logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

موتور سوخته یخچال

موتور سوخته یخچال
موتور سوخته یخچال
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله موتور سوخته یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از اصلی ترین و پرهزینه ترین قطعات یخچال، موتور است که به دلایل مختلفی ممکن است دچار نقص فنی یا سوختگی شود. موتور سوخته یخچال می تواند مصرف کننده را مجبور به تعویض این قطعه نماید. در مواقعی که کاربران با این مشکل مواجه می شوند، معمولا سوالات مختلفی برایشان ایجاد می شود که: آیا موتور یخچال سوخته قابل تعمیر است، موتور سوخته یخچال به چه دردی میخوره یا چه کاربردی دارد؟ یا اینکه هزینه تعمیر موتور سوخته یخچال چقدر است. با این مطلب از آی پی امداد همراه باشید تا اطلاعات لازم در زمینه آشنایی با مرکز تعمیرات کمپرسور سوخته یخچال و دیگر نکات مربوط به آن را کسب نمایید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هر گونه سوال در زمینه کمپرسور سوخته یخچال میتوانید در بخش پرسش و پاسخ و یا دیدگاه های همین مقاله از کارشناسان وب اپلیکیشن تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد پرسش نمایید.

موتور یخچال چیست و چه کاربردی دارد؟

موتور یخچال

موتور از جمله مهمترین قطعات یخچال است که با نام کمپرسور نیز شناخته می شود. این قطعه عملکردی شبیه به پمپ داشته و اقدام به افزایش فشار سیال دستگاه می نماید. موتور، از طریق لوله گاز را منتقل نموده و آن را به قسمت های دیگر یخچال ارسال می نماید. به طور کلی می توان موتور را به عنوان قلب یخچال دانست؛ زیرا در صورتی که این قطعه عملکرد درستی نداشته باشد، یخچال هیچگونه کارایی نداشته و بلااستفاده خواهد شد. معمولا بر روی موتور یخچال سه لوله تعبیه شده است که برای شارژ گاز، فشار گاز و لوله دگیر جهت مسیر برگشت گاز می باشد.

آیا تعمیر موتور سوخته یخچال امکان پذیر است؟

تعمیر موتور یخچال سوخته

ممکن است برای شما نیز این پرسش ایجاد شود که امکان تعمیر موتور سوخته یخچال وجود دارد یا خیر. به طور کلی تعمیر کمپرسور سوخته یخچال زمانی انجام می شود که قطعه ای از آن قابل تعمیر یا تعویض باشد. اما کدام قطعه از کمپرسور یخچال قابلیت تعمیر یا تعویض دارد؟

برای آشنایی با اجزای کمپرسور یخچال و اینکه کدام یک قابل تعمیر یا تعویض میباشد، به موارد زیر دقت نمایید:

  1. موتور
  2. محفظه کمپرسور
  3. شفت، پیستون، سیلندر، شیرها: اگر قطعات داخلی مانند پیستون، سیلندر یا سوپاپ ها آسیب دیده یا سوخته باشند، معمولاً تعمیر یا تعویض جداگانه آنها عملی نیست. در چنین مواردی، ممکن است که موتور نیاز به تعویض داشته باشد.
  4. سیم کشی: در برخی موارد، اگر مشکل از سیم کشی متصل به موتور باشد، می توان آن را تعمیر یا تعویض کرد. این ممکن است شامل شناسایی و رفع هرگونه سیم آسیب دیده یا شکسته، اطمینان از عایق بندی مناسب و ایمن سازی اتصالات باشد.
  5. اتصالات الکتریکی: سیم‌ها، کانکتورها یا پایانه‌های شل یا کنده شده، می‌توانند باعث مشکلاتی در عملکرد موتور شوند. تعمیر یا تعویض این اتصالات می تواند به بازیابی جریان الکتریکی مناسب کمک کند.
  6. رله استارت: یک قطعه الکتریکی است که در صورت خرابی موتور راه اندازی نمیشود و قابل تعویض است.
  7. خازن: از بار زیاد در موتور جلوگیری میکند و در صورت خرابی میتوان آن را تعویض کرد.

موتور سوخته یخچال به چه دردی میخوره؟

کاربردهای موتور یخچال سوخته

شاید برای شما نیز این پرسش پیش آمده باشد که موتور سوخته یخچال چه کاربردی دارد یا به چه دردی میخورد. در پاسخ به این پرسش می توان گفت که کمپرسور سوخته یخچال به عنوان ضایعات در صنایع مختلف بازیافت دارای کاربردهای زیادی می باشد. از این رو جهت بازگشتن به چرخه مصرف در فرآیند بازیافت قرار می گیرد که خرید و فروش کمپرسور سوخته یخچال نیز امکان پذیر می باشد. همچنین در برخی مواقع در صورت سوختن موتور، میتوان از سیم پیچی مس درون آن استفاده کرد و یا اینکه مجدد آن را سیم پیچی کرده و به فروش می رساند.

هزینه تعمیر موتور سوخته یخچال

هزینه تعمیر موتور یخچال سوخته

قیمت تعمیر موتور سوخته یخچال از دیگر مواردی است که کاربران به دنبال اطلاع پیدا کردن از آن هستند. به طور کلی می توان گفت قیمت کمپرسور سوخته یخچال با توجه به نوع مدل و میزان خرابی آن کاملا متفاوت می باشد. البته لازم به ذکر است که نرخ تعمیرات کمپرسور سوخته در یخچال های قدیمی نسبت به یخچال های جدیدتر کمتر و ارزان تر است.

از طرف دیگر در ساخت بسیاری از مدل های یخچال های جدید از موتورهای اینورتر و کم مصرف استفاده می گردد. از این رو می توان گفت این هزینه برای موتور یخچال های نسل جدید در مقایسه با موتور دیگر یخچال ها دارای قیمت بیشتری است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه تعمیر موتور یخچال حدود نصف هزینه خرید یک کمپرسور جدید است و تعمیر آن کاملا مقرون به صرفه می ‌باشد.

آیا تعمیر کمپرسور سوخته یخچال مقرون به صرفه است؟

به طور کلی برای کار کردن مجدد موتورهای تعمیر شده هیچگونه تضمینی وجود ندارد. از این رو بسیاری از مراکزی که کار تعمیرات موتور سوخته یخچال را انجام می دهند، پیش از انجام این کار مشتریان خود را در جریان ریسک های حاصل از تعمیر این قطعه قرار می دهند. البته اگر این موتورها توسط تعمیرکاران خبره و متخصص انجام شود، موتور تعمیر شده به راحتی مدت زمان طولانی قابل استفاده خواهد بود.

کاربران گرامی آی پی امداد توجه نمایید که با هر مشکلی؛ فکر نکنید موتور یخچال شما سوخته است. طبق توضیحاتی که در بالا داده ایم، بعضی از قطعات کمپرسور قابل تعمیر یا تعویض میباشد.

کدام تعمیرگاه موتور سوخته یخچال را تعمیر میکند؟

حال که پس از بررسی دستگاه خود متوجه شدید که کمپرسور سوخته یخچال قابل تعمیر است، ممکن است به دنبال یک مرکز مطمئن برای تعمیر کمپرسور دستگاه خود باشید. به طور کلی تعمیرات موتور سوخته یخچال امری است که می تواند شما را از خرید مجدد یخچال بی نیاز نماید. اما باید دقت داشته باشید که این امر تنها زمانی قابل انجام است که فرد متخصصی بتوانید تعمیرات موتور را انجام دهد. این روزها مراکزی که اقدام به تعمیر یا تعویض موتور سوخته یخچال نمایند، بسیار زیاد است. اما موتور قطعه ای مهم است که نمی توان آن را برای تعمیرات به هر جایی سپرد.

در صورتی که شما نیز از جمله کسانی هستید که دانش و اطلاعات کافی در زمینه رفع ایرادات موتور یخچال را ندارید و به دنبال یافتن تعمیرکاران مجرب و متخصصین فنی در این زمینه هستید، می توانید موتور دستگاه خود را به متخصصین آی پی امداد بسپارید. تکنسین های مجرب این مجموعه می توانند به بهترین شکل ممکن کمپرسور سوخته یخچال شما را مورد عیب یابی قرار داده و در صورت امکان آن را تعمیر نمایند.

خلاصه ای از مقاله کمپرسور سوخته یخچال

در این مقاله ای که توسط آی پی امداد برای شما ارائه گردید، توانستید با تمامی نکاتی که لازم است به هنگام مواجه با موتور سوخته یخچال بدانید، آشنا شدید. به طور کلی می توان گفت امکان تعمیر کمپرسور سوخته یخچال در صورت جزئی بودن ایرادات آن وجود دارد و هزینه تعمیرات آن نیز کاملا به صرفه خواهد بود. از این رو اگر موتور یخچال شما سوخته است و به دنبال یافتن مرکزی برای تعمیرات یخچال هستید، می توانید از متخصصین آی پی امداد در این زمینه کمک بگیرید.

4.3/5 - (6 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

3 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • ذوالفقار 10 دی 1402

    یخچال فریزر ال جی معمولی که سال ۹۶ خریدم ازکار افتاده وسرمایش نداره با اینکه روشنه ودرجه اش هم تنظیمه ،چطور متوجه بشم ایراد از موتورشه یانه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 دی 1402

      درود، مشکل می تواند مربوط به کمپرسور یا نشت گاز یخچال باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
    • یسری 30 بهمن 1402

      سلام همین مدل را ما داریم . سال 94 خریدیم . یخچال ما یکمدت سرمایش اش کم شد زود تعمیرش نکردیم . موتور سوخت ... فوری تعمیرش کنید

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد