logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت جمع شدن آب در لباسشویی

علت جمع شدن آب در لباسشویی
علت جمع شدن آب در لباسشویی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت جمع شدن آب در لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلات شایعی که ممکن است در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی اتفاق بیافتد، جمع شدن آب درون آن است. در صورتی که آب درون لباسشویی جمع شده و تخلیه نشود، می تواند منجر به بروز مشکل در عملکرد دستگاه و عدم امکان استفاده از آن برای شستشوی لباس ها شود. از این رو در این مقاله از آی پی امداد به بررسی علت جمع شدن آب در لباسشویی پرداخته و هریک از دلایل بروز این مشکل به همراه راه حل های رفع آن را برای شما شرح داده ایم. همچنین یک فیلم آموزشی برای شما قرار داده ایم که بتوانید بهتر با علت بروز مشکل و رفع آن آشنایی پیدا کنید. با ما همراه باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش در مورد علت جمع شدن آب در لباسشویی می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکاران مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

چرا داخل ماشین لباسشویی آب جمع میشه؟ (ویدیو آموزشی)

اگر شما نیز با مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی روشن یا خاموش خود مواجه شده اید، در ابتدا می توانید فیلم آموزشی زیر را مشاهده کنید. کارشناس متخصص آی پی امداد در این ویدیو آموزشی دلایل بروز این مشکل را به همراه رفع آن برای شما توضیح داده است.

7 علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی + راه‌حل

اگر ماشین لباسشویی روشن بوده و به پایان شستشو رسیده است، اما آب جمع شده و تخلیه نمی شود، به دلیل ایمنی، میکروسوئیچ لباسشویی فرمان پایان شستشو را نمی گیرد و درب باز نمی شود. به طور کلی اگر ماشین لباسشویی شما خاموش یا روشن است، اما داخل آن آب می ماند یا جمع می شود، مربوط به دلایل زیر است:

  1. خرابی شیر برقی
  2. مشکل در پمپ تخلیه
  3. انسداد فیلتر تخلیه
  4. مسدود شدن فاضلاب خروجی آب
  5. گرفتگی شلنگ تخلیه
  6. ایراد در هیدروستات
  7. مشکل در برد الکترونیکی

در ادامه به بررسی علت پر شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش و روشن به صورت کامل برای شما خواهیم پرداخت:

1. خراب شدن شیر برقی لباسشویی

هنگامی که شیربرقی ماشین لباسشویی آسیب می بیند، پیستون ها قادر به نگه داشتن آب و دفع آن نیستند. در نتیجه حتی در صورت عدم اتصال دستگاه به برق، آب وارد لباسشویی می شود. در این حالت حتی زمانی که لباسشویی خاموش باشد یا به برق وصل نباشد، آب وارد دیگ می شود. لازم به ذکر است که اگر مشکل از شیربرقی باشد، آب باقی مانده در لباسشویی، شفاف و تمیز است.

  • در این شرایط لازم است شیر برقی لباسشویی را به دقت مورد بررسی قرار دهید.
  • در صورتی که این قطعه دچار مشکل شده و وظیفه خود را به درستی انجام ندهد، لازم است آن را تعویض کنید.

خراب شدن شیر برقی لباسشویی

2. مشکل در پمپ تخلیه لباسشویی

پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی وظیفه تخلیه کردن آب پس از پایان شستشوی لباس ها را بر عهده دارد. یکی از مهمترین عواملی که باعث می شود آب درون لباسشویی تخلیه نشده و جمع شود، مربوط به خراب شدن پمپ تخلیه می باشد.

  • کار نکردن پمپ تخلیه ممکن است به دلیل گیر کردن قطعه یا وسیله ای باشد که با خارج کردن آن می توان به رفع مشکل پرداخت.
  • در ابتدا چک نمایید تا پروانه پمپ تخلیه گرفتگی نداشته باشد.
  • سپس در صورت خرابی قطعه، اقدام به تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی نمایید.

خرابی پمپ تخلیه باعث جمع شدن آب در لباسشویی میشود

3. مسدود شدن فیلتر تخلیه لباسشویی

یکی از دیگر از اجزای مهم در ماشین لباسشویی های مختلف، انسداد و گرفتگی فیلتر تخلیه دستگاه می باشد. در طول شستشوی البسه درون لباسشویی، ممکن است آلودگی های زیادی درون فیلتر تخلیه جمع شود؛ زیرا فیلتر پمپ انواع آلودگی، کثیفی، زباله، مو، پرز و … را به خود جذب می کند. بنابراین اگر مسیر این قطعه دچار گرفتگی شده باشد، آب دستگاه خارج نشده و درون لباسشویی جمع می شود.

  • فیلتر ماشین لباسشویی را بعد از هر بار شستشو تمیز نمایید.
  • برای رفع این مشکل لازم است فیلتر تخلیه که معمولا در قسمت پایین یا کف لباسشویی تعبیه شده است را خارج نمایید.
  • در صورتی که پس از بررسی متوجه گرفتگی آن شده اید، با استفاده از مسواک و شوینده آن را به طور کامل تمیز کرده و شستشو نمایید.

خراب شدن فیلتر سومین علت باقی ماندن آب در لباسشویی

4. مسدود شدن فاضلاب خروجی آب

هنگامی که شیلنگ تخلیه زیر سینک وصل شده و مجرای فاضلاب مسدود شده و شیلنگ تخلیه در ارتفاع نامناسب بسته شده باشد، می تواند باعث برگشت آب سینک به ماشین لباسشویی شود. اگر مشکل از مسدود بودن فاضلاب باشد، آب باقیمانده در لباسشویی، کدر و کثیف می باشد.

  • در ادامه بررسی نمایید تا فاضلاب گرفتگی نداشته باشد.
  • همچنین با احتمال پایین تر، امکان گرفتگی خرطومی دیگ به پمپ هم وجود دارد که باید بررسی شود.

وجود مانع در شیلنگ تخلیه دومین علت جمع شدن آب در لباسشویی

5. گرفتگی شلنگ تخلیه لباسشویی

در برخی مواقع ممکن است جمع شدن پرز، مو، دستمال یا قطعه ای کوچک در شیلنگ تخلیه باعث گرفتگی شیلنگ و در نتیجه عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی شود. بنابراین بهتر است به بررسی شیلنگ خروجی پمپ تخلیه بپردازید و در صورت گرفتگی، آن را برطرف نمایید.

  • در صورتی که شلنگ آسیب دیده است، آن را تعویض کنید. هنگام خرید شیلنگ، به سایز آن توجه کنید.
  • استفاده از شیلنگ بلند باعث تا خوردگی و پیچ خوردگی می شود و شیلنگ کوتاه ممکن است از لباسشویی جدا شود.
  • بر این اساس بهتر است برای تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی، لوله ای با طول متوسط انتخاب کنید.

گرفتگی شلنگ تخلیه لباسشویی

6. ایراد در هیدروستات لباسشویی

خرابی هیدروستات نیز می تواند باعث جمع شدن آب در ماشین لباسشویی شود. هیدروستات قطعه ای است که وظیفه کنترل سطح آب را بر عهده دارد. هیدروستات با استفاده از یک سنسور، سطح آب داخل دیگ را به طور مداوم اندازه‌ گیری کرده و در صورت رسیدن به حد مطلوب، فرمان قطع جریان آب را صادر می‌ کند. در نتیجه از سرریز شدن آب و بروز مشکلات ناشی از آن جلوگیری می‌ شود. اگر هیدروستات خراب شود، نمی تواند به درستی سطح آب را تشخیص داده و در نتیجه آب بیش از حد لازم وارد دیگ ماشین لباسشویی شده و جمع می شود.

  • اگر هیدروستات ماشین لباسشویی شما مشکل شده است، باید آن را تنظیم یا در صورت نیاز تعویض کنید. برای تعویض هیدروستات باید از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی

7. خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

برد الکترونیکی به عنوان مغز ماشین لباسشویی است که وظایف مختلفی از جمله کنترل و فرماندهی تمام بخش‌ های دستگاه را بر عهده دارد. خرابی این بخش می‌ تواند منجر به بروز مشکلاتی از جمله جمع شدن آب در دیگ لباسشویی شود. در برخی مواقع خرابی برد الکترونیکی باعث می شود که فرمان‌ های اشتباه به شیر برقی ورودی آب ارسال شود. در این حالت، شیر برقی به طور مداوم باز می‌ ماند و آب به طور غیرعادی وارد دیگ می‌ شود. همچنین برد الکترونیکی برای کنترل سطح آب از سنسورهای مختلفی استفاده می‌ کند. خرابی این سنسورها یا عدم دریافت اطلاعات صحیح از آنها توسط برد، می‌ تواند منجر به عدم تخلیه آب و جمع شدن آن شود.

  • اولین قدم برای رفع مشکل، بررسی و عیب یابی دقیق برد ماشین لباسشویی توسط یک تکنسین مجرب است. تعمیرکار متخصص آی پی امداد با بررسی قطعات مختلف و تست برد الکترونیکی، می‌ تواند علت اصلی مشکل را پیدا کند.
  • در صورت خرابی جزئی برد، ممکن است با تعمیر آن مشکل حل شود. اما در صورت خرابی گسترده، تعویض برد انجام خواهد شد.

خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

برای تعمیر مشکل جمع شدن آب در لباسشویی با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب به بررسی برخی از عواملی که باعث جمع شدن آب در ماشین لباسشویی می شوند، پرداختیم. علت بروز این مشکل ممکن است به دلیل خراب شدن شیربرقی یا مسدود شدن فاضلاب، خرابی پمپ تخلیه، گرفتگی فیلتر یا شلنگ خروجی آب اتفاق بیافتد. چنانچه لباسشویی شما با مشکل جمع شدن آب همراه است، توصیه می شود جهت تعمیرات آن هرچه سریع تر به مجموعه ای معتبر مراجعه کنید. تیم آی پی امداد یکی از بهترین و تخصصی ترین تیم هایی است که تعمیر لباسشویی و مشکلات ناشی از آن را طی زمان کوتاهی و در محل انجام می دهد. شما می توانید از طریق شماره تماس 02158941 یا 02191093903 با این مجموعه معتبر در تماس باشید.

4.1/5 - (12 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

18 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مرادی 20 اسفند 1402

    سلام خسته نباشید لباسشویی indesit دارم چن روزه وقتی روشن میکنم آب داخلش جمع میشه تا آبکشی میشوره ولی میره روی آبکشی قطع میشه دکمه چشمک زن روشن میشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 20 اسفند 1402

      درود، پمپ تخلیه لباسشویی دچار مشکل شده یا فیلتر کف دستگاه گرفتگی دارد که باید هریک از این موارد بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  • کیان 10 دی 1402

    سلام ماشین لباس شویی ال جی دارم آب تخلیه می کنه ولی بعد چند ساعت آب زلال داخل مخزن پر میشه دلیل چیه ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 دی 1402

      درود، شیر برقی دستگاه مشکل دارد و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • ویسی 05 آذر 1402

    سلام وقت بخیر لباسشویی ۸ کیلویی اسنوا دارم بعداز شستشوی لباس ها تا دوسه روز داخل دیگ لباسشویی آب جمع نمیشه اما بعد سه روزخاموش بود داخل دیگ دستگاه اب جمع میشه اونم خیلی کم و آبش هم کثیفه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 آذر 1402

      درود، آب برگشتی از شلنگ خروجی وارد دیگ می شود. اگر آب تمیز است، شیر برقی مشکل داشته و اگر کثیف است، برگشت فاضلاب است که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • زهرا 15 شهریور 1402

    لباسشویی اسنوا ۷ کیلویی داریم بعد که شست تموم شد، آب کثیف میمونه توش و هر از گاهی هم ارور میده وسط شست وشو و قطع میکنه خاموش میشه. کلا از چی میتونه باشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 شهریور 1402

      درود، فیلتر و شلنگ تخلیه آب لباسشویی را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • sh 13 مرداد 1402

    سلام وقت بخیر لباسشویی من بعد از اینکه لباسارو شست و آبکشی کرد لباسارو خشک نکرد و حتی آب هم توی مخزن باقی مونده باید چکار کنیم لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 مرداد 1402

      درود، هیدروستات، برد، پمپ تخلیه، فیلتر کف، خازن و موتور لباسشویی را چک کنید.

      پاسخ دادن
  • النا زهرایی 21 تیر 1402

    سلام، من ماشین لباسشویی رو روشن کردم و روی حالت شستشوی سریع گذاشتم. بعد از ۵ دقیقه ارور داد و کلا خاموشش کردم و درشو باز کردم و توش آب جمع شده. باید چیکار کنم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 تیر 1402

      درود، پمپ لباسشویی را چک کنید.

      پاسخ دادن
    • مجتبی 13 فروردین 1403

      سلام من لباسشویی 7کیلوی اسنوا دارم که بعضی وقتا آب تمیز جمع میشه توش..وبعضی وقتا که روشن میکنم کلا اتصالی می‌کنه فیوز میزنه

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 14 فروردین 1403

        درود، جمع شدن آب در لباسشویی مربوط به خرابی شیر برقی دستگاه است. همچنین اتصالی دستگاه مربوط به برد الکترونیکی، سیم کشی، موتور و ... باشد که باید بررسی شود.

        پاسخ دادن
  • داوود توکلی 29 دی 1401

    با سلام. ماشین لباسشوئی ال جی هفت کیلوئی در حالت خاموش پر آب میشد. تعمیر کار آوردم شیر برقی را عوض کرد. ولی باز در حالت خاموش برق داخل ماشین هست و شیر برقی فعال میشه و مکش میکنه. ممنون میشم پاسخ دهید.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 دی 1401

      سلام، مشکل جمع شدن آب در لباسشویی خاموش، مربوط به شیربرقی است. وقتیکه دستگاه خاموش، ولتاژ برقی در مدار نیست که از دیگر قطعات باشد

      پاسخ دادن
  • میلاد جباری 29 دی 1401

    سلام لباسشویی بوش، دارم. وقتی لباسشویی خاموش است بعد از چند ساعت خود به خود آب در دیگ لباسشویی جمع می‌شود. میخواستم بدونم ایراد از چه چیزی است و چقدر هزینه دارد؟ ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 دی 1401

      سلام، مشکل از شیربرقی است و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد