logo logo تعمیر لباسشویی در تهران با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نصب موتور لباسشویی آسنکرون

نصب موتور لباسشویی آسنکرون
نصب موتور لباسشویی آسنکرون
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نصب موتور لباسشویی آسنکرون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

نصب موتور لباسشویی آسنکرون 5 فیش و 6 فیش همراه با نحوه راه اندازی ، تست و آزمودن را برای شما عزیزان شرح داده ایم تا چنانچه فنی هستید به تعمیر لباسشویی و نصب موتور ماشین لباسشویی خود بپردازید .

کاربران گرامی، سوالات خود را در ارتباط با نصب موتور لباسشویی آسنکرون در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) یا بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید تا کارشناسان آی پی امداد به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

برای استفاده از خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی کلیک نمایید.

نصب موتور لباسشویی آسنکرون درصورتی‌که ۵ فیش داشته باشد به چه صورت است؟

به کار انداختن ماشین لباسشویی آسنکرون ۵ که دارای فیش است:

در موتور 5 فیش برای اینکه هزینه‌ها را کاهش دهند و صرفه اقتصادی آن را بالا ببرند یک‌راه حل ایجاد می‌کنند و آن این است که برای فعالیت در دورهای سریع و آرام دستگاه از یک سوکت مشترک استفاده می‌شود که به‌اصطلاح کام گفته می‌شود. حال برای اینکه شما موفق به پیدا کردن دور تند و دور کند دستگاه شوید نیاز است اهم گیری کنید.

چگونه موتور ماشین لباسشویی آسنکرون ۵ فیش را تست کنیم؟

در این زمان بایستی 5 سوکتی که وجود دارند نسبت به یکدیگر دارای اهم باشند. لازم به ذکر است که این 5 سوکت نباید راه ارتباطی به بدنه داشته باشند.

هنگامی‌که موتور لباسشویی فعالیت خود را آغاز می‌کند درصورتی‌که شما قادر باشید موتور را به‌صورت دستی نگه‌دارید این مسئله نشان‌دهنده این است که خازن دستگاه ماشین لباسشویی شما خراب‌شده است و یا دلیل دیگر این می‌تواند باشد که موتور دستگاه قدرت کافی ندارد. در این مواقع شما قادر خواهید بود که با جایگزینی و همچنین تست کردن خازن دستگاه به خود کمک کنید.

چگونه موتور ماشین لباسشویی آسنکرون ۵ فیش را تست کنیم؟

طریقه راه‌اندازی موتور ماشین لباسشویی آسنکرون با ۶ فیش

ابتدا در مورد موتور ماشین لباسشویی می‌خواهیم برای شما صحبت کنیم که یک مقدار ذهن‌های شما برای پذیرش مطلب آماده شود. خوب است بدانید در دستگاه ماشین لباسشویی 3 نوع موتور موجود است که می‌خواهیم شما را در مقاله آموزش نصب موتور لباسشویی آسنکرون با آن‌ها آشنا کنیم.

طریقه راه‌اندازی موتور ماشین لباسشویی آسنکرون با ۶ فیش

اولین موتور آسنکرون می‌باشد که نام دیگر آن القایی یا قفس سنجابی می‌باشد. دومین موتور دستگاه ماشین لباسشویی نیز سنکرون است که به نام زغالی نیز گفته می‌شود؛ اما سومین موتور اینورتر است که به آن گیربکسی نیز گفته می‌شود.

توضیحاتی در مورد موتور لباسشویی آسنکرون

برای راه‌اندازی این‌گونه موتورها از خازن استفاده می‌شود همچنین دورهایی که این موتور دارد عبارت‌اند از تند و کند. درصورتی‌که بخواهید از برنامه های ماشین لباسشویی استفاده کنید نیاز به استفاده از دور کند دارید و اگر بخواهید از خشک‌کن دستگاه خود استفاده کنید، دور تند ماشین لباسشویی به کار می‌افتد. لازم به ذکر نهایت سرعتی که یک موتور ماشین لباسشویی دارد سه هزار دور در دقیقه است و از این مقدار فراتر نخواهد رفت.

  • دستگاه ماشین لباسشویی هنگامی‌که بر روی دور کند کار می‌کند می‌تواند چپ‌گرد و راست‌گرد را انجام دهد؛ اما هنگامی دستگاه بر روی دور تند در حال فعالیت است تنها می‌تواند در یک‌جهت به چرخش درآید.
  • در مورد دسته‌بندی موتورهای آسنکرون خازنی باید گفت که این موتورها به‌صورت 5 فیش و 6 فیش می‌باشند.
  • حال می‌خواهیم برای شما در مورد موتورهایی صحبت کنیم که به‌صورت 6 فیش هستند و چگونگی عملکرد آن‌ها را برای شما شرح دهیم.
  • این موتورها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که دو موتور آسنکرون به حالتی فشرده در قالبی قرارگرفته‌اند.
  • همان‌طور که در مطالب بالا برای شما گفته شد دور کند موتور مربوط به برنامه شستشو ماشین لباسشویی و دور کند آن نیز به برنامه‌ی خشک‌کن مربوط می‌شود.
  • نحوه‌ی فیش‌های موتور به این‌گونه است که در دو ردیف قرار دارند و در هر ردیف سه فیش می‌باشد که به‌صورت 3 به 3 مربوط به دور کند و تند دستگاه می‌باشد.

چگونه فیش‌های R,S,C و همچنین دور کند و تند موتور لباسشویی آسنکرون را پیدا کنیم؟

ببییند برای حل این موضوع نیاز به اهم‌متر دارید به دلیل اینکه شما با نگاه کردن به هیچ اطلاعاتی دست پیدا نخواهید کرد. پس به این ترتیب ردیف اول R,S,C را در نظر گرفته سپس با اهم‌متر آن‌ها را سنجش می‌کنیم. با توجه کم و یا زیاد بودن اهم می‌توان به فیش‌های مربوط به دور تند و کند موتور پی ببرید. لازم به ذکر است درصورتی‌که شما در متصل کردن فیش‌ها خطایی انجام دهید این مسئله باعث خواهد شد که موتور ماشین لباسشویی دچار آسیب شود.

نحوه آزمودن موتور آسنکرون دستگاه ماشین لباسشویی که دارای ۶ فیش می‌باشد

در ردیفی که سه سوکت موجود است نکته این است که این سوکت ها باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند درصورتی‌که راهی با یکدیگر نداشته باشند نشان‌دهنده این است که موتور ماشین لباسشویی شما آسیب‌دیده است. همچنین فیش‌هایی که مربوط به دورهای تند و کند دستگاه هستند نمی‌بایست به یکدیگر راه داشته باشند و نکته آخر این راه بدنه به سوکت است که نباید راهی وجود داشته باشد.

در پایان باید گفت درصورتی‌که موتور دستگاه در حال فعالیت است آن‌هم به‌صورت کند و شما قادر باشید با دست خود آن را از حرکت متوقف کنید این موضوع نشان‌دهنده این است که خازن دستگاه و یا موتور آسیب‌دیده‌اند.

3 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محمداحمدی کشکولی.فرهنگی 10 شهریور 1399

    سالم بودن موتوررافقط به فرض حرکت کردن شافت ان، چگونه است؟ممنونم واقعااطلاعاتتون بسیارعالیست.انشااله خیروبرکت الهی درسراسرزندگیتون ن‌ورافشانی کند

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 شهریور 1399

      با سلام، اگر موتور لباسشویی شرایط چرخشی سالم دارد، چپ میزند، راست میزند و در دور خشک کن کار کند، موتور سالم است.

      پاسخ دادن
  • حمید عسگری 31 تیر 1398

    اگر بخوایم شما برای ما نصب کنید هزینه چقدره؟

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد