logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای ماشین لباسشویی هاردستون

راهنمای ماشین لباسشویی هاردستون
زمان مطالعه: 8 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای ماشین لباسشویی هاردستون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در راهنمای ماشین لباسشویی هاردستون ابتدا باید نحوه نصب ماشین لباسشویی هاردستون را بدانید. برای نصب باید موارد زیادی از جمله محل نصب مناسب، نحوه اتصال شلنگ آب ورودی و شلنگ تخلیه را در نظر بگیرید. پس از نصب، نحوه کار با دکمه ها، تمیز کردن ماشین لباسشویی هاردستون، جاپودری، رسوب زدایی، تنظیم دمای آب و دکمه خشک کن ماشین لباسشویی هاردستون را یاد بگیرید. در انتهای این مقاله آی پی امداد رسوب زدایی و تمیزکردن فیلتر و چیزهایی که نباید با ماشین لباسشویی هاردستون شستشو دهید را برای شما توضیح می دهیم.

راهنمای نصب صحیح و کامل ماشین لباسشویی هاردستون نحوه در آوردن و تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی هاردستون عملکرد دکمه ها و برنامه ها در ماشین لباسشویی هاردستون چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی هاردستون فعال کنیم؟ دکمه ریست کردن ماشین لباسشویی هاردستون شستن پتو، رو تختی، کیف، کتونی و کفش در ماشین لباسشویی هاردستون تنظیم دمای آب را در ماشین لباسشویی هاردستون عملکرد دکمه خشک کن در ماشین لباسشویی هاردستون بهترین راه تمیز کردن و جرمگیری محفظه داخلی ماشین لباسشویی هاردستون ظرفیت مجاز شستشو ماشین لباسشویی هاردستون چقدر؟ چه چیزهایی نباید در ماشین لباسشویی هاردستون بشوییم؟

راهنمای نصب صحیح و کامل ماشین لباسشویی هاردستون

نصب ماشین لباسشویی هاردستون در عین سادگی بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ زیرا اگر مراحل نصب را به درستی انجام دهید، مشکلات بعدی مانند خرابی ماشین لباسشویی و خطر برق گرفتگی را کاهش خواهید داد. قبل از نصب بهتر است محل مناسبی را با ویژگی های زیر در نظر بگیرید و سپس نسبت به نصب اقدام کنید.

علت باز کردن پیچ های پشت ماشین لباسشویی هاردستون

چند پیچ (3 تا 5) در پشت ماشین لباسشویی تعبیه شده است تا از آسیب دیدن اجزای داخلی ماشین لباسشویی جلوگیری شود. بهتر است در هنگام نصب پیچ ها را باز کرده و سپس نصب کنید. اگر پیچ ها را باز نکنید، مشکلات زیر رخ می دهد:

  • صدا و لرزش ماشین لباسشویی در هنگام شستشو
  • خرابی ماشین لباسشویی و حتی سوختن ماشین لباسشویی

علت باز کردن پیچ های پشت ماشین لباسشویی هاردستون

پس از برداشتن پیچ ها، آن ها را نگه دارید و جای آنها را با درپوش بپوشانید.

محل نصب مناسب ماشین لباسشویی هاردستون چه ویژگی دارد؟

مهمترین ویژگی های محل نصب ماشین لباسشویی هاردستون شامل موارد زیر می باشد:

  • مکانی صاف و بدون شیب (1 درجه شیب مجاز است)
  • تراز کردن ماشین لباسشویی برای جلوگیری از صدا و لرزش
  • نزدیک به اتصالات آب سرد و گرم، شلنگ تخلیه، پریز برق
  • فاصله 5 سانتی متری از دیوار برای گردش هوا در اطراف ماشین لباسشویی
  • قرار ندادن ماشین لباسشویی در مکان سرد یا گرم (نزدیک گاز و شومینه)
  • از انداختن فرش و موکت خودداری کنید.

محل نصب مناسب ماشین لباسشویی هاردستون چه ویژگی دارد؟

اتصالات شیر آب ماشین لباسشویی هاردستون چگونه است؟

بهتر است شیر آب ورودی را در فاصله یک متری ماشین لباسشویی وصل کنید تا از کشیدن لوله ها و اتصالات اضافی جلوگیری شود. رنگ قرمز یا کلمه H برای آب سرد آبی و کلمه C برای شیر آب سرد است.

  • اطمینان حاصل کنید که هیچ سوراخی در شیلنگ وجود ندارد.
  • مطمئن شوید که کانکتور خراب نیست.
  • از فشارشکن در صورت فشار زیاد آب استفاده کنید.
  • مطمئن شوید هیچگونه پیچ خوردگی یا مانعی بر سر راه شلنگ آب وجود ندارد.

اتصالات شیر آب ماشین لباسشویی هاردستون چگونه است؟

برای تخلیه آب ماشین لباسشویی می توانید شلنگ تخلیه را به بقیه اتصالات زیر سینک وصل کنید.

تکمیل نصب ماشین لباسشویی هاردستون

پس از انتخاب محل مناسب و انجام اتصالات، قبل از اتصال ماشین لباسشویی به پریز برق، از تراز بودن و عدم نشتی اتصالات اطمینان حاصل کنید. پس از بررسی موارد ذکر شده می توانید ماشین لباسشویی را به پریز برق وصل کنید. برای اتصال به پریز برق بهتر است از کشش کابل خودداری کنید. اگر کابل برق بدون پوشش است، آن را تعویض کنید. اگر کابل برق کوتاه است، می توانید از محافظ برق استفاده کنید.

نحوه در آوردن و تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی هاردستون 

از دلایل اصلی جرم گرفتن جاپودری و ماندن پودر در آن، کم بودن فشار آب است که نمیتواند تاید و مایع را به طور کامل به دیگ برای شستشو اضافه کند. به همین دلیل بهتر است تا جاپودری ماشین لباسشویی هاردستون را با فشار دادن ضامن از محفظه مخصوص خارج و تمیز کنید. جاپوداری به طور متوسط باید هر 3 تا 6 ماه یکبار تمیز شود.

نحوه در آوردن و تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی هاردستون

کدام بخش جاپودری ماشین لباسشویی هاردستون برای چه موادی است؟

با توجه به تنوع مواد شوینده و زمان های مختلفی که باید برای شستشو اضافه کنید، در ظرف پودر چند قسمت وجود دارد که هر قسمت مخصوص افزودن یک نوع ماده شوینده است. ماشین لباسشویی هاردستون دارای 3 قسمت است که یک قسمت آن برای اضافه کردن مواد شوینده برای زمان خیس خوردن لباس می باشد. یک قسمت برای اضافه کردن مایع و پودر برای شستشوی اصلی و قسمت دیگر برای افزودن نرم کننده در ماشین لباسشویی است که در انتها به لباس اضافه می شود.

  • تک خط | شوینده زمان خیس خوردن
  • دو خط || شوینده اصلی
  • ستاره * نرم کننده

کدام بخش جاپودری ماشین لباسشویی هاردستون برای چه موادی است

مهمترین ویژگی شوینده مناسب لباسشویی هاردستون

قبل از افزودن مواد شوینده، مناسب بودن آن را برای لباس در نظر بگیرید. برخی از شوینده ها برای انواع خاصی از لباس ها و برخی دیگر برای لکه های خاص مناسب هستند. با انتخاب مواد شوینده مناسب از آسیب دیدن ماشین لباسشویی و لباس جلوگیری کنید. انواع مواد شوینده که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • صابون: مناسب برای لباس های نخی. در عین حال قدرت نرم کنندگی و پاک کنندگی بالایی دارد.
  • پودر: قابلیت از بین بردن بوی نامطبوع و لکه های سخت روی لباس مناسب برای انواع لباس ها می باشد.
  • لکه بر و نرم کننده: مناسب لباس های روشن و حساس برای نرم کردن و از بین بردن لکه است.
  • مایع: مناسب برای شستشوی کوتاه مدت برای لباس هایی که خیلی کثیف نیستند.
  • قرص: لکه های تیره روی لباس های روشن را از بین می برد و البته قابلیت تمیز کردن و رسوب زدایی لباس ها را نیز دارد.

مهمترین ویژگی شوینده مناسب لباسشویی هاردستون

عملکرد دکمه ها و برنامه ها در ماشین لباسشویی هاردستون

با توجه به مدل ماشین لباسشویی هاردستون تعداد برنامه ها با هم متفاوت است.

نام برنامه لباسشویی معنی فارسی برنامه کاربرد برنامه در شستشو
Eco  صرفه اقتصادی و انرژی از این برنامه برای لباس هایی از جنس کتان، نخ پنبه و لباس هایی که رنگ ثابت دارند استفاده میشود.
Mix مخلوط برای لباس هایی که با جنس های مختلف مثل کتان و الیاف مصنوعی
Delicate ظریف لباس های ظریف و حساس مانند حریر
Duvet مناسب شستن پتو و رو تختی این برنامه برای موارد بزرگی چون پتو، لحاف و غیره مناسب است.
Cotton پنبه این برنامه برای لباس هایی از جنس پنبه و نخ پنبه است و رنگ ثابت مناسب است.
Wool شستن لباس های پشمی برای لباس های بافتنی و پشمی میتوانید از این برنامه استفاده کنید تا از دفرمه و گشاد شدن لباس ها بافتنی جلوگیری کنید.
Spin چرخش برای خشک کردن لباس ها می باشد.
Synthetic لباس هایی از جنس الیاف مصنوعی برای لباس هایی که از الیاف مصنوعی و پلی استر میباشند میتوانید از این برنامه استفاده کنید.
Delicate لباس های ظریف لباس های ظریف و حساس که به سادگی آسیب می بینند، مثل ابریشم.
Baby care شستن لباس بچه برای شستشوی لباس های حساس کودکان از این برنامه استفاده کنید.
Quick 15 شستشوی سریع برای لباس های رنگی که نسبتا کثیف نیستند اما نیاز به شستشو با دمای نه چندان بالا دارند این برنامه مناسب است.
Quick 42 شستشوی 42 دقیقه ای مناسب شستن لباس ها ظرف مدت 42 دقیقه
Tub Wash شستشوی محفظه برای شستن محفظه داخلی ماشین لباسشویی پودر مخصوص تمیز کردن محفظه را بریزید و این برنامه را انتخاب کنید.
Rinse+spin آبکشی و خشک کن از این برنامه برای ماشین لباسشویی های تمام اتوماتیک استفاده میشود پس از آبکشی لباس ها را کاملا خشک میکند.

عملکرد دکمه ها و برنامه ها در ماشین لباسشویی هاردستون

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی هاردستون فعال کنیم؟

قفل کودک ماشین لباسشویی را با فشردن همزمان دکمه های Per Wash و Medic Rinse، می توانید فعال و غیرفعال کنید تا از دستکاری تصادفی تنظیمات در حین شستشو جلوگیری کنید. برای جلوگیری از دستکاری کودکان در تنظیمات ماشین لباسشویی، می توانید در برخی ماشین لباسشویی ها به نام Child lock یا Delay را فشار دهید تا قفل کودک را فعال کرده و با فشار دادن مجدد آن را غیرفعال کنید.

دکمه ریست کردن ماشین لباسشویی هاردستون

اگر برنامه ها به هم ریخته و برای شستشو اجرا نمی شوند، بهتر است ماشین لباسشویی را ریست کنید. معمولاً دکمه ای به نام ریست Reset روی ماشین لباسشویی وجود دارد، اما اگر این دکمه وجود نداشت، می توانید:

  • ماشین لباسشویی را چند دقیقه از برق بکشید تا به طور خودکار ریست شود.
  • دکمه پاور را چند دقیقه نگه دارید تا ریست شود.

شستن پتو، رو تختی، کتونی و کفش در ماشین لباسشویی هاردستون 

برای شستن پتو و روتختی باید برای هر نوع از آنها برنامه شستشوی مناسبی را انتخاب کنید تا به وسایل آسیبی وارد نشود. همچنین باید به وزن ماشین لباسشویی نیز توجه کنید.

  • شستشوی پتو و روتختی یک یا دو نفره: می توانید پتوی یک نفره را با ماشین لباسشویی زیر 10 کیلوگرم و پتوی دو نفره را با ماشین لباسشویی بیش از 10 کیلوگرم بشویید.
  • شستشوی حوله و تن پوش: برای شستن لباس های پشمی، بافتنی و حوله با برنامه wool مناسب است.
  • شستن کفش ها و کفش های کتانی: بهتر است با برنامه شستشوی ملایم cotton انجام دهید.

شستن پتو، رو تختی، کتونی و کفش در ماشین لباسشویی هاردستون 

تنظیم دمای آب را در ماشین لباسشویی هاردستون

استفاده از آب داغ باعث ایجاد چین و چروک در لباس می شود. برای جلوگیری از مخلوط شدن رنگ و چروک شدن لباس ها و همچنین کاهش مصرف انرژی بهتر است برای شستشو از آب سرد استفاده شود. اگر ماشین لباسشویی نیاز به آب گرم داشته باشد، آب را توسط المنت گرم می کند. اما می توانید دمای آب را بین 20 تا 90 نیز به صورت دستی با دکمه Temp تنظیم کنید.

تنظیم دمای آب را در ماشین لباسشویی هاردستون

دکمه خشک کن در ماشین لباسشویی هاردستون

در ماشین لباسشویی های هاردستون از دکمه Spin برای تنظیم خشک کن استفاده می شود. اگر خشک کن را غیر فعال کنید، لباس ها پس از آبکشی در همان مرحله باقی می مانند. اگر لباس ها را با دست می شویید و فقط آنها را در ماشین لباسشویی قرار می دهید تا خشک شوند با فشردن دکمه Spin می توانید سرعت چرخش را بین 400 تا 1400 مشخص کنید.

بهترین راه تمیز کردن و جرمگیری محفظه داخلی ماشین لباسشویی هاردستون 

در صورت استفاده طولانی مدت، بهتر است هر چند وقت یکبار از مواد شوینده برای تمیز کردن لباسشویی استفاده کنید، معمولاً هر 6 ماه یکبار می توانید این کار را انجام دهید. برنامه Tub Wash در ماشین لباسشویی هاردستون برای تمیز کردن محفظه داخلی ماشین لباسشویی است. با استفاده از مواد رسوب زدا و این برنامه به راحتی محفظه داخلی ماشین لباسشویی را رسوب زدایی کنید. این برنامه دمای آب را روی 60 درجه تنظیم می کند و دیگ و خروجی آب را با استفاده از مواد شوینده به طور کامل شستشو می دهد.

  • 100 گرم جوش شیرین، 1 لیتر وایتکس، 1 قاشق نمک و 1 قاشق پودر لباسشویی را با هم ترکیب کرده و به مقدار مناسب در دیگ بریزید.
  • 100 گرم جوش شیرین و سرکه را مخلوط کرده و در دیگ بریزید.
  • قرص جرم گیر را داخل دیگ قرار دهید.
  • مقدار مناسب پودر ضد رسوب را داخل ظرف پودر بریزید.

بهترین راه تمیز کردن و جرمگیری محفظه داخلی ماشین لباسشویی هاردستون

تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی هاردستون

دور درب ماشین لباسشویی یک نوار لاستیکی تعبیه شده که بعد از هر بار شستشو آب و مواد شوینده در آن باقی می ماند. اگر آن را تمیز نکنید باعث تشکیل باکتری و کپک و در نتیجه بوی بد ماشین لباسشویی می شود. بعد از هر بار شستشو سعی کنید لاستیک درب ماشین لباسشویی را با حوله خشک کنید. اگر در آن کپک دیدید با «محلول آب و سرکه» یا «آب و وایتکس» و اسفنج پاک کنید و خشک کنید. برای رفع بوی سرکه یا وایتکس درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید.

تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی هاردستون

در آوردن و تمیز کردن فیلتر لباسشویی هاردستون

در ماشین لباسشویی هاردستون فیلتری برای جمع آوری اجسام اضافی وجود دارد و بهتر است هر 6 ماه یکبار آن را خارج و تمیز کنید.

مراحل تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی هاردستون:

  1. درب فیلتر (درب کوچک پایین سمت راست) را باز کنید.
  2. یک ظرف زیر آن قرار دهید، معمولاً حدود 2 لیوان آب داخل فیلتر وجود دارد.
  3. شلنگ تخلیه اضطراری را باز کرده و تخلیه کنید.
  4. درب فیلتر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و آن را باز کنید.
  5. فیلتر را بشویید و در جای خود محکم کنید.

در آوردن و تمیز کردن فیلتر لباسشویی هاردستون

از جمله صداهای غیرعادی که شنیده می شود ممکن است به دلیل کثیف بودن فیلتر باشد.

با تمیز کردن لاستیک اطراف درب ماشین لباسشویی، جاپودری، فیلتر و به طور کلی دیگ لباسشویی باید بوی بد ماشین لباسشویی کاملا از بین برود. اما اگر باز هم بوی نامطبوعی احساس می کنید، بهتر است بعد از هر بار شستشو درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا هواگردش داشته باشد و بوی نامطبوع ایجاد نشود.

ظرفیت مجاز شستشو ماشین لباسشویی هاردستون چقدر است؟

ماشین لباسشویی های هاردستون با ظرفیت های مختلفی تولید می شوند اما راهی آسان برای تعیین اینکه چه مقدار از ظرفیت ماشین لباسشویی باید پر شود تا لباس ها به خوبی تمیز شوند و فشاری به ماشین لباسشویی وارد نشود. هر ماشین لباسشویی با هر کیلوگرم ظرفیت میتواند حداکثر 3/4 از لباس هایی که در دیگ وجود دارد را بشویید و حداقل 2/4 ظرفیت باید پر باشد تا ماشین لباسشویی را روشن کنید.

ظرفیت مجاز شستشو ماشین لباسشویی هاردستون چقدر است؟

 چه چیزهایی در ماشین لباسشویی هاردستون بشوییم؟

باید توجه داشته باشید که برای جلوگیری از سوراخ شدن دیگ و گرفتگی لوله تخلیه، بهتر است چیزی با ماشین لباسشویی شسته نشود و برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی و حتی آتش سوزی نکات زیر را رعایت کنید.

  1. لباس هایی آغشته به مواد قابل اشتعال
  2. کیف با یراف فلزی
  3. عروسک یا لباس دارای کیت برقی
  4. الیاف و فوم

از شستن اجسام نوک تیز که باعث سوراخ شدن دیگ می شوند خودداری کنید.

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • Samin 29 تیر 1402

    صداش قط شده چطوری دوباره صداشو دربیارم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 تیر 1402

      درود، این مشکل می تواند به غیرفعال شدن صدای دستگاه یا خرابی بیزر روی برد باشد.

      پاسخ دادن
    • فرامرز 06 بهمن 1402

      صدای بیپ یا هشدار خاموش و روشن در ماشین لباسشویی هاردستون WML8041W قطع شده چگونه فعال کنیم

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 06 بهمن 1402

        درود، قطعه بیزر روی برد خراب شده است که باید تعمیر شود.

        پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد