logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت داغ شدن پلی استیشن

علت داغ شدن پلی استیشن
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت داغ شدن پلی استیشن به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

روزانه چند ساعت با پلی استیشن بازی می‌کنید؟ آیا کنسول بازی شما بعد از گذشت ساعتی گرم می‌شود؟ ما در این مقاله از آی پی امداد برای شما عزیزان دربارۀ علت داغ شدن پلی استیشن خواهیم گفتم. اگر ps جزء بازی‌های محبوب و مورد علاقه شما است، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. علت گرم شدن زیاد پلی استیشن به عوامل متعددی بستگی دارد. اگر سوالی دربارۀ علت کند شدن پلی استیشن و مشکل داغ شدن آن دارید، در قسمت دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز در سریعترین زمان ممکن شما را راهنمایی کنند.

5 علت داغ شدن پلی استیشن

وقتی کنسول پلی استیشن شما داغ می‌شود، چه کار می‌کنید؟ آیا در شرایط مشابه به بازی ادامه می‌دهید؟ باید بگوییم که در وضعیت مشابه، عیب‌یابی مشکل از اهمیت بسزایی برخوردار است. موارد زیر 5 علت داغ شدن پلی استیشن محسوب می‌شوند:

  1. تأثیر دمای محیط بر کنسول پلی استیشن
  2. عدم استفاده از فن
  3. بی‌توجهی به نظافت پلی استیشن
  4. آپدیت نبودن پلی استیشن
  5. خراب شدن فن دستگاه

5 علت داغ شدن پلی استیشن

چرا پلی استیشن داغ می شود؟

شیوۀ عیب‌یابی و رفع هر کدام از مشکلات عنوان‌ شده با یکدیگر متفاوت است. در ادامه این مطلب به صورت مفصل هر کدام از دلایل داغ شدن پلی استیشن را بررسی می‌کنیم. برای آموزش راه‌حل رفع این مشکلات و کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

  1. تأثیر دمای محیط بر کنسول پلی استیشن

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که در کنسول پلی استیشن شاهد آن هستیم، داغ شدن دستگاه است. ممکن است کنسول را در محیطی غیر استاندارد قرار داده باشید. در نتیجه اینکه کنسول را در کجا و با چه درجه دمایی نصب می‌کنید، حائز اهمیت است. هرچه محیط گرم‌تر باشد، احتمال اینکه دستگاه پلی استیشن شما نیز داغ‌ شود، بیشتر است. البته این نکته به معنای این نیست که پلی استیشن را در محیطی سرد نصب کنید. تعادل دمایی محیط یکی از عواملی است که از بروز این مشکل جلوگیری می‌کند.

تأثیر دمای محیط بر کنسول پلی استیشن

راه‌حل:

محیطی که کنسول پلی استیشن را در آن نصب می‌کنید، باید در بازه دمایی بین 10 تا 30 درجه باشد. اگر بیشتر از این گرم یا سرد باشد، ممکن است عملکرد دستگاه تحت‌ تأثیر قرار گرفته و هنگ کند. توجه به موارد زیر برای نصب کنسول پلی استیشن ضروری است:

  • دستگاه را در مجاورت وسایل سرمایشی و گرمایشی نصب نکنید.
  • کنسول را به‌ هیچ‌ عنوان به روی اجسام نرم مانند فرش، بالش و… قرار ندهید.
  • دستگاه پلی استیشن را در مقابل نور مستقیم خورشید نصب نکنید.
  • کنسول را ترجیحاً در محلی نصب کنید که به دور از گرد و خاک باشد.
  1. عدم استفاده از فن

آیا برای کنسول پلی استیشن از فن و خنک کننده استفاده می‌کنید؟ نداشتن فن نیز یکی از علل داغ شدن پلی استیشن محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که در این دستگاه فن نیز نصب شده است، اما فنی که ما دربارۀ آن صحبت می‌کنیم، به‌ صورت مجزا استفاده شده و می‌توانید آن را خریده و برای مراقبت بیشتر از پلی استیشن نصب کنید. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که ساعات طولانی با پلی استیشن بازی می‌کنید، نداشتن فن جانبی یک نکته منفی برای شما است و منجر به گرم شدن بدنه دستگاه می‌شود. در این شرایط ممکن است دستگاه شما هنگ کرده و فریز شود.

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راه‌حل ممکن این است که برای پلی استیشن فن جانبی خریداری کنید. اگر با وجود فن، مجدد دستگاه شما داغ می‌شود، شاید بهتر است نحوۀ استفاده از آن را مدیریت کرده و هر چند ساعت یک بار برای مدتی به کنسول بازی استراحت بدهید.
  • اگر این اقدام را نیز انجام دادید ولی بهبودی در عملکرد دستگاه حاصل نشد، حتماً از افراد متخصص برای عیب‌یابی مشکل کمک بگیرید.
  1. بی‌توجهی به نظافت پلی استیشن

بهتر است هرازچندگاهی برای نظافت کنسول پلی استیشن اقدام کنید. جلوگیری از نشستن گرد و خاک به روی صفحه کنسول اجتناب‌ناپذیر است. در نتیجه حداقل هفته‌ای یک بار برای تمیز کردن سطح روی کنسول بازی اقدام کنید. در برخی مواقع علت داغ شدن پلی استیشن به کثیف شدن فن و محفظه روی کنسول مربوط است. هرچه مقدار گرد و غبار بیشتر باشد، دستگاه گرم‌تر شده و مسلماً عملکرد آن نیز تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. در ادامه راه‌حلی برای نظافت پلی استیشن ارائه می‌دهیم.

بی‌توجهی به نظافت پلی استیشن

راه‌حل:

برای حل مشکل هنگ کردن و کند شدن پلی استیشن بهتر است هر چند وقت یک بار برای نظافت آن اقدام کنید.

  • در مرحله اول باید پلی استیشن را از پریز برق جدا کنید. اجازه بدهید دستگاه قدری خنک شود. به‌هیچ‌عنوان وقتی دستگاه روشن است، برای نظافت آن اقدام نکنید.
  • سپس با دستمالی تمیز و در صورت تمایل با اسپری فشرده هوا که مخصوص نظافت لوازم الکترونیکی است، اطراف بدنه دستگاه و فن آن را تمیز کنید.
  • قسمت پورت را نیز تمیز کرده و از قلم نیندازید.
  • بعد از نظافت دستگاه را سر جایش گذاشته و بعد از گذشت یک ساعت آن را راه‌اندازی کنید.
  • چنانچه بعد از تمیز کاری همچنان دستگاه داغ شد، حتماً در این زمینه با تکنسین تعمیرات پلی استیشن مشورت کنید.
  1. آپدیت نبودن پلی استیشن

به‌روز نبودن برنامه پلی استیشن نیز اصلی‌ترین علت داغ کردن آن است. بهتر است هرازچندگاهی پلی استیشن خود را به شبکه WiFi متصل کنید تا برنامه آن آپدیت شود. از آنجایی که فریمور عملکرد پلی استیشن در آپدیت‌های جدید بهینه می‌شود، فشار وارد شده به دستگاه در جریان بازی نیز کاهش می‌یابد. از طرفی بی‌توجهی به آپدیت موجب گرم شدن کنسول بازی می‌شود. در نتیجه توصیه می‌کنیم همواره از آپدیت بودن پلی استیشن مطمئن شوید. در ادامه برایتان خواهیم گفت که چگونه این اقدام را انجام دهید.

راه‌حل:

برای آپدیت پلی استیشن به منظور جلوگیری از گرم شدن کنسول، کافی است مراحل زیر را اجرا کنید:

  • ابتدا به قسمت System Software Update بروید.
  • سپس گزینه Check for Updates را انتخاب کنید.
  • حال اگر عبارت Install Update را مشاهده کردید، باید برای آپدیت اقدام کنید.

آپدیت نبودن پلی استیشن

  1. خراب شدن فن دستگاه

از دیگر مشکلات شایعی که منجر به گرم شدن پلی استیشن می‌شود، خرابی فن دستگاه است. مطمئن شوید که آیا فن کنسول کار می‌کند یا نه؟ وقتی فن کنسول از کار افتاده باشد، صدای کار کردن آن را نمی‌شنوید. در نتیجه دستگاه بیش از حد داغ شده و اگر برای تعمیر و تعویض فن اقدام نکنید، به سایر قطعات پلی استیشن آسیب وارد می‌شود. برخی مواقع نیز داغ شدن پلی استیشن با سر و صدای زیادی همراه است. در این شرایط ممکن است فن شل شده یا شکسته باشد.

راه‌حل:

  • لازم به ذکر است که تعویض فن نیازمند مهارت تخصصی است و شخصاً نمی‌توانید برای تعویض فن کنسول اقدام کنید. در نتیجه اگر از خراب بودن یا شکستن فن مطمئن شدید، حتماً از افراد متخصص برای تعمیر کنسول کمک بگیرید. در برخی مواقع ممکن است مشکل پیش آمده دلایل دیگری داشته و تشخیص آن از عهده شما خارج باشد. در این زمینه می‌توانید از متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.

برای تعمیر مشکل داغ شدن پلی استیشن با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از وب‌سایت آی پی امداد علت داغ شدن پلی استیشن را مورد بررسی قرار دادیم. حال به‌ خوبی می‌دانید که علت بروز این مشکل در پلی استیشن به چه مواردی بستگی دارد. اگر از راهکارهای عنوان شده استفاده کردید، اما مشکل همچنان رفع نشد، لازم است برای تعمیر دستگاه توسط تعمیرکاران متخصص، اقدام کنید. اینکه دستگاه ps4 خود را به چه افرادی جهت تعمیر می‌سپارید، مسئله قابل توجهی است. برای اینکه از کیفیت خدمات تعمیر اطمینان خاطر داشته باشید، ما خدمات آی پی امداد را به شما توصیه می‌کنیم. کافی است با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و درخواست تعمیر خود را در آی پی امداد ثبت کنید. علاوه بر تماس تلفنی، امکان ثبت درخواست از طریق وب‌سایت رسمی آی پی امداد نیز وجود دارد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد