logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت داغ شدن ماشین لباسشویی

علت داغ شدن ماشین لباسشویی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت داغ شدن ماشین لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

گرمای بیش از حد ماشین لباسشویی یکی از مشکلات نگران‌کننده و البته ناراحت‌کننده‌ای محسوب می‌شود که ممکن است برای دستگاه شما اتفاق بیفتد. با داغ شدن لباسشویی لباس‌ها نه‌تنها خشک نمی‌شوند، بلکه هنگام پایان شستشو و خارج کردن لباس‌ها از آن، با لباس‌های گرم و چروک مواجه می‌شوید. قطعاً در این زمان باید به دنبال راه‌حل‌های تعمیر ماشین لباسشویی خود باشید. آیا علت این داغ شدن را می‌دانید؟ در این مقاله از مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به بررسی علت داغ شدن ماشین لباسشویی و راه‌حل‌های رفع آن می‌پردازیم. چنانچه سوال خاصی دربارۀ داغ شدن ماشین لباسشویی دارید، در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند.

نشانه های داغ شدن ماشین لباسشویی

داغ شدن ماشین لباسشویی نشان‌دهنده عملکرد نادرست دستگاه است و هشدار می‌دهد که یکی از قطعات دستگاه دچار آسیب شده‌اند. به همین دلیل هنگام مواجه شدن با این مشکل سریعاً باید لباسشویی را خاموش کنید و اقدامات لازم را برای به عیب‌یابی و رفع آن انجام دهید، در غیر این صورت به قطعات اصلی دستگاه به‌ویژه موتور آسیب جدی وارد می‌شود و موجب از کار افتادن ماشین لباسشویی خواهد شد. علائم داغ شدن لباسشویی عبارتند از:

  • چروک شدن لباس در لباسشویی
  • داغ یا گرم بودن لباس‌ها بعد از خارج کردن از لباسشویی
  • بیرون آمدن بخار زیاد بعد از باز کردن درب دستگاه
  • داغ بودن شیشه درب ماشین لباسشویی
  • احساس حرارت زیاد در قسمت فوقانی ماشین لباسشویی حین کار کردن

علائم داغ شدن لباسشویی

چرا لباسشویی داغ می شود؟ 8 علت + راه‌حل

ماشین لباسشویی یکی از کاربردی‌ترین لوازم‌خانگی محسوب می‌شود که در طول هفته حداقل 1 تا 2 بار برای شستشو البسه کثیف مورد استفاده قرار می‌گیرد و هرگونه مشکل یا نقص در آن موجب عملکرد نادرست و عدم کارایی مناسب آن می‌شود. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که زمان استفاده از ماشین لباسشویی ممکن است ایجاد شود، داغ شدن آن است.  اما داغ شدن ماشین لباسشویی به دلایل متعددی ایجاد می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. خراب شدن ترموستات
  2. خراب شدن المنت
  3. مشکل در سیم‌کشی
  4. تنظیم نادرست درجه آب
  5. کار کردن بیش از حد
  6. اتصالات نادرست لباسشویی
  7. پر کردن بیش از اندازه لباس
  8. ناسازگاری پریز و دوشاخه

داغ شدن ماشین لباسشویی

در ادامه این بخش دلایل داغ شدن ماشین لباسشویی را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهیم و راهکارهایی برای رفع آنها بیان می‌کنیم. باید بدانید که این راهکارها در شرایط خاص کاربرد ندارند و به مهارت و تخصص نیاز است. در نتیجه باید برای عیب‌یابی دقیق مشکل داغ شدن ماشین لباسشویی از افراد متخصص کمک بگیرید.

1. خراب شدن ترموستات

ترموستات یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین قطعات داخلی ماشین لباسشویی محسوب می‌شود که وظیفه کنترل دما و نگه‌ داشتن آن روی درجه تنظیم شده را دارد. به عبارت ساده‌تر زمانی که دمای آب ماشین لباسشویی کم است، ترموستات موجب کار کردن هیتر المنت می‌شود تا دما را افزایش دهد و به درجه استاندارد برسد. اگر ترموستات دچار آسیب شده باشد، هیتر به‌صورت مداوم کار می‌کند که با داغ شدن لباسشویی مواجه می‌شوید. زمانی که آب لباسشویی بیش از حد داغ شود، شیشه درب لباسشویی حالت بخار می‌گیرد.

خراب شدن ترموستات لباسشویی

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل باید اقدامات لازم را برای تعمیر یا تعویض ترموستات انجام دهید.
  • برای این کار بهتر است از تکنسین‌های ماهر برای عیب‌یابی ترموستات کمک بخواهید تا مشکل را برطرف کنند.

2. خراب شدن المنت

المنت یکی دیگر از قطعات مهم و کاربردی در ماشین لباسشویی محسوب می‌شود که اگر آسیب ببیند و یا خراب شود، با داغ شدن ماشین لباسشویی مواجه می‌شوید. این قطعه نیز مانند ترموستات وظیفه کنترل دمای آب ماشین لباسشویی را دارد تا گرمای آب به حد استاندارد برسد. المنت طبق دستور ترموستات دمای آب را افزایش می‌دهد. در بسیاری از مواقع دلیل داغ شدن لباسشویی، خرابی المنت است که دمای دستگاه را به بالاترین حد ممکن می‌رساند. عدم جرم‌گیری دوره‌ای لباسشویی، روشن کردن دستگاه بدون آبگیری، خراب شدن و نقص در برد، وجود املاح سنگین و اسیدی در آب و… از دلایل خراب شدن المنت لباسشویی هستند.

خراب شدن المنت لباسشویی

راه‌حل:

  • یک تعمیرکار متخصص باید تعمیر یا تعویض المنت ماشین لباسشویی را انجام دهد و این کاری نیست که بتوانید شما انجام دهید؛ زیرا به تخصص نیاز دارد.

3. مشکل در سیم‌کشی

یکی دیگر از علت‌های رایج و البته مهم داغ شدن ماشین لباسشویی، مشکل در سیم‌کشی آن محسوب می‌شود که به‌درستی انجام نشده است یا سیم عایق خوبی ندارد. اگر سیم لخت بوده یا هر مشکل دیگری داشته باشد، حرارت زیادی از خود تولید می‌کند که همین امر موجب داغ شدن بیش از حد بدنه و آب ماشین لباسشویی می‌شود. دقت داشته باشید سیم‌کشی ماشین لباسشویی اهمیت زیادی دارد و هر گونه مشکل در آن نه‌تنها موجب آسیب رسیدن به قطعات و موتور می‌شود، بلکه خطر آتش‌سوزی و خطرات جانی نیز به دنبال دارد.

مشکل در سیم‌کشی لباسشویی

راه‌حل:

  • اگر مشکل از سیم‌کشی ماشین لباسشویی است، سریعاً با تعمیرکار متخصص آی پی امداد تماس بگیرید.

4. تنظیم نادرست درجه آب

هر ماشین لباسشویی دارای درجه‌های مختلفی برای تنظیم دمای آب است که اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر دمای آب ماشین لباسشویی را به‌درستی تنظیم نکنید و دما در درجه بالا تنظیم شده باشد، با داغ شدن آب ماشین لباسشویی مواجه می‌شوید.

تنظیم نادرست درجه آب لباسشویی

راه‌حل:

  • برای تنظیم درست درجه آب گرم در ماشین لباسشویی حتماً به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کند.
  • سپس طبق دستور انتخاب درجه و برنامه شستشو مناسب برای لباس‌ها را انجام دهید تا با مشکل داغ شدن لباسشویی مواجه نشوید.

5. کار کردن بیش از حد لباسشویی

یکی دیگر از رایج‌ترین دلایلی که موجب داغ شدن ماشین لباسشویی می‌شود، کار کردن بیش از اندازه آن است. ماشین لباسشویی وسیله‌ای برقی است که باید به‌اندازه و درست استفاده شود، در غیر این صورت با اختلال در عملکرد آن مواجه می‌شوید. اگر ماشین لباسشویی را برای مدت‌زمان طولانی روشن کنید و بدون اجازه استراحت مداوم آن را مورد استفاده قرار دهید، شاهد داغ شدن آن خواهید بود؛ زیرا به موتور فشار زیادی وارد می‌شود.

کار کردن بیش از حد لباسشویی

راه‌حل:

  • در استفاده از ماشین لباسشویی مانند دیگر لوازم برقی حد اعتدال را رعایت کنید و اجازه استراحت و خنک شدن به این دستگاه را بدهید تا طول عمر مفیدی داشته باشد.

6. اتصالات نادرست لباسشویی

یکی دیگر از علت‌هایی که موجب داغ شدن ماشین لباسشویی می‌شود، اتصالات نادرست دستگاه به شمار می‌رود. هر لباسشویی یک شیر آب سرد و آب گرم دارد که آبکشی نهایی باید توسط شیر آب سرد انجام شود. اگر شیرها را اشتباه و جابه‌جا متصل کرده باشید، لباسشویی عملکرد درست خود را از دست می‌دهد و داغ می‌شود.

اتصالات نادرست لباسشویی

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل باید از یک تکنسین حرفه‌ای برای نصب درست اتصالات کمک بگیرید.

7. پر کردن بیش از اندازه لباسشویی

هر ماشین لباسشویی دارای ظرفیت مشخص شده‌ای برای بارگیری و شستن لباس‌ها است. اگر مخزن لباسشویی را بیش از ظرفیت مشخص شده پر کنید، بلبرینگ‌ها تحت‌ فشار قرار می‌گیرند و به‌ مرور زمان ساییده می‌شوند. ساییدگی بلبرینگ‌ها به موتور دستگاه فشار وارد می‌کند و موجب داغ شدن آن می‌شود. فشار به موتور دستگاه نه‌تنها موجب داغ شدن لباسشویی می‌شود، بلکه ممکن است آن را بسوزاند.

پر کردن بیش از اندازه لباسشویی

راه‌حل:

  • بهتر است با در نظر گرفتن ظرفیت ماشین لباسشویی خود درون آن لباس بگذارید و از قرار دادن لباس بیش از ظرفیت تعیین شده خودداری کنید.

8.    ناسازگاری پریز و دوشاخه

یکی دیگر از علت‌های داغ شدن ماشین لباسشویی، ناسازگار بودن دوشاخه دستگاه با پریز برق است. سیستم ماشین لباسشویی به‌گونه‌ای طراحی شده است که نیاز به ولتاژ خاص دارد. اگر ولتاژ خارج شده از دوشاخه بیش از اندازه باشد و حد مجاز مورد نیاز ماشین لباسشویی نباشد، بدنه دستگاه داغ خواهد شد.

ناسازگاری پریز و دوشاخه

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل بهتر است دوشاخه لباسشویی را به یک منبع تغذیه جدا از دیگر لوازم برقی پرمصرف متصل کنید و از اتصال کامل دوشاخه با پریز اطمینان خاطر داشته باشید.

برای رفع مشکل داغ شدن ماشین لباسشویی با کجا تماس بگیریم؟

ماشین لباسشویی جزو لوازم‌خانگی‌های پرمصرف است که مانند هر وسیله برقی دیگری ممکن است دچار مشکل شود. داغ شدن ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی رایجی به شمار می‌رود که به دلایل مختلفی از جمله پر کردن بیش از حد، کار کردن زیاد، اتصالات اشتباه، ناسازگاری دوشاخه و پریز، تنظیم نادرست درجه آب، خراب شدن ترموستات و خرابی المنت ایجاد می‌شود. شما باید با مشاهده نشانه‌های داغ شدن آن، به دنبال تعمیر وسیله خود باشید و آن را پشت‌ گوش نیندازید؛ زیرا قیمت این محصول افزایش زیادی یافته است و این بی‌توجهی می‌تواند برای شما خسارت‌های زیادی به بار آورد. در شرایط مشابه می‌توانید با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس برقرار کنید و از متخصصین آی پی امداد کمک بخواهید. اگر مشکل  ماشین لباسشویی شما جدی بود با انجام راه‌حل‌های پیشنهادی مشکل رفع می‌شود.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست