logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی حایر

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی حایر
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن نشدن ماشین لباسشویی حایر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

شاید شما با این مشکل در حین شستن لباس‌ها روبرو شده باشید، زمانی که لباس‌ها را داخل ماشین لباسشویی می‌گذارید و می‌خواهید شروع به شستن آن‌ها کنید، متوجه می‌شوید که ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود. در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم شما را با علت روشن نشدن ماشین لباسشویی حایر و راهکارهای رفع آن آشنا کنیم. در صورتی که بعد از خواندن این مطلب، در رابطه با این مشکل سوالی داشتید، می‌توانید در قسمت ثبت دیدگاه مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما در آی پی امداد شما را راهنمایی کنند.

7 علت روشن نشدن ماشین لباسشویی حایر

در ادامه قصد داریم به بررسی علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بپردازیم. در صورت بروز مشکل برای اجزا و قطعات مختلف لباسشویی، این احتمال وجود دارد که دستگاه شما روشن نشود یا به‌درستی کار نکند. زمانی که با این مشکل روبرو می‌شوید، می‌توانید موارد زیر را بررسی نمایید تا علل آن را شناسایی کرده و این مشکل را برطرف کنید. مواردی که باعث روشن نشدن ماشین لباسشویی حایر می‌شود، شامل موارد زیر است:

  1. وصل نبودن برق دستگاه
  2. خرابی سوئیچ درب
  3. مشکل در تایمر
  4. خرابی موتور
  5. خرابی برد الکترونیکی
  6. سنسور سطح آب
  7. گرمای بیش‌از‌حد

7 علت روشن نشدن ماشین لباسشویی حایر

در ادامه، دلایل رایج بروز این مشکل را توضیح داده و تا جای ممکن راه‌حل‌هایی را برای آن ارائه می‌دهیم.

1. وصل نبودن برق دستگاه

علت اصلی روشن نشدن ماشین لباسشویی حایر می‌تواند متصل نبودن به منبع برق اصلی باشد.

راه‌حل:

برای رفع این مشکل، شما می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ابتدا اطمینان حاصل کنید که لباسشویی به‌درستی به منبع برق متصل شده است. برای این کار، سوئیچ دستگاه و اتصالات برق را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ‌گونه قطعی یا مشکلی وجود ندارد.
  • فیوز و سیستم برق ساختمان را نیز بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که فیوز نسوخته باشد. در صورتی که فیوز سوخته باشد، آن را تعویض کنید.
  • مطمئن شوید که درب ماشین لباسشویی به‌درستی بسته شده است؛ زیرا در صورت عدم بسته شدن کامل درب، ماشین لباسشویی شروع به‌کار نمی‌کند.
  • اگر لباسشویی دارای فیوز داخلی است، باید بخش پنل کنترل دستگاه را باز کرده و فیوز را بررسی کرده و در صورت سوختگی فیوز، باید آن را تعویض کنید.
  • پس از انجام این مراحل، می‌توانید مطمئن شوید که مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی رفع شده است. در صورتی که مشکل برطرف نشد، بهتر است به تکنسین‌های متخصص آی پی امداد جهت بررسی و تعمیرات لباسشویی مراجعه کنید.

2. خرابی سوئیچ درب

یکی از دلایل اصلی روشن نشدن لباسشویی حایر، خرابی سوئیچ درب است. وقتی درب ماشین لباسشویی باز می‌شود، ماشین لباسشویی عملیات شستشو را متوقف می‌کند.

راه‌حل:

  • سوئیچ درب، یک قطعه کوچک پلاستیکی است که در زیر درب ماشین لباسشویی قرار دارد. اگر این قطعه فعال باشد، باید درب را ببندید تا ماشین لباسشویی شروع به‌کار کند.
  • اگر درب بسته است، اما ماشین لباسشویی کار نمی‌کند، باید میکروسوئیچ درب لباسشویی را بررسی کنید.

خرابی سوئیچ درب لباسشویی

3. مشکل در تایمر

تایمر، یکی از قطعات کاربردی دیگر در ماشین لباسشویی است. وقتی دکمه شروع کار را فشار می‌دهید، تایمر دستگاه نیز فعال می‌شود. اما یکی از دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی حایر، خرابی این قطعه است. لازم به ذکر است که به دلیل استفاده مداوم و بلندمدت از ماشین لباسشویی، این قطعه ممکن است خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد.

راه‌حل:

  • راه‌حل رفع این مشکل، تعویض تایمر ماشین لباسشویی است. برای این کار، بهتر است به تعمیرکاران مجرب آی پی امداد مراجعه کنید.
  • همچنین، بهتر است در زمان استفاده از ماشین لباسشویی، از آن به‌درستی و با رعایت دستورالعمل‌های تولید کننده استفاده کنید تا خرابی قطعات دستگاه کاهش یابد.

مشکل در تایمر

4. خرابی موتور

وظیفه اصلی موتور، چرخاندن دیگ شستشوی لباس‌ها است. اگر متوجه شدید که موتور لباسشویی شما شروع به‌کار نمی‌کند و صدایی مانند هووووم یا وزوز از داخل آن می‌شنوید، باید بدانید که موتور لباسشویی شما با مشکلی روبرو شده است.

راه‌حل:

  • در این صورت، بهتر است به تعمیرکاران متخصص آی پی امداد مراجعه کنید تا مشکل موتور را تشخیص داده و تعمیر نمایند.
  • عدم عملکرد موتور می‌تواند ناشی از خرابی در بخش‌های داخلی موتور یا سایر قطعات مرتبط با آن باشد. تعمیر به موقع و صحیح موتور لباسشویی، عمر و کارایی دستگاه را تضمین می‌کند.

خرابی موتور

5. خرابی برد الکترونیکی

اگر با مشکل روشن نشدن لباسشویی حایر روبرو شده‌اید، باید به یک قطعه دیگر نیز توجه کنید و آن قطعه برد دستگاه است. وظیفه اصلی این قطعه کنترل کردن تمامی اجزای لباسشویی است. بنابراین، در صورت بروز مشکل، باید اجزایی مانند موتور، پمپ و سایر قطعات مرتبط را بررسی کنید. برد ماشین لباسشویی حایر مسئولیت کنترل عملکرد همه بخش‌ها را برعهده دارد. در صورت خرابی یا مشکل در این قطعه، ممکن است تمامی اجزای دیگر لباسشویی نیز تحت تاثیر قرار گیرند و مشکلاتی مانند عدم حرکت موتور، عدم پمپاژ آب و … را تجربه کنید.

راه‌حل:

  • بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل در عملکرد لباسشویی، بررسی دقیق برد دستگاه ضروری است تا علت مشکل را تشخیص داده و تعمیر لازم را انجام دهید.
  • تعمیر به موقع این قطعه می‌تواند از خرابی‌های بیشتر جلوگیری کند و عملکرد صحیح و بهینه دستگاه را تضمین کند.

خرابی برد الکترونیکی

6. سنسور سطح آب

هنگامی که شما ماشین لباسشویی خود را روشن می‌کنید، در واقع به‌دلیل فشار آبی که از طریق شلنگ به مخزن آب منتقل می‌شود، سطح آب در مخزن به حد کافی پر می‌شود و سپس موتور لباسشویی فعال می‌شود. بنابراین، خرابی یا سوختگی سنسور آب موجب روشن نشدن دستگاه می‌شود.

راه‌حل:

  • اطمینان حاصل کنید که آب به اندازه کافی در مخزن وارد شده و فشار آب مناسب است.
  • در صورت نیاز، شلنگ آب را چک کرده و اطمینان حاصل کنید که هیچ مانعی موجب کاهش فشار آب نشده است.
  • اگر مشکل ادامه دارد و اطمینان حاصل شود که فشار آب و سطح آب درست است، لازم است سنسور تنظیم سطح آب ماشین لباسشویی را بررسی کرده و در صورت نیاز تعویض یا تعمیر نمایید.

سنسور سطح آب

7. گرمای بیش‌از‌حد

اگر شما از ماشین لباسشویی خود به‌صورت پشت سر هم و پی‌در‌پی استفاده کنید و به دستگاه فرصت خنک شدن را ندهید، این باعث تولید گرمای بیش‌از‌حد در دستگاه حایر می‌شود. این گرما می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای قطعات داخلی لباسشویی شود.

راه‌حل:

  • بهتر است از تکرار کردن استفاده از دستگاه بدون فاصله مناسب بین دوره‌های شستشوی لباس‌ها خودداری کنید تا از خرابی و نقصان در دستگاه جلوگیری شود.

گرمای بیش‌از‌حد

جهت تعمیر مشکل روشن نشدن لباسشویی حایر با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله از آی پی امداد، علل رایج روشن نشدن ماشین لباسشویی حایر را بررسی کرده و سعی داشتیم راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل ارائه دهیم. برخی از این راه‌حل‌ها بسیار ساده هستند و می‌توانید خودتان اقدام به انجام آن‌ها کنید، اما برخی دیگر از این روش‌ها نیازمند تخصص و تجربه بیشتر هستند و بهتر است توسط یک تکنسین ماهر انجام شوند. در صورت عدم داشتن مهارت و تخصص کافی در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی حایر، بهتر است کار را به افراد متخصص آی پی امداد بسپارید تا دستگاه شما را به بهترین شکل ممکن تعمیر کنند. لذا برای بهره مندی از خدمات این مجموعه می‌توانید با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد