logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تکنولوژی mini LED در تلویزیون های نسل جدید

comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تکنولوژی mini LED در تلویزیون های نسل جدید به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تلویزیون‌ها جز دستگاهی برای سرگرمی کل خانواده هستند. بیشتر مردم به تلویزیونها پیشرفته با امکانات زیاد و از همه مهمتر با کیفیت علاقه زیادی دارند. شرکت‌های زیادی تلویزیون تولید می‌کنند که قابلیت‌های متفاوتی دارند. تکنولوژی mini LED در تلویزیون های نسل جدید به چندین علت طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند. در این مقاله از وب اپلیکیشن تعمیرات لوازم خانگی قصد داریم این ویژگی را در تلویزیون‌های برتر مورد بررسی قرار دهیم.

Mini LED

مینی ال‌ای‌دی نام نوعی صفحه نمایشگر است که LED های زیادی ساخته و تشکیل شده‌ است. به طور معمول، مینی LED ها نسبت به LED های معمولی 4 برابر کوچک‌تر هستند. به معنای دیگر تعدا بک لایت در نمایشگرهای Mini LED، 4 برابر بیشتر از نمایشگرهای معمولی است. این Mini LED استفاده شده در بک لایت‌ها، میزان کنتراست، کیفیت رنگ و وضوح تصاویر را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند.

تکنولوژی mini LED

تقریبا در تمامی تلویزیون‌های نسل جدید از تکنولوژی mini LED استفاده شده. طبق آمارهای به دست آمده مصرف کنندگان از تکنولوژی جدید رضایت بالایی داشته‌اند. به همین دلیل برندهای معروف و برتر دنیا سعی کرده‌اند تا از این تکنولوژی نهایت استفاده را ببرند.

آ

تکنولوژی mini LED در صفحه نمایش‌ها

تکنولوژی mini LED به دلیل انکه قابلیت و ویژگی‌های مثبت زیادی که دارد در صفحه نمایش‌های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. به طور مثال برای ساخت صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند نسل جدید از این تکنولوژی استفاده شده و کاربران نیز از تکنولوژی mini LED استقبال گستردهای کرده‌اند.

تفاوت Mini LED با سایر نمایشگرها

فناوری جدید Mini LED که در صفحه نمایشگرهای جدید استفاده گردیده نسبت به صفحه های LCD وLED ، روشن‌تر و کیفیت رنگ بهتری دارند. همچنین در صفحه نمایش‌های Mini LED رنگ‌های تیره با عمق بیشتر و رنگ‌های روشن، درخشان‌تر نمایش داده می‌شوند.

مزایای Mini LED

تکنولوژی Mini LED استفده شده در صفحه نمایش‌ها مزایای زیادی دارد. از بین این مزایا می‌توان اصلی و مهم‌ترین آن را کیفیت تصویر و کنتراست بسیار مجذوب کننده آن دانست. از سوی دیگر استفاده از این فناوری ارزانتر بوده و از نظر کیفیت نیز با سایر صفحه نمایشگر‌ها رقابت نزدیکی دارند.

تفاوت Mini-LED و Micro-LED

دو فناوری Mini-LED و Micro-LED  تفاوت‌های زیادی نسبت به هم دارند. در Micro-LEDها نور خاص خود را تولید میکنند. این در حالی است که در صفحه نمایش‌های Mini-LED برای فیلتر کردن نور پس زمینه از ماتریس LCD  استفاده می‌شود. از دیگر تفاوت‌های میان این دو فناوری می‌توان به مقرون به صرفه بودن نمایشگر‌های Mini-LED اشاره کرد. Mini-LEDها نسبت به Micro-LEDبرای استفاده در صفحه نمایشگرهای بزرگ بسیار مناسب‌تر هستند.

*فناوری Micro-LED قیمت بیشتری دارد و در ارائه تصاویر با کنتراست و رنگ مشکی عمیق، کمی مشکل دارد. و نمی‌تواند آن‌ها را به خوبی نمایش دهد.

بهترین صفحه نمایش

آمارها طبق نظر سنجی‌ها و اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهند که بیشتر مصرف کنندگان از صفحه نمایشگرهای Mini LED رضایت بالایی داشته‌اند. همچنین هزینه‌ی ساخت صفحه نمایشگرهای Mini LED سبب شده تا قیمت تمام شده آنها نسبت به سایر نمایشگرها کمتر باشد درهمین حال کیفیت آن نیز بسیار مجذوب کننده  است.

صفحه نمایشگرهای Mini LED گیمینگ

از آنجایی که صفحه نمایشگرهای Mini LED دارای کیفیت و کنتراست بسیار بالایی هستند، گیمرها به این صفحه نمایشگرها را بیشتر علاقه نشان داده‌اند. از دیگر مزایایی که باعث شده تکنولوژی mini LED در تلویزیون های نسل جدید   برای گیمرها بسیار جذاب و مجذوب کننده باشد، قابلیت رفرش ریت بسیار بالای این نمایشگرهاست. میزان رفرش ریت در این تلویزیون‌های نسل جدید حدود 165 هرتز می‌باشد که در این حالت می‌توان بازی‌هایی را که تصاویر در آن‌ها به سرعت بالا نیاز دارد، بدون سایه نمایش داده میشوند.

*بسیاری از برندهای لوازم خانگی در حال حاضر صفحه نمایشگرهایی با قابلیت Mini LED تولید می‌کنند. از این برندها معروف و پرطرفدار می‌توان به سامسونگ، ال جی، سونی و … اشاره کرد که همگی دارای کیفیت‌های بسیار نزدیکی می‌باشند و مصرف کنندگان نیز رضایت بالایی دارند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد