logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

گذاشتن گوشی در یخچال

گذاشتن گوشی در یخچال
گذاشتن گوشی در یخچال
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله گذاشتن گوشی در یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ممکن است شما نیز شنیده باشید که گذاشتن گوشی در یخچال می تواند به خنک شدن آن کمک کرده و عمر باتری را نیز افزایش دهد. بسیاری از افراد معتقد هستند که با گذاشتن موبایل خود در یخچال زمینه افزایش عمر آن را فراهم می آورند. اما این سوال پیش می آید که آیا واقعا قرار دادن گوشی در یخچال عمر آن را احیا می کند؟ چنانجه به دنبال پاسخ این سوال و رفع ابهامات خود در این زمینه هستید، این مقاله از آی پی امداد را با دقت بخوانید. در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که گذاشتن موبایل در یخچال و گذاشتن باطری باد کرده در فریزر جهت رفع مشکلات دستگاه و افزایش عمر آن چه تاثیراتی دارد.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هر گونه سوال در زمینه گذاشتن گوشی در یخچال میتوانید در بخش پرسش و پاسخ و یا دیدگاه های همین مقاله از کارشناسان وبسایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد پرسش نمایید.

تاثیر گذاشتن گوشی در یخچال

تاثیر گذاشتن گوشی در یخچال

یکی از روش هایی که جهت ترمیم باتری موبایل و احیای آن توسط بسیاری از کاربران مورد استفاده قرار می گیرد، قرار دادن گوشی یا باتری آن درون یخچال است. در برخی مواقع تاثیر گذاشتن گوشی در یخچال به گونه ای است که برخی از مشکلات سطحی باتری گوشی حل شده و نیازی به تعمیر آن نخواهد بود. به طور کلی گفته می شود که وارد کردن شوک به باتری گوشی هایی که خوابیده یا خراب شده اند، می تواند بر روی سلامت باتری تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. اما دقت داشته باشید که این امر تنها می تواند بر روی باتری موبایل جواب دهی داشته باشد. بنابراین به هیچ وجه توصیه نمی شود که گوشی خود را درون یخچال قرار دهید. در صورتی که گوشی در معرض دمای پایین قرار داده شود، رطوبت وارده می تواند منجر به خرابی قطعات داخلی دستگاه شود.

نکات نگهداری باتری موبایل در یخچال

با توجه به توضیحاتی که در بخش قبل داده شد، می تواند اینگونه نتیجه گرفت که نگهداری باتری موبایل در یخچال امری معقوب است. اما قرارگیری گوشی در یخچال فریزر به هیچ وجه نباید انجام شود.

  • دقت داشته باشید که سرد کردن بیش از حد باتری موبایل نیز می تواند موجب آسیب دیدگی درون باتری و در نهایت خوردگی آن شود.
  • اگرچه در زمان خرابی و زود خالی شدن باتری گوشی، قرار دادن آن در یخچال مقداری خطرناک است. اما امری نه چندان توصیه شده است و بهتر است این کار را انجام ندهید.
  • باید این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است با انجام این کار به عمر باتری موبایل شما افزوده شود، اما ارزش نابود شدن کامل باتری را نخواهد داشت.
  • بسیاری از سازندگان باتری های تلفن های همراه، به کار بردن این روش ها توصیه نمی کنند.
  • بهتر است همواره باتری گوشی خود را در یک محیط خنک و خشک قرار دهید و از قرار دادن آن در محیط بسیار سرد و مرطوب خودداری نمایید.

گذاشتن باطری باد کرده در فریزر

گذاشتن باتری در فریزر

ممکن است شما نیز با این مسئله مواجه شده باشید که برای اینکه بتوانید عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید، آن را درون فریزر بگذارید. امروزه باتری های تلفن همراه در ظرفیت ها و مدل های متنوعی مانند باتری های لیتیوم یونی و پلیمری تولید و روانه بازار می شوند. با استفاده طولانی مدت و نادرست از گوشی ممکن است سلامت و طول عمر باتری از بین برود که روش های مختلفی برای استفاده مجدد از باتری وجود دارد.

در همین راستا بسیاری از کاربران برای احیای باتری موبایل، قرار دادن باتری گوشی در فریزر را پیشنهاد می دهد. این افراد گمان می کنند که وارد کردن شوک به باتری و سرد کردن آن می تواند موجب بالا رفتن طول عمر باتری شده و مصرف انرژی آن را کاهش دهد. اما آیا این کار درست بوده و می تواند تاثیرگذار واقع شود یا خیر. در ادامه هریک از نکات مرتبط با گذاشتن باطری باد کرده در فریزر را بررسی خواهیم کرد.

آیا گذاشتن باتری گوشی در فریزر کار درستی است؟

همانطور که می دانید، باتری های گوشی ها از جنس های مختلفی برخوردار می باشند و برای ساخت آنها از مواد اولیه مختلفی استفاده می شود. از این رو ممکن است قرار دادن باطری گوشی در فریزر برای تمامی مدل های این قطعه تاثیرگذار نباشد. ممکن است شما با قرار دادن باتری دستگاه خود در فریزر به آن آسیب های زیادی وارد نمایید. بنابراین در نهایت مجبور شوید که به طور کلی باتری را تعویض کرده و آن را با یک باتری نو جایگزین نمایید.

به طور کلی باتری گوشی در دمای بالا زودتر خالی شده و با سرد شدن آن، خالی شدن باتری دیرتر انجام می شود. این دلایل موجب شده است تا کاربران تصور کنند که با گذاشتن باتری گوشی در یخچال، باتری احیا پیدا می کند. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که این کار ممکن است تنها در برخی مواقع پاسخگو باشد و نمی تواند به این روش اکتفا کرد.

اگر گوشی را در فریزر بگذاریم چه میشود؟

معایب قرار دادن گوشی در فریزر

در صورتی که قصد دارید به مدت طولانی تری از باتری گوشی خود استفاده نمایید و اقدام به افزایش کیفیت باتری موبایل خود کنید، بهتر است راهکارهایی را دنبال کنید که به کمک آن بتوانید از خالی شدن شارژ باتری دستگاه خود پیشگیری نمایید. دنبال کردن روش هایی نظیر عدم استفاده طولانی مدت از دستگاه، زیاد نکردن نور صفحه، بستن برنامه های اضافه و … می تواند به مرور عملکرد باتری را بهبود بخشیده و عمر آن را افزایش دهید.

به طور کلی باتری های موبایل در دمای بسیار بالا یا بسیار پایین نمی توانند عملکرد درستی داشته باشند و دچار خرابی خواهند شد. از این رو اگر باتری گوشی خود را در فریزر بگذارید، به آن شوک وارد کرده اید. این شوک یا می تواند باتری موبایل شما را بهبود بخشیده و یا آن را به طور کامل نابود کند. از این رو بهتر است از روش های دیگر استفاده نمایید.

خلاصه ای از مقاله گذاشتن گوشی در یخچال

در این مقاله از آی پی امداد در مورد تاثیر گذاشتن گوشی در یخچال و همچنین گذاشتن باطری باد کرده در فریزر صحبت کردیم. همچنین برای شما شرح دادیم که انجام هریک از این کارها چه فواید یا ضررهایی می تواند برای باتری گوشی به همراه داشته باشید. به طور کلی قرار دادن باتری گوشی در یخچال فریزر می تواند امری کاملا ریسک پذیر باشد. انجام این کار یا منجر به بهبود باتری یا نابودی آن گردد که به هیچ وجه توصیه نمی شود. شما می توانید با دنبال کردن روش های دیگر که از نظر سازندگان نیز منطقی هستند، عمر باتری دستگاه خود را افزایش داده و عملکرد آن را بهبود ببخشید.

2.3/5 - (6 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد