logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تنظیم کانال تلویزیون ال جی

تنظیم کانال تلویزیون ال جی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تنظیم کانال تلویزیون ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تنظیم کانال تلویزیون ال جی یکی از مهمترین موضوعاتی می باشد که باید به آن بسیار توجه کنیم و برای انجام این کار لازم است تا از یک سری نکات اطلاع داشته باشید که در این میان می توان به کانال یابی در تلویزیون ال جی چگونه صورت می گیرد؟، انواع کانال یابی تلویزیون الجی و نحوه دریافت کانال های HD اشاره کرد.

خلاصه ای از نحوه تنظیم کانال تلویزیون ال جی

کاربران گرامی وبسایت تعمیر لوازم خانگی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از طریقه تنظیم کانال تلویزیون ال جی را مطرح کرده ایم.

کانال یابی در تلویزیون های ال جی چگونه صورت می گیرد؟
  • تلویزیون های جدید ال جی به دریافت کننده سیگنال محلی مجهز شده اند.
انواع کانال یابی در تلویزیون های الجی
  • کانال یابی خودکار تلویزیون های ال جی
  • کانال یابی دستی تلویزیون های ال جی
تاثیر آنتن تلویزیون ال جی در فرآیند کانال یابی
  • بروز مشکلاتی مانند آسیب به آنتن متصل به تلویزیون یا قرارگیری نامناسب می تواند موجب دریافت نکردن شبکه های تلویزیونی باشد.
  • سیم اتصال آنتن به تلویزیون را بررسی می کند.
بهم ریختگی کانال های تلویزیون ال جی
  • با ورود به بخش تنظیمات و بخش کانال های تلویزیونی، می توانید آن ها را حذف و یا جا به جا کنید.

کانال یابی در تلویزیون های ال جی چگونه صورت می گیرد؟

امروزه تلویزیون های نسل جدید به گیرنده های دیجیتال برای دریافت سیگنال از شبکه های پخش محلی مجهز شده اند و واقعاً نیازی به ساخت گیرنده های دیجیتال مجزا برای استفاده از این سیگنال ها نیست. گیرنده های دیجیتال با توجه به مناطقی که در آن استفاده می شوند انواع مختلفی دارند؛ زیرا داده های رادیویی در مناطق مختلف متفاوت است. از این رو در تولید این تلویزیون ها از گیرنده های دیجیتال جامعی استفاده می شود تا در تمامی مناطق از خاورمیانه گرفته تا اروپا و حتی آمریکا قابل استفاده باشد.

توجه داشته باشید که اگرچه تلویزیون های نسل قبل دوران آنالوگ را پشت سر گذاشته و وارد دوران دیجیتال شده اند، اما به گیرنده دیجیتال مجهز نیستند و در نتیجه جستجوی کانال های دیجیتال در تلویزیون های ال جی مشکل است. بنابراین توصیه می شود هنگام خرید از داشتن گیرنده دیجیتال مطمئن شوید.

انواع کانال یابی در تلویزیون های الجی

برای جستجوی کانال های دیجیتال در تلویزیون های ال جی، می توانید کانال ها را به صورت خودکار یا دستی جستجو کنید. در حین جستجوی خودکار کانال، سیستم به ترتیبی که پخش کننده محلی تعیین کرده کانال ها را جستجو می کند و آنها را به همان ترتیب در سیستم شما مرتب می کند.

با این حال، جستجوی دستی کانال مزایا و معایب خود را دارد. به عنوان مثال در جستجوی کانال های تلویزیون های ال جی، اگر این کار را به صورت خودکار انجام دهید، ممکن است کانال های تکراری دریافت کنید، اما همه کانال ها در سیستم شما یافت می شوند، اما در آموزش جستجوی کانال در تلویزیون های ال جی می بینیم که در دفترچه راهنمای کانال جستجو نمی تواند شبکه های تکراری را پیدا کند، اما باید شماره پهنای باند هر کانال یا به اصطلاح سیگنال هر کانال را داشته باشید یا آن را از رادیو و تلویزیون محلی خود دریافت کنید و سیگنال های هر کانال را جداگانه وارد کنید.

  1. کانال یابی خودکار تلویزیون های ال جی
  2. کانال یابی دستی تلویزیون های ال جی
  3. تفاوت کانال یابی دستی و دیجیتال تلویزیون ال جی
  4. کانال یابی تلویزیون ال جی قدیمی

کانال یابی خودکار تلویزیون های ال جی

حال اگر سیگنال ندارید، گزینه جستجوی خودکار کانال را برای کار آسان انتخاب کنید و در این منو دکمه شروع را فشار دهید. سپس صبر کنید تا جستجوی کانال به طور کامل به پایان برسد و نوار نمایش تا 100٪ پر شود تا تمام کانال های دیجیتال ممکن را داشته باشید.

کانال یابی خودکار تلویزیون های ال جی

کانال یابی دستی تلویزیون های ال جی

پس از ورود به تنظیمات یا منوی برنامه، وارد قسمت جستجوی دستی کانال شوید تا کانال های دیجیتال را در تلویزیون ال جی جستجو کنید. سپس سیگنال مربوط به کانال ها یا شماره پهنای باند مورد نظر را به صورت دستی در یکی از دو قسمت VHF CH یا CHF CH وارد کنید. اگر نوع کانال را نمی دانید، عدد پهنای باند را در هر دو طرف امتحان کنید.

کانال یابی دستی تلویزیون های ال جی

برای دریافت تعدادی کانال به تعدادی کد نیاز داریم و لازم است بدانید که به طور کلی برای جستجوی کانال های دیجیتال در تلویزیون های ال جی کدهای 34 و 37 و 43 مختص تهران و کدهای 23 29 و 35 مخصوصاً برای استان البرز نکته ضروری است که این کدها باید به همین ترتیب وارد شوند تا کانال ها به ترتیب دلخواه دریافت شوند. اگر کدها و سیگنال‌ هایی برای جستجوی کانال دیجیتال در تلویزیون‌ های LG ندارید و می‌ خواهید کانال‌ ها را به صورت دستی جستجو کنید، باید این اعداد را از ایستگاه رادیویی و تلویزیونی محلی خود دریافت کنید.

تفاوت کانال یابی دستی و دیجیتال تلویزیون ال جی

گیرنده‌ های دیجیتال در تلویزیون‌ های جدید ال‌ جی و سایر برندها این امکان را برای مصرف‌ کنندگان فراهم کرده‌ اند که بدون صرف زمان زیاد به کانال‌ های تلویزیونی متصل شوند. البته تلویزیون همچنان گزینه یافتن کانال های آنالوگ را دارد که قبلا با استفاده از آنتن انجام می شد و اگر سیگنال تلویزیون وجود نداشته باشد، می توان این مشکل را به همین روش حل کرد.

مراحل مرتب‌ سازی کانال‌ های تلویزیونی در بخش دیجیتال و آنالوگ، علی‌ رغم تفاوت‌ های اصلی، ترتیب کلی یکسانی دارند. تفاوت بین این دو روش در برخی جزئیات جستجوی کانال دیجیتال نهفته است که راحتی بیشتری را فراهم می کند. جستجوی خودکار کانال تلویزیون ال‌ جی بر اساس آنچه که ایستگاه نصب کرده است، کانال‌ هایی را ارائه می‌ دهد. اما در جستجوی دستی کانال آزادی بیشتری برای کاربر وجود دارد. به طور کلی، جستجوی کانال دستی روش دقیق تری نسبت به حالت خودکار فرآیند است زیرا شبکه های بدون کانال های تکراری را می پذیرد.

کانال یابی تلویزیون ال جی قدیمی

می توان با جرات گفت تفاوت چندانی در بین کانال یابی به صورت خودکار و دستی در تلویزیون های جدید و قدیمی ال جی وجوود ندارد و می توانید از مراحل ذکر شده نهایت استفاده را ببرید.

کانال یابی تلویزیون ال جی قدیمی

نحوه دریافت کانال های HD تلویزیون ال جی

  • رادیو اخیرا 12 شبکه ملی و یک شبکه بین المللی اضافه کرده است.
  • این کانال بین المللی در سراسر کشور دریافت نمی شود.
  • این کانال ها با وضوح HD و فشرده سازی HEVC ارائه می شوند.
  • HEVC نوعی فشرده‌ سازی است که از سال 2013 اختراع و استفاده می‌ شود. بنابراین، مدل‌ های تلویزیون قبل از سال 2014 نمی‌ توانند این محتوا را پخش کنند، در حالی که برخی از مدل‌ های تلویزیون ال‌ جی می‌ توانند از HEVC پشتیبانی کنند.

در زیر می توانید آموزش کامل دریافت کانال های HD با فرمت HEVC را مطالعه کنید. تلویزیونی که قادر به پخش فایل های HEVC باشد باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • تیونر دیجیتال DVB-T2
  • پشتیبانی از رزولوشن 1920*1080 و تصویر 50fps
  • قابلیت اجرای کدک H.265 (HEVC)
  • قابلیت اجرای کدک صوتی HE-AAC(V1) , HE-AAC(V2)

نحوه دریافت کانال های HD تلویزیون ال جی

توجه به آنتن تلویزیون الجی

اگر گزینه افزودن یا به‌روزرسانی تلویزیون را نمی‌ توان انتخاب کرد و دستگاه عبارت بدون سیگنال را نمایش می دهد ممکن است مشکل دریافت وجود داشته باشد. این مشکل ممکن است به دلیل مشکل در آنتن، کابل آنتن، درگاه آنتن تلویزیون یا زاویه آنتن باشد. آنتن دهی برای دریافت کانال در مناطق مختلف متفاوت است و اگر مجبور به خرید آنتن هستید بهتر است با توجه به شرایط آنتن دهی محل زندگی خود انتخاب کنید. در برخی مناطق، یک آنتن رومیزی ساده ممکن است برای دریافت شبکه ها کافی باشد، اما برخی مناطق به آنتن هوایی نیاز دارند.

  • بروز مشکلاتی مانند آسیب به آنتن متصل به تلویزیون یا قرارگیری نامناسب می تواند موجب دریافت نکردن شبکه های تلویزیونی باشد.
  • سیم اتصال آنتن به تلویزیون را بررسی می کند.

توجه به آنتن تلویزیون الجی

بهم ریختگی کانال های تلویزیون ال جی

یکی از رایج ترین مشکلاتی که هنگام دریافت کانال های تلویزیون ال جی با آن مواجه می شویم، سردرگمی است. این مشکل پس از تنظیم کانال تلویزیون الجی با دسترسی به کنترل یا تغییر کانال قابل حل است. کنترل در ساختار کانال تلویزیون ال جی برای سازماندهی کانال ها و قرار دادن آنها در یک لیست جداگانه و قابل دسترس طراحی شده است. کاربرد اصلی این قابلیت فهرست کردن و ویرایش شبکه ها پس از جستجوی خودکار کانال است.

1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • علی محمودی هاشمی 21 بهمن 1402

    سلام ال‌جی 65ur8050 ریسیور ماهواره کار نمیکند آیا هیچ‌راه حلی دارد برای وصل شدن ممنون

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد