logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خشک نکردن لباسشویی حایر

علت خشک نکردن لباسشویی حایر
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خشک نکردن لباسشویی حایر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اکثر افرادی که از ماشین لباسشویی حایر استفاده می‌کنند، با مشکلاتی نظیر خشک نکردن لباس‌ها مواجه شده‌اند. مشاهده این قبیل از اختلالات بعد از استفاده طولانی مدت از لباسشویی کاملاً طبیعی است. ما در این مقاله از سایت آی پی امداد دربارۀ علت خشک نکردن لباسشویی حایر خواهیم گفت. اگر سوال خاصی دربارۀ مشکل خشک نشدن لباس ها در لباسشویی حایر دارید، حتماً در قسمت نظرات یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد سوالات خود را مطرح کنید تا متخصصین این مرکز در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند. گاهی اوقات مشکل لباسشویی حایر جدی‌تر بوده و برای عیب‌یابی نیازمند بررسی دقیق‌تری است. چنانچه ماشین لباسشویی شما نیازمند تعمیر و تعویض قطعات بود، کارشناسان آی پی امداد آماده خدمات‌رسانی در محل موردنظرتان هستند.

9 علت خشک نشدن لباس در لباسشویی حایر + راه‌حل

وقتی ماشین لباسشویی حایر قادر به خشک کردن لباس‌ها نیست، یعنی مشکل خاصی در عملکرد آن وجود دارد. در این شرایط باید مشکل احتمالی را تشخیص داده و سپس برای رفع آن اقدام کنید. مواردی که نام می‌بریم 9 علت خشک نشدن لباس در لباسشویی حایر محسوب می‌شوند. بدون شک مشکل ماشین لباسشویی شما نیز به یکی از موارد زیر مرتبط است.

  1. قطعی برق خشک کن لباسشویی
  2. معیوب بودن برد الکترونیکی
  3. مسدود شدن شیلنگ تخلیه
  4. بی‌توجهی به استاندارد ظرفیت لباسشویی
  5. آبگیری نکردن ماشین لباسشویی
  6. درست نبودن تنظیمات خشک کن
  7. خراب شدن پمپ تخلیه لباسشویی
  8. نرسیدن هوا به خشک کن
  9. معیوب بودن موتور لباسشویی

9 علت خشک نشدن لباس در لباسشویی حایر + راه‌حل

در ادامه هر کدام از علت خشک نکردن ماشین لباسشویی را به شرح مفصل مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی برای رفع آن ارائه می‌دهیم. چنانچه با راهکارهای ساده مشکل ماشین لباسشویی حایر شما رفع نشد، حتماً با متخصصین تعمیر و نمایندگی برند حایر تماس گرفته و چاره‌ای برای رفع مشکل بیندیشید.

1. قطعی برق خشک کن لباسشویی

ممکن است در منطقه جغرافیایی شما نوسانات برقی شدیدی وجود داشته باشد. در این شرایط خشک نکردن لباس‌ها توسط ماشین لباسشویی کاملاً طبیعی است. یکی از اصلی‌ترین علت خشک نکردن لباسشویی حایر وجود مشکل در جریان برق دستگاه است. ممکن است یکی از سیم‌های داخلی آن قطع شده باشند. در این شرایط باید جریان برق دستگاه و بخش‌های مختلف آن مورد بررسی قرار بگیرند.

راه‌حل:

  • در درجه اول توصیه می‌کنیم که ماشین لباسشویی را در ساعات اوج مصرف استفاده نکنید. به این طریق نوسانات برق مشکلی نداشته و دستگاه به راحتی کار می‌کند.
  • اگر در ساعت‌های غیر از اوج مصرف از لباسشویی حایر استفاده کردید، اما خشک کن آن کار نکرد، برای معاینه فنی دستگاه توسط یک فرد متخصص اقدام کنید.

2. معیوب بودن برد الکترونیکی لباسشویی

برد الکترونیکی از جمله مهم‌ترین قطعات در ماشین لباسشویی حایر محسوب می‌شود. سالم بودن این قطعه تأثیر بسزایی بر خرابی ماشین لباسشویی و خشک کن آن دارد. یکی از مهم‌ترین علت خشک نکردن لباسشویی حایر سوختن ترانس برد یا نیم سوز شدن برد الکترونیکی دستگاه است. در شرایط مشابه لباسشویی دچار اتصال کوتاه شده و عملکرد آن نیز مختل می‌شود.

معیوب بودن برد الکترونیکی لباسشویی

راه‌حل:

  • برای جلوگیری از آسیب به برد ماشین لباسشویی حایر توصیه می‌کنیم از این وسیله برقی در ساعات اوج مصرف برق استفاده نکنید.
  • چنانچه متوجه نواقصی در عملکرد آن شدید و خشک کن قادر به فعالیت نبود از تکنسین‌های متخصص نمایندگی تعمیرات حایر برای عیب‌یابی و رفع مشکل کمک بگیرید.

3. مسدود شدن شیلنگ تخلیه

از دیگر دلایل خشک نشدن البسه در ماشین لباسشویی حایر می‌توان به مسدود شدن مسیر شیلنگ تخلیه اشاره کرد. در برخی مواقع نیز مشکل این مسئله انسداد شیلنگ نبوده و به معیوب بودن آن مربوط است. خراب شدن شیلنگ تخلیه یا مسدود شدن مسیر آب باعث می‌شود که فرایند تخلیه به درستی انجام نشده و شاهد این قبیل از مشکلات احتمالی باشید.

راه‌حل:

  • خوشبختانه شیوه رفع و حل این مشکل آسان است. به این منظور باید متناسب با مدل ماشین لباسشویی، شیلنگ تخلیه خریداری کرده و به روی دستگاه نصب کنید.
  • توصیه می‌کنیم بعد از نصب شیلنگ نو، از تراز بودن دستگاه نیز مطمئن شده و سپس آن را راه‌اندازی کنید.

مسدود شدن شیلنگ تخلیه

4. بی‌توجهی به استاندارد ظرفیت لباسشویی

هر کدام از مدل‌های ماشین لباسشویی حایر، دارای ظرفیت خاصی بوده و اگر بیش از حد ممکن درون دیگ آن لباس و پارچه‌های ضخیم قرار دهید، فرآیند شست‌وشو و خشک شدن لباس با مشکل مواجه خواهد شد. وجود اضافه بار در دیگ ماشین لباسشویی ضمن اینکه مانع چرخش آن می‌شود، به تسمه‌ها، بلبرینگ، موتور دستگاه و سایر قطعات نیز آسیب جدی وارد می‌کند. این مشکلات موجب از کار افتادن خشک کن شده و مشکلات دیگری را به همراه دارند.

راه‌حل:

  • بهتر است متناسب با وزن ماشین لباسشویی از آن استفاده کرده و از قرار دادن پتو و پارچه‌های نسبتاً سنگین در دیگ ماشین لباسشویی خودداری کنید. اگر این ترفند ساده را به کار بگیرید، مشکل خشک کن لباسشویی رفع خواهد شد.

بی‌توجهی به استاندارد ظرفیت لباسشویی

5. آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی حایر به درستی مرحله آبگیری را انجام ندهد، لباس‌های خیس و نم‌دار باقی مانده و خشک کن نیز قادر به کار کردن نخواهد بود. در شرایط مشابه ممکن است شیر ورودی یا سایر قطعات ماشین لباسشویی خراب شده باشند. اگر شدت خیسی لباس‌ها بیش از حد ممکن باشد، یعنی مشکل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی جدی است.

راه‌حل:

  • توصیه می‌کنیم که به محض مشاهده لباس‌های خیس و نم دار، با مرکز تعمیرات لباسشویی حایر تماس گرفته و علت خشک نکردن دستگاه را از طریق تکنسین و تعمیرکار متخصص پیگیری کنید.
  • اگر قطعاتی از ماشین لباسشویی فرسوده و خراب شده باشند، با تعمیر و تعویض آن قطعه مشکل رفع می‌شود.

6. درست نبودن تنظیمات خشک کن

آیا از درست بودن تنظیمات لباسشویی حایر مطمئن هستید؟ در اکثر مواقع علت خشک نکردن ماشین لباسشویی حایر به تنظیمات آن مربوط است. ممکن است فرزند شما یا شخصی به اشتباه تنظیمات ماشین لباسشویی را بهم ریخته باشد. در این شرایط دستگاه عملیات خشک کردن را اجرا نمی‌کند.

درست نبودن تنظیمات خشک کن

راه‌حل:

  • در شرایط مشابه توصیه می‌کنیم دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی حایر را مطالعه کرده و دستگاه را به درستی تنظیم کنید. چنانچه مشکل حل نشد، از تعمیرکاران متبحر آی پی امداد برای عیب‌یابی و رفع مشکل دستگاه کمک بگیرید.

7. خراب شدن پمپ تخلیه لباسشویی

از دیگر علل مربوط به بروز مشکل خشک نکردن لباسشویی حایر، می‌توان به خرابی پمپ تخلیه اشاره کرد. گاهی اوقات شیلنگ تخلیه کاملاً سالم است، اما پمپ تخلیه و فیلتر عملیات آبگیری را با مشکل روبه‌رو می‌سازند. اگر پمپ تخلیه خراب شود، آبگیری به درستی انجام نشده و لباس‌ها به صورت کفی و خیس باقی می‌مانند. علت این مسئله برخورد اشیاء تیز با متور پمپ است.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار داده و مطمئن شوید که پمپ تخلیه و فیلتر آن سالم است.
  • چنانچه مشکلی وجود داشت، از تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید. این مشکل با تعمیر یا تعویض پمپ تخلیه لباسشویی حل می‌شود.

خراب شدن پمپ تخلیه لباسشویی

8. نرسیدن هوا به خشک کن

هوای گرم باید در اطراف خشک کن لباسشویی جریان داشته باشد. در دسترس نبودن این هوا نیز فرآیند خشک شدن لباس‌ها را با دردسر همراه می‌سازد. اگر لباسشویی شما مجهز به سیستم خشک کن است، اما قادر به خشک کردن لباس‌ها نیست، یعنی سیستم خشک کن معیوب شده است.

راه‌حل:

  • عیب‌یابی این مشکل چندان راحت نیست و بهتر است از تکنسین‌های متخصص آی پی امداد برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

9.  معیوب بودن موتور

آخرین علت خشک نکردن لباسشویی حایر به معیوب بودن موتور لباسشویی وابسته است. بی‌توجهی نسبت به سرویس دوره‌ای لباسشویی منجر به بروز این مشکل می‌شود. علت خرابی موتور لباسشویی وارد کردن فشار بیش از حد توان دستگاه است. استفاده در ساعت‌های اوج مصرف و وجود اضافه بار در دیگ لباسشویی منجر به خراب شدن موتور می‌شود.

راه‌حل:

  • تشخیص این مسئله که موتور نیم سوز و خراب شده است، تنها به واسطه تعمیرکاران حرفه‌ای قابل بررسی است. در نتیجه اگر مشکلی در عملکرد لباسشویی احساس کردید، با متخصصین آی پی امداد تماس گرفته و علت مشکل را به صورت جدی پیگیری کنید.

برای تعمیر مشکل خشک نکردن لباسشویی حایر با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد دربارۀ مشکل خشک نکردن لباسشویی حایر گفتیم. حال در زمان بروز مشکل در لباسشویی حایر می‌دانید که ایراد از چیست و می‌توانید برای رفع آن اقدام کنید. برای بررسی دقیق مشکل کافی است با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از تکنسین‌های آی پی امداد درخواست کمک کنید. چنانچه قطعاتی از لباسشویی حایر فرسوده و از کار افتاده باشند، با تعویض آن قطعه، مشکل مربوطه رفع می‌شود. وقتی از خدمات تعمیر لباسشویی در آی پی امداد بهره‌مند می‌شوید، نگرانی از بابت کیفیت و اورجینال بودن قطعات نصب شده به روی لباسشویی نخواهید داشت.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد