logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهکارهای تقویت سیگنال تلویزیون

راهکارهای تقویت سیگنال تلویزیون
راهکارهای تقویت سیگنال تلویزیون
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهکارهای تقویت سیگنال تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

راهکارهای تقویت سیگنال تلویزیون چیست؟ ضعیف بودن سیگنال تلویزیون یکی از عواملی است که باعث بروز مشکلاتی چون ایجاد خطوط در صفحه نمایش، پرش تصویر تلویزیون و … می شود. بروز این مشکلات باعث شده است تا اغلب مردم به دنبال راهکارهای تقویت سیگنال تلویزیون باشند. این ایرادات در اغلب اوقات برای بینندگان آزاردهنده است. به همین علت ما بر آن شدیم تا در این مطلب به بررسی نحوه افزایش قدرت سیگنال تلویزیون بپردازیم. در صورتی که شما نیز با این مسئله روبرو همراه هستید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفع مشکل ضعیف بودن سیگنال تلویزیون تا انتهای محتوا همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره نحوه تقویت سیگنال تلویزیون می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

چگونه سیگنال تلویزیون را تقویت کنیم؟

ضعیف بودن سیگنال تلویزیون یکی از مشکلات رایج است و زمانی رخ می دهد که آنتن دهی به صورت صحیح انجام نشود. به طور کلی کیفیت گیرنده، کیفیت اتصالات و سالم بودن آن در شدت و ضعف سیگنال دهی تلویزیون تاثیر بسیار زیادی دارند. اما در این میان روش هایی وجود دارند که به تقویت سیگنال تلویزیون کمک زیادی می کنند. پس با استفاده از این ترفندها دیگر هیچ نگرانی بابت ضعیف بودن سیگنال و از دست رفتن تصویر تلویزیون خود نخواهید داشت. لازم به ذکر است که ضعیف بودن سیگنال ارتباطی به مدل و برند تلویزیون ندارد و ممکن است برای هر نوع تلویزیونی رخ دهد. در ادامه روش های افزایش کیفیت سیگنال تلویزیون را برای شما شرح خواهیم داد.

افزایش ارتفاع آنتن جهت تقویت سیگنال تلویزیون

یکی از راهکارهای افزایش سیگنال تلویزیون، بالا بردن آنتن است. در واقع افزایش ارتفاع آنتن موجب می شود سیگنال های قوی تری به تلویزیون منتقل شوند. همچنین چنانچه ارتفاع آنتن تلویزیون افزایش پیدا کند، احتمال قرار گرفتن شاخه‌، ساختمان، دیوار و … مقابل آنتن کاهش پیدا کند. یکی از موضوعاتی که باعث کاهش قدرت آنتن می شود، قرار گرفتن مانع مقابل آنتن است که با افزایش ارتفاع این مشکل در آنتن رفع می شود.

استفاده از تقویت کننده آنتن برای بالا بردن کیفیت سیگنال تلویزیون

از دیگر راهکارهایی که باعث افزایش قدرت سیگنال تلویزیون می شود، استفاده از تقویت کننده آنتن تلویزیون است. آمپلی فایر نوعی دستگاهی برای تقویت کردن سیگنال های تلویزیون است که باعث می شود سیگنال های تلویزیون تقویت شده و کیفیت تصاویر در تلویزیون بهتر شود. نصب تقویت کننده آنتن تلویزیون از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا در صورت نصب نادرست و خرابی آمپلی فایر تلویزیون ممکن است مشکلاتی چون تداخل در سیگنال ها، اضافه بار و … باعث آسیب سیگنال و تلویزیون شود.

تقویت کننده آنتن تلویزیون

نصب آنتن کمکی جهت افزایش قدرت سیگنال تلویزیون

در بسیاری از مواقع آنتن تلویزیون با وجود سالم بودن قادر به دریافت سیگنال های متعدد از دکل های اطراف نیست. برای رفع این مشکل دو راه حل وجود دارد. در روش اول شما می توانید با خرید آنتنی که دارای قدرت سیگنال بالاتری است، سیگنال های بیشتری را از دکل های اطراف دریافت کنید. روش دوم برای تقویت سیگنال تلویزیون این است که از یک آنتن کمکی برای دریافت سیگنال های بیشتر استفاده کنید. برای انجام این راهکار ابتدا آنتن جدیدی را خریداری کرده و در یک متری آنتن قبلی نصب کنید. حال از طریق کانکتور سیگنال کواکسیکال می توانید دو آنتن را به یکدیگر متصل کرده و برای تقویت سیگنال تلویزیون اقدام کنید.

کوتاه کردن کابل آنتن برای بالا رفتن کیفیت سیگنال تلویزیون

کوتاه کردن کابل آنتن تلویزیون یکی از راه های تقویت سیگنال تلویزیون است که باعث افزایش کیفیت تصویر و صدا می شود. در بسیاری از مواقع علت اصلی ضعیف بودن سیگنال تلویزیون، بلند بودن کابل آنتن است. این کار باعث می شود قدرت سیگنال ها در حین رسیدن به تلویزیون به شدت کاهش پیدا کند. در صورتی که قادر به کاهش طول کابل آنتن هستید، می توانید با کوچک تر کردن آن میزان قدرت سیگنال تلویزیون را به شدت افزایش دهید.

کوتاه کردن کابل آنتن تلویزیون

قرار دادن آنتن در جهت صحیح برای افزایش کیفیت سیگنال تلویزیون

در صورتی که با وجود انجام کارهای بالا همچنان با مشکل ضعیف بودن سیگنال تلویزیون همراه هستید، بهتر است اقدام به تغییر جهت آنتن تلویزیون کنید. در اغلب موارد هنگام نصب آنتن به جهت آن توجه نمی شود. قرار گرفتن آنتن در جهات نادرست باعث ضعیف شدن سیگنال تلویزیون می شود. آنتن ها باید در جهت دکل ها قرار بگیرند تا بتوانند به درستی و در سریع ترین سیگنال ها را از دکل دریافت کنند. برای انتخاب جهت مناسب سیگنال بهتر است ابتدا محل دکل را پیدا کنید. چنانچه محل دکل با چشم دیده نمی شود، می توانید از طریق dtv و fcc جهت مناسب برای جهت آنتن را انتخاب کنید.

خرید آنتن باکیفیت و قوی جهت بالا بردن قدرت سیگنال تلویزیون

آیا با وجود انجام راهکارهای بالا نتوانستید به تقویت سیگنال تلویزیون کمک کنید؟ در آخرین مرحله بهتر است برای تعویض آنتن اقدام کنید. شما می توانید با خرید آنتن هایی که دارای قدرت سیگنال بالایی هستند، باعث افزایش قدرت سیگنال تلویزیون شوید. خرید آنتن باید با توجه به شرایط محیطی انجام شود. در بسیاری از مواقع آنتن های رومیزی نسبت به آنتن هایی که در ارتفاع بالا نصب می شوند، برای یک محیط مناسب تر هستند. بنابراین بهتر است با توجه به شرایط محیط  یکی از قوی ترین انواع آنتن های موجود در بازار را خریداری کنید.

خرید آنتن قوی تلویزیون

نتیجه گیری از راهکارهای تقویت سیگنال تلویزیون

در این مطلب به بررسی راهکارهای تقویت سیگنال تلویزیون پرداختیم. تغییر جهت آنتن، افزایش ارتفاع آنتن، استفاده از آنتن های باکیفیت از راهکاری های افزایش قدرت سیگنال تلویزیون هستند که می توانید انجام دهید. در صورتی که با وجود انجام راهکارهای ذکر شده بازهم با مشکل ضعیف بودن سیگنال تلویزیون همراه هستید، می توانید برای تعمیرات تلویزیون به شرکت آی پی امداد مراجعه کنید. مجموعه باسابقه آی پی امداد در طی زمان کوتاهی نیروهای خود برای تعمیر لوازم خانگی به محل مورد نظر شما اعزام می کند. این مجموعه با استفاده از قطعات با کیفیت تعمیر برای عیب یابی و تعمیر تلویزیون در محل و سایر لوازم خانگی اقدام می کند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد