logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت شارژ نشدن اسکوتر برقی

علت شارژ نشدن اسکوتر برقی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت شارژ نشدن اسکوتر برقی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر اسکوتر برقی لوازم بازی محبوب شماست، باید بگوییم که با چالش‌های مختلفی در خصوص کار با این دستگاه مواجه خواهید شد. یکی از این موارد، شارژ نشدن باتری اسکوتر برقی است. برای اینکه در این شرایط قادر به رفع مشکلات احتمالی باشید، لازم و ضروری است که دربارهٔ علت شارژ نشدن اسکوتر برقی اطلاعات کافی داشته باشید. ما در این مقاله از آی پی امداد دلایل شارژ نشدن اسکوتر برقی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. لازم به ذکر است که شما می‌توانید از خدمات تعمیر اسکوتر برقی در آی پی امداد نیز برای رفع این مشکل بهره‌مند شود. چنانچه سوالی درباره مشکل شارژ شدن اسکوتر برقی دارید، در بخش نظرات این مقاله  یا قسمت پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد بنویسد تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند.

5 علت شارژ نشدن اسکوتر برقی

دلایل متعددی منجر به بروز مشکل شارژ نشدن اسکوتر برقی می‌شوند. عیب‌یابی این دلایل جزء مواردی است که نباید به آن بی‌توجه بود. ما در این بخش 5 علت شایع را نامبرده و در ادامه راهکارهایی برای رفع آن ارائه می‌دهیم. این دلایل عبارت‌اند از:

  1. خواب رفتن باتری
  2. معیوب بودن شارژر
  3. خرابی سوکت شارژ
  4. خرابی مدار شارژ
  5. افت ولتاژ

5 علت شارژ نشدن اسکوتر برقی

چرا اسکوتر برقی شارژ نمی شود؟

برای رفع هر کدام از مشکل‌ها و دلایل نامبرده راهکار خاصی وجود دارد. البته باید بگوییم که در برخی مواقع تعمیر مشکلات اسکوتر بازی کودکان امری پیچیده بوده و نیازمند مهارت و تخصص کافی است. در نتیجه حتماً با نهایت دقت پیش رفته و از راه‌حل‌هایی که ارائه می‌دهیم، استفاده کنید.

1. خواب رفتن باتری

اگر اسکوتر بازی و برقی خریده‌اید، حتماً به صورت منظم از آن استفاده کنید. عدم استفاده از اسکوتر برقی، به عملکرد باتری آن آسیب جدی وارد می‌کند. چنانچه باتری اسکوتر برقی به‌ صورت مرتب شارژ و دشارژ نشود، باتری آن به خواب می‌رود و به مرور زمان متوجه می‌شوید که اسکوتر شارژ نمی‌شود یا حتی ممکن است قادر به روشن کردن آن نباشید.

  • راه‌حل: بهترین راه‌حل ممکن استفاده از شارژری مناسب و متناسب با ولتاژ سازگار با اسکوتر برقی است.
  • همچنین استفاده روزانه یا حداقل دو بار در هفته منجر به افزایش راندمان و عملکرد باتری اسکوتر برقی خواهد شد.

خواب رفتن باتری اسکوتر شارژی

2. معیوب بودن شارژر

اکثر افراد به محض اینکه متوجه می‌شوند اسکوتر برقی شارژ نمی‌شود، احساس می‌کنند که مشکل از موتور آن بوده و قابل تعمیر نیست. حتی اگر مشکل از موتور، برد و سایر قطعات اسکوتر برقی باشد، با عیب‌یابی دقیق می‌توان برای تعمیر آن اقدام کرد. وقتی شارژر اسکوتر برقی خراب می‌شود، شارژ کردن لوازم بازی غیرممکن است. بهتر است از شارژرهای اصل و اورجینال برای شارژ کردن باتری اسکوتر برقی خود استفاده کنید؛ زیرا طول عمر وسیله بازی را افزایش می‌دهد.

  • راه‌حل: اگر مشکل از شارژر باشد، می‌توانید تعمیر آن را به افراد متخصص سپرده یا برای خرید شارژر سالم اقدام کنید. اگر شارژر دیگری در دسترس داشتید که از سالم بودن آن مطمئن بودید، حتماً از آن استفاده کنید.
  •  چنانچه چراغ سبز اسکوتر روشن شد، یعنی شارژر مشکل دارد. اگر چراغ سبز روشن نشد، مشکل و خرابی اسکوتر برقی جدی است و باید توسط شخص متخصص ارزیابی شود.

معیوب بودن شارژر اسکوتر

3. خرابی سوکت شارژ

در برخی مواقع ممکن است شارژر اسکوتر برقی سالم باشد، اما دستگاه شارژ نشود. در این شرایط لازم و ضروری است که مشکل به‌ صورت دقیق بررسی شود. اینکه سوکت شارژ اسکوتر برقی خراب می‌شود، دلایل متعددی دارد. در این راستا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بی‌کیفیت بودن سوکت شارژ
  • با عجله وصل کردن شارژر به سوکت و با شتاب کندن آن
  • ضربه زدن به سوکت
  • انداختن اسکوتر برقی از ارتفاع

راه‌حل: 

  • بهتر است برای رفع این مشکل همواره با دقت کافی اسکوتر برقی خود را شارژ کنید و نحوه اتصال شارژر به سوکت شارژ را به فرزند خود آموزش دهید.
  • خرابی سوکت چندان هزینه‌بردار نیست و شخصاً نیز می‌توانید سوکت مخصوص خریداری کرده و به روی دستگاه نصب کنید. البته اگر مهارت فنی چندانی ندارید، حتماً از تعمیرکاران متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.

4. خرابی مدار شارژ

صفحه اصلی یا برد اسکوتر برقی وظیفه کنترل شارژ باتری را بر عهده دارد. در برخی مواقع ممکن است مدار برد شارژ اسکوتر برقی خراب شود. وقتی مدار شارژر اسکوتر برقی خراب شده و دچار اختلال می‌شود، شاهد خاموشی ناگهانی اسکوتر یا شارژ نشدن آن خواهیم بود. با خرابی برد و مدار چراغ‌های روی اسکوتر برقی، دستگاه عملکرد دقیقی در زمان شارژ و دشارژ کردن باتری نخواهد داشت.

خرابی مدار شارژ

  • راه‌حل: تنها راه‌حلی که برای رفع این مشکل وجود دارد، تعمیر مدار شارژ یا برد اسکوتر است. این کار نیازمند تخصص و مهارت کافی بوده و توصیه می‌کنیم شخصاً به این منظور اقدام نکنید.

5. افت ولتاژ

اگر در زمان خرید اسکوتر بازی به میزان ولتاژ و ویژگی‌های تخصصی آن دقت داشته باشید، در زمان استفاده از آن، با افت ولتاژ و سایر مشکلات مواجه نمی‌شوید. اُفت ولتاژ نیز یکی از اصلی‌ترین دلایل شارژ نشدن اسکوتر برقی محسوب می‌شود. تمامی قطعاتی که روی اسکوتر بازی نصب شده‌اند، باید کیفیت مطلوبی داشته باشند. چنانچه سوکت شارژ، مدار شارژ و سایر قطعات از کیفیت چندان مطلوبی برخوردار نباشند، شاهد افت ولتاژ خواهیم بود. این مشکل در اکثر مواقع برای اسکوترهای شارژی ارزان‌قیمت رخ می‌دهد.

  • راه‌حل: بهترین و دقیق‌ترین راه‌حل برای رفع مشکل نامبرده، تعویض قطعات معیوب است.
  • اگر از مدار شارژ باکیفیت برای تعمیر اسکوتر برقی استفاده شود، این دستگاه قادر به تحمل ولتاژ 42 ولت بوده و عواملی مانند اُفت ولتاژ و نوسان آن بر عملکرد دستگاه تأثیر منفی ندارد.

برای تعمیر مشکل شارژ نشدن اسکوتر برقی با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از وب‌سایت آی پی امداد دربارهٔ علت شارژ نشدن اسکوتر برقی صحبت کردیم. دلایل متعددی موجب بروز این قبیل از مشکلات می‌شوند. امیدواریم راهکارهای عنوان شده برایتان مفید باشد. اگر از راه‌حل‌های نامبرده استفاده کردید، اما همچنان اسکوتر بازی شما شارژ نشده است، با مرکز تخصصی تعمیرات لوازم بازی آی پی امداد تماس بگیرید. به این منظور می‌توانید با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و علائم خرابی اسکوتر برقی را به کارشناس مربوطه بگویید. لازم به ذکر است که اگر شرایط برقراری تماس صوتی را ندارید، از طریق وب‌سایت آی پی امداد نیز می‌توانید درخواست خدمات مربوطه را ثبت کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد