logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت تخلیه نکردن لباسشویی حایر

علت تخلیه نکردن لباسشویی حایر
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت تخلیه نکردن لباسشویی حایر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر از ماشین لباسشویی حایر استفاده می‌کنید، حتماً با مشکلاتی نظیر گرفتگی سیستم تخلیه آن مواجه شده‌اید. ما در این مطلب از سایت آی پی امداد، برایتان دربارۀ علت تخلیه نکردن لباسشویی حایر و راهکارهایی برای رفع این مشکل خواهیم گفت. چنانچه سوال خاصی درباره مشکل تخلیه نشدن آب لباسشویی حایر دارید، در بخش نظرات این مطلب یا صفحه پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند. لازم به ذکر است که با برقراری تماس تلفنی با آی پی امداد نیز می‌توانید به صورت مستقیم پاسخ سوالات خود را دریافت کرده و در صورت نیاز از خدمات تعمیرات آی پی امداد بهره‌مند شوید.

5 علت تخلیه نشدن آب لباسشویی حایر + راه‌حل

وقتی در روند تخلیه آب ماشین لباسشویی حایر مشکلی وجود دارد، یعنی یکی از قطعات این دستگاه خراب شده و نیازمند بررسی است. بهتر است کلیۀ دلایل و علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی را بشناسید تا در شرایط مشابه قادر به رفع این مشکلات باشید. موارد زیر از جمله شایع‌ترین دلایل بروز این مشکل محسوب می‌شوند:

  1. گرفتگی شیلنگ تخلیه
  2. گرفتن فیلتر تخلیه
  3. خراب شدن پمپ تخلیه
  4. خرابی برد و تایمر لباسشویی
  5. استفاده از شوینده‌های نامرغوب

5 علت تخلیه نکردن ماشین لباسشویی حایر

در ادامه هر کدام از علت تخلیه نکردن لباسشویی حایر را به شرح مفصل بررسی کرده و دربارۀ راهکارهایی برای رفع این قبیل از مشکلات خواهیم گفت. البته ناگفته نماند که برخی از این مشکلات بسیار جدی بوده و برای رفع آنها باید از افراد متخصص در زمینه تعمیرات لباسشویی کمک بگیرید.

1. گرفتگی شیلنگ تخلیه لباسشویی

بدون شک یکی از اصلی‌ترین دلایل تخلیه نکردن لباسشویی حایر، مشکل گرفتگی شیلنگ تخلیه است. بهتر است در شرایط عادی قبل از کمک گرفتن از افراد متخصص این مسئله را بررسی کنید. دلایل متعددی منجر به گرفتگی شیلنگ تخلیه می‌شوند. در این راستا می‌توان به گیر کردن اجسام در مسیر شیلنگ، فرسودگی و پاره شدن آن نیز اشاره کرد. در شرایط مشابه ممکن است شاهد نشت آب نیز باشید.

گرفتگی شیلنگ تخلیه لباسشویی

راه‌حل:

  • چنانچه لباسشویی حایر خود را بررسی کرده و متوجه خرابی شیلنگ تخلیه شدید، حتماً برای خرید شیلنگ نو اقدام کنید. اگر این اقدام را انجام دادی اما همچنان ماشین لباسشویی قادر به تخلیه آب نبود، مشکل از جای دیگری است و باید توسط افراد متخصص عیب‌یابی شود.

2. گرفتن فیلتر تخلیه

فیلتر تخلیه یکی از اصلی‌ترین قطعات لباسشویی حایر بوده و از وارد شدن اشیا به فاضلاب جلوگیری می‌کند. چنانچه در این بخش پرز لباس‌ها جمع شده یا اشیایی وارد شود، مانع عبور آب شده و تخلیه را با دردسر همراه می‌کند. بی‌توجهی به نظافت فیلتر تخلیه منجر به بروز این مشکل می‌شود. البته اگر 5 تا 7 سال از خرید لباسشویی شما می‌گذرد، فرسودگی فیلتر تخلیه کاملاً طبیعی است.

گرفتن فیلتر تخلیه

راه‌حل:

  • در ابتدا باید وضعیت فیلتر تخلیه را بررسی کنید. به این منظور باید مخزن لباسشویی خالی باشد. اگر خبری از فرسودگی نبود، حتماً فیلتر را تمیز کرده و پرزهای احتمالی را خارج کنید. در غیر این صورت اگر فیلتر فرسوده بود حتماً از افراد متخصص درخواست کمک کرده و از آنها بخواهید که فیلتر تخلیه لباسشویی را با فیلتر سالم و نو جایگزین کنند.

3. خراب شدن پمپ تخلیه

پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی دارای یک موتور و پروانه برای انتقال آب به سمت خروجی است. اگر اختلالی در عملکرد موتور و شکستگی در پروانه وجود داشته باشد، فرایند تخلیه به سختی انجام شده یا حتی متوقف می‌شود. در اکثر مواقع گیر کردن اجزای لباس مثل دکمه زیپ و … مانع حرکت پروانه و به جریان افتادن پمپ تخلیه می‌شود. در شرایط مشابه باید این مسئله بررسی شود که آیا پروانه صدمه دیده یا پمپ تخلیه؟

راه‌حل:

  • پیشنهاد ما این است که با نمایندگی حایر تماس بگیرید. چنانچه سال‌ها از خرید لباسشویی گذشته و خدمات پس از فروش شامل حال آن نمی‌شود، نگران نباشید. از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید. این افراد با معاینه فنی به مشکل اصلی پی برده و راهکاری برای رفع آن ارائه می‌دهند. چنانچه پمپ تخلیه سوخته باشد، امکان تعمیر وجود نداشته و با تعویض می‌توان مشکل را حل کرد.

4. خرابی برد و تایمر لباسشویی

آیا از سالم بودن تایمر و برد الکترونیکی لباسشویی مطمئن هستید؟ لباسشویی‌های قدیمی دارای تایمر بودند، اما مدل‌های امروزی مجهز به برد الکترونیکی هستند. عملکرد برد در لباسشویی مانند مغز در بدن است. با خرابی برد فرمان‌های لباسشویی به درستی صادر نشده و عملکرد دستگاه مختل می‌شود، مثلاً دستگاه آب را تخلیه نکرده یا ممکن است خشک کن آن نیز کار نکند.

خرابی برد و تایمر لباسشویی

راه‌حل:

  • خرابی برد و تایمر تنها توسط افراد متخصص تشخیص داده می‌شود. اگر از سایر راهکارهای عنوان شده استفاده کردید ولی هیچ کدام جواب نداد، همچنین اگر ماشین لباسشویی شما دائماً هنگ می‌کند و عملکرد دقیقی ندارد، احتمال برد یا تایمر خراب است. در نتیجه حتماً از افراد متخصص برای تشخیص مشکل و تعمیر برد لباسشویی حایر خود کمک بگیرید.

5. استفاده از شوینده‌های نامرغوب

جالب است بدانید که یکی از علل تخلیه نکردن لباسشویی حایر که معمولاً افراد نسبت به آن توجهی ندارند، کیفیت مواد شوینده است. به عنوان مثال مواد شوینده تاریخ گذشته یا نامرغوب عملکرد تخلیه را مختل می‌کند. فرقی نمی‌کند از مایع یا پودر لباسشویی تاریخ گذشته استفاده کرده‌اید، در هر صورت این مواد رسوب کرده و اجازه تخلیه را به ماشین لباسشویی نمی‌دهند.

راه‌حل:

  • بهتر است در انتخاب شوینده مناسب لباسشویی دقت کرده و به سراغ برندهای شناخته شده و با کیفیت مرغوب بروید. به این طریق ضمن اینکه از لباسشویی خود در برابر رسوبات مراقبت کرده‌اید، از بابت خوش‌بو و تمیز شدن لباس‌ها نیز نگرانی نخواهید داشت.

برای تعمیر مشکل تخلیه نکردن لباسشویی حایر با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از وب‌سایت آی پی امداد علت تخلیه نکردن لباسشویی حایر را مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه ماشین لباسشویی شما نیز دچار مشکلی مشابه نامبرده شده طبق راهکارهای عنوان شده برای رفع آن اقدام کنید. اگر مشکل لباس‌شویی شما جدی است امکان استفاده از خدمات تعمیرات آی پی امداد برایتان میسر است. به این منظور می‌توانید درخواست خود را از طریق سایت یا تماس با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 ثبت کنید. به نظر شما تعمیر لباسشویی فرسوده گزینه ایده‌آلی است یا خرید مجدد این محصول؟ حتماً تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد