logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت دنده عقب نرفتن ماشین شارژی

علت دنده عقب نرفتن ماشین شارژی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت دنده عقب نرفتن ماشین شارژی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

به جرات می‌توان گفت که ماشین‌های برقی و شارژی به یکی از محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌های دلخواه کودکان تبدیل شده‌اند. بهتر است افرادی که برای فرزندان خود ماشین بازی خریداری کرده‌اند یا قصد تهیه آن را دارند، دربارۀ برخی از مشکلات رایج در این وسیله بازی اطلاعاتی داشته باشند. به عنوان مثال دنده عقب نرفتن ماشین شارژی جزء مواردی است که باید دربارۀ آن بدانند. ما در این مقاله از آی پی امداد دربارۀ علت دنده عقب نرفتن ماشین شارژی خواهیم گفت. اگر برای ماشین برقی و موتور شارژی کودکتان مشکلی پیش آمد، برای تعمیر آن می‌توانید از خدمات آی پی امداد استفاده کنید. حال اگر سوالی دربارۀ مشکل عقب نرفتن ماشین شارژی کودکان دارید، در قسمت دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز در اولین فرصت ممکن شما را راهنمایی کنند.

3 علت دنده عقب نرفتن ماشین شارژی

تصور کنید که کودک شما در حال بازی با ماشین شارژی خودش است و متوجه می‌شود که ماشین قادر به دنده عقب رفتن نیست. این مسئله بازی را دشوار کرده و از هیجان آن کم می‌کند. حال لازم است بدانید که علت دنده عقب نرفتن ماشین بازی کودک چیست. موارد زیر پاسخ این سوال محسوب می‌شوند:

  1. شکستگی چرخ دنده‌ها
  2. نیم سوز شدن موتور
  3. فرسودگی چرخ‌ها

3 علت دنده عقب نرفتن ماشین شارژی

چرا ماشین شارژی دنده عقب نمی رود؟

در ادامه این مطلب هر کدام از دلایل نامبرده را بررسی کرده و راهکارهایی برای رفع آن ارائه می‌دهیم. لازم به ذکر است که برای تشخیص دقیق علت خراب شدن قطعات ماشین شارژی کودک بهتر است به سراغ افراد تکنسین و متخصص در این زمینه بروید؛ زیرا داشتن مهارت کافی شرط تعمیر و استفاده مجدد از ماشین بازی است.

1. شکستگی چرخ دنده‌ها

در ماشین شارژی شکستگی چرخ دنده‌ها و اختلال در عملکرد آنها نیز با نشانه‌هایی همراه است که در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم. به صورت کلی می‌توان گفت که با خرابی و شکستگی چرخ‌ دنده‌ها شاهد علت دنده عقب نرفتن ماشین شارژی خواهید بود. از طرفی این مشکل صرفاً به این نشانه خلاصه نشده و علائم دیگری نیز دارد. در این راستا می‌توان به کاهش سرعت ماشین شارژی، ایستادن ناگهانی و سایر موارد مشابه اشاره کرد.

شکستگی چرخ دنده ها ماشین شارژی

راه‌حل:

  • با توجه به نوع و مدل ماشین شارژی، چرخ دنده‌های آن در بازار موجود بوده و به فروش می‌رسند. برای حل مشکل خرابی چرخ‌ دنده‌ها شخصاً می‌توانید متناسب با اسباب بازی کودک خود چرخ دنده خریده و آن را تعویض کنید. شرط اولیه تعویض چرخ دنده داشتن مهارت کافی در این زمینه است.
  • اگر اولین بار است که در عمرتان پیچ‌گوشتی دست گرفته‌اید، بهتر است با تعمیرکار مشورت کنید. چنانچه بعد از تعمیر یا تعویض چرخ دنده‌ها همچنان مشکل دنده عقب نرفتن وجود داشت، لازم و ضروری است که ماشین شارژی توسط تعمیرکار ماهر مورد بررسی قرار گیرد.

2. نیم سوز شدن موتور

وقتی ماشین شارژی کودک به صورت کلی از کار می‌افتد، اولین فکری که به ذهن افراد می‌رسد، تمام شدن شارژ باطری است. وقتی مجدد آن را شارژ کرده و مشاهده می‌کنند که کار نمی‌کند، سوختن موتور آن موجب نگرانیشان می‌شود. جالب است بدانید که علت دنده عقب نرفتن ماشین شارژی نیز تا حدودی به موتور ماشین شارژی مربوط است. بی‌توجهی به این مشکل منجر به بروز مشکلات جدی‌تر می‌گردد. وقتی موتور ماشین شارژی نیم سوز می‌شود، در واقع توانایی ماشین نصف شده و رو به تحلیل می‌رود. مثلاً سرعت آن کم شده و دچار لرزش می‌شود و حتی ممکن است دنده عقب نرود. اگر به همین شیوه از ماشین بازی استفاده کنید، به احتمال زیاد موتور آن خواهد سوخت.

نیم سوز شدن موتور

راه‌حل:

  • رفع این مشکل تنها به واسطه مهارت تکنسین‌های متخصص در زمینه تعمیر ماشین شارژی امکان‌پذیر است. در نتیجه توصیه می‌کنیم با کارشناسان آی پی امداد تماس بگیرید. چنانچه مشکل موتور با تعمیر حل نشد، تعویض این قطعه بهترین راه‌حل ممکن است.
  • البته ناگفته نماند که سرویس دوره‌ای ماشین شارژی از بروز این قبیل از مشکلات احتمالی جلوگیری می‌کند. در نتیجه برای دریافت خدمات بررسی عیب‌ها و سرویس دوره‌ای ماشین شارژی سهل‌انگاری نکنید.‌

3. فرسودگی چرخ‌ها

اگر کودک شما جزء بچه‌هاییست که در نگهداری لوازم بازی خود دقتی نداشته و با آنها خشن برخورد می‌کند، مشکل دنده عقب نرفتن ماشین شارژی او نیز بی‌مربوط به این مسئله نیست. ممکن است چرخ‌های ماشین دچار ترک و شکستگی شده باشند. ضربه زدن به چرخ‌ها یا برخورد آنها با جدول و دیوار منجر به ترک و ساییدگی چرخ‌های ماشین شارژی می‌شود. زمانی که چرخ‌ها دچار ترک می‌شوند حرکت رو به جلو برای ماشین راحت‌تر از دنده عقب است. در نتیجه ممکن است متوجه این مشکل نشوید.

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راه‌حل ممکن برای رفع مشکل دنده عقب نرفتن ماشین شارژی، تعویض چرخ‌ها است. این مسئله کار دشواری نبوده و شخصاً نیز می‌توانید چرخ تازه و سالمی خریده و روی ماشین شارژی نصب کنید.
  • چنانچه بعد از نصب چرخ تازه همچنان مشکل دنده عقب نرفتن وجود داشت، از تکنسین تعمیر ماشین شارژی کودکان کمک بگیرید.

برای تعمیر مشکل دنده عقب نرفتن ماشین شارژی با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از وب‌سایت آی پی امداد، علت دنده عقب نرفتن ماشین شارژی کودک را مورد بررسی قرار دادیم. اگر این مشکل در وسیله بازی فرزند شما نیز وجود دارد، علت آن حتماً به موارد نامبرده مرتبط است. پیشنهاد می‌کنیم در شرایط مشابه به جای باز کردن ماشین و دستکاری قطعات آن، حتماً با تعمیرکاران متخصص تماس بگیرید. کافی است با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و درخواست تعمیرکار در آی پی امداد را ثبت نمایید. کارشناسان آی پی امداد دراسرع‌وقت برای خدمات‌رسانی به مشتریان اعزام می‌شوند. فرقی نمی‌کند که مشکل ماشین شارژی کودک شما چیست، با خیال آسوده می‌توانید عیب‌یابی و سرویس دوره‌ای آن را به تعمیرکاران حاذق آی پی امداد بسپارید.

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • رضا 29 اسفند 1402

    وقت بخیر سرعت ماشین شارژی در دنده عقب بیشتر از زمانی است که در دنده جلو حرکت میکند ضمن اینکه دکمه مربوط به دنده وقتی به جلو فشار داده میشه ماشین به عقب می‌ره و برعکس وقتی دکمه رو به عقب زده میشه ماشین به جلو حرکت می‌کنه،ایا مشکلی در زمان مونتاژ وجود داشته؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 اسفند 1402

      درود، برد الکترونیکی دستگاه باید بررسی و در صورت نیاز تعمیر شود.

      پاسخ دادن
  • مصطفی سلطانی 09 دی 1402

    سلام و وقت بخیر. چند وقتی هست که دنده ماشین شارژی پسرم برعکس شده. ماشین 4 موتوره‌ست و دو حالت برای جلو و یک حالت برای دنده عقب داره. اما چندوقتی هست که برای عقب رفتن باید دنده رو روی وضعیت جلو نگه داره و برعکس برای جلو رفتن باید دنده رو روی وضعیت عقب بگیره و نگه داره. میشه بگین مشکلش از کجاست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 دی 1402

      درود، احتمالا برد دستگاه فرمان اشتباه صادر می کند که باید برد را بررسی و تست نمایید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد