logo logo نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی

راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی
راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

زمانی که اقدام به خرید ماشین ظرفشویی ال جی می کنید، مطالعه دفترچه راهنمای آن برای آشنایی با طرز کار و نحوه استفاده از دستگاه می تواند به شما کمک زیادی نماید. از آنجایی که برند ال جی LG مدل های متنوعی از ماشین های ظرفشویی را تولید و عرضه می کند، ممکن است به دفترچه راهنمای برخی از مدل های آن دسترسی نداشته باشید. از این رو در این مقاله از آی پی امداد، قصد داریم راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی شامل نکات نصب و راه اندازی، تنظیمات، دکمه ها و برنامه های شستشو، تمیز کردن دستگاه و سایر موارد مهم که لازم است بدانید را برای شما ذکر کنیم. بنابراین اگر با طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی خود آشنایی ندارید، مطالعه این مقاله می تواند برای شما بسیار موثر واقع شود. با ما همراه باشید.

در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی می توانید در قسمت دیدگاه در انتهای همین مقاله از مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد سوالات خود را مطرح نمایید.

نحوه نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی ال جی

نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی ال جی یکی از موارد تخصصی است که هرکسی از عهده آن بر نمی آید. از این گذشته، برای برخورداری از گارانتی و ضمانت نامه های دستگاه هم نیاز خواهید داشت تا این موارد را به تعمیرکار ماشین ظرفشویی ال جی بسپارید. در ادامه به بررسی نکات مهم و ضروری در زمینه نصب اولیه و راه اندازی این دستگاه می پردازیم و در هر مرحله، نکات عملی راهنمای نصب ماشین ظرفشویی ال جی را برای شنا بیان می کنیم که می توانید آنها را مدنظر قرار دهید.

  • برای نصب ظرفشویی باید پیچ ترنسلیت یا راه اندازی را در قسمت پشتی ماشین ظرفشویی خود باز نمایید.
  • سپس اقدام به نصب شیر برقی و همچنین شلنگ تخلیه دستگاه نمایید.

محل نصب ماشین ظرفشویی ال جی

هنگام تصمیم گیری در مورد محل قرارگیری ماشین ظرفشویی ال جی، ویژگی های زیر را برای اطمینان از عملکرد بهتر دستگاه در نظر بگیرید:

  • ماشین ظرفشویی را روی یک سطح صاف قرار دهید تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود.
  • برای دسترسی آسان به اتصالات آب، ظرفشویی را نزدیک سینک آشپزخانه نصب کنید.
  • از وجود فضای کافی در اطراف ماشین ظرفشویی برای تهویه مناسب آن اطمینان حاصل کنید.
  • برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، فضای تهویه کافی در اطراف کناره ها و بالای ماشین ظرفشویی فراهم کنید.
  • ماشین ظرفشویی را نزدیک اتصالات برق و آب قرار دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که ماشین ظرفشویی به خوبی در فضای کابینت آشپزخانه قرار می گیرد و به ابعاد آن دقت کنید.

نحوه راه اندازی ماشین ظرفشویی ال جی

نحوه اتصال ماشین ظرفشویی ال جی به شیر آب

ظرفشویی ال جی به طور معمول برای نصب دائمی در آشپزخانه و اتصال به یک سیستم تامین آب گرم طراحی شده است. در ادامه به نحوه اتصالات ماشین ظرفشویی الجی خواهیم پرداخت:

  • لوازم جانبی لازم همراه با ماشین ظرفشویی برای اتصال دستگاه به شیر آب را آماده کنید.
  • اگر ماشین ظرفشویی شما دارای تبدیل شیر آب است، آن را به شیر وصل کنید.
  • برای جلوگیری از نشتی در حین کار، مطمئن شوید که اتصال بین شیر و ماشین ظرفشویی محکم است.
  • اطمینان حاصل کنید که منبع شیر آب گرم است.
  • اگر ماشین ظرفشویی دارای شلنگ تخلیه است، مطمئن شوید که به درستی به شیر آب یا سیستم تخلیه وصل شده است.

نحوه تنظیم سختی آب ظرفشویی ال جی

همواره قبل از اینکه ماشین ظرفشویی را به کار بیاندازید، باید نسبت به میزان سختی آب آگاهی پیدا کنید تا بتوانید سیستم نرم کننده را بر اساس آن تنظیم کنیید. در ادامه دستورلعمل لازم برای تنظیم میزان سختی آب در ظرفشویی های الجی را برای شما شرح خواهیم داد:

بررسی و یافتن میزان سختی آب در ظرفشویی ال جی

برای اینکه به میزان سختی آب پی ببرید، می توانید از 2 روش استفاده کنید. همچنین بر آگاهی بیشتر در این مورد می توانید از شرکت آب منطقه خود نیز اطلاعات کسب کنید. جهت تنظیم سیستم مربوط به سختی آب باید میزان سختی آب را در نظر داشته باشید. برای آگاهی از میزان سختی آب می توانید از نوار آزمایش (تست) استفاده کنید. برای این کار مدت 1 ثانیه نوار تست را به صورت کامل در آب فرو ببرید. به یاد داشته باشید این آب باید راکد باشد نه در حال جریان. سپس نوار آزمایش را بیرون آورده و تکان دهید و به مدت 60 ثانیه منتظر بمانید. خواهید دید که رنگ سبز به قرمز و بنفش تغییر کرده است. حال تعداد این خطوط را بشمارید.

تنظیم سیستم نرم کننده آب ماشین ظرفشویی

همانطور که گفته شد، شما باید با در نظر گرفتن میزان سختی آب منطقه خود، سختی آب را تنظیم کنید. لازم به ذکر است که یک نرم کننده آب 8 درجه برای تنظیم کردن دارد. در تنظیمات کارخانه ماشین ظرفشویی، مقدارسختی آب H4 در نظر گرفته شده است. برای اینکه بخواهید آن را تغییر دهید، دکمه هایی بر روی پانل کنترل شما وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها اقدام کنید. برای این کار مطمئن شوید ماشین ظرفشویی خاموش می باشد. سپس به سراغ دکمه های  Half Loadو Power بروید و آنها را به صورت همزمان فشار دهید و برای مدتی نگه دارید. اگر مایل بر تغییر تنظیمات هستید، دکمه Half Load این کار را برای شما خواهد کرد و شاهد صفحه نمایش بصورت H0 تا H7 خواهید بود. برای ثبت و ذخیره نهایی تنظیمات سختی آب، دکمه Delay Start را بزنید.

نحوه روشن كردن ماشين ظرفشويي ال جي

پس از اینکه ظرفشویی الجی خود را به درستی نصب و راه اندازی کردید، نوبت به شروع کار با دستگاه برای شستشوی ظروف می رسد. در برخی از مدل های ماشین ظرفشویی ال جی پس از روشن کردن دستگاه با دکمه ON/OFF، کلید Start بر روی منو تعبیه شده است که می توانید از آن استفاده نمایید. در برخی دیگر از مدل ها، روشن كردن ظرفشويي ال جي بدون استفاده از کلید استارت و تنها با بستن درب دستگاه صورت می گیرد. از این رو پس از چیدمان ظروف و انتخاب برنامه شستشوی متناسب با ظروف خود، برای روشن كردن دستگاه درب آن را ببندید تا عملیات شستشو آغاز شود.

نحوه روشن كردن ماشين ظرفشويي ال جي

معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

یکی از مهمترین مسائل در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی که می تواند در شستشوی بهتر ظروف توسط دستگاه و استفاده بهتر از آن موثر واقع شود، اطلاع پیدا کردن از معنی کلیدهای ماشین ظرفشویی ال جی می باشد. به طور کلی بر روی پنل این دستگاه دکمه هایی وجود دارد که در بسیاری از مدل های ظرفشویی های این برند مشابه بوده و باید از کاربرد آنها اطلاع پیدا کنید. در جدول زیر در مورد معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی ال جی توضیح می دهیم.

دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی معنی دکمه ها
Power/Start روشن و خاموش کردن
Rinse آبکشی
Spray آبپاش
Half Load ظرفیت نیمه
Delay Start تاخیر در شروع
Child lock قفل کودک
Extra Hot دمای خیلی داغ
Rinse+ آبکشی اضافه
UV ضدعفونی کردن ظروف
Salt نمک ماشین ظرفشویی
Clean پاکسازی ظروف
Dry خشک کردن
Wash شستشوی ظروف
Prewash پیش شستشو
Steam بخار

دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

شرح عملکرد دکمه های ظرفشویی ال جی

  • Rinse: در صورتی که می خواهید برنامه حرارت و آبكشي اضافي انجام شود، می توانید دکمه Rinse را فشار دهید. همچنین اگر Rinse+ را فشار دهید، آبکشی اضافه انجام خواهد شد. بخشی به نام حرارت اضافی یا EXTERA HOT نیز تعبیه شده است که در صورتی شما آن را انتخاب کنید، دما تا 80 درجه سانتيگراد خواهد رسید.
  • Spray: برای تغییر در مقدار فشار آب در هنگام پاشيدن از دکمه spray استفاده کنید که شامل بخار ملایم و شستشوی دوگانه می شود.
  • Half Load: هنگامی که تعداد ظروف شما زیاد نیست، براي اینکه در مصرف انرژي صرفه جويي کنید، می توانید تنها  از یکی از دو سبد پایینی يا بالایی استفاده نمایید.
  • Delay Start: این سیستم با بازه زمانی 1 ساعته افزایش پیدا می کند و تا 19 ساعت نیز قابل تنظيم است.
  • Power: براي اینکه دستگاه روشن شود، باید اين دكمه را فشار دهيد. برای صرفه جويي و همچنین شرایط ايمني این دکمه به صورت خودکار خاموش می شود.
  • UV: دو دکمه به نام Delay Start و Half Load در ماشین ظرفشویی الجی وجود دارد و هنگامی که شما قصد دارید ظروف خود را ضدعفونی کنید، استفاده می شوند. جالب است بدانید بعد از عملکرد برنامه خشک کن، ضد عفونی کردن ظروف به وسیله لامپ UV صورت می گیرد.

معرفی برنامه های ماشین ظرفشویی ال جی

همانطور که می دانید، ماشین ظرفشویی ال جی از مدل های متنوعی برخوردار هستند که این تفاوت از جهت تنوع در شکل ظاهری و برنامه ها و امکانات دستگاه می باشد. اما مطابق با راهنمای ماشین ظرفشویی ال جی، بسیاری از برنامه های شستشو کارکرد مشابهی دارند و شما با دانستن معنای هریک از علامت های روی دستگاه، می توانید به بهترین شکل از آن استفاده نمایید.  در جدول زیر به بررسی برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی الجی می پردازیم.

برنامه های ماشین ظرفشویی ال جی کاربرد
Intensive شستشوی شدید ظروف
Auto شستشوی خودکار ظروف
Eco شستن بهینه و اقتصادی
Quick شستشوی سریع ظروف
Dual Spray شستشوی دوگانه ظروف
Care شستن ملایم با بخار
Quick & dry شستشو و خشک کردن سریع
Heavy شستشوی ظروف بسیار کثیف
Delicate شستن متمرکز ظروف
Normal شستشوی روزانه ظروف
Express شستشوی سریع و خشک کردن

برنامه های ماشین ظرفشویی ال جی

شرح عملکرد برنامه های شستشو در ظرفشویی ال جی

در ادامه به بررسی نکات مهم استفاده از هریک از پرکاربردترین برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی الجی می پردازیم:

Rinse

  • .این برنامه برای آبکشی ظرف ها کاربرد دارد
  • .قبل از شروع برنامه های خیلی سنگین در ظرفشویی ال جی، می توان از این برنامه استفاده کرد
  • .در این برنامه از مواد شوینده استفاده نمی شود

Express

  • شستشوی سریع بدون شوینده و خشک کردن را انجام می دهد.
  • .در این برنامه زمان شستشو روی 60 دقیقه تنظیم می شود

Normal

  • شستشوی نرمال در ظرفشویی ال جی است.
  • برای استفاده روزانه می توانید از این برنامه استفاده نمایید.

Auto

  • از جمله برنامه های هوشمند در ظرفشویی ال جی می باشد.
  • با استفاده از سنسورهای خاص، کثیفی و میزان چرب بودن ظروف تشخیص داده می شود.

Heavy

  • برای شستشن ظرف های خیلی کثیف از این برنامه استفاده می شود.
  • انرژی زیادی در دستگاه استفاده می کند.

Delicate

  • برنامه شستشو متمرکز در ظرفشویی ال جی است.
  • زمانی که کثیفی یک ظرف زیاد است، از این برنامه استفاده می شود.
  • ظروفی مانند قابلمه و ماهی تابه را با این برنامه می شویند.

آموزش تنظیمات ماشین ظرفشویی ال جی

برای اینکه بتوانید به درستی از ماشین ظرفشویی ال جی خود استفاده نمایید، لازم است از برخی تنظیمات کار با آن نظیر تنظیم زمان، خاموش کردن، ریست و … اطلاع داشته باشید. در این بخش هریک از این موارد را به صورت کامل برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چگونه تایم ماشین ظرفشویی ال جی را کم کنیم؟

یکی از مواردی که همواره توسط مصرف کنندگان در راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی مطرح می شود، تنظیم زمان ماشین ظرفشویی ال جی و کم یا زیاد کردن مدت زمان شستشوی ظروف در دستگاه است. مهمترین نکته ای که در آموزش کار با ماشین ظرفشویی ال جی باید به آن توجه داشته باشید، این است که مدت زمان شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی به برنامه ای که برای شستشو انتخاب کرده اید بستگی دارد. برخی از برنامه های ماشین ظرفشویی ال جی مدت زمان بیشتر و برخی مدت کمتری را صرف شستشوی ظروف می نمایند. از این رو در صورتی که قصد کم کردن تایمر ماشین ظرفشویی ال جی و تغییر در تنظیمات ماشین ظرفشویی ال جی را دارید، باید مدت زمان هریک از برنامه های شستشوی دستگاه خود را مطالعه کرده و مطابق با نیاز خود برنامه ای که زمان کمتری برای شستشو دارد، انتخاب نمایید.

تایمر ماشین ظرفشویی ال جی

آموزش فعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی ال جی

براي اینکه از تغيير تنظيمات دستگاه خود به صورت دستی جلوگیری کنید، می توانید از دكمه هایي که برای قفل و يا باز كردن تعبیه شده است، استفاده نمایید. برای اجرای سیستم قفل كودک، زمانی كه دستگاه در انجام فعالیت است، دكمه ای که بر روی آن Child lock نوشته شده فشار دهيد. با فشار دادن این دکمه همه ی کارایی سیستم متوقف می شود، به جز دکمه های مربوط به Child lock وpower پایین. لازم به ذکر است اگر دستگاه خاموش شود، این عملكرد متوقف نمی شود، قبل از اینکه دستگاه به کار بیفتد، قفل كودک را غير فعال كنيد.

نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی ال جی

طریقه ریست ماشین ظرفشویی ال جی به دو روش زیر انجام می شود:

  • ظرفشویی الجی دارای یک دکمه با عنوان ریست روی خود است.
  • با فشار دادن این دکمه می توانید دستگاه را ریست نمایید.
  • در صورت عمل نکردن، چند ثانیه آن را نگه دارید.

در صورت نبود دکمه ریست، از مراحل زیر استفاده نمایید:

  • دستگاه را با دکمه پاور خاموش نمایید.
  • ظرفشویی را از برق جدا نمایید.
  • بعد از 1 الی 15 دقیقه دوباره آن را به برق متصل نموده و بعد از 30 ثانیه دستگاه را روشن نمایید.

ریست کردن ماشین ظرفشویی ال جی

دکمه تخلیه آب ماشین ظرفشویی ال جی کدام است؟

به طور کلی براساس دفترچه راهنمای فارسی ماشین ظرفشویی ال جی پس از اتمام عملیات شستشو برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل باید اقدام به تخلیه آب ظرفشویی ال جی خود نمایید. از این رو برای انجام این کار می توانید از دکمه تخلیه آب ماشین ظرفشویی ال جی که می توانید آن را با نام Quick بر روی پنل دستگاه مشاهده نمایید، استفاده کنید. پس از انتخاب این برنامه در همان دقیقه ابتدایی شروع به کار با ماشین ظرفشویی ال جی، آب درون دستگاه به سرعت تخلیه شده و در نهایت می توانید دستگاه را خاموش نمایید.

چگونه ماشین ظرفشویی ال جی را خاموش کنیم؟

در صورتی که برنامه شستشوی ظرفشویی ال جی شما به پایان رسیده است و قصد خاموش کردن آن را دارید، لازم است برخی نکات مهم را در نظر داشته باشید. پس از اتمام برنامه شستشو و تخلیه آب و شوینده درون دستگاه، می توانید دکمه on/off روی پنل ظرفشویی الجی را فشار دهید تا دستگاه خاموش شود. پس از آن می توانید سیم دستگاه را از برق بکشید. لازم به ذکر است که به هنگام کارکرد دستگاه به هیچ وجه نباید آن را خاموش کرده و حتما باید تا پایان دروه شستشو صبر کنید تا سدتگاه در حالت استراحت قرار بگیرد.

برای شستشوی ظروف در ظرفشویی ال جی چه شوینده ای بکار ببریم؟

به طور کلی شوینده های ماشین ظرفشویی ال جی را می‌ توان براساس کاربرد و شکل‌ به سه دسته عمده تقسیم کرد که شامل شوینده‌ های قرصی، شوینده‌ های ژله‌ ای و پودری می‌ شوند. هر کدام از این شوینده‌ها دارای مزایا و معایب بخصوصی هستند:

  • قرص‌ ماشین ظرفشویی از قدرت بالای لکه‌ بری و پاک‌ کنندگی برخوردار است. از طرف دیگر ژل‌ ها برای شستشوی ملایم و پودرها از قیمت مناسبی برخوردار هستند.
  • شوینده‌ های قرص ها در سه مدل همه‌ کاره، کوانتوم و قرص معمولی به بازار عرضه می‌ شوند.
  • مایع جلادهنده از دیگر شوینده های مهمی است که به کمک حرارت آب به راحتی ظروف را گرم می‌ کند و بدون به جا گذاشتن لکه، موجب درخشندگی و شفافیت بیشتر ظروف می‌ شود.
  • نمک از دیگر شوینده های کاربردی است که می تواند از بروز هرگونه رسوب در ماشین ظرفشویی جلوگیری نموده و موجب کدر نشدن ظروف درون دستگاه نشود.

مقدار مواد شوینده در ماشین ظرفشویی ال جی

به طور کلی برای اینکه ظروف در ظرفشویی ال جی به درستی و به صورت کامل شستشو داده شوند، لازم است از شوینده به مقدار لازم استفاده نمایید. همچنین مقدار شوینده با توجه به برنامه انتخابی و میزان ظروف مورد استفاده متغیر می باشد. در جدول زیر مقدار شوینده مناسب را ذکر کرده ایم:

برنامه شستشو مقدار مواد شوینده
Heavy (خیلی کثیف) 25 گرم
Quick (شستشوی سریع) 10 گرم
Normal (شستشوی عادی) 20 گرم
Soak (خیساندن) 25 گرم
Eco (اقتصادی) 15 گرم
Rinse/Hold (پیش شستشو) بدون مواد شوینده

طریقه استفاده از مواد شوینده مختلف در ظرفشویی ال جی

برای اینکه بتوانید ظروف خود را در ماشین ظرفشویی ال جی شستشو دهید، ابتدا باید شوینده های مختلف شامل قرص، نمک، پودر یا جلادهنده را که لازم است در ظرفشویی بریزید و سپس شست و شو را آغاز کنید. نحوه استفاده از انواع مواد شوینده در ظرفشویی الجی را در ادامه برای شما ذکر کرده ایم.

روش استفاده از قرص و نمک در ظرفشویی ال جی

  • نحوه استفاده از قرص در ماشین ظرفشویی ال جی به این صورت است که باید یک قرص را از لفافه خارج کرده و آن را در محفظه اصلی مواد شوینده قرار داده و ببندید.
  • مهم است که هم قرص و هم محفظه خشک باشند.
  • اطمینان حاصل کنید که همه ظروف، قابلیت شستشو درون ماشین ظرفشویی را دارا می باشند. سپس برنامه شستشوی ظرفشویی را اجرا کنید.

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی ال جی

  • برای ریختن نمک ابتدا باید دریچه مخصوص آن که در کف ماشین ظرفشویی تعبیه شده است را پیدا نموده و سپس با استفاده از یک قیف مخصوص، اقدام به ریختن نمک نمایید.
  • اگر نمک به خوبی در ظرفشویی حل نمی شود، می توانید با یک قاشق کوچک، مقداری مخزن نمک آن را هم بزنید.
  • در صورت روشن شدن علامت دو فلش در ماشین ظرفشویی ال جی که نشانگر میزان نمک دستگاه است، باید اقدام به پر کردن نمک در مخزن مخصوص آن نمایید.

علامت نمک در ماشین ظرفشویی ال جی

نحوه استفاده از پودر ماشین ظرفشویی ال جی

برای اینکه بتوانید از پودر شوینده برای شستشوی ظروف در دستگاه خود استفاده کنید، باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • مخزن مربوط به پودر شوینده داخل ظرفشویی در کنار مخزن جلادهنده تعبیه شده است.
  • برای هر بار شستشوی ظروف باید این مخزن را پر نمایید.
  • این مخزن از دو شیار برخوردار است.
  • در صورتی که سبد ماشین را به طور کامل پر کردید، باید به اندازه یک قاشق غذاخوری در شیار اول پودر بریزید.
  • چنانچه حجم دو سبد را پر کردید، باید دو قاشق غذاخوری و یا شیار دوم پودر شوینده مخصوص بریزید.

نحوه ریختن مایع جلا دهنده در ظرفشویی ال جی

  • هنگامی که می خواهید محفظه مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی را پر کنید، باید توجه داشته باشید برای درآوردن آن باید در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت محفظه مربوط را بچرخانید. 
  • بعد از تکمیل شدن ظرفیت تا خط min محفظه هنگامی که آن را از جلادهنده مخصوص ماشین ظرفشویی پر کردید، در ادامه درب آن را قفل کنید. 
  • دستگاه به صورت اتوماتیک هنگام شستشو از مواد جلادهنده استفاده خواهد کرد.
  • برای تغییر تنظیمات، درب محفظه مربوط به مواد شوینده را بردارید و فلشی که به عنوان راهنما وجود دارد را در سطح مورد نظر خود قرار دهید.
  • گاهی اوقات در ظروف و یا حتی دستگاه کف دیده می شود که باید تنظیمات کمتری را در نظر بگیرید.
  • برای تنظیم درجه جلادهنده ماشین ظرفشویی ال جی اگر از پودر شوینده استفاده می کنید، درجه را روی یک و در صورت استفاده از قرص درجه را روی دو قرار دهید.
  • دقت داشته باشید که علامت خورشید یا ستاره در ماشین ظرفشویی ال جی مربوط به اتمام جلادهنده است و باید پر شود.
  • همچنین نشانگر (•) به معنی این است که مقدار مایع کافی می باشد و نشانگر (O) به این معنی است که باید مایع جلادهنده اضافه شود.

نحوه ریختن مایع در ماشین ظرفشویی

از ظرفشویی ال جی جهت شستن چه وسایلی می توانیم استفاده نماییم؟

کاربران ماشین ظرفشویی های مختلف می توانند از این دستگاه برای شستشوی وسایل و لوازم مختلفی استفاده نمایند که برخی از آنها را در ادامه این بخش از آموزش طرز کار با ماشین ظرفشویی ال جی ذکر خواهیم کرد:

  • در صورت نیاز می توان اقدام به شستشوی انواع وسایل و لوازم پلاستیکی در ماشین ظرفشویی نمود.
  • امکان شستشوی جامسواکی، سطل زباله، جاصابونی، قفسه های پلاستیکی و سایر وسایل پلاستیکی در ظرفشویی وجود دارد.
  • شما می توانید سبزیجات و میوه های کثیف خود را در ماشین ظرفشویی قرار داده و آن ها را به صورت کاملا تمیز بشویید.
  • امکان شستشوی ابزار و لوازم باغبانی در ظرفشویی وجود دارد.
  • همچنین می توان قفسه های یخچال دستگیره های گاز و ماکروفر، لوازم جانبی جاروبرقی و … را در ظرفشویی قرار داد.
  • از قرار دادن ظروف چوبی، چاقو، ظروف چدنی و نچسب، ظروف آلومینیومی و رویی و مسی در ظرفشویی خود پرهیز نمایید.

نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی چگونه است؟

برای اینکه ظروف قرار گرفته درون ماشین ظرفشویی الجی شما به صورت کامل و تمیز شستشو داده شوند، لازم است به نحوه قرارگیری و چیدمان آنها توجه زیادی نمایید. در ادامه نکات مهم قرارگیری هریک از ظروف در دستگاه را بررسی کرده ایم:

  • ظروف بزرگتر و سنگین تر مانند قابلمه، تابه و کاسه های بزرگ را روی قفسه پایینی قرار دهید.
  • اقلام بزرگتر مانند قابلمه و ماهیتابه را با زاویه ای کج کنید تا آب به همه سطوح برسد.
  • وسایل کوچک تر مانند فنجان، لیوان و کاسه های کوچک را روی قفسه بالایی بچینید.
  • اقلام پلاستیکی و ظروف شیشه ای ظریف را روی قفسه بالایی قرار دهید تا از آسیب دیدگی آنها جلوگیری کنید.
  • بهتر است همواره ظروف را به صورت وارونه قرار دهید تا آب آنها تخلیه شود و بهتر خشک شوند.
  • چنگال ها، چاقوها، قاشق ها و سایر ظروف را طوری قرار دهید که دسته ها رو به پایین باشند تا آب به سطوح آنها برسد.
  • انواع مختلف ظروف را از هم جدا کرده و به یکدیگر نچسبانید تا به صورت کامل شستشو داده شوند.

نحوه تميز كردن ماشين ظرفشویی ال جی

تمیز کردن منظم ماشین ظرفشویی ال جی می تواند به افزایش طول عمر ظرفشویی و همچنین کارکرد بهتر دستگاه کمک زیادی نماید. در ادامه مراحل کامل تمیز کردن ماشین ظرفشویی را برای شما آورده ایم:

  1. ابتدا قفسه ها و تیغه های پایین را بیرون آورده و تمامی آنها را به خوبی شستشو دهید.
  2. فیلتر ماشین ظرفشویی را بررسی کرده و آن را از هرگونه کثیفی پاک نمایید.
  3. با استفاده از یک اسفنج مرطوب، می توانید محفظه داخلی دستگاه را تمیز کنید.
  4. استفاده از ترکیبات طبیعی مانند سرکه و آبلیمو می تواند در نظافت ظرفشویی به شما کمک کند.
  5. لوله های آب را بررسی کنید و در صورت وجود جرم و آشغال، آنها را با خلال دندان تمیز کنید.
  6. در نهایت می توانید مقداری سرکه درون ظرفشویی اسپری کرده و سپس با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید.
  7. همچنین می توانید یک لیوان سرکه سفید در دستگاه قرار داده و ظرفشویی را در حالت شستشوی نرمال قرار دهید تا دستگاه پاکسازی شود.

نحوه تميز كردن ماشين ظرفشویی ال جی

نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی ال جی

چنانچه قصد جرم گیری ماشین ظرفشویی الجی خود از هرگونه رسوب و آلودگی را دارید، می توانید مطابق با مراحل زیر عمل کنید:

  • برای جلوگیری از آسیب به دستگاه و همچنین اختلال در عملکرد آن، حتما فیلترها وبازوهای آبپاش را بررسی کنید. 
  • اگر مواد غذایی در دستگاه باقی مانده است آن را پاک کنید. 
  • برای جرم گیری فیلتر طبقه پایینی را جدا کنید 
  • سپس فیلتر شبكه ای به چرخش در آورید. البته به یاد داشته باشید در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت این کار را انجام دهید. 
  • فیلترهای بالایی، بیرونی و شبکه ای را از جای درآورده و در صورتی که نیاز است فیلتر های شبكه ای، STS فوقانی و بیرونی را  از جای درآورید.
  • برای جرم گیری بازوی آبپاش بررسی کنید که روزنه ها مسدود نبوده و آنها را باز کنید.
  • همچنین بازو را به طرف بالا بکشید و در صورتی که نیاز است، آن را تمیز کنید.
  • جرم گیری بازوی آب پاش فوقانی از مسدود نشدن روزنه ها مطمئن شوید و اگر نیاز به تمیز کردن دارد بازو را در آورید.
  • ورودی آب اگر دیده می شود، آبی که به دستگاه وارد می شود کم می باشد بررسی کنید که آیا فیلتر گرفتگی دارد یا خیر.  
  • در نهایت می توانید محلول مخصوص جرمگیری را در ظرفشویی ریخته و یک برنامه شستشوی نرمال انتخاب کنید تا جرمگیری آن انجام شود.

چه راه هایی برای از بین بردن بودی بد ظرفشویی ال جی وجود دارد؟

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است برای ماشین ظرفشویی ها ایجاد شود، بروز بوی بد در اثر باقی ماندن مواد غذایی درون دستگاه است. از این رو باید سریعا برای رفع این نامطبوع از دستگاه اقدام شود. در ادامه به بررسی نحوه رفع بوی بد ماشین ظرفشویی ال جی می پردازیم:

  • برای انجام این کار می توانید از خوشبوکننده های طبیعی نظیر جوش شیرین استفاده نمایید.
  • یک فنجان جوش شیرین را روی کف ماشین ظرفشویی بپاشید.
  • برای اطمینان از حل شدن همه جوش شیرین، چرخه کوتاهی را در گرم ترین دما انجام دهید.
  • این کار باعث می شود که ماشین ظرفشویی شما بوی تازه و تمیزی بدهد.

نکات ایمنی استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی

در این بخش از مقاله دفترچه راهنمای فارسی ماشین ظرفشویی ال جی به مسایل ایمنی  به هنگم کار با این دستگاه می پردازیم:

  • از نشستن یا ایستادن بر روی یک درب باز پرهیز کنید.
  • از به کار بردن هرگونه حلال در ماشین ظرفشویی الجی خودداری کنید. ممکن است منجر به انفجار یا آتش‌سوزی شوند.
  • از پاشیدن آب بر روی دستگاه خودداری کنید. ممکن است منجر به آسیب قطعات برقی یا شوک الکتریکی شود.
  • هنگامی‌که در ماشین ظرفشویی الجی باز است از نشستن بر روی آن یا وارد آوردن فشار خودداری کنید. این عمل منجر به تغییر شکل یا آسیب ماشین ظرفشویی تان می‌شود.
  • از استفاده مواد شوینده دستی اجتناب کنید. زیرا مواد شوینده ذکر شده تنها باید برای استفاده معمولی باید بکار برده شوند.
  • تمامی باتری های ماشین ظرفشویی الجی نباید در معرض آفتاب قرار بگیرند.
  • مواد شوینده مورد استفاده در ماشین ظرفشویی به دلیل اینکه ماهیت قلیایی دارند نباید خورده شوند زیرا بسیار خطرناک هستند.
  • از تماس مواد شوینده با پوست و چشم‌ها پرهیز کرده و در هنگامی‌که درب دستگاه باز است کودکان را از آن دور نگه‌دارید.
  • پس از هر بار استفاده از ماشین ظرفشویی، محفظه مواد شوینده را بررسی نموده تا تمام نشده باشد.
4.1/5 - (65 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

317 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • صدری 14 اسفند 1402

    عرض ادب وقت بخیر ماشین ظرفشویی ۴۲۵ ال‌جی دارم که معمولا از برنامه eco استفاده میکنم برای آسیب کمتر چینی ها اما روی قاشق چنگال بعضی وقتا چاقو یا روی ظروف تفلون مشکی دایره های کوچیک زنگ زده میبینم شوینده مناسب هم استفاده میکنم . دلیل این اتفاق برنامه eco هستش؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 اسفند 1402

      درود، این مشکل به دلیل استفاده از شوینده نامرغوب یا نامناسب است. حتما باید در کنار قرص شوینده اصل، از نمک کریستال درشت و جلادهنده استفاده کرده و آبپاش های ظرفشویی را نیز رسوب زدایی نمایید.

      پاسخ دادن
  • مجتبی 25 بهمن 1402

    سلام ظرفشویی 425 خریدم پیچهای پشت بدنه را نداره ایا این طبیعی هس یا دستکاری شده ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 بهمن 1402

      درود، اگر جای پیچ ها در دستگاه بوده و باز شده باشد، احتمالا دستکاری شده است.

      پاسخ دادن
  • Sami 23 بهمن 1402

    سلام دستگاه ۴۲۵ دارم بعد از دو سال استفاده ،چند ماهی میشه که بعد از اتمام کار ،دکمه end ساعتها روشن میمونه تا اینکه در دستگاه رو باز کنم ،خاموش میشه ،دلیلش چی میتونه باشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 بهمن 1402

      درود، میکروسوئیچ درب دستگاه را تعویض کنید.

      پاسخ دادن
  • Shadi.r 29 دی 1402

    وقت بخیر. سبد پایینی ماشین ظرفشویی مدل ۵۱۲ وقتی ظرفا رو میزاریم فیکس نمیشه باید چیکار کنیم .

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 دی 1402

      درود، سبدها به درستی در جای خود قرار نمی گیرند و باید آنها را در ریل مشخص شده درون ظرفشویی خود قرار دهید.

      پاسخ دادن
      • Shadi.r 03 بهمن 1402

        خب نمیره تو ریل فیکس نمیشه میوفته پایین ، درستش کردیم . گفتن که باید با انبر دست یه مقدار میله رو بکشیم به سمت بیرون که باز تر بشه و فیکس بشه .البته یه حوله گذاشتیم و بعد اینکارو کردیم که میله آسیب نبینه

        پاسخ دادن
  • احمد 02 دی 1402

    باسلام اهنگ پایان کار ظرفشویی ال جی 425 قطع شده چکار باید کرد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 02 دی 1402

      درود، قطعه بیزر روی برد خراب شده است و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • جعفر 27 آذر 1402

    سلام برای تنظیم تایمر از کدام دگمه ها کمک بگیریم. می خواهم تایمش را کم کنم؟ متشکرم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 آذر 1402

      درود، مدت زمان شستشو با توجه به هر برنامه متفاوت است و امکان کاهش یا افزایش آن وجود ندارد.

      پاسخ دادن
  • نام 25 آذر 1402

    سلام. عالی

    پاسخ دادن
  • غلامرضا 12 آذر 1402

    سلام من ظرفشویی مدل 512 دارم بعد از اتمام شستشو آب داخل فیلتر آشغال گیر خالی نمی شود لطفا راهنمایی بفرمایید سپاسگذارم.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 آذر 1402

      درود، فیلتر کف کیپ شده است که باید آن را کامل تمیز کرده و زباله های آن را خارج کنید. همچنین شلنگ آب خروجی را نیز تمیز کنید.

      پاسخ دادن
      • مونا 21 دی 1402

        سلام وقت بخیر ماشین ظرفشویی بنده ارور nE رو نمایش میده بعد اتمام کار . ظرفهارو نصفه نیمه تمیز شده . و کف فیلتر کف میمونه به تدریج خارج میشه

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 22 دی 1402

          درود، موتور مقسم آب ظرفشویی را بررسی کنید.

          پاسخ دادن
  • حسین 08 آبان 1402

    سلام من ماشین ظرفشویی ۴۲۵ ال جی گرفتم امروز روشن کردم برنامه رو انتخاب کرد اما وقتی استارت رو زدم هیچ تغییری حاصل نشد حتی درش هم باز میشد بعد درب رو بشتیم و بعد ۳.۴ دقیقه خودش استارت کرد میخواستم بپرسم این تاخیر در شروع به شستشو و آبگیری طبیعیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 آبان 1402

      درود، میکروسوئیچ درب ظرفشویی را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • حسین ملک 29 مهر 1402

    سلام وقت بخیر ماشین ظرفشویی ما یک صدای بود داد مثل صدایی که آخر کار میدهد بعد دیدم هنوز یک ساعت مانده تا تمام شود توجهی نکردیم قبل یکساعت دوباره سر زدم دیدم ماشین خاموش شده در را باز کردم ماشین انگار کارش تمام شده بود و ظروف را خشک کرده بود ولی دکمه پاور را زدم روشن شود ماشین دیگر روشن نمیشود از شستشوی ظروف زمان میبرد تا دوباره ماشین روشن شود یا مشکلی برای دستگاه پیش آمده؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 مهر 1402

      درود، اگر برنامه شستشو به صورت کامل اجرا شده و باز صدای بوق می دهد، بیزر روی برد اتصالی دارد که باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • لطیفی 28 مهر 1402

    سلام وقتتون بخیر برای باز شدن درب خودکار بعد از اتمام شستشو چه دکمه هایی رو باید زد؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 مهر 1402

      درود، پس از اتمام شستشو و سالم بودن میکروسوئیچ، درب دستگاه به صورت خودکار باز می شود و اگر باز نشده است، باید میکروسوئیچ درب را تعویض کنید.

      پاسخ دادن
  • رهنما 12 مهر 1402

    سلام ظرفشویی ۴۲۵ دارم. قبلا خیلی ظرفها رو تمیز و خشک میشست و تمام میکرد ولی یکی دو باره ظرفها رو میشوره و خشک نمیکنه. به نظر شما مشکلش چی هست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 مهر 1402

      درود، مشکل از فن داخل ظرفشویی، المنت یا بخش جلادهنده دستگاه می باشد.

      پاسخ دادن
    • مریم 15 دی 1402

      سلام وقت بخیر عذر میخام ۲ روزه الجی ۴۲۵ گرفتم نمابندگی شهرمون اومد روشن کرد و گذاشت رو اتو تایم ۳ ساعت که گفت بزار همین روشن باشه تایمش تموم شه درو باز کردم اصلا داخلش و سبدها خشک نشده بود و همش چکه میکرد یه روز باز بود تا سبدها خشک شد ولی یه مقدر اب کف ظرفشویی هست و نمیره بازم با برنامه های دیگه امتحان کردم خسک نکرد . هنوز هم نمک و جلا و هیچی داخلش نریختیم . یعنی این مدل خشک نمیکنه؟

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 15 دی 1402

        درود، حتما از نمک کریستال درشت به همراه جلادهنده استفاده کنید. المنت و فن دستگاه را بررسی نمایید.

        پاسخ دادن
  • سیف 07 شهریور 1402

    سلام. ببخشید محفظه قرص S در کف ماشین ال جی پراز آب است؟! چرا؟ آیا مشکلی نداره؟ قرص را گذاشتم و بستم . ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 شهریور 1402

      درود، اگر مقداری آب در محفظه قرص قرار دارد، مشکلی نیست. می توانید قرص را در محفظه یا کف دستگاه قرار دهید.

      پاسخ دادن
  • علی 22 مرداد 1402

    سلام و عرض ادب، لطفا راهنمایی بفرمایید از نظر کیفیت، عملکرد و خرابی کمتر ظرفشویی ال جی مدل 425 بهتر است یا 512؟ بعضی از فروشنده ها میگن ظرفشویی 425 چون قابلیت شستشو با بخار داره بدلیل کیفیت پایین آب داخل ایران زود خراب میشه و عملا این قابلیت قابل استفاده نیست؛ آیا این موضوع صحت داره؟ با تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 مرداد 1402

      درود، خیر این مسئله صحت ندارد و هردوی این مدل های ظرفشویی دارای کیفیت مطلوبی می باشند.

      پاسخ دادن
  • امرایی 10 مرداد 1402

    سلام ماشین ظرفشویی من دفترچه راهنمای نیست چطور متوجه بشم که چند نفره است

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 مرداد 1402

      درود، برند و مدل ظرفشویی خود را در اینترنت سرچ کنید تا اطلاعات آن را به دست آورید.

      پاسخ دادن
  • سارا کرم پور 23 تیر 1402

    سلام، من براي اسباب كشي ميخواهم ماشين ظرفشوييم (الجي ) را جمع كنم. كار خاصي بايد انجام دهم؟؟ آيا آبي که در ماشبن ميماند، بايد تخليه شود؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 تیر 1402

      درود، فیلتر کف لباسشویی را باز کنید تا آب به صورت کامل تخلیه شود و سپس آن را جابجا کنید.

      پاسخ دادن
    • باران 27 شهریور 1402

      سلام وقت بخیر لباسشویی من در برنامه شستشوی توربو ۲۰ دقیقه پایانی متوقف میشود.

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 27 شهریور 1402

        درود، مشکل می تواند مربوط به سنسور دما، هیدروستات، پمپ تخلیه یا فیلتر کف باشد که باید بررسی شود.

        پاسخ دادن
  • فاطمه 21 تیر 1402

    سلام خسته نباشید. از ظرفشویی الجی ۴۲۵ تازه استفاده کردم. بعد از دوبار استفاده ارور be داد. دوبار شوینده رو عوض کردم و از قرص فینیش استفاده کردم. دوباره بعد دوبار ارور داد. بازم مث قبل زدم خودش شست و قرص هم عوض کردم و فینیش لیمویی استفاده کردم، بعد از سه بار استفاده دوباره ارور داد. مشکلش از چیه که همش ارور be میده؟ البته برای اولین بار از برنامه بخارشو کامل که برنامه رفرش هست، استفاده کردم و نمیدونستم نباید از شوینده استفاده کنم. از شوینده که پودر پریل بود، استفاده کردم. برای همونه خراب شده؟ الان که از قرص استفاده میکنم، از نمک و جلا استفاده نمیکنم. آیا نمک و جلا تاثیر داره در این ارور؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 تیر 1402

      درود، این ارور می تواند مربوط به عدم تراز صحیح ظرفشویی یا استفاده از شوینده نامناسب و تکشیل کف بیش از اندازه در دستگاه باشد.

      پاسخ دادن
    • مائده شریفی 11 مرداد 1402

      سلام ظرف شویی من ال جی 512نصاب ب آب گرم وصلش کرد خواستم بدونم باید ب گرم وصل باشه یا سرد؟

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 12 مرداد 1402

        درود، ظرفشویی باید به آب سرد وصل باشد. به هنگام شروع فرآیند شستشو، آب وارد شده با ظرفشویی توسط المنت به طور اتوماتیک گرم خواهد شد.

        پاسخ دادن
  • شهناز رشیدی 03 خرداد 1402

    سلام وقت شما بخیر ماشین ظرفشویی DF8512FP دارم قبلا ارور AE داده بود دستگاه رو از برق کشیپم بعد از مدتی درست شد. بعداز یک ماه مجدا همین ارور را داده از برق کشیدم و بعد از یک روز روشن کردم ولی عمل نمیکنه. حتی ریست هم نمیشه و مدام بوق ارور میزنه- شیلنگ تخلیه را چک کردم- صافی کف را هم شستم- باز همان جور است. پیشنهادتون را می فرمایید لطفا

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 03 خرداد 1402

      درود، این ارور نشان دهنده وجود نشتی در کف ظرفشویی است که باید فیلتر کف و سایر بخش ها را چک کنید.

      پاسخ دادن
1 5 6 7
اینستاگرام آی پی امداد