر در زمان تلاش برای آنلاین کردن ایکس‌باکس وان خود، با پیغام Can’t connect to your wireless network یا Your security protocol won’t work روبه‌رو شوید، باید نوع رمزگذاری روتر خود را نگاه کنید. باید هنگام متصل کردن ایکس‌باکس وان خود به وای فای، گزینه مناسب را انتخاب کنید.
  • اگر باز هم مشکل شما حل نشده باشد، باید سعی کنید که پروتکل امنیتی شبکه وای‌فای را از طریق روتر خود تغییر دهید. WPA2 یا WPA3 (اگر در دسترس باشد)، امن‌ترین گزینه است. پروتکل WPA منقضی شده است و WEP هم در واقع بلا‌استفاده است.
  • معمولا نیاز نیست که برای آنلاین شدن کنسول خود، پروتکل امنیتی را عوض کنید، اما اگر با تغییر این گزینه، مشکل وصل نشدن ایکس باکس به اینترنت برطرف شود، باید چک کنید که آپدیت نرم‌افزاری برای روتر شما موجود هست یا نه. اگر آپدیت نرم‌افزاری نبود، باید روتر خود را عوض کنید و دستگاه جدیدی را بخرید که از استانداردهای جدید پشتیبانی می‌کند.

تنظیمات روتر خود را بررسی کنید

7. از یک اتصال سیمی استفاده کنید

یک راهکار ساده برای حل مشکل وصل نشدن ایکس باکس به اینترنت، این است که کنسول خود را با یک کابل اترنت به مودم متصل کنید. این روش بسیار قابل اعتماد‌تر از وای‌فای است، چون دچار مشکلاتی که معمولا در اتصال بی‌سیم رخ می‌دهند، نمی‌شود.

بهتر است که کنسول خود را به‌قدری به مودم نزدیک کنید که بتوانید با یک کابل اترنت مناسب، آن‌ها را بهم وصل کنید. اگر این کار برای شما غیرممکن است، آنگاه دو گزینه دیگر دارید: یا یک کابل اترنت بلند تهیه کنید و یا با استفاده از یک پاورلاین، شبکه برق منزل خود را به یک شبکه اترنت تبدیل کنید.

  • پس از متصل کردن کنسول خود با کابل اترنت، باید نرم‌افزار آن را آپدیت کنید. برای این کار، در منوی تنظیمات (Settings)، به قسمت سیستم (System) و سپس به قسمت به‌روزرسانی (Updates) بروید و دستورات را دنبال کنید. اگر با این روش مشکل شما حل شد، آنگاه مشخص است که عامل مشکل، اتصال وای‌فای بوده است.
  • در صورت لزوم، فریمور (Firmware) روتر خود را نیز آپدیت کنید. اگر باز هم مشکل داشتید، شاید نیاز باشد که روتر خود را عوض کنید. همچنین می‌توانید تست کنید که آیا با وصل کردن کابل اترنت به مودم (به‌جای روتر)، مشکل حل می‌شود یا نه. در این صورت معلوم می‌شود که روتر شما خراب است و باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.
  • اگر هیچ‌کدام از روش‌های بالا جواب نداد، پیشنهاد می‌کنیم که کنسول خود را به خانه یک دوست ببرید و آزمایش کنید. اگر در آنجا هم همین مشکل وجود دارد، آنگاه به نظر می‌آید که سخت‌افزار شبکه کنسول شما دچار مشکل شده است. در غیر این صورت باید با سرویس دهنده اینترنت خود تماس بگیرید و مشکل را گزارش دهید.

جهت رفع مشکل وصل نشدن ایکس باکس به اینترنت با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله به برخی از عواملی که می‌توانند باعث وصل نشدن ایکس باکس به اینترنت شوند، پرداختیم. برای رفع این مشکلات لازم است که کاربران به‌صورت دقیق با کمک راهکارهای ارائه شده در این مقاله، مشکلات را عیب‌یابی و آن‌ها را رفع کنند. در صورتی‌که با انجام این اقدامات مشکل برطرف نشد، می‌توانید با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید. آی پی امداد دارای تیم فنی مجرب و متخصصی است که در حوزه تعمیر و خدمات دستگاه‌های ایکس باکس فعالیت می‌کنند. این کارشناسان می‌توانند با بررسی دقیق و تخصصی، مشکل دستگاه شما را تشخیص داده و راه‌حل مناسب را ارائه کنند. آی پی امداد همواره آماده است تا به شما در رفع مشکلات ایکس باکس کمک کند و مشکلات شما را در سریع‌ترین زمان ممکن رفع کند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد