logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت نمایش علامت شیر آب در لباسشویی بوش

علت نمایش علامت شیر آب در لباسشویی بوش
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت نمایش علامت شیر آب در لباسشویی بوش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علت نمایش علامت شیر آب در لباسشویی بوش به دلایل مختلف ظاهر می شود که برای برطرف کردن این مشکل لازم است تا از یک سری موضوعات اطلاع داشته باشید که در این میان می توان به دلایل نمایش علامت شیر آب در لباسشویی بوش اشاره کرد. در این مقاله از آی پی امداد به موضوعات بسیار مهمی اشاره خواهیم کرد که می توان به نحوه رفع علامت شیر آب در ماشین لباسشویی بوش، چگونگی جلوگیری از بروز نمایش علامت شیر آب در لباسشویی بوش و دلایل نمایش علامت شیر آب در لباسشویی بوش اشاره کرد.

خلاصه ای از دلایل نمایش علامت شیر آب در ماشین لباسشویی بوش

کاربران گرامی آی‌ پی امداد برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از دلایل نمایش علامت شیر آب در ماشین لباسشویی بوش را مطرح کرده ایم.

علت علامت شیر آب در لباسشویی بوش چیست؟
  • شیر ورودی آب لباسشویی بسته است.
  • خمیدگی شیلنگ علت نمایش علامت شیر آب در لباسشویی بوش
  • مسدود شدن یا گرفتگی شیلنگ آب
  • خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی
  • کثیف بودن فیلتر پمپ تخلیه
  • گرفتگی فیلتر آب ورودی
چگونگی برطرف کردن علامت شیر آب در ماشین لباسشویی بوش
  • مطمئن شوید که جریان آب روشن است و شیر ورودی آب کاملا باز است.
  • شیلنگ آب را از نظر پیچ خوردگی، ترک و نشتی بررسی کنید.
  • از تمیز بودن شیلنگ تخلیه، فیلتر شستشو و پمپ تخلیه اطمینان حاصل کنید.
چگونه از بروز نمایش علامت شیر آب در لباسشویی بوش جلوگیری کنیم؟
  • فیلتر ماشین لباسشویی را هر از چند گاهی با برس یا مسواک تمیز کنید.
  • برای اتصال ماشین لباسشویی به شیر آب از یک شلنگ نو و سالم استفاده کنید.
  • طول شلنگ شستشو نباید بیشتر یا کمتر از حد استاندارد باشد.
  • از فشردن، له کردن و بریدن شیلنگ لباسشویی خودداری کنید.

دلایل نمایش علامت شیر آب در لباسشویی بوش

علامت شیر آب در ماشین لباسشویی بوش به دلایل مختلف ظاهر می شود. اگر این علامت را مشاهده کردید، لوله کشی و تخلیه ماشین لباسشویی شما مشکل دارد. در صورت رفع نشدن این خطا، عملکرد دستگاه با مشکل رو به رو خواهد شد. در ادامه به دلایل اصلی بروز مشکل نمایش شیر آب در لباسشویی بوش اشاره خواهیم کرد:

  1. شیر ورودی آب لباسشویی بسته است.
  2. خمیدگی شیلنگ علت نمایش علامت شیر آب در لباسشویی بوش
  3. مسدود شدن یا گرفتگی شیلنگ آب
  4. خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی
  5. کثیف بودن فیلتر پمپ تخلیه
  6. گرفتگی فیلتر آب ورودی دلیل علامت شیر آب ماشین لباسشویی بوش

بسته بودن شیر ورودی آب لباسشویی بوش

یکی از دلایل اصلی ظاهر شدن علامت شیر ​​آب بر روی پنل ماشین لباسشویی بوش، گرفتگی شیلنگ آب است که در این صورت تعمیرکاران آی پی امداد با بازکردن شیر و تخلیه آن مشکل را حل می کنند. معمولاً وقتی لباس های خود را داخل ماشین لباسشویی می گذارید، کرک یا رسوب زیادی در شلنگ ماشین لباسشویی جمع می شود و باعث مسدود شدن آن و ظاهر شدن علامت شیر ​​آب روی پنل ماشین لباسشویی می شود.

شیر ورودی آب لباسشویی بسته است

هنگامی که چنین مشکلی برای دستگاه شما رخ می دهد، فرآیند شستشو و تخلیه به درستی انجام نمی شود و تا زمانی که این علامت برطرف نشود، نمی توانید از دستگاه خود استفاده کنید، بنابراین پیشنهاد می شود در صورتی که توانایی برطرف کردن مشکل را ندارید، با تعمیرکاران آی پی امداد تماس حاصل فرمایید. اقدامات لازم را برای تعیین و تایید علت علامت شیر ​​آب در ماشین لباسشویی بوش انجام دهید. اگر می خواهید لوله آب را خودتان تمیز کنید به موارد ذکر شده زیر دقت حاصل فرمایید:

  • ابتدا ماشین را بیرون بیاورید.
  • سپس لوله را با دقت جدا کرده و تمیز کنید.

خمیدگی شیلنگ علت نمایش علامت شیر آب در لباسشویی بوش

نشتی شیر آب در ماشین لباسشویی می تواند ناشی از خم شدن شیلنگ خروجی آب باشد. در چنین مواقعی باید سعی کنید قبل از تماس با مرکز تعمیرات، شیلنگ های خروجی و ورودی آب را به دقت بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلی وجود دارد یا خیر. اگر مشکلاتی مانند خم شدن، شستشو و آبکشی به درستی انجام نشود، گاهی این مشکلات کوچک آسیب زیادی به دستگاه شما وارد می کند و تا زمانی که دستگاه رفع نشود، نمی توانید از عملکردهای مختلف دستگاه استفاده کنید. نکته مهم در این زمینه این است که برای اتصال لوله ها به ماشین لباسشویی باید از مواد مرغوب استفاده کنید، در استفاده از لوله های قدیمی مشکلات بیشتری خواهید داشت.

مسدود شدن یا گرفتگی شیلنگ آب

گاهی اوقات علل نمایش علامت شیر آب در لباسشویی بوش به دلیل انسداد شیلنگ آب ایجاد می شود. تجمع کثیفی، چربی، پرز، مو، مواد شوینده و غیره در شیلنگ آب باعث مسدود شدن آن می شود. در این حالت زهکشی یا فرآیند تخلیه آب شستشو به درستی انجام نمی شود، بنابراین در ماشین لباسشویی بوش شاهد نمایش خطا خواهیم بود.

برای تمیز کردن شیلنگ آب ماشین لباسشویی، دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید. سپس شلنگ تخلیه را با دقت خارج کرده و داخل آن را تمیز کنید. هنگام نصب ماشین لباسشویی به یاد داشته باشید که شلنگ تخلیه نباید از سطح زمین بالاتر از 1 متر باشد. در این صورت احتمالاً سرعت تخلیه آب بسیار کند خواهد بود یا ممکن است آب اصلاً تخلیه نشود.

خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی

یکی از اجزای مهم ماشین لباسشویی شیر برقی است که وظیفه آن روشن و خاموش کردن جریان آب داخل ماشین است. در صورت آسیب دیدن شیر آب، روند تخلیه ماشین لباسشویی مختل می شود. در این حالت خطای شیر آب ماشین لباسشویی بوش ظاهر می شود. در صورت خرابی شیر برقی، این قطعه باید توسط تعمیرکار ماشین لباسشویی بوش بررسی و در صورت خرابی تعویض شود. پیشنهاد می شود در صورتی که قصد استفاده از خدمات تعمیرکار را دارید، از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.

خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی

کثیف بودن فیلتر پمپ تخلیه

دلیل نمایش علامت شیر آب در ماشین لباسشویی می تواند کثیف بودن فیلتر پمپ تخلیه باشد؛ زیرا فیلتر ورودی آب می تواند مقدار زیادی رسوب را جمع کند و از ورود آب به داخل ماشین جلوگیری کند. خروجی نیز ممکن است دارای رسوباتی باشد که از تخلیه ماشین لباسشویی جلوگیری می کند. به طور کلی تخلیه دستگاه باید به درستی انجام شود و در برنامه زمانی مشخصی که به آن داده شده است ادامه یابد.

گرفتگی فیلتر آب ورودی

یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است در اجزای ماشین لباسشویی شما ایجاد شود و به دستگاه آسیب برساند، گرفتگی فیلتر ورودی آب ماشین لباسشویی است. اگر آب منطقه شما سختی زیادی داشته باشد، رسوب زیادی در فیلتر آب ورودی جمع می شود و این می تواند تجهیزات شما را با مشکل مواجه کند.

در چنین مواقعی ممکن است فرآیند ورود آب به ماشین لباسشویی به اشتباه رخ دهد. به همین دلیل کارشناسان و تکنسین های دارای مدارک باید ورودی آب را بررسی کرده و با ابزاری که در اختیار دارند اقدامات لازم را برای پاکسازی رسوبات انجام دهند. برای تمیز کردن فیلتر ورودی آب می توانید از مسواک یا فرچه استفاده کنید. فراموش نکنید که قبل از تمیز کردن دستگاه را از برق بکشید.

نحوه رفع علامت شیر آب در ماشین لباسشویی بوش

خطای شیر آب در ماشین لباسشویی بوش به دلایل مختلف نمایش داده می شود. گاهی اوقات علت این خطا می تواند بسیار ساده باشد و به راحتی می توانید خودتان آن را برطرف کنید. در برخی موارد وجود ایرادات فنی در قطعات ماشین لباسشویی علت خرابی شیر آب در ماشین لباسشویی بوش است که در این صورت می توانید از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید. در ادامه به نکاتی خواهیم پرداخت که شخصا می توانید آن ها را بررسی کرده و در صورت مشکل آن را برطرف کنید:

  • مطمئن شوید که جریان آب روشن است و شیر ورودی آب کاملا باز است.
  • شیلنگ آب را از نظر پیچ خوردگی، ترک و نشتی بررسی کنید. (اگر شلنگ ماشین لباسشویی شکسته است، باید تعویض شود.)
  • از تمیز بودن شیلنگ تخلیه، فیلتر شستشو و پمپ تخلیه اطمینان حاصل کنید.

چگونگی جلوگیری از بروز نمایش علامت شیر آب در لباسشویی بوش

برای اینکه بتوانید از بروز مشکل نمایش علامت شیر آب بر روی لباسشویی بوش خود پیشگیری نمایید، لازم است دستورالعمل های زیر را دنبال نمایید:

  • فیلتر ماشین لباسشویی را هر از چند گاهی با برس یا مسواک تمیز کنید.
  • برای اتصال ماشین لباسشویی به شیر آب از یک شلنگ نو و سالم استفاده کنید.
  • طول شلنگ شستشو نباید بیشتر یا کمتر از حد استاندارد باشد.
  • از فشردن، له کردن و بریدن شیلنگ لباسشویی خودداری کنید.
2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • طیبه خسروآبادی 08 اسفند 1401

    سلام ماشین لباسشویی من بوش است. هنگام تخلیه آب بوق می دهد و تصویر شیر آب روی صفحه ظاهر می شود. مشکل چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 اسفند 1401

      سلام، صدای بوق و تصویر شیر آب که روی صفحه ماشین لباسشویی بوش شما ظاهر می شود نشان می دهد که ممکن است سیستم تخلیه آب مشکل داشته باشد. موارد زیر را برای رفع مشکل بررسی نمایید: شلنگ تخلیه را بررسی کنید: مطمئن شوید که شلنگ تخلیه پیچ خورده نیست و به درستی در لوله تخلیه قرار گرفته است. انسداد در شیلنگ نیز می تواند باعث شود دستگاه بوق بزند و تصویر شیر آب را نمایش دهد. فیلتر را بررسی کنید: فیلتر پمپ تخلیه ممکن است با پرز یا زباله مسدود شده باشد و از تخلیه مناسب آب جلوگیری کند. پمپ را بررسی کنید: پمپ تخلیه ممکن است معیوب یا مسدود شده باشد که باعث می شود آب به درستی تخلیه نشود. اگر هیچ یک از این راه حل ها جواب نداد، بهتر است برای تعمیر لباسشویی بوش با آی پی امداد تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد