logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت ارور d13 ظرفشویی سامسونگ

علت ارور d13 ظرفشویی سامسونگ
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت ارور d13 ظرفشویی سامسونگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ارور d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ یکی از مواردی است که به محض مواجه شدن با آن باید برطرف کنید و مشکل کلی این ارور این است که آب ماشین ظرفشویی بیش از حد داغ می شود و بی توجهی به آن باعث بروز مشکلات و آسیب های بیشتر به ماشین می شود. در ادامه همراه آی پی امداد باشید تا به علت کد خطای d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ، نحوه عیب یابی علت ارور d13 ظرفشویی سامسونگ و طریقه رفع کد اخطار d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ بپردازیم.

خلاصه ای از دلیل ارور d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ

کاربران گرامی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از دلیل کد خطای d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ را مطرح کرده ایم.

علت کد خطای d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ
  • قطعی اتصالات الکتریکی ماشین ظرفشویی
  • خرابی برد ماشین ظرفشویی
  • سوختن ترمیستور ماشین ظرفشویی
طریقه عیب یابی ارور d13 ظرفشویی سامسونگ
  • قطع شدن اتصالات باعث گرم شدن بیش از حد آب می شود.
  • خرابی برد ماشین ظرفشویی نشانه هایی نظیر بوی سوختگی، گرم نشدن آب، تخلیه نشدن آب را به همراه دارد.
  • آب ماشین ظرفشویی به خوبی گرم نشود، مشکل از ترمیستور است.
نحوه رفع کد اخطار d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ
  • چک و بررسی اتصالات دستگاه ماشین ظرفشویی سامسونگ و همچنین تعمیر و تعویض برد کاری دشوار و کاملا تخصصی است و بهتر است تعمیرکار آی پی امداد این کار را انجام دهد.
  • برای تعویض ترمیستور ابتدا دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید.
  • سپس پنل بیرونی و پنل کنترلی را جدا کرده و پنل دسترسی جلویی تحتانی و پنل انگشتی را نیز جدا کنید.
  • ترمیستور جدید را با ترمیستور قدیمی جایگزین کنید.

دلیل کد خطای d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ

ماشین ظرفشویی یک لوازم خانگی جدید است که از برق و آب برای تمیز کردن کامل ظروف کثیف در آشپزخانه استفاده می کند. این تجهیزات مانند سایر تجهیزات الکترونیکی نیاز به تعمیر و نگهداری و استفاده اولیه دارند و تجهیزات باید به مرور زمان تعویض و تعمیر شوند. برای تشخیص سریع ایراد این ظرفشویی یک پنل LCD کوچک بر روی پنل ماشین ظرفشویی نصب شده است که در صورت بروز مشکل سریعا کد خطای مربوطه را با استفاده از حروف و اعداد نشان می دهد.

در برخی موارد، آب داخل دستگاه گرمتر از حد مجاز است که می تواند به داخل ماشین ظرفشویی و ظروف آسیب برساند. به همین دلیل ماشین لباسشویی از کار می افتد و پنل ماشین ظرفشویی دستور خطای d13 را روی صفحه نمایش می دهد که علل بروز این مشکل عبارتند از:

  1. قطعی اتصالات الکتریکی ماشین ظرفشویی
  2. خرابی برد ماشین ظرفشویی
  3. سوختن ترمیستور ماشین ظرفشویی

قطعی اتصالات الکتریکی ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از مواردی که می تواند باعث بروز خطای d13 در ماشین ظرفشویی سامسونگ شود، قطع شدن برخی از اتصالات الکتریکی دستگاه است. هنگامی که ماشین ظرفشویی تشخیص داد که دمای مورد نظر رسیده است، پیامی از طریق اتصال الکتریکی به برد دستگاه ارسال می شود. پس از دریافت این اطلاعات، برد دستور می دهد تا عناصر را خاموش کرده و از گرم شدن آب جلوگیری شود. در صورت قطع شدن اتصالات برق هیچ پیامی از سنسور حرارتی به برد و المنت ارسال نمی شود و آب گرمتر از حد مجاز می شود.

قطعی اتصالات الکتریکی ماشین ظرفشویی سامسونگ

خرابی برد ماشین ظرفشویی

برد ظرفشویی قسمت مهم و حیاتی است که نقش مغز ماشین ظرفشویی را ایفا می کند. این قطعه از تعداد زیادی خازن، مقاومت، فیوز و … تشکیل شده است که از طریق آنها دستور راه اندازی و توقف قطعات را می دهد تا فرآیند شستشو به نحو احسن انجام شود. نوسانات برق شهری و استفاده نادرست از ماشین ظرفشویی می تواند باعث شکستگی و سوختن قسمتی از برد و ایجاد مشکل در فرآیند هیتر آب شود. برای رفع ارور D13 در ماشین ظرفشویی سامسونگ ناشی از ارور برد می توانید با نمایندگی سامسونگ تماس بگیرید تا بررسی شود. همچنین آی پی امداد نیز می تواند در تعمیر و عیب یابی حرفه ای کمکتان باشد.

خرابی برد ماشین ظرفشویی

سوختن ترمیستور ماشین ظرفشویی

از آنجایی که آب گرم چربی ها را از بین می برد و ظروف را بهتر تمیز می کند، هر ماشین ظرفشویی مجهز به المنت یا بخاری مخصوصی است که آب مورد نیاز برای شستشو را به طور کامل گرم می کند. هر ماشینی بسته به مدل ماشین لباسشویی می تواند ظروف را در دماهای مختلف تمیز کند. شما بر اساس نوع ظروف و میزان کثیفی، نوع لباسشویی و دمای آب مورد نظر را تعیین می کنید. برخی از افراد فکر می کنند دلیل اصلی کد اخطار d13 در ماشین ظرفشویی سامسونگ خرابی هیتر است، در حالی که این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد.

سوختن ترمیستور ماشین ظرفشویی سامسونگ

نحوه عیب یابی ارور d13 ظرفشویی سامسونگ

نحوه عیب یابی ارور d13 ظرفشویی سامسونگ می تواند کار سختی باشد و در ادامه ما به نحوه عیب یابی ارور d13 سامسونگ می پردازیم:

  • قطع شدن اتصالات ماشین ظرفشویی سامسونگ و برقرار نشدن ارتباط میان اجزای دستگاه می تواند باعث گرم شدن بیش از حد آب شود.
  • خرابی برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی نشانه هایی همچون بوی سوختگی، گرم نشدن آب، تخلیه نشدن آب و … را دارد و اگر این نشانه ها را در ماشین ظرفشویی سامسونگ خود مشاهده کردید، بدانید که برد دستگاه شما دچار مشکل شده است.
  • اگر آب مورد نیاز برای شستن ظروف به اندازه کافی گرم نشد، یعنی مشکل از ترمیستور است و این قطعه حیاتی برای دستگاه شما دچار مشکل شده است.

طریقه رفع کد اخطار d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ

ماشین های ظرفشویی می توانند دارای مشکلات متعددی باشند و برخی از این مشکلات می توانند به راحتی رفع شوند. در ادامه به طریقه رفع کد اخطار d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ می پردازیم:

  • چک کردن اتصالات دستگاه ماشین ظرفشویی سامسونگ کاری سخت و دشوار است و باید یک تعمیرکار مجرب و حرفه ای این کار را انجام دهد. اگر دانش کافی ندارید، پیشنهاد می کنیم از باز کردن پنل و دیگر قسمت های دستگاه خودداری کنید و کار را به یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی در آی پی امداد بسپارید.
  • زمانی که برد دستگاه دچار مشکل می شود، می تواند کل دستگاه را دچار مشکل کند و هیچ قسمتی به درستی کار نکند. تعمیر و یا حتی تعویض برد کاری به شدت تخصصی بوده و تنها یک تعمیرکار حرفه ای می تواند این مشکل را رفع کند. بهتر است اگر احساس می کنید برد دستگاه مشکل دارد، از یک متخصص برای تعمیر و یا تعویض آن کمک بگیرید.
  • برای تعویض ترمیستور ماشین ظرفشویی ابتدا باید دستگاه را از برق بکشید و سپس پنل بیرونی دستگاه و پنل کنترلی را جدا کنید. همچنین پنل دسترسی جلویی تحتانی و پنل انگشتی را با استفاده از آچار مهره و پیچ گوشتی جدا کنید. حال به ترمیستور دسترسی دارید و می توانید ترمیستور قدیمی را جدا کرده و ترمیستور جدید را جایگزین کنید. حال باید پنل دستگاه را همانطور که باز کردید ببندید.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد