logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال اسنوا

علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال اسنوا
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال اسنوا به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

فیلتر یخچال اسنوا یکی از بخش های اصلی این دستگاه است که وظیفه حذف ناخالصی‌ ها از آبی که از طریق یخچال پخش می‌ شود را بر عهده دارد، اما به مرور زمان ممکن است مسدود شود و کارایی آن کمتر شود. هنگامی که چراغ فیلتر روشن می شود، سیگنالی است که نشان می دهد عمر فیلتر به پایان رسیده است و برای حفظ کیفیت آب و جلوگیری از بروز مشکل بیشتر باید تعویض شود. ممکن است شما نیز با مشکل قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال اسنوا و بررسی علت و نحوه رفع آن مواجه باشید. در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال اسنوا برای شما بپردازیم. با ما همراه باشید.

چراغ فیلتر یخچال اسنوا چه معنایی دارد؟

چراغ فیلتر یخچال اسنوا یک چراغ نشانگر است که به شما اطلاع می دهد که چه زمانی فیلتر آب یخچال خود را تعویض کنید. این چراغ با توجه به مدل یخچال شما معمولاً بعد از مدت زمانی خاص یا استفاده مشخصی روشن می شود. هدف از فیلتر آب در یخچال از بین بردن ناخالصی هایی مانند کلر و رسوبات از آبی است که از طریق یخچال پخش می شود.

با گذشت زمان، فیلتر ممکن است با این ناخالصی ها مسدود شود و کیفیت آب را کاهش دهد و برای سلامتی شما مضر باشد. هنگامی که چراغ فیلتر یخچال شما روشن می شود، سیگنالی است که فیلتر نیاز به تعویض دارد. به طور معمول، نور چراغ تغییر رنگ می دهد یا چشمک می زند تا نشان دهد که عمر فیلتر به پایان رسیده است.

علت قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال اسنوا چیست؟

قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال اسنوا هنگامی انجام می شود که زمان تعویض فیلتر یخچال ساید اسنوا رسیده باشد. به طور کلی با توجه به مدل یخچال شما، چراغ قرمز ممکن است چشمک بزند یا تغییر رنگ دهد. هنگامی که چراغ فیلتر تعبیه شده روی صفحه نمایشگر یخچال اسنوا شما روشن می شود، به شما هشدار می دهد که باید فیلتر یخچال خود را تعویض نمایید. در برخی مواقع نیز ممکن است پس از تعویض فیلتر آب یخچال اسنوا فراموش کرده باشید که آن را ریست کنید. در این حالت نیز چراغ فیلتر به شما هشدار می دهد.

کاربران گرامی آی پی امداد توجه داشته باشند که سقف مصرف آب بر حسب لیتر بر روی فیلتر یخچال اسنوا درج شده است. این بدان معناست که فیلتر تا آن حد استفاده از آب قابل استفاده است. همچنین تاریخ انقضا نیز روی فیلتر نوشته شده است که باید به آن دقت کنید. اما طبق برنامه طراحی شده بر روی برد الکترونیکی یخچال اسنوا پس از گذشت 6 ماه از نصب فیلتر، رنگ نور چراغ تغییر می کند و یا چشمک می زند. بنابراین، اگر حتی در این مدت زمان، میزان مصرف آب به حد تعیین شده روی فیلتر نرسیده باشد، چراغ همچنان چشمک می زند یا شکل خود را تغییر می دهد. اگر زیاد از آبسردکن یخچال استفاده نکرده اید، با ریست کردن مشکل چراغ حل می شود و می توانید دوباره از آن استفاده کنید.

علت قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال اسنوا چیست

نحوه رفع مشکل چشمک زدن چراغ فیلتر یخچال اسنوا

برای اینکه بتوانید اقدام به خاموش کردن و رفع مشکل چشمک زدن چراغ فیلتر یخچال اسنوا نمایید، می توانید روش های زیر را دنبال کنید:

  • اولین اقدام این است که فیلتر قدیمی یخچال خود را با یک فیلتر جدید و تازه تعویض نمایید.
  • چنانچه به تازگی فیلتر آب را تعویض کرده اید، اما همچنان چراغ فیلتر چشمک میزند، بهتر است محل نصب و قرارگیری فیلتر را بررسی کنید که مشکلی نداشته باشد.
  • در نهایت می توانید اقدام به بازنشانی و ریست فیلتر یخچال اسنوا خود نمایید تا چراغ چشمک زن آن خاموش شود.
  • برای انجام این کار می توانید دکمه Lock را فشار دهید. سپس دکمه Filter و Sleep را 3 ثانیه نگه دارید.
  • همچنین می توانید هریک از دکمه های Filter Reset، Ice Maker Lock و Lock را 3 ثانیه نگه دارید.
  • در صورت نیاز می توانید از دفترچه راهنمای یخچال اسنوا خود برای بررسی این موارد کمک بگیرید.

کاربران گرامی آی پی امداد توجه نمایید که اگر زیاد از آبسردکن یخچال اسنوا استفاده نکرده اید و یا میزان مجاز لیتر که بر روی فیلتر تعبیه شده است به حد نساب نرسیده است، طبق برنامه تعیین شده در برد الکترونیکی در مدت زمان 6 ماهه، چراغ فیلتر چشمک میزند که با ریست کردن آن میتوانید مشکل را برطرف نمایید.

نحوه رفع مشکل چشمک زدن چراغ فیلتر یخچال اسنوا

نتیجه گیری از روشن شدن چراغ فیلتر یخچال دوقلو اسنوا

به طور کلی روشن شدن چراغ فیلتر یخچال اسنوا نشان می دهد که عمر فیلتر آب یخچال شما به پایان رسیده است و نیاز به تعویض دارد. رنگ قرمز اغلب برای نشان دادن یک هشدار استفاده می شود و در این مورد به شما هشدار می دهد که فیلتر دیگر به طور موثر ناخالصی ها را از آب شما پاک نمی کند. از این رو تعویض فیلتر آب در یخچال اسنوا برای افزایش کیفیت آب و جلوگیری از بروز سایر مشکلات لازم است. هنگامی که چراغ فیلتر یخچال ساید اسنوا شما روشن می شود، توصیه می شود فیلتر را تعویض کرده و یا برای رفع مشکل اقدام به ریست کردن فیلتر یخچال اسنوا خود نمایید.

16 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • آران 17 فروردین 1403

    درود بر شما من چراغ فیلتر یک ماه پیش روشن شد ۳ثانیه دکنه ریست رو نگه داشتم خاموش شد ودیگه روشن نشد والان جمعا ۷ ماهه مشکلی نداره به نظرتون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 فروردین 1403

      درود، خیر مشکلی ندارد.

      پاسخ دادن
  • حسنی 29 اسفند 1402

    با سلام یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا داریم که سال۹۳ خریدم . فیلتر آن را تاکنون چند مرتبه عوض کردم مشکلی نداشته اما این مرتبه با اینکه فیلتر عوض کردم باز هم چراغ فیلتر چشمک می زند. هر چه هم دکمه فیلتر را نگه می دارم از حالت چشمک زن خارج نمیشه.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 اسفند 1402

      درود، ممکن است فیلتر به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد یا پس از نصب فیلتر، آن را به درستی ریست نکرده باشید.

      پاسخ دادن
  • فاطمه 16 اسفند 1402

    سلام فیلتر سه لایه داخل یخچال رو امروز گذاشتم جلوی نور خورشید و مجددا سر جاش قرارش دادم ،اما چراغش روشن نمیشه، یادمه سری قبل گفتن چندتا از دکمه ها رو نگهدارم تا ریست بشه ،اما یادم نیست ممنون میشم کمک کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 اسفند 1402

      درود، دکمه Express Cool و Water Filter را به طور همزمان به مدت 3 ثانیه نگه دارید. اگر چراغ فیلتر همچنان روشن است، یخچال را از برق جدا کرده، 10 دقیقه صبر کنید و سپس مجددا وصل نمایید.

      پاسخ دادن
  • خدیجه 14 اسفند 1402

    سلام از شما بابت راهنمائی ریست چراغ فیلتر بعد از تعویض سپاسگزارم خیلی مفید بود امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشید

    پاسخ دادن
  • لیلا هوشیار 28 بهمن 1402

    سلام وقت بخیر من اصلا ابسردکن نصب نکردیم و استفاده نکردیم ولی امروز علامت قرمز فیلتر روشن شده ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 بهمن 1402

      درود، به طور کلی هرچند وقت یکبار علامت هشدار تعویض فیلتر در یخچال نشان داده می شود. اگر از آبسردکن استفاده نمی کنید، می توانید علامت قرمز فیلتر را نادیده بگیرید.

      پاسخ دادن
  • ناشماس 05 آبان 1402

    سلام‌ من اصلا از آب سرد کن یخچال اسنفاده نکردم ولی الان چراغ فیلتر روشن شده. دلیلش چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 آبان 1402

      درود، چنانچه آبسردکن استفاده شود یا نشود، باید در زمان لازم باید فیلتر تعویض شود.

      پاسخ دادن
      • زهرا 10 آبان 1402

        سلام وقت بخیر در یخچال اسنوا ما اصلا دکم اسلیپ یا ریسیت نمی بینم.. ما اصلا آب سرد کن رو نصب نکرده ایم.. ولی چراغ فیلتر قرمز روشنه

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 11 آبان 1402

          درود، در صورت استفاده یا عدم استفاده از آبسردکن ممکن است این آلارم را مشاهده کنید که مشکلی ایجاد نمی کند.

          پاسخ دادن
        • ، 01 آذر 1402

          سلام زیر دکمه door alarm خیلی ریز نوشته filter reset این دکمه رو باید ۳ ثانیه نگه داری

          پاسخ دادن
          • میثم 27 دی 1402

            سلام وقت بخیر. بنده 7ماه هست از یخچال استفاده می کنم. و اصلا از آبسردکن و یخساز استفاده نمی کنم و نصبش نکردم از روز اول نصب نشده، ولی الا هشدار جی فیلتر داده به چه معنا هست هم یخچال هم فریزر

          • آی پی امداد 27 دی 1402

            درود، برای رفع هشدار باید فیلتر را تعویض کنید.

اینستاگرام آی پی امداد