logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خشک نکردن لباسشویی اسنوا

علت خشک نکردن لباسشویی اسنوا
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خشک نکردن لباسشویی اسنوا به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

هنگامی که لباس‌های خود را در لباسشویی اسنوا می‌ریزید، پس از شستشو، دستگاه زمانی را به خشک کردن لباس‌ها اختصاص می‌دهد، به طوری که آب لباس‌ها را به خوبی گرفته و شما می‌توانید آن‌ها را تقریبا خشک شده از لباسشویی بیرون بیاورید. مهم‌ترین مزیت این عملکرد لباسشویی اسنوا و هر مدل دیگری، این است که در پاییز و زمستان که به علت وجود هوای سرد لباس‌ها دیرتر خشک می‌شوند، زمان کمی برای خشک شدن آن‌ها نیاز خواهد بود. اما گاهی اوقات به دلایلی لباسشویی قادر به خشک کردن لباس‌ها نخواهد بود و این امر می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد. در این مقاله از آی پی امداد، قصد داریم به بررسی علت‌‌ خشک نکردن لباسشویی اسنوا پرداخته و به راه‌ حل‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن‌ها مشکل به وجود آمده را برطرف کنید، اشاره کنیم.

چنانچه شما به عنوان کاربر با این مشکل مواجه شده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید به سایت آی پی امداد مراجعه کنید. این سایت منبع جامع و کاملی از این دست اطلاعات به شمار می‌آید که با مراجعه به آن می‌توانید خودتان تا حدود زیادی مشکل به وجود آمده را رفع نمایید. اما در صورتی که نتوانستید این مشکل را در خانه با توجه به راه حل‌های ارائه شده برطرف کنید، می‌توانید با پشتیبانی آی پی امداد تماس گرفته و یا پرسش خود را در بخش دیدگاه ثبت کرده و از کارشناسان آی پی امداد بپرسید.

روند عملکرد خشک کن ماشین لباسشویی اسنوا چگونه است؟

پیش از آنکه به بررسی علت خشک نکردن ماشین لباسشویی بپردازیم، لازم است ببینیم لباسشویی برای خشک کردن لباس‌ها چه روندی دارد؟ برای تمامی لباسشویی‌هایی که در بازار وجود دارد، برنامه‌ای طراحی شده که با استفاده از آن، لباسشویی لباس‌ها را با سرعت بالا در دیگ می‌گرداند. در حین این چرخش، لباس‌های داخل مخزن حالت گریز از مرکز پیدا کرده و آب آن‌ها به خوبی گرفته شده و از قسمت پمپ تخلیه خارج می‌شود. لازم به ذکر است در برخی از لباسشویی‌های جدید شرایطی فراهم شده که دستگاه می‌تواند لباس‌ها را به طور کامل خشک نماید. این لباسشویی‌ها دارای خشک کن 100 درصد هستند و برای آن‌ها هیتر در نظر گرفته شده است.

8 علت خشک نشدن لباس در لباسشویی اسنوا + راه‌حل

شما چه از لباسشویی اسنوا استفاده کنید و چه از لباسشویی‌های برندهای دیگر، ممکن است با مشکل خشک نکردن ماشین لباسشویی مواجه شوید. در چنین شرایطی دستگاه آب لباس‌ها را به خوبی نگرفته و زمانی که تایم شست و شو به اتمام می‌رسد، شما با لباس‌هایی که هنوز مقدار زیادی آب از آن‌ها چکه می‌کند، مواجه می‌شوید. بیشتر مواقع ممکن است علت خشک نکردن لباسشویی اسنوا دلایل ساده و پیش پا افتاده‌ای داشته باشد. در ادامه به معرفی و سپس به بررسی هریک از این دلایل خواهیم پرداخت.

  1. قطعی و یا نوسان برق
  2. تنظیمات نا‌درست برنامه‌ی خشک کن
  3. بارگیری بیش از حد و فشار آمدن به درام
  4. تخلیه نشدن آب لباسشویی
  5. خرابی کلید‌های لباسشویی
  6. خراب شدن موتور یا ترموستات لباسشویی
  7. ایراد در فیوز حرارتی
  8. جریان هوای نامناسب

۸ علت خشک نشدن لباس در لباسشویی اسنوا + راه‌حل

در ادامه به بررسی این دلایل و معرفی راه حل آن‌ها خواهیم پرداخت.

1. قطعی و یا نوسان برق

یکی از مشکلاتی که می‌تواند سبب خشک نکردن البسه توسط ماشین لباسشویی اسنوا شود، نوسان و یا قطعی برق است. از آن جا که این مشکل می‌تواند در تمام انواع لباسشویی‌های موجود رخ دهد، پس بهتر است از سلامت این مسیر مطمئن شوید.

راه‌حل:

  • پیشنهاد می‌کنیم ابتدا سیستم جریان برق از پریز گرفته تا دوشاخه و همچنین وجود مشکل در برد الکتریکی و … را مورد بررسی قرار دهید؛ زیرا ممکن است یکی از این موارد و یا سوختن ترانس برد و یا از کار افتادن تایمر باشد.

Power outage or fluctuation

2. تنظیمات نا‌درست برنامه‌ خشک کن

دیگر علت خشک نکردن لباسشویی اسنوا، عدم انتخاب تنظیمات درست برای دستگاه است. لازم است بدانید دکمه Spin مربوط به خشک کردن لباس‌ها در ماشین لباسشویی است.

راه‌حل:

  • برای این منظور لازم است شما دور خشک کن را متناسب با نوع پارچه لباس‌هایی که درون ماشین لباسشویی ریخته‌اید، انتخاب کنید.
  • چنانچه دکمه‌ای که ذکر کردیم را پس از انتخاب برنامه شست و شو فشار دهید، دستگاه تشخیص می‌دهد که پس از عملیات شست و شو باید چرخه‌ خشک کن را به مقدار مورد نیاز فعال نماید.

تنظیمات نا‌درست برنامه‌ خشک کن

3. بارگیری بیش از حد و فشار آمدن به درام

از دیگر دلایلی که سبب می‌شود خشک کن ماشین لباسشویی اسنوا شما کار نکند، ریختن لباس بیش از توان درام دستگاه درون آن است.

راه‌حل:

  • برای اینکه با چنین مشکلی مواجه نشوید، لازم است حتما به توان شستشو و ظرفیت ماشین لباسشویی توجه کنید.
  • به عنوان مثال ممکن است لباسشویی اسنوا شما 7 کیلویی باشد. در این صورت شما می‌توانید تنها 3.5 کیلوگرم لباس داخل آن بریزید؛ زیرا لازم است میزان خیس بودن و سنگین شدن لباس‌ها را نیز در نظر بگیرید.

بارگیری بیش از حد و فشار آمدن به درام

4. تخلیه نشدن آب لباسشویی

طبیعی است تا زمانی که آب لباسشویی به خوبی تخلیه نشود، بخش خشک کن هم نمی‌توان فعال شده و عملیات خشک کردن لباس‌ها را انجام دهد. برای برطرف کردن این مشکل لازم است راهکارهای زیر را انجام دهید.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل ابتدا پمپ تخلیه را مورد بررسی قرار دهید. گاهی ممکن است پمپ تخلیه ماشین لباسشویی اسنوا شما مسدود و یا نیم سوز شده باشد. تعمیرکار می‌تواند با استفاده از مولتی متر این مشکل را تشخیص دهد.
  • چنانچه این اتفاق رخ داده بود، بهتر است پمپ تخلیه را باز کرده و پرز و مو و اشیایی که باعث انسداد آن شده است را خارج کنید.
  • از دیگر قسمت‌هایی که وجود انسداد در آن مانع از عملکرد خشک کن ماشین لباسشویی اسنوا می‌شود، فیلتر تخلیه است.
  • لازم به ذکر است وقتی این قسمت‌ها توسط تعمیرکار و یا خودتان مورد بررسی قرار می‌گیرد، بهتر است شیلنگ تخلیه را نیز مورد بررسی قرار دهید؛ زیرا اگر شلنگ به درستی نصب نشده و یا گرفتگی داشته باشد، باز هم عملکرد خشک کن لباسشویی را با مشکل مواجه می‌کند.

تخلیه نشدن آب لباسشویی

5. خرابی کلید‌های لباسشویی

چنانچه تمامی قسمت‌های ماشین لباسشویی اسنوا را مورد بررسی قرار دادید، ولی هنوز هم خشک کن آن کار نمی‌کند، ممکن است اشکال از دکمه‌های دستگاه باشد.

خرابی کلید‌های لباسشویی

راه‌حل:

  • برای رفع چنین مشکلی می‌توانید از یک تعمیرکار بخواهید این مشکل را برطرف کند؛ زیرا همان طور که گفتیم، علت بروز این مشکل حتما مسئله حاد و بغرنجی نیست که بخواهید به خود نگرانی راه بدهید.

6. خرابی موتور یا ترموستات لباسشویی

همان‌طور که می‌دانید، تمامی دستگاه‌های مکانیکی دارای موتور هستند. برای برخی از آن‌ها نیز ترموستات در نظر گرفته شده است؛ زیرا نیاز است دستگاه در مواقعی به طور خودکار خاموش شده و دوباره روشن شود. بنابراین چنانچه مشکلی در این دو قسمت به وجود آید، خشک کن کار نمی‌کند. همچنین اگر موتور ماشین لباسشویی بیش از حد گرم شود نیز مانع از کار کردن خشک کن خواهد شد.

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی بهتر است برای بررسی و تعمیر موتور و یا ترموستات از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید تا مشکل به وجود آمده را برطرف نماید.

خرابی موتور یا ترموستات لباسشویی

7. ایراد در فیوز حرارتی

گاهی ممکن است بروز یک مشکل ساده مانند خراب شدن فیوز حرارتی علت خشک نکردن لباسشویی اسنوا باشد که باید بررسی شود.

راه‌حل:

  • چنانچه مطمئن شدید مشکل از خراب شدن فیوز حرارتی است، می‌توانید ماشین لباسشویی را از برق جدا کرده و سپس صفحه پشت دستگاه را باز کنید تا بتوانید فیوز حرارتی را باز کرده و با یک فیوز حرارتی جدید تعویض کنید.

ایراد در فیوز حرارتی

8. جریان هوای نامناسب

از دیگر مواردی که سبب می‌شود خشک کن دستگاه کار نکند، عدم وجود هوای مناسب در دستگاه است. هنگامی که هوای مناسب به خشک کن نرسد، گرمای لازم برای خشک کردن لباس‌ها تولید نمی‌شود و در نتیجه لباس‌ها خیس باقی می‌مانند.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است ماشین لباسشویی اسنوا را در جای مناسبی قرار دهید.
  • همچنین حواستان باشد که بسته و مسدود بودن دریچه‌های خشک کن می‌تواند سبب بروز این مشکل شود.

جهت رفع خشک نکردن لباسشویی اسنوا با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب به علت خشک نکردن لباسشویی اسنوا اشاره کردیم. این نکته را باید یادآوری کرد که همان طور که از هر دستگاهی مانند لباسشویی و … در خانه استفاده می‌کنید، نیاز است که آن‌ها را در فواصل زمانی مشخصی سرویس کرده و مشکلی اگر پدید آمده، آن را برطرف کنید. کارشناسان و تکنسین‌های آی پی امداد توانایی و تجربه کافی برای انجام سرویس‌های دوره‌ای و همچنین تعمیر ماشین لباسشویی شما دارند. برای استفاده از خدماتی آی پی امداد تنها لازم است با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و یا پرسش و درخواست خود را برای تیم آی پی امداد، بفرستید. تکنسین‌های این مجموعه در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

4.3/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد