logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی

علت روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از لوازم ضروری برای بسیاری از افراد است که به آن‌ها کمک می‌کند تا از آب تصفیه شده و سالم استفاده کنند. اما گاهی اوقات ممکن است این دستگاه به دلایل مختلفی روشن نشود و کار نکند. اگر دستگاه تصفیه آب خانگی شما نیز روشن نمی شود، این مطلب برای شماست. در این مقاله به بررسی علت روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی و روش های رفع این مشکل خواهیم پرداخت. کارشناسان آی پی امداد همچنین می توانند در زمینه عیب یابی و تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی به صورت رایگان به شما مشاوره دهند. برای ارتباط آنلاین با کارشنایان فنی آی پی امداد میتوانید به بخش نظرات این مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مراجعه کنید.

8 علت روشن نشدن دستگاه تصفیه آب + راه‌حل

اگر برای شما نیز سوال است که چرا دستگاه تصفیه آب خانگی کار نمی کند؟ در ادامه به پاسخ این سوال می رسید. از جمله دلایل بروز مشکل روشن نشدن دستگاه تصفیه آب شامل موارد زیر می باشد:

  1. برق قطع شده است.
  2. آب ورودی کیفیت مناسبی ندارد.
  3. مدت زیادی است فیلترها را تعویض نکرده اید.
  4. شرایط محیطی دستگاه مناسب نیست.
  5. جریان آب ورودی به دستگاه قطع شده است.
  6. ممکن است پمپ آب خراب شده باشد.
  7. سوییچ فشار پایین آسیب دیده است.
  8. سوییچ فشار بالا خراب شده است.

8 علت روشن نشدن دستگاه تصفیه آب + راه‌حل

در بخش قبلی با علت روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی آشنا شدیم. وقت آن رسیده که این دلایل را بررسی کرده و راه حل های رفع مشکل کار نکردن دستگاه تصفیه آب خانگی را توضیح دهیم.

  1. برق قطع شده است

یکی از مشکلاتی که باعث از کار افتادن دستگاه تصفیه آب خانگی میشود، قطع شدن برق است. اگر برق وارد دستگاه نشود و یا دوشاخه و پریز دچار مشکل شده باشد، دستگاه تصفیه آب خانگی از کار می افتد و روشن نمی شود.

راه‌حل:

  • مطمئن شوید که برق وصل است و یا دو شاخه و پریز دستگاه آسیب ندیده باشند.
  1. آب ورودی کیفیت مناسبی ندارد

یکی از دلایل کار نکردن و یا عملکرد نامناسب دستگاه تصفیه آب خانگی، این است که آب ورودی از کیفیت بسیار پایینی برخوردار باشد.

آب ورودی کیفیت مناسبی ندارد

راه‌حل:

  • اگرچه شما نمی توانید تغییری در کیفیت آب ایجاد کنید، اما در صورتی که کیفیت آب مناسب نیست، میتوانید بعد از بررسی آن، اقدام به تصفیه آن با استفاده از دستگاه های مخصوص تصفیه آب ورودی ساختمان، قبل از ورود به دستگاه تصفیه آب کنید.
  • این دستگاه ها در دو یا سه مرحله می توانند همه آلودگی ها و آلایندگی های فیزیکی را از بین ببرند.
  1. مدت زیادی است فیلترها را تعویض نکرده اید

یکی از دلایل رایج روشن نشدن دستگاه تصفیه آب، مربوط به کیپ شدن فیلترها در اثر تجمع رسوب در آنهاست. اگر فیلترها به دلیل عدم تعویض در زمان مناسب کیپ شده باشند، آب نمیتواند از آنها عبور کند. به همین دلیل دستگاه تصفیه آب کار نمی کند. همچنین عدم تعویض به موقع دستگاه تصفیه آب خانگی باعث وارد شدن فشار به پمپ آب میشود، فشار آب خروجی کاهش پیدا می کند و آب با ناخالصی های مخزن ذخیره تماس دارد.

راه‌حل:

  • برای جلوگیری از این مشکل باید فیلترها را به موقع تعویض کنید. اگر نمی توانید به تنهایی فیلترهای آب دستگاه تصفیه خانگی را تعویض کنید، میتوانید از تکنسین بخواهید این کار را انجام دهد.
  • تکنسین ها و تعمیرکاران آی پی امداد میتوانند در سریع ترین زمان ممکن فیلترهای دستگاه شما را تعویض کنند.

در ادامه زمان تقریبی مناسب برای تعویض فیلترهای مختلف را به شما خواهیم گفت:

نام فیلتر زمان مناسب تعویض فیلتر
فیلتر قلیایی Alkaline 12 ماه
فیلتر محافظ ممبران Membrane Filter Protector 12 ماه
فیلتر مینرال Mineralization filter 9 الی 12 ماه
پست کربن خطی post carbon 9 الی 12 ماه
فیلتر ممبران اسمز معکوس RO Membran 12 الی 24 ماه
فیلتر کربن بلاک CTO 4 الی 6 ماه
فیلتر کربن پودری یا کربن گرانول UDF/GAC 4 الی 6 ماه
فیلتر الیافی پلی پروپیلن PP 4 الی 6 ماه
  1. شرایط محیطی دستگاه مناسب نیست

اگر شرایط محیطی که دستگاه تصفیه آب مناسب نباشد، یعنی در تماس با رطوبت باشد یا دمای محیط بالا باشد، ممکن است دستگاه آسیب دیده باشد و روشن نشود.

شرایط محیطی دستگاه مناسب نیست

راه‌حل:

  • دستگاه تصفیه آب خانگی را در محیطی مناسب که دارای کمترین میزان رطوبت است و دمای آن مناسب باشد، قرار دهید.
  1. جریان آب ورودی به دستگاه قطع شده است

اگر شیر ورودی دستگاه تصفیه آب بسته شده و یا آب قطع شده باشد، سوییچ فشار پایین تصفیه آب جریان برق دستگاه را قطع کرده و دستگاه کار نمی کند. همچنین فشار آب باید به اندازه ای باشد که بتواند وارد دستگاه شود. حداقل فشار آب ورودی دستگاه تصفیه آب باید فشاری معادل 2 بار باشد، در غیر اینصورت سوییچ فشار پایین (لو پرشر) جریان برق دستگاه را قطع می کند.

راه‌حل:

شیر آب ورودی به دستگاه را بررسی کنید که بسته نباشد. اگر بسته شده است، آن را باز کنید تا آب وارد دستگاه شود. برای بررسی میزان فشار آب ورودی دستگاه تصفیه آب خانگی مراحل زیر را انجام دهید:

  • در اولین قدم باید جریان برق را یکسره کنید. برای انجام این کار باید سیم های برق متصل به سوییچ را بیرون بکشید و آنها را به هم وصل کنید. دست زدن به سوییچ چندان خطرناک نیست؛ زیرا دارای برق 24 ولت است، اما در هر صورت جوانب احتیاط را رعایت کنید.
  • اگر پس از متصل کردن دو سر سیم های سوکت دستگاه تصفیه آب روشن شود، میتوان نتیجه گرفت که جریان آب ورودی به دستگاه تصفیه آب خانگی کم است.
  • اگر انجام این کار برای شما امکان پذیر نیست، بهتر از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.
  1. ممکن است پمپ آب خراب شده باشد

اگر پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی به دلیل استفاده طولانی مدت و وارد شدن فشار بیش از حد، عدم تعویض به موقع فیلترهای اولیه و ممبران، کارکرد طولانی مدت و قدیمی بودن آن خراب شده باشد، دستگاه تصفیه آب عملکرد درستی نخواهد داشت.

ممکن است پمپ آب خراب شده باشد

راه‌حل:

  • بررسی، عیب یابی و تعمیر مشکلات پمپ آب دستگاه تصفیه آب خانگی بسیار تخصصی است و بهتر است توسط تکنسین کارآزموده و حرفه ای انجام شود.
  • توصیه میکنیم تعویض و یا تعمیر پمپ آب دستگاه تصفیه آب خانگی را به کارشناسان مجموعه آی پی امداد بسپارید.
  1. سوییچ فشار پایین (Low pressure) آسیب دیده است

سوییچ فشار پایین که به نوعی محافظ پمپ نیز هست، در مواقع افت فشار یا قطع آب ورودی پمپ را خاموش می کند تا به طور کامل خالی نشود و آسیب نبیند. سوییچ فشار پایین در مدار الکتریکی پمپ قرار گرفته و زمانی که فشار آب ورودی بالا باشد، به دیافراگم تهبیه شده درون قطعه فشار می آید و مدار برقراری جریان برق را بسته نگه میدارد. حال اگر این شیر آسیب دیده باشد، دستگاه تصفیه آب کار نمی کند.

راه‌حل:

  • برای بررسی سلامت شوییچ فشار پایین ابتدا شلنگ وارد شده به آن را باز کنید و مطمئن شوید که آب با فشار مناسب خارج می شود.
  • اگر چنین باشد، به احتمال زیاد سوییچ فشار پایین به درستی کار نمی کند و برای بررسی آن میتوانید از مولتی متر استفاده کنید.
  1. سوییچ فشار بالا (High pressure) خراب شده است

سوییچ فشار بالا نوعی کلید قطع و وصل جریان در مدار است و در مواقعی که شیر برداشت بسته و منبع آب پر است، پمپ دستگاه را خاموش می کند. اگر سوییچ فشار بالا آسیب دیده باشد، جریان برق دستگاه را قطع می کند.

سوییچ فشار بالا خراب شده است

راه‌حل:

  • با کمک یک تکنسین حرفه ای و با استفاده از ابزارهای مناسب، می توانید سوییچ فشار بالا را بررسی کنید.
  • بهتر است انجام این کار را به تکنسین های آی پی امداد بسپارید. ممکن است نیاز باشد که تعمیرکار این سوییچ را تعویض کند.

برای تعمیر مشکل کار نکردن دستگاه تصفیه آب خانگی با کجا تماس بگیریم؟

اگر پس از مطالعه این مقاله برای حل مشکل روشن نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی نیاز دارید که دستگاه توسط یک تعمیرکار حرفه ای بررسی شود، می توانید از متخصصین مجموعه آی پی امداد کمک بگیرید. در این مرکز برای تعمیر انواع دستگاه تصفیه آب خانگی تکنسین هایی هستند که میتوانند کمتر از 72 ساعت مشکل دستگاه تصفیه آب خانگی را برطرف کنند. در صورتی که میخواهید متخصصین فنی آی پی امداد برای تعمیر دستگاه شما در محل حضور پیدا کنند، میتوانید به بخش ثبت درخواست در سایت آی پی امداد مراجعه کنید. همچنین میتوانید از طریق شماره تماس های 02158941 یا 02191093903 با آنها در ارتباط باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد