logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت شارژ نشدن ماشین شارژی

علت شارژ نشدن ماشین شارژی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت شارژ نشدن ماشین شارژی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از اسباب‌بازی‌های مورد علاقه هر کودکی ماشین شارژی است. اگر کودک شما نیز تجربه بازی با این ماشین را داشته باشد، حتماً آشنایی نسبی با ماشین شارژی دارید. شارژ نشدن ماشین شارژی، یکی از مشکلاتی است که صاحبان این وسیله بازی با آن مواجه می‌شوند. در این شرایط بهتر است در وهله اول علت شارژ نشدن ماشین شارژی را شناسایی کنید. ما در این مطلب از سایت آی پی امداد برایتان خواهیم گفت که چرا ماشین شارژی کودکان شارژ نمی‌شود. برای دریافت پاسخ این پرسش همراه ما باشید. همچنین برای فع مشکل و تعمیر باطری ماشین شارژی خود نیز می‌توانید از خدمات آی پی امداد بهره‌مند شوید و اگر سوالی دربارۀ دلیل عدم شارژ ماشین شارژی خود دارید، در دیدگاه این مقاله یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند.

بررسی 4 علت رایج شارژ نشدن ماشین شارژی کودکان

به جرأت می‌توان گفت که ماشین شارژی اسباب‌بازی محبوب هر کودکی است. متأسفانه مدتی بعد از خرید و استفاده از این وسیله بازی، ممکن است شاهد ضعیف شدن ماشین شارژی خود باشید. بدون شک علت زود خالی شدن باطری ماشین شارژی کودک نیز به این مسئله مرتبط است. موارد زیر از جمله رایج‌ترین علت‌های شارژ نشدن ماشین شارژی محسوب می‌شوند:

  1. خرابی باطری ماشین شارژی کودک
  2. معیوب بودن سیم کشی باطری
  3. آسیب دیدن برد ماشین شارژی
  4. خرابی شارژر ماشین شارژی کودک

بررسی 4 علت رایج شارژ نشدن ماشین شارژی کودکان

چرا ماشین شارژی شارژ نمی شود؟

هر کدام از موارد و علل نامبرده علائمی را به همراه دارند. در ادامه هر کدام از علت خرابی باطری ماشین برقی کودکان را به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی برای رفع آن ارائه می‌دهیم. مطالعه ادامه این مطلب به شما عزیزان کمک می‌کند که با راه‌حل‌های ساده و اصولی عملکرد ماشین شارژی کودک خود را بهبود ببخشید.

  1. خرابی باطری ماشین شارژی

اگر عملکرد ماشین شارژی مثل سابق نبوده و شارژ کردن باطری آن امکان‌پذیر نیست، می‌توان این احتمال را داد که باطری از کار افتاده یا خراب شده است. برای بررسی علت خرابی باطری ماشین شارژی، در درجه اول لازم و ضروری است که از خرابی باطری مطمئن شوید. به این منظور باید باطری ماشین شارژی را جدا کرده و آن را تست کنید.

خرابی باطری ماشین شارژی

عوامل متعددی منجر به خرابی باطری ماشین شارژی می‌شوند. در این راستا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • عدم رعایت اصول شارژ و دشارژ ماشین اسباب‌بازی کودک
  • خالی کردن شارژ باطری بیش از حد ممکن
  • نگهداری باطری خالی به‌صورت طولانی‌مدت
  • استفاده از باطری نامناسب که ظرفیتی کمتر یا بیشتر از ماشین شارژی دارد.

در اکثر مواقع علت خرابی باطری ماشین شارژی با توجه‌ به موارد عنوان‌ شده قابل‌ تشخیص است. البته اگر قادر به تشخیص مشکل نبودید، از تعمیرکاران متخصص آی پی امداد در این زمینه کمک بگیرید.

راه‌حل

خوشبختانه باطری ماشین شارژی قابلیت تعمیر دارد. البته ناگفته نماند که این راهکار به نوع و جنس باتری ماشین برقی کودکان بستگی دارد. به‌ عنوان‌ مثال اغلب تعمیرکاران معتقدند که عمر مفید باطری ماشین شارژی 1 تا 3 سال بوده و بهتر است بعد از طی این زمان برای تعویض آن اقدام کرد. اگر دلتان می‌خواهد که بدون کمک گرفتن از افراد متخصص برای تعمیر باطری ماشین شارژی اقدام کنید، توصیه می‌کنیم طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. در ابتدا به یک پیچ‌گوشتی دو سو یا چهارسو نیاز دارید. ابعاد و اندازه باطری ماشین شارژی به نوع ماشین بستگی داشته و ممکن است 9 ولت، 12 ولت یا با هر ظرفیت دیگری باشد. پیچ‌ها را باز کرده و قسمت پشت درب باطری را باز کنید.
  2. با توجه به نوع باطری، تعدادی سلول مشاهده می‌کنید. در این مرحله درپوش سلول‌ها را برداشته و کنار بگذارید. دقت داشته باشید که این درپوش‌ها نباید گم شوند.
  3. حال با نور چراغ‌ قوه کوچک به داخل سلول‌ها نگاه کنید. اگر کاملاً خشک بود،به آب باطری نیاز دارید. شما می‌توانید آب باطری را از بازار خریداری کنید. در مرحله سوم به کمک سرنگ داخل سلول‌ها آب باطری بریزید. دقت کنید که سلول‌ها نباید به‌صورت کامل پر شوند.
  4. درب‌پوش‌های سلول را گذاشته و درب باطری را ببندید. سپس سیم‌های باطری را به آن متصل کنید.
  5. در پایان نیز باطری را به روی ماشین شارژی نصب کرده و با اتصال سیم‌ها و به کمک شارژر اصلی ماشین را به مدت 10 تا 12 ساعت به شارژ بزنید. به‌هیچ‌عنوان نیز تا طی این مدت آن را روشن نکنید.

با این راه‌حل اکثر باطری ماشین شارژی و موتور شارژی کودکان تعمیر می‌شوند. چنانچه از این راهکار استفاده کردید و همچنان مشکل رفع نشد، از تعمیرکار متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.

  1. معیوب بودن سیم کشی باطری ماشین شارژی

دومین علت شارژ نشدن ماشین شارژی، به وجود اختلال در سیم کشی باطری مرتبط است. در برخی مواقع کودکان از سر کنجکاوی سیم کشی باطری و حتی کلیدهای روشن و خاموش ماشین خود را دست‌کاری می‌کنند و این مسئله منجر به خرابی باطری شده و یکی از علت زود خالی شدن باطری ماشین شارژی نیز محسوب می‌شود.

معیوب بودن سیم کشی باطری ماشین شارژی

ممکن است بر اثر افزایش حرارت موتور ماشین شارژی، بخشی از سیم کشی آسیب دیده یا حتی اتصال سیم به باطری قطع شده باشد. برای عیب‌یابی این مشکل به انبردست، پیچ‌گوشتی و ولت‌سنج نیاز دارید. شما می‌توانید شخصاً سلامت باتری و موتور ماشین شارژی کودک را بررسی کنید. چنانچه مشکل از قطع شدن سیم بود، برای تعمیر اقدام نمایید. موارد زیر از جمله مشکلاتی احتمالی است که در زمینه معیوب بودن سیم کشی باطری با آن‌ها مواجه می‌شوید:

  • خرابی سیم‌ها
  • شل شدن اتصال سیم‌ها
  • فرسودگی باطری
  • مشاهده سوئیچ و کانکتور شکست

راه‌حل:

  • لازم به ذکر است برای تعمیر عیوب سیم کشی باطری، قبل از هرکاری به مدت‌زمان خرید ماشین شارژی کودک دقت کنید. اگر به‌تازگی این اسباب‌بازی را خریده‌اید، احتمال فرسودگی و خرابی سیم کشی بسیار کم است.
  • چنانچه مهارت نسبی در این زمینه دارید، شخصاً برای تعمیر سیم کشی اقدام کنید، اما در صورت برطرف نشدن مشکل بهتر است تشخیص علت خرابی باطری ماشین شارژی را به افراد متخصص بسپارید.
  1. آسیب به برد ماشین شارژی

در برخی مواقع که عملکرد ماشین شارژی ضعیف می‌شود یا به سرعت باطری خالی می‌کند، افراد احساس می‌کنند که مشکل از باطری است. در صورتیکه این مشکل به دلیل آسیب جدی به برد ماشین شارژی است.  استفاده نادرست از ماشین شارژی ممکن است منجر به آسیب دیدگی برد دستگاه شود. از آنجایی‌ که کلیهٔ قطعات ماشین شارژی به هم مرتبط بوده و عملکرد آن‌ها بر سایر قسمت‌ها اثرگذار است، خرابی مدار برد بر عملکرد باطری تأثیر منفی می‌گذارد.

  • راه‌حل: اگر از سایر راهکارهای گفته شده استفاده کردید، اما همچنان مشکل باطری ماشین شارژی حل نشد، توصیه می‌کنیم از تعمیرکار متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.
  • به‌ عنوان‌ مثال ممکن است علت شارژ نشدن ماشین شارژی، به پایان رسیدن عمر باطری باشد. از طرفی احتمال خرابی قطعات برد الکترونیکی ماشین نیز وجود دارد. بنابراین کمک‌ گرفتن از افراد متخصص بهترین راهکار ممکن است.

آسیب به برد ماشین شارژی

  1. خرابی شارژر ماشین شارژی کودک

در اکثر مواقع که افراد در جست‌وجوی علت خرابی باطری ماشین شارژی هستند، این مشکل ربطی به باطری نداشته و به دلیل خرابی سوکت شارژر باطری است. استفاده نادرست از شارژر یا عدم اتصال آن به ولتاژ مناسب منجر به خرابی شارژر می‌شود. بهتر است برای شارژ کردن باطری ماشین شارژی حتماً از شارژر فابریک و اصل استفاده کنید.

  • راه‌حل: در اکثر مواقع شارژر ماشین شارژی قابل‌تعمیر نبوده و با تعویض آن می‌توان این مشکل را حل کرد.
  • البته ممکن است مشکل از شارژر نبوده و سوکت ماشین شارژی خراب شده باشد.
  • برای اینکه ماشین شارژی کودک شما عملکرد بهتری داشته باشد، توصیه می‌کنیم هرازچندگاهی برای معاینه فنی و سرویس کاری موتور، باتری و سایر اجزای آن اقدام کنید.

برای رفع مشکل شارژ نشدن ماشین شارژی با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از آی پی امداد، دربارهٔ علت شارژ نشدن ماشین شارژی صحبت کردیم. علت شارژ نشدن ماشین شارژی صرفاً به باطری ماشین بستگی نداشته و تحت‌ تأثیر عوامل متعددی است. در نتیجه توصیه می‌کنیم به محض شارژ نشدن ماشین شارژی خود یا وجود اختلال در باطری، برای عیب‌یابی مشکل اقدام کنید. در این راستا می‌توانید از خدمات منحصربه‌فرد مجموعه آی پی امداد استفاده کرده و در صورت نیاز، درخواست حضور تعمیرکار در محل را ثبت کنید. کافی است با شماره تماس 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و دربارۀ مشکل شارژ نشدن ماشین شارژی کودکان با تکنسین‌های آی پی امداد مشورت کنید. چنانچه مشکل ماشین شارژی جدی بود، کارشناسان متخصص به‌منظور تعمیر اسباب‌بازی کودک شما اعزام می‌شوند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد