logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت تخلیه نکردن لباسشویی اسنوا

علت تخلیه نکردن لباسشویی اسنوا
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت تخلیه نکردن لباسشویی اسنوا به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلات عدیده‌ای که ممکن است هنگام شستن لباس‌ها با استفاده از لباسشویی با آن روبرو شوید، تخلیه نکردن آب است. این مورد می‌تواند برای تمامی دستگاه‌های لباسشویی که از آن استفاده می‌کنید، رخ دهد. ما در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی علت تخلیه نکردن لباسشویی اسنوا پرداخته و راه حل‌های آن را ذکر کنیم. چنانچه شما به عنوان کاربر با این مشکل مواجه شده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید به سایت آی پی امداد مراجعه کنید. اما در صورتی که نتوانستید این مشکل را در خانه با توجه به راه حل‌های ارائه شده برطرف کنید، می‌توانید با پشتیبانی آی پی امداد تماس گرفته و یا پرسش خود را در بخش دیدگاه ثبت کرده و از کارشناسان آی پی امداد بپرسید.

روند عملکرد سیستم تخلیه لباسشویی اسنوا چگونه است؟

پیش از آنکه به دلایل و علت‌های مشکل تخلیه نکردن آب لباسشویی اسنوا بپردازیم، لازم است به این موضوع اشاره کنیم که روند و سیستم تخلیه ماشین لباسشویی چگونه است. در این چرخه، سیستم تخلیه، آب را از دیگ لباسشویی خارج کرده و سپس پمپ، آب را از پایین دستگاه به داخل شیلنگ تخلیه می ‌برد. هنگامی که آب به انتهای شیلنگ می ‌رسد، از لوله تخلیه خارج می ‌شود. به دلیل آنکه اجزای مختلفی در این سیستم نقش دارند، مشکل پیدا کردن هریک از آن‌ها می‌تواند مانع از این امر یعنی تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی شود.

8 علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اسنوا + راه‌حل

در ادامه می‌توانید هریک از دلایل بروز این مشکل به همراه راه حل برطرف کردن آن‌ها را بررسی کنید. مبه طور کلی علت تخلیه نکردن لباسشویی اسنوا شامل موارد زیر می باشد:

  1. استفاده از شوینده‌های نامناسب
  2. مسدود شدن خروجی فاضلاب
  3. گرفتگی محل خروج آب در لباسشویی
  4. مسدود شدن پمپ تخلیه
  5. معیوب بودن سوئیچ درب
  6. خراب شدن تسمه
  7. خرابی شدن برد الکترونیکی
  8. اختلال در هیدروستات

8 علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اسنوا + راه‌حل

1. استفاده از شوینده‌های نامناسب

یکی از مواردی که سبب می‌شود لباسشویی اسنوا نتواند چرخه تخلیه آب را به درستی انجام دهد، استفاده زیاد از مواد شوینده و یا انتخاب مواد شوینده‌ای است که کف زیادی تولید می‌کند. این امر سبب می‌شود عملکرد پنل دچار اختلال شده و نتواند زمان تخلیه آب از داخل دیگ و یا درام را به درستی انجام دهد.

استفاده از شوینده‌های نامناسب

راه‌حل:

  • تشخیص این موضوع ساده است، بنابراین راه حل رفع آن نیز سخت نیست. برای برطرف کردن این مشکل، پیشنهاد می‌کنیم از مواده شوینده استاندارد و معتبر استفاده کنید.

2. مسدود شدن خروجی فاضلاب

طبیعی است آبی که برای شستشوی لباس ها وارد ماشین لباسشویی می شود، پس از انجام عملیات شست و شو باید خالی گردد. لوله خروج آب تمامی لباسشویی‌ها به فاضلاب متصل است. بنابراین می‌تواند در طی مدتی استفاده، دچار رسوب و جرم شود، به طوری که نتواند به خوبی آب را تخلیه کرده و آب در درام یا دیگ باقی بماند.

راه‌حل:

  • گاهی اوقات ممکن است در اثر رسوب آب و یا جرم و همچنین گیر کردن اشیاء ریز، خروجی فاضلاب مسدود شود.
  • در این صورت لازم است برای باز کردن مسیر و رفع گرفتگی لوله فاضلاب لباسشویی از یک شیلنگ با فشار آب زیاد استفاده کنید.
  • چنانچه جرم و رسوب‌ها سنگین و زیاد باشد، شرکت‌های لوله بازکنی می‌توانند در باز کردن مسیر مسدود شده به شما کمک کنند.

3. گرفتگی محل خروج آب در لباسشویی

از دیگر دلایلی که سبب می‌شود ماشین لباسشویی اسنوا نتواند آب داخل دیگ را تخلیه نماید، گرفتگی لوله و شیلنگ‌هایی است که از پشت ماشین لبسشویی به خروجی فاضلاب متصل شده‌اند. این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که این شیلنگ‌ها و فیلترها به واسطه وجود رسوب آب، باقی ماندن بقایای مواد شوینده و همچنین پرز و مو و آشغال‌های ریز مسود شوند. حتی گاهی اوقات ممکن است این مسیر با وجود جوراب و … بسته شود.

گرفتگی محل خروج آب در لباسشویی

راه‌حل:

  • برای باز کردن این مسیر لازم است شیلنگ و یا ورودی‌ها و خروجی‌ها را چک کرده و گرفتگی آن‌ها را برطرف کنید.
  • نکته دیگر آن است که اندازه شیلنگ خیلی زیاد و یا خیلی کوتاه نباشد. اگر خودتان نمی‌توانید گرفتگی لوله را باز نمایید، بهتر است از تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید.

4. مسدود شدن پمپ تخلیه

یکی از مهم‌ترین دلایل تخلیه نشدن آب لباسشویی اسنوا، مسدود شدن پمپ تخلیه است. گاهی اوقات برخی اشیاء ریز مانند کلید، سکه و یا حتی جوراب می‌توانند از فیلتر لباسشویی رد شده و به پمپ تخلیه برسند. در این شرایط انسداد رخ داده و مانع از آن می‌شود که آب به‌درستی تخلیه شود.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل اگر خودتان می‌توانید، دست به کار شوید و پمپ تخلیه را باز کرده و انسداد به وجود آمده را باز کنید، اما اگر این کار از عده شما بر نمی‌آید، آن را به تعمیرکارهای این حوزه بسپارید.
  • پس از این خواهید دید که ماشین لباسشویی اسنوا به شکل معمول اقدام به تخلیه آب خواهد کرد.

5. معیوب بودن سوئیچ درب

یکی از قطعات در ماشین لباسشویی اسنوا که اهمیت زیادی در چرخه تخلیه آب ماشین لباسشویی دارد، سوئیچ زیر درب است. این سوئیچ یک کلید پلاستیکی کوچک است که کمک می‌کند درب ماشین لباسشویی به خوبی بسته شده و پروسه شست و شو شروع شود. چنانچه این کلید دچار مشکل شود و عملکرد صحیح خود را از دست بدهد، می‌تواند مانع از تخلیه آب دیگ شود.

معیوب بودن سوئیچ درب

راه‌حل:

6. خراب شدن تسمه

اطراف موتور ماشین لباسشویی یک تسمه قرار دارد که به عملکرد پمپ تخلیه کمک می‌کند. چنانچه مشکلی برای این تسمه رخ دهد، یعنی در جای خود محکم قرار نگرفته و یا پاره شده باشد، ماشین لباسشویی اسنوا نمی‌تواند آب را از داخل درام تخلیه کند.

 خراب شدن تسمه

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل نیاز است از یک تعمیرکار کمک بگیرید؛ زیرا وی می‌تواند تسمه لباسشویی را به خوبی بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کند.

7. خرابی شدن برد الکترونیکی

از دیگر دلایلی که سبب می‌شود ماشین لباسشویی اسنوا نتواند اقدام به تخلیه آب نماید، خراب شدن برد الکتریکی است. لازم است بدانید که وظیفه اجرای تمامی برنامه‌های ماشین لباسشویی اسنوا بر عهده برد الکتریکی آن است. چنانچه آن قسمت از برد که وظیفه تخلیه آب را بر عهده دارد دچار مشکل شود، نمی‌تواند فرمان تخلیه را به پمپ ارسال نماید.

خرابی شدن برد الکترونیکی

راه‌حل:

  • لازم به ذکر است تعمیر و یا تعویض برد لباسشویی اسنوا از عهده کاربر بر نمی‌آید و امری تخصصی است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم آن را به یک تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید.

8. اختلال در هیدروستات

از دیگر دلایلی که سبب می‌شود تخلیه آب در ماشین لباسشویی اسنوا با مشکل مواجه شود، بروز اختلال در به وجود آمدن هیدروستات دستگاه است. در واقع وظیفه هیدروستات آن است که مقدار آبی که برای شست و شو نیاز است را تامین کرده و به سطح لازم برساند.

راه‌حل:

  • چنانچه این قطعه در لباسشویی اسنوا دچار مشکل شود، نیاز است که تعمیرکار برای تعمیر آن به محل شما مراجعه کند.

جهت تعمیر مشکل تخلیه نکردن لباسشویی اسنوا با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله سعی کردیم به بررسی نکات و مواردی که سبب می‌شود ماشین لباسشویی اسنوا نتواند اقدام به تخلیه آب پس از شست و شو کند، بپردازیم. کارشناسان و تکنسین‌های آی پی امداد توانایی و تجربه کافی برای انجام سرویس‌های دوره‌ای و همچنین تعمیر لباسشویی را دارند. برای استفاده از خدمات آی پی امداد تنها لازم است از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته و یا پرسش و درخواست خود را برای تیم آی پی امداد، بفرستید. تکنسین‌های این مجموعه در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد