logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت تمیز نشستن لباسشویی اسنوا

علت تمیز نشستن لباسشویی اسنوا
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت تمیز نشستن لباسشویی اسنوا به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

گاهی اوقات ممکن است لباس‌هایتان را در لباسشویی ریخته و پس از انجام عملیات شست و شو و خارج کردن آن‌ها متوجه شده‌اید که لباس‌ها آن طور که باید تمیز نشده و یا بوی خوبی ندارند. در این در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی علت تمیز نشستن لباسشویی اسنوا پرداخته و راه حل‌ برطرف کردن آن را با شما در میان بگذاریم. چنانچه با این مشکل مواجه شده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید به سایت آی پی امداد مراجعه کنید که منبع کاملی از این دست اطلاعات به شمار می‌آید که با مراجعه به آن می‌توانید خودتان تا حدود زیادی مشکل به وجود آمده را رفع کنید، اما در صورتی که نتوانستید این مشکل را برطرف کنید، می‌توانید با پشتیبانی آی پی امداد تماس گرفته و یا پرسش خود را در بخش دیدگاه ثبت کرده و از کارشناسان آی پی امداد بپرسید.

8 علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی اسنوا + راه‌حل

پیش‌تر اشاره کردیم که چند دلیل سبب می‌شود ماشین لباسشویی اسنوا نتواند لباس‌ها را به خوبی شست و شو کند، در ادامه به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت:

  1. پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی
  2. استفاده نکردن از مواد شوینده مناسب
  3. تمیز نبودن مخزن داخلی ماشین لباسشویی
  4. تعیین برنامه شست و شوی نامناسب
  5. مسدود شدن شلنگ تخلیه
  6. کثیف شدن فیلتر ماشین لباسشویی
  7. خراب شدن هیتر یا المنت ماشین لباسشویی
  8. نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

8 علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی اسنوا + راه‌حل

1. پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی

لباسشویی‌های موجود در بازار که توسط شرکت‌های مختلف تولید شده‌اند، قابلیت تحمل وزن لباس مشخصی برای شست و شو دارند. به عنوان مثال بعضی از ماشین‌های لباسشویی 6 کیلویی و برخی دیگر 7، 8 و یا 11 کیلویی و … هستند. یکی از دلایلی که سبب می‌شود ماشین لباسشویی اسنوا نتواند به خوبی لباس‌ها را شست و شو و تمیز نماید، پر کردن بیش از حد آن است. هریک از لباسشویی‌هایی که در حال حاضر تولید می‌شوند، دارای یک سنسور سطح آب هستند که بسته به میزان توان شست و شویی که دارند، اقدام به آبگیری می‌کنند. به عنوان مثال میزان آبگیری لباسشویی 6 کیلویی با مدل 11 کیلویی متفاوت است. بنابراین وقتی شما لباسشویی را بیش از حد از لباس پر می‌کنید، میزان آب وارد شده اندازه و کافی نبوده و یا دستگاه نمی‌تواند به اندازه لازم آبگیری نماید.

راه‌حل:

  • برای از بین بردن چنین مشکلی لازم است حتما به توان و تحمل وزن ماشین لباسشویی اسنوا خود توجه داشته باشید.
  • از آن جایی که لباس خیس دارای وزن بیشتری خواهد بود، بنابراین اگر لباسشویی شما 8 کیلویی است، شما باید به اندازه 4 کیلو لباس کثیف داخل ماشین لباسشویی بریزید.

2. استفاده نکردن از مواد شوینده مناسب

از دیگر علت‌هایی که سبب می‌شود ماشین لباسشویی اسنوا نتواند لباس‌ها را تمیز شست و شو نماید، استفاده نکردن از مواد شوینده مرغوب است. حتما بارها با این مورد مواجه شده اید که بعضی پودرهای لباسشویی بوی بدی دارند و یا پس از خشک شدن لباس‌ها، لکه‌های سفید گچ مانندی را از خود به جای می‌گذارند. بعضی از مواد شوینده هم هستند که کف بیش از حدی تولید می‌کنند و این امر سبب می‌شود اصطکاک بین لباس‌ها کم شده و سایش کافی بین لباس‌ها صورت نگرفته و چرک و کثیفی آن‌ها به خوبی پاک نشود.

استفاده نکردن از مواد شوینده مناسب

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل پیشنهاد می‌کنیم موادهای شوینده خود را از شرکت‌های تولیدکننده معتبر خریداری کنید.
  • بهترین شوینده لباسشویی چه پودر و چه مایع برای دستگاه آن است که کف کمتری تولید کند و دارای آنزیم‌های پاک کننده باشد.

3. تمیز نبودن مخزن داخلی لباسشویی

یکی از علت‌هایی که سبب می‌شود لباس‌ها در هنگام شست و شو به خوبی تمیز نشوند، کثیف بودن مخزن ماشین لباسشویی اسنوا است. شاید بپرسید چطور چنین چیزی ممکن است، وقتی ماشین لباسشویی آبگیری می‌کند و کار آن کلا شستن لباس است. اما این امر اتفاق می‌افتد به لحاظ آن که وقتی آب داخل ماشین لباسشویی داغ می‌شود، گرم و سرد شدن آن سبب می‌شود رسوب‌های حاصل از باز شدن مواد شوینده و الیافی که از لباس‌ها جدا می‌شود، در اطراف لاستیک درب و همچنین درام ماشین لباسشویی باقی بماند. وقتی مدت زمان طولانی از لباسشویی استفاده شود و این رسوب‌ها پاک و تمیز نشوند، لباسشویی دچار جرم فراوان شده و می‌تواند سبب تمیز شسته نشدن لباس‌ها شود.

تمیز نبودن مخزن داخلی لباسشویی

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است حداقل سالی یکبار ماشین لباسشویی سرویس شود.
  • در این شرایط تعمیرکار تمامی قسمت‌های دستگاه را بررسی کرده و چنانچه رسوب‌هایی باقی مانده باشد، آن‌ها را تمیز می‌کند.
  • در ادامه پیشنهاد می‌کنیم برای از بین بردن جرم‌ها و رسوب‌ها،  هر چند مدت یکبار از جرم گیرهای مخصوص برای تمیز کردن ماشین لباسشویی اسنوا استفاده کنید.

4. تعیین برنامه شست و شوی نامناسب

از دیگر دلایلی که سبب می‌شود ماشین لباسشویی نتواند لباس‌ها را به خوبی تمیز کند، انتخاب شدن برنامه نادرست برای شست و شو از طرف کاربر است. هنگامی که لباسشویی جدیدی از برند اسنوا خریداری می‌کنید، لازم است با برنامه‌های شست و شو و خشک کن آن به خوبی آشنایی پیدا کنید. به عنوان مثال بدانید برای لباس‌های خیلی کثیف چه برنامه‌ای و یا برای لباس‌های رنگی چه برنامه‌ای را باید انتخاب کنید. لازم به ذکر است هریک از لباسشویی‌های تولید شده از برندهای مختلف، برنامه‌های مختلفی را جهت شست و شوی بهتر و همچنین حفظ کیفیت و بالا بردن تمیزی لباس‌ها طراحی کرده اند، عملکرد هر برنامه نیز با میزان آب ورودی به مخزن، روش تخلیه و همچنین سرعت چرخش و خشک کن آن، سبب می‌شود لباس‌های مختلف با هر جنس پارچه‌ای که دارند، به خوبی تمیز شوند.

تعیین برنامه شست و شوی نامناسب

راه‌حل:

  • بهترین راه حل برای برطرف کردن این مشکل، آگاهی از برنامه‌های متنوع شست و شو در مدل‌های مختلف لباسشویی به‌خصوص لباسشویی اسنوا است. به عنوان مثال برای شستن لباس‌های پشمی لازم است حتما از برنامه مناسب آن استفاده کنید؛ زیرا برنامه شست و شوی لباس‌های پنبه ای به جای آن مناسب نخواهد بود.

5. مسدود شدن شلنگ تخلیه

از دیگر دلایلی که سبب می‌شود ماشین لباسشویی اسنوا نتواند به خوبی لباس‌ها را به هنگام شست و شو تمیز نماید، وجود گرفتگی در شلنگ تخلیه است. در چنین شرایطی آب موجود در لگن به خوبی تخلیه نشده و تمام یا مقداری از آب کثیف درون لگن باقی می‌ماند. از دلایل گرفتگی شیلنگ تخلیه می‌توان به وجود رسوب آب، گیر کردن پرز و مو و … اشاره کرد.

مسدود شدن شلنگ تخلیه

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است به خوبی شیلنگ را بررسی کرده و محل انسداد را پیدا کنید.
  • با استفاده از یک سیم ضخیم می‌توانید این انسداد را باز کنید. اگر گرفتگی باز نشد، بهتر است اقدام به تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی نمایید تا مسیر تخلیه آب به خوبی باز شود.

6. کثیف شدن فیلتر لباسشویی

گفتیم که یکی از علت‌های تمیز نشستن لباس در لباسشویی، انسداد لوله و یا شیلنگ تخلیه است. لازم است بدانید این مشکل می‌تواند برای فیلتر ماشین لباسشویی اسنوا نیز رخ دهد. در این شرایط شما با مشکلاتی همچون تمیز نشدن لباس‌ها پس از شست و شو، نشت آب و همچنین بو گرفتن ماشین لباسشویی و عملکرد نادرست آن مواجه خواهید شد.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل هم می‌توانید خودتان دست به کار شوید و هم از تعمیرکار متخصص برای تعمیرات لباسشویی کمک بگیرید.
  • برای این امر لازم است دوشاخه ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کرده و شیرهای آب را هم ببندید. درپوش فیلتر تخلیه را باز کرده و اجازه دهید تمام آب داخل فیلتر خارج شود.
  • سپس فیلترها را خارج کرده و با استفاده از سرکه سفید یا هر پاک کننده مناسب دیگری رسوب‌های باقی مانده را زدوده و آن‌ها را تمیز کنید. در نهایت فیلترها را در جای خود قرار داده و آن را ببندید.

کثیف شدن فیلتر لباسشویی

7. خراب شدن هیتر یا المنت

علاوه بر علت‌هایی که تاکنون ذکر کردیم، برخی دلایل فنی هم می‌توانند سبب شوند که لباس‌ها پس از انجام عملیات شست و شو به خوبی تمیز نشوند. یکی از این دلایل خراب شدن هیتر یا المنت ماشین لباسشویی است. لازم است بدانید میزان گرم شدن آب یکی از مهم‌ترین نکات برای از بین بردن لکه‌های لباس است. این فرآیند توسط المنت یا هیتر انجام می‌شود. بنابراین چنانچه هیتر لباسشویی به خوبی کار نکند، آب هم به اندازه کافی گرم نشده و لباس‌هایی که برای تمیز شدن به هنگام شست و شو نیاز به آب گرم دارند، به خوبی شسته نمی‌شوند.

راه‌حل:

  • برای آن که متوجه شوید اشکال از خراب شدن المنت است، باید ابتدا مطمئن شوید که برنامه درست را برای شست و شو انتخاب کرده‌اید.
  • چنانچه آب را بر روی درجه گرم گذاشته باشید، پس از آبگیری مخزن و لمس شیشه لباسشویی باید متوجه شوید که شیشه داغ است.
  • در غیر این صورت المنت خراب شده و نیاز به تعمیر دارد. برای تعمیر المنت نیز بهتر است از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

خراب شدن هیتر یا المنت ماشین لباسشويي

8. نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

از دیگر مشکلات فنی که ممکن است برای ماشین لباسشویی اسنوا رخ دهد و سبب شود که لباس‌ها شسته نشوند، نچرخیدن دیگ است. طبیعی است که وقتی دیگ چرخش نداشته باشد، لباسی هم شسته نمی‌شود. اما گاهی این چرخش بسیار ضعیف است و اصطکاک لازم برای شست و شوی البسه صورت نمی‌گیرد. از دلایلی که سبب نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می‌شود، می‌توان به آسیب دیدگی خازن موتور، ضعیف شدن موتور و یا پارگی و گشاد شدن تسمه اشاره کرد.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن مشکل نچرخیدن دیگ نیز لازم است از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید تا بتواند با انجام بررسی‌های لازم، مشکل را علت یابی کرده و آن را برطرف کند.

جهت رفع مشکل تمیز نشستن لباسشویی اسنوا با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب به 8 دلیلی که سبب می‌شود ماشین لباسشویی اسنوا نتواند آن طور که لازم است، لباس‌ها را شسته و آبگیری نماید، پرداختیم. لباسشویی یکی از آن وسایلی است که به خصوص در خانواده‌های پر جمعیت زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین دلیل نیاز است هر چند مدت یکبار توسط تعمیرکار بررسی شده و سرویس شود. کارشناسان و تکنسین‌های آی پی امداد توانایی و تجربه کافی برای انجام سرویس‌های دوره‌ای و همچنین برطرف کردن مشکل تمیز نشستن لباسشویی اسنوا را دارند. برای استفاده از خدماتی آی پی امداد تنها لازم است با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و یا پرسش و درخواست خود را برای تیم آی پی امداد، بفرستید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد