logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

سیستم توربو در کولر گازی

سیستم توربو در کولر گازی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله سیستم توربو در کولر گازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

سیستم توربو در کولر گازی چیست؟ معمولا اکثر کولر گازی‌های موجود در بازار به فابلیت‌های زیادی مجهز شده‌اند تا کاربر به راحتی تمام آنچه را که نیاز دارد انجام دهد. در کولر گازی‌های نسل جدید قابلیت‌های زیادی دارند که هرکدام ویژگی خاص خود را دارد که یکی از این امکانات، قابلیت توربو در کولرگازی می باشد. اما  عملکرد سیستم توربو کولر گازی چگونه رضایت بالای مصرف کنندگان را جلب کرده است؟ در ادامه با آی پی امداد همراه باشید تا نکات مهم در این زمینه را شرح دهیم.

کاربران گرامی، در صورت وجود سوال درباره سیستم توربو در کولرگازی میتوانید در قسمت دیدگاه های همین مقاله و یا بخش پرسش و پاسخ با کارشناسان آی پی امداد و همچنین سایر کاربران در میان بگذارید.

نحوه عملکرد سیستم توربو کولر گازی

ممکن است برای شما این پرسش ایجاد شده باشد که حالت توربو چیست یا معنی turbo در کولر گازی ندانید. امروزه تقریبا تمامی کولر گازی‌ها دارای قبلیت توربو می‌باشند.

  • اگر شما دارای جدیدترین کولر گازی با فناوری های نسل جدید  هستید، می توانید به کنترل و پنل کولر گازی خود دقت کنید، به احتمال زیاد این گزینه را خواهید دید.
  • در حالت توربو کولر گازی چه به صورت سرمایشی و چه به صورت گرمایشی بدن در نظر گرفتن دمای محیط به مدت نیم ساعت کار خواهد کرد.
  • پس از 30 دقیقه کولر گازی به صورت خودکار از حالت توربو خارج شده و به حالت خودکار و معمول خود باز می‌گردد.

نحوه عملکرد سیستم توربو کولر گازی

اهمیت قابلیت توربو چیست؟

سیستم توربو اسپیلت اهمیت زیادی در ایجاد سرمایش یا گرمایش سریع محیط دارد. به طور مثال شما برای مدتی بیرون از خانه بوده‌اید و در این مدت کولر خاموش بوده است. قطعا بعد از بازگشت به خانه، دمای محیط خیلی سرد و یا خیلی گرم است. اگر بخواهید طبق معمول دمای خانه را تنظیم کنید، زمان زیادی طول بکشد. اما با استفاده از قابلیت توربو در زمانی کوتاه کولر گازی با قدرت زیادی کار کرده تا دمای محیط خانه تنظیم نماید.

مقایسه سیستم توربو در کولر گازی با سیستم معمولی

برای اینکه بتوانید ویژگی های حالت توربو کولرگازی ها را بهتر درک کنید، لازم است به مقایسه این سیستم با سیستم معمولی بپردازید. در این بخش قصد داریم به مقایسه سیستم توربو کولرگازی با سیستم معمولی برای شما بپردازیم.

سیستم توربو سیستم معمولی
فرآیند خنک سازی محیط در سریع ترین زمان انجام می شود. خنک شدن محیط مدت بیشتری به طول می انجامد.
کمپوسور کولر گازی به طور مداوم خاموش و روشن نمی شود. برای خنک سازی میاز به کارکرد مداوم کمپرسور می باشد.
کولر گازی استارت اضافی نمی‌ زند. کولرگازی نیاز به استارت مکرر برای خنک کردن محیط دارد.
مصرف انرژی این مدل کولرگازی بهینه تر است. این مدل مصرف انرژی بالاتری دارد.
قیمت این مدل کولرگازی بالاتر است. کولرگازی با سیستم معمولی قیمت پایین تری دارد.
  • در سیستم توربو کولر گازی دمای محیط سریع‌تر به حد مطلوب می‌رسد و نیازی نیست که کمپوسور کولر گازی به طور مداوم خاموش و روشن شود و لازم باشد تست کمپرسور کولرگازی توسط تعمیرکاران انجام شود.
  • در سیستم و فناوری اینورتر که شباهت زیادی با سیستم توربو دارد، کولر گازی استارت زیاد نمی زند، بلکه از گازی استفاده می کند که راندمان بهتری دارد.
  • از این رو کولر گازی توربو و اینورتر مصرف انرژی کمتری خواهند داشت. البته در نظر داشته باشید قیمت کولر گازی‌های اینورتر نسبت به کولرهای قدیمی، کمی بیشتر است. با این سیستم مصرف انرژی حدود 40 در صد کاهش می‌یابد.

سیستم توربو در کولر گازی در مقایسه با سیستم اینورتر

سیستم اسلیپ کولر گازی چیست؟

بر خلاف سیستم‌ توربو که کولر گازی و فن آن به سرعت و با قدرت تمام کار می‌کند تا دمای محیط را به حد مطلوب برساند، در حالت اسلیپ کولر گازی با قدرت کمتری کار خواهد کرد. البته منظر از قدرت کمتر، ایجاد صدای کمتر است که توسط فن تولید می‌گردد. همچنین این سیستم مصرفی انرژی را تا حدی زیادی کاهش می‌دهد.

چگونه دمای محیط را با کولر گازی سریع خنک کنیم؟

چگونه حالت توربو کولر گازی را فعال کنیم؟

اگر کولر گازی شما نسل جدید بوده و قابلیت توربو را پشتیبانی می‌کند، اگر به کنترل دستگاه خود دقت نمایید، دکمه‌ای با نام turbo خواهید دید. با فشردن این دکمه حالت توربو کولر گازی فعال می‌گردد. با فعال شدن حالت turbo اسپیلت، دستگاه با قدرت زیادی از حداکثر انرژی خود استفاده می‌کند. البته در نظر داشته باشید استفاده زیادی از این قابلیت باعث می‌شود که مصرف انرژی بالا رفته در نتیجه شما مشمول هزینه بیشتری شوید. برای فعالسازی این حالت نکات زیر را بررسی کنید:

  • سیستم کولرگازی را راه اندازی کنید.
  • کلید Power را روی کنترل از راه دور فشار دهید.
  • حالت عملکرد را تنظیم کنید.
  • کلید Turbo را از راه دور فشار دهید.

چگونه حالت توربو کولر گازی را فعال کنیم؟

کدام حالت کولر گازی بیشترین قدرت و پرتاب باد را دارد؟

اگر می‌خواهید که کولر گازی شما پرتاب باد زیادی به دمایی بسیار مطلوب داشته باشد و از کم شدن پرتاب باد کولرگازی دل خوشی ندارید، می‌توانید از سیستم توربو استفاده نمایید. همانطور که قبلا گفته شد، این سیستم حدود 30 دقیقه با حداکثر توان و قدرت کار می‌کند و پس از آن به صورت خودکار به حالت اولیه باز می‌گردد. اگر کولر گازی شما این قابلیت را پشتیبانی می‌کند، تنها با فشردن دکمه turbo می‌توانید از آن استفاده نمایید.

کدام حالت کولر گازی بیشترین قدرت و پرتاب باد را دارد؟

نتیجه گیری از بررسی سیستم توربو کولرگازی

در این مقاله به صورت کامل با سیستم توربو کولر گازی آشنا شدید و متوجه شدید که این سیستم چه عملکردی دارد. چنانچه کولرگازی شما از قابلیت سرمایش سریع کولرگازی پشتیبانی می کند، می توانید این قابلیت را فعال و از آن استفاده کنید. در صورتی که کولرگازی شما دچار مشکل شده است و یا این قابلیت در اسپیلت شما فعال نمی شود، برای رفع مشکل می توانید از تکنسین های متخصص تعمیرات کولرگازی در آی پی امداد کمک بگیرید.

4.2/5 - (8 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد