logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه تنظیم ریموت کنترل ماشین شارژی

comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه تنظیم ریموت کنترل ماشین شارژی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در حال حاضر 2 نوع ریموت کنترل ماشین شارژی وجود دارد که شامل ریموت رادیویی یا آنالوگ و ریموت کنترل بلوتوثی هستند که ریموت‌های بلوتوثی بهتر و بروز‌تر بوده و نسبت به مدل‌ها قدیمی‌تر کاربری راحت‌تری دارند. در این مقاله از آی پی امداد نحوه تنظیم ریموت کنترل ماشین شارژی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و همه نکات مهم برای این منظور ارائه خواهد شد. کسانی که پس از مطالعه این مطلب، پاسخ همه سوالات خود را نگرفته و هنوز در رابطه با نحوه تنظیم ریموت کنترل ماشین شارژی سوالی دارند، می توانید سوالات خود را در قسمت ثبت دیدگاه مقاله یا بخش‌وپرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنند. تا کارشناسان ما در آی پی امداد طرز استفاده صحیح را به آنها ارائه دهند.

ریموت کنترل ماشین شارژی چگونه کار می‌کند؟

ماشین‌های شارژی با کمک امواج الکترومغناطیسی کار می‌کنند. به‌ عبارت دیگر برای آنکه ماشین شارژی حرکت کند، باید امواج الکترومغناطیسی از قسمتی به‌ عنوان ریسیور به ماشین فرستاده شود. برای استفاده بهتر از ماشین شارژی و افزایش طول عمر ماشین، باید شارژ آن را پس از تخلیه کامل انجام شود. ریموت کنترل ماشین شارژی با استفاده از باتری نوع AAA (غیر قابل‌شارژ شدن) کار می‌کند بر اساس امکانات، نوع و مدل، هر ریموت بین 3 تا 6 تا باتری نیاز دارد.

ریموت کنترل ماشین شارژی چگونه کار می‌کند؟

نحوه تنظیم انواع ریموت کنترل ماشین شارژی

یکی از اسباب‌بازی‌های محبوب بچه‌ها و حتی بزرگ‌ترها ماشین شارژی است. ماشین شارژی‌های جدید هم به‌ صورت دستی و هم به‌ صورت کنترل از راه دور قابل کنترل هستند. منتهی برای این منظور باید با نحوه تنظیم ریموت کنترل ماشین شارژی آشنا باشید و ریموت را با ماشین ست کنید. برای کنترل ماشین‌های شارژی در حال حاضر 2 نوع ریموت وجود دارد که در ادامه نحوه تنظیم آنها را توضیح داده ایم:

  1. ریموت کنترل ماشین شارژی رادیویی
  2. ریموت کنترل ماشین شارژی بلوتوثی

نحوه تنظیم انواع ریموت کنترل ماشین شارژی

1. ریموت کنترل ماشین شارژی رادیویی

این نوع از ریموت‌ها با عنوان سیستم جهانی ۲۷ مگاهرتز نیز خوانده می‌شوند و نحوه عملکرد آنها تقریباً مشابه کار با سایر اسباب‌بازی‌ها است و کاربری راحتی دارند. این مدل از ریموت کنترل ابتدایی‌ترین نوع ریموت به‌شمار می‌روند و به همین دلیل عیب و ایرادهای مختلفی دارند. به‌عنوان مثال به‌تمامی مدل‌های ماشین شارژی متصل می‌شوند و به همین دلیل استفاده همزمان از دو یا چند ماشین شارژی با استفاده از این نوع ریموت کنترل امکان‌پذیر نیست. به‌عبارت دیگر تغییر مد نظر روی هر همه ماشین شارژی‌های فعال اعمال می‌شود. دیگر مشکل ریموت‌های کنترل رادیویی این است که امکانات بسیار کمی دارند و با آنها فقط می‌توان ماشین شارژی را به‌ سمت جلو، عقب، چپ و راست هدایت کرد و فاقد قابلیت‌های کنترل سرعت، ترمز و … هستند. همچنین میزان مصرف باتری آنها بسیار بالا است و برای استفاده، باید مرتباً باتری آنها تعویض کرد.

  • این نوع از ریموت‌ها نیازی به تنظیم و ست شدن ندارند و برای راه‌اندازی ریموت و استفاده از آن فقط کافی است که باتری‌ها داخل ریموت قرار بگیرند.
  • به این ترتیب با فشردن دکمه ریموت می‌توان ماشین را کنترل کرد.

2. ریموت کنترل ماشین شارژی بلوتوثی

ریموت کنترل شارژی به‌همراه ماشین شارژی‌های جدید عرضه می‌شود و از فناوری بی‌سیم بلوتوثی پشتیبانی می‌کنند و هر ریموت فقط با یک ماشین قابل ست شدن است. به این ترتیب با این نوع از ریموت‌ها که برای هر ماشین به‌صورت اختصاصی ارائه می‌شوند، می‌توان علاوه بر کنترل ماشین به‌ سمت همه جهات، ترمز ماشین را در دست داشته و همچنین سرعت آن را کنترل کرد. در برخی از مدل‌های جدیدتر حتی امکان تنظیم موزیک و روشن و خاموش کردن چراغ‌های ماشین شارژی با ریموت کنترلی امکان‌پذیر است.  همچنین میزان مصرف باتری این نوع ریموت در مقایسه با ریموت کنترلی رادیوی بسیار کمتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. ناگفته نماند که این نوع از ریموت‌ها از بلوتوث نسخه G2.4 پشتیبانی می‌کنند. بنابراین فقط برای برخی از ماشین‌ها قابل دسترس هستند و با میکروفرکانس‌ها کار می‌کنند.

ریموت کنترل ماشین شارژی بلوتوثی

نحوه تنظیم ریموت کنترل ماشین شارژی بلوتوثی

برای تنظیم ریموت کنترل ماشین شارژی بلوتوثی باید نکات مختلفی را در نظر گرفت؛ زیرا تنظیم و ست کردن ریموت باید به‌نحوی انجام شود که هم ریموت و هم ماشین با یک کد خوانده شوند. ناگفته نماند که با هر بار تعویض باتری ریموت کنترل، باید آن را دوباره تنظیم کرد. برای تنظیم ریموت کنترل بلوتوثی ماشین شارژی باید مطابق با مراحل زیر پیش رفت:

  1. ابتدا باید باتری‌ها را داخل ریموت قرار دهید. البته اگر باتری‌ها از قبل داخل ریموت قرار گرفته‌اند، برای تنظیم یا ریست کردن ریموت باید باتری‌ها را خارج کرده و مجدد داخل ریموت قرار دهید.
  2. در مرحله بعد باید از طریق فشار دادن سوئیچ یا کلید ماشین شارژی را خاموش کنید.
  3. اکنون باید کلید سلکت (Select) را فشار داده و به‌مدت 3 ثانیه آن را نگه دارید. البته در برخی از ماشین شارژی‌ها دکمه سلکت وجود ندارد و برای این منظور باید دکمه ست (Set) را فشار داد.
  4. همچنین در برخی مدل‌ها نیز باید به‌صورت همزمان کلید عقب و جلو ریموت را فشار داد. با این کار چراغ ریموت پس از 3 ثانیه شروع به چشمک زدن می‌کند.
  5. در لحظه‌ای که چراغ ریموت در حال چشمک زدن است، باید ماشین شارژی را روشن کنید. سپس دست خود را از روی دکمه سلکت (یا دکمه ست و یا دکمه‌های جلو و عقب ریموت) بردارید.
  6. به این ترتیب مراحل تنظیم ریموت کنترل ماشین شارژی به اتمام می‌رسد و می‌توان خیلی راحت با ریموت کنترل، هدایت ماشین شارژی را در دست گرفت.

استفاده از گوشی هوشمند برای کنترل ماشین شارژی

بروزترین سیستم کنترل از راه دور یا ریموت کنترل ماشین شارژی با استفاده از اپلیکیشن‌ها در دسترس می‌باشد. بنابراین با نصب یک اپلیکیشن روی تبلت یا تلفن همراه هوشمند، می‌توان ماشین شارژی را توسط گوشی یا تبلت کنترل کرد. در مواقعی که تنظیم ریموت کنترل ماشین شارژی امکانپذیر نباشد یا آنکه ریموت کنترل خراب شده و در دسترس نباشد، والدین می‌توانند خیلی راحت از طریق تلفن همراه خود کنترل ماشین شارژی را در دست بگیرند. به‌عنوان مثال دستگاه Pension WiFi rc از جمله محصولاتی است که امکان کنترل ماشین شارژی با گوشی هوشمند را برای والدین به‌راحتی فراهم می‌کند. Pension WiFi rc با هر دو سیستم عامل اندروید و آی‌اواس سازگاری دارد و برای کاربران گوشی‌های اندروید و آیفون قابل استفاده‌ است.

استفاده از گوشی هوشمند برای کنترل ماشین شارژی

البته دستگاه Pension WiFi rc با وای‌فای کار می‌کند و برای بهره‌گیری از آن نیاز به استفاده از اپلیکیشن یا برنامه خاصی نیست. فقط باید با هات اسپات دستگاه را به ماشین شارژی و گوشی خود متصل کنید تا بتوانید کنترل ماشین را در دست بگیرید. برخی از برنامه‌های کاربردی برای کنترل ماشین شارژی با گوشی شامل موارد زیر هستند:

  • The MyCar Controls smartphone app
  • MjRobot bt remote control
  • universal remote control

جمع‌بندی

ماشین شارژی یک نوع اسباب بازی مهیج است که بچه‌ها بسیار به آن علاقمند هستند. برای آنکه والدین بتوانند این اسباب دوست داشتنی را با خیال راحت در اختیار فرزندان‌شان قرار دهند، باید بتوانند آن از دور کنترل کنند. اگر با نحوه تنظیم ریموت کنترل ماشین شارژی آشنایی ندارید، می‌توانید از تکنسین‌های آی پی امداد کمک بگیرید و با ارتباط گرفتن با تیم آی پی امداد، نحوه صحیح تنظیم آن را یاد بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست