logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت نچرخیدن سی دی در پلی استیشن دو

علت نچرخیدن سی دی در پلی استیشن دو
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت نچرخیدن سی دی در پلی استیشن دو به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگرچه در حال حاضر نسخه‌های بروزتر و جدیدی از پلی استیشن مورد استقبال افراد قرار گرفته‌اند، اما هنوز هستند افرادی که با PS2 بازی می‌کنند. ما در این مقاله از آی پی امداد برای شما عزیزان دربارۀ علت نچرخیدن سی دی در پلی استیشن دو خواهیم گفت. اگر هنوز با این دستگاه پی اس بازی می‌کنید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. شما می‌توانید برای تعمیر پلی استیشن 2 از خدمات آی پی امداد بهره‌مند شوید.  در ضمن اگر سوالی درباره مشکل و علت نچرخیدن CD در PS2 دارید، در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا متخصصین این مرکز در سریع‌ترین زمان ممکن شما را راهنمایی کنند.

6 علت نچرخیدن سی دی در پلی استیشن دو

حتماً برایتان پیش آمده که دستگاه پلی استیشن دو را روشن کرده و سی دی را در درایو مخصوص قرار دهید، اما متوجه شوید که دستگاه نچرخیده و کار نمی‌کند. در این شرایط علت نچرخیدن CD در پلی استیشن دو یکی از دلایل زیر است:

  1. صدمه دیدن سی دی بازی
  2. خراب شدن درایو دیسک بازی
  3. وجود مشکل سخت افزاری در کنسول
  4. ایراد در دکمه eject کنسول
  5. از کار افتادگی موتور چرخشی دیسک
  6. خرابی لنز پلی استیشن دو

 6 علت نچرخیدن سی دی در پلی استیشن دو

چرا سی دی در پلی استیشن 2 نمی چرخد؟

در ادامه هریک از دلایل عنوان شده را به‌ صورت دقیق بررسی کرده و راه‌حلی برای رفع این مشکلات نیز ارائه می‌دهیم.

1. صدمه دیدن سی دی بازی پلی استیشن

در برخی مواقع علت نچرخیدن سی دی پلی استیشن دو هیچ ربطی به کنسول بازی نداشته و در واقع سی دی بازی است که مشکل دارد. وقتی روی صفحه سی دی پر از خط و خش است و ترک برداشته، امکان اینکه دستگاه سی دی را بخواند و اجرا کند، نزدیک به صفر است. در نتیجه سی دی در درایو دیسک اجرا نمی‌شود.

صدمه دیدن سی دی بازی پلی استیشن

راه‌حل:

  • در شرایط مشابه بهترین راه‌حل ممکن استفاده از سی دی بازی سالم و بدون خراشیدگی است. استفاده از سی دی‌های خط و خش دار به کنسول بازی نیز آسیب می‌زند.
  • اگر از سالم بودن سی دی بازی اطمینان دارید، اما با این حال سی دی در دستگاه نچرخیده و اجرا نمی‌شود، مشکل از جای دیگری است و بهتر است برای عیب‌یابی دقیق اقدام کنید.

2. خراب شدن درایو دیسک بازی

از دیگر ایرادات و مشکل رایجی که در کنسول پی اس دو مشاهده می‌شود، خرابی درایو دیسک بازی است. چنانچه سی دی بازی شما سالم و بدون خش است، اما بازی در دستگاه اجرا نشده و سی دی نمی‌چرخد، ممکن است مشکل از درایو دیسک بازی باشد. اگر قدمت دستگاه شما بالا است و زیاد از آن استفاده کرده‌اید، به احتمال زیاد مشکل همین مسئله است.

خراب شدن درایو دیسک بازی

راه‌حل:

  • بهترین راه‌حل برای رفع این مشکل کمک گرفتن از افراد متخصص در زمینه تعمیر پلی استیشن دو است. شما می‌توانید در صورت لزوم درایو دیسک را تعویض کرده و مجدد از PS2 خود استفاده کنید. در برخی مواقع نیز مشکل با یک تعمیر جزئی حل می‌شود.

3. وجود مشکل سخت افزاری در کنسول

چنانچه مشکل از درایو دیسک نبود، حتماً یک مشکل سخت افزاری در قسمت‌هایی از کنسول یا سی دی درایو وجود دارد. چنانچه در دستگاه پلی استیشن دو شما مشکل سخت افزاری وجود داشته باشد، سی دی در آن نچرخیده یا حتی ممکن است سی دی در درایو گیر کند.

راه‌حل:

  • اگر برای برطرف کردن مشکل سخت افزاری دستگاه اقدام نکنید، به سایر بخش‌های سخت‌ افزاری دستگاه نیز فشار وارد شده و عملکرد آن به‌صورت کلی مختل می‌شود.

4. ایراد در دکمه eject کنسول

از دیگر مشکلات شایعی که در بازی با پلی استیشن دو شاهد آن خواهید بود، خرابی دکمه eject کنسول است. خرابی دکمه eject در کنسول پی اس دو با اشکال مختلفی ظاهر می‌شود. ممکن است دو بار بوق زده و سی دی از درایو خارج شود یا حتی سی دی به‌ هیچ‌ عنوان اجرا نشود. از دیگر علل نچرخیدن سی دی در پلی استیشن دو این است که دکمه eject خراب بوده و سی دی به درستی وارد درایو نشده و در محل مناسب قرار نگرفته است.

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل اگر به اندازه کافی مهارت ندارید، به‌ هیچ‌ عنوان دست به پیچ نشوید. اگر قدری از مهارت‌های فنی سررشته دارید، با باز کردن درایو و بستن مجدد آن می‌توانید مشکل دکمه eject را حل کنید. در برخی مواقع آلودگی و گرد و غبار منجر به بروز این مشکل می‌شود.
  • اگر دکمه eject را بررسی کرده و مطمئن شدید سالم است، اما سی دی در دستگاه نچرخید، حتماً برای تعمیر پلی استیشن دو از طریق افراد متخصص اقدام کنید.

5. از کار افتادگی موتور چرخشی دیسک

چنانچه خارهای جایگاه سی دی خراب و فرسوده شده باشند، موتور چرخشی پلی استیشن دو نیز دچار مشکل شده و سی دی اجرا نمی‌شود و در نتیجه نمی‌توان با دستگاه بازی کرد. از کار افتادگی موتور چرخشی نیز از اصلی‌ترین علت نچرخیدن سی دی در پلی استیشن دو محسوب شده و حتی منجر به آسیب زدن به لنز نیز می‌شود.

موتور چرخشی دیسک

راه‌حل:

  • در شرایط مشابه تنها به واسطه تعویض موتور چرخشی دیسک می‌توان مشکل را حل کرد. در ابتدا حتماً دستگاه را به افراد متخصص نشان دهید تا اگر مشکل با تعمیر حل نشد، قطعات دستگاه را تعویض کنند.

6. خرابی لنز پلی استیشن دو

باید بگوییم که مقاومت پلی استیشن دو در مقایسه با مدل‌های جدید کم‌تر است و ممکن است بر اثر استفاده غیر اصولی و نادرست لنز آن دچار خرابی شود. گرد و غبار از اصلی‌ترین عوامل خرابی لنز PS2 محسوب می‌شود. هر چه دستگاه شما بیشتر در معرض گرد و غبار باشد، احتمال بروز این مشکل و نچرخیدن سی دی نیز بیشتر می‌شود.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل هر چند وقت یک بار لنز را تمیز کنید. به این منظور حتماً از دستمالی که پرز نمی‌دهد، استفاده کنید. اگر کلیۀ راهکارهای عنوان شده به روی پی اس دو شما جواب نداد، حتماً از کارشناسان آی پی امداد مشورت بگیرید.

برای تعمیر مشکل نچرخیدن سی دی در پلی استیشن دو با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله برای شما عزیزان دربارۀ علت نچرخیدن سی دی در پلی استیشن دو صحبت کردیم. اگر تجربه استفاده از این بازی را داشته باشید با یکی از مشکلات عنوان شده روبه‌رو شده‌اید. چنانچه راهکارها و راه‌حل‌های آموزش داده برایتان مفید نبود، می‌توانید از طریق آی پی امداد برای تعمیر پلی استیشن خود اقدام کنید. به این منظور می‌توانید با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و درخواست تعمیر دستگاه خود را ثبت کنید. کارشناسان و متخصصین آی پی امداد در سریع‌ترین زمان ممکن برای تعمیر کنسول PS2 شما اقدام می‌کنند. لازم به ذکر است که برای تعمیر سایر کنسول‌های پی اس نیز می‌توانید از این طریق اقدام کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد