logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تنظیم صحیح دمای کولرگازی

تنظیم صحیح دمای کولرگازی
تنظیم صحیح دمای کولرگازی
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تنظیم صحیح دمای کولرگازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

مدیریت و تنظیم صحیح دمای کولرگازی کاری حرفه ای است که باید هر مصرف کننده کولرگازی آن را آموزش ببیند. همین طور انتخاب بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان و زمستان می تواند به کاهش مصرف انرژی برق کمک کرده و طول عمر مفید بیشتری را برای کمپرسور کولرگازی رقم بزند. آی پی امداد در این مطلب به شما نحوه تنظیم درجه اسپیلت برای گرمایش و سرمایش در زمستان و تابستان را آموزش داده است تا بتوانید به راحتی آن را برای خروجی باد از کولرگازی خود انتخاب نمایید.

کاربران گرامی؛ با مطالعه این مقاله در نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد می توانید با نحوه صحیح و درست تنظیم کردن کولرگازی آشنا شوید.

نگاهی به بهترین دمای اسپیلت به صورت خلاصه

میزان درجه کولر گازی یکی از سوالاتی است که پیرامون استفاده از این دستگاه از سوی کاربران مطرح می گردد. از آنجایی که بسیاری از مصرف کنندگان از کولرگازی خود برای سرمایش و گرمایش محیط استفاده می کنند، به دنبال دانستن بهترین حالت تنظیم کولر گازی در شرایط و فصول مختلف سال هستند. ما در این بخش قصد داریم به صورت خلاصه دمای مناسب کولر گازی را برای شما بیان نماییم.

سوال پاسخ
درجه مناسب اسپیلت 22 الی 28 درجه سانتی گراد
دمای کولرگازی در تابستان 23 الی 25 درجه سانتی گراد
دمای کولرگازی در زمستان 26 الی 28 درجه سانتی گراد

اهمیت تنظیم بهترین درجه برای کولر گازی

تنظیم درجه اسپیلت به صورت مناسب به عنوان یکی از اصول حفظ و نگهداری و همچنین کاربری حرفه ای از دستگاه کولرگازی به شمار می آید. چرا که شما می توانید بیش ترین و بهترین بازدهی را از دستگاه کولرگازی خود داشته باشید. همینطور به کمپرسور فشار کمتری وارد شده و دیرتر متحمل هزینه های عیب یابی و تعمیر و تست کمپرسور سه فاز کولر گازی خواهید شد. در صورتی که می خواهید به صورت تخصصی انتخاب دمای مناسب کولر گازی در زمستان و تابستان را آموزش ببینید، به شما توصیه می کنیم که این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

چگونه دمای کولرگازی را تنظیم کنیم؟

چگونه دمای کولرگازی را تنظیم کنیم؟

در ابتدای امر ممکن است این پرسش برایتان ایجاد شود که نحوه تنظیم درجه کولر گازی به چه صورت است؟ از این رو قصد داریم به شما آموزش دهیم که پس از انتخاب درجه دمای مناسب برای دستگاه خود، به چه صورت باید درجه مناسب را تنظیم نمایید.

  • به طور کلی امکان تنظیم دمای کولر گازی بین 16 و 30 درجه سانتی گراد وجود دارد.
  • برای تنظیم دما ابتدا باید مطمئن شوید که دستگاه شما روی حالت اتوماتیک نباشد.
  • برای افزایش و کاهش دما دکمه های مثبت و منفی بر روی ریموت کنترل را فشار داده و نگه دارید.
  • همچنین می توانید دکمه temp بر روی ریموت کنترل را فشار دهید.
  • با انجام این کار دمای تنظیم شده نمایش داده می شود.
  • جهت نشان دادن دمای محیط داخل دکمه temp را مجددا فشار دهید.

عوامل موثر بر تنظیم درجه کولر گازی

درجه کولر گازی باید روی چند باشد؟ به طور کلی می توان گفت تنظیم درجه اسپیلت به فاکتورهای مختلفی نظیر شرایط آب و هوایی، میزان رطوب موجود در هوا، موقعیت جغرافیایی منزل، نورگیر بودن فضای محیط و … بستگی خواهد داشت. از این رو در برخی مواقع لازم است با توجه به شرایط محیطی، تغییراتی را در دمای کولر گازی خود اعمال نمایید. علاوه بر این، میزان مصرف انرژی توسط کولرگازی نیز با توجه به دمای محیط بیرون، دمای تنظیم شده برای دستگاه و دمای داخلی محیط متغییر خواهد بود. از این رو باید همواره مصرف انرژی کولرگازی خود را جهت تغییرات دمای آن مدنظر داشته باشید. اگر شما درجه کولر گازی را پایین‌ تر بیاورید، مدت زمان کارکرد و میزان مصرف نیز کاهش خواهد یافت.

بررسی حداقل و حداکثر دمای کولر گازی

ممکن است شما نیز به دنبال اطلاع پیدا کردن از پایین ترین درجه کولر گازی و خنک ترین درجه کولر گازی خود باشید. بنابراین در این بخش قصد داریم دمای کولر گازی را در کمترین و بیشترین حالت برای شما ارائه دهیم.

  • پایین ترین درجه کولر گازی و گرمترین درجه کولر گازی 32 درجه سانتی گراد بوده که هوایی خنک و متعادل را ایجاد می نماید.
  • این درجه معمولا برای فصول گرم سال مناسب نبوده و نمی تواند سرمایی مناسب را برای محیط ایجاد نماید.
  • سردترین دمای کولر گازی روی 16 درجه سانتی گراد بوده که دارای سطح سرمای بسیار بالایی است و انرژی زیادی نیز در این حالت مصرف می شود.
  • در فصول گرم سال می توان سردترین درجه اسپیلت را تنظیم نمود.

بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان

تنظیم بهترین دما برای سرمایش کولرگازی

یکی از رایج ترین کارها در فصل تابستان، روشن بودن مداوم کولرگازی می باشد. اما باید بدانید که برق مصرفی کمپرسور چندان کم نیست و حتی به نسبت بالا هم می باشد. به همین خاطر اگر اقدام به انتخاب مناسب  درجه کولر گازی در تابستان نکنید، امکان دارد که در پایان هر ماه شما با مبلغ نجومی قبض برق رو به رو شوید. در این بخش نکاتی را در این زمینه خواهیم گفت تا به صورت کاملا حرفه ای از دستگاه کولرگازی خود استفاده کنید.

  • به طور کلی باید بدانید که مصرف کولرگازی شما به عواملی مختلفی مانند دمای داخل، دمای بیرون و دمای تنظیم شده برای کولرگازی بستگی دارد.
  • اگر از خنک نبودن باد رضایت ندارید، دمای تنظیم شده آن را پایین نیاورید. چرا که مقدار خنکی و یا سرمایش باد کولرگازی تغییر نخواهد کرد و صرفا مدت زمان کار کردن آن افزایش خواهد یافت.
  • بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان و همین طور در طول روز دمایی بین 23 تا 25 درجه سانتی گراد می باشد.
  • اگر مدت زمانی را به بیرون از خانه می روید، به شما توصیه می کنیم که این مقدار دما را 3 تا 4 درجه افزایش دهید و بر روی 28 درجه سانتی گراد قرار دهید.
  • این مقدار دما برای روزهای گرم تابستان است که هوای بیرون از خانه به حدود 35 درجه سانتی گراد می رسد.
  • شما می توانید برای استفاده از کولرگازی در طی مدت زمان شب، دمای آن را تا 4 درجه افزایش دهید.

بهترین درجه برای کولر گازی در زمستان

تنظیم بهترین دما برای گرمایش کولرگازی

تنظیم دمای مناسب کولر گازی در زمستان از جمله نکاتی است که می تواند به شما کمک کند تا مصرف انرژی را به حداقل برسانید. همینطور به شما کمک خواهد کرد تا بیشترین و بهترین استفاده را از کولرگازی داشته باشید. چرا که به بالا بردن طول عمر کولرگازی و کمپرسور کمک کرده و شما خیلی دیرتر درگیر مسائل عیب یابی و تعمیر کولرگازی خواهید شد. در ادامه به تعیین بهترین درجه دما برای کولرگازی در فصول سرد سال خواهیم پرداخت:

  • به طور کلی بهترین درجه برای کولر گازی در زمستان بین 26 تا 28 درجه سانتی گراد است.
  • با این دما محیط در شرایط دمای متعادلی قرار خواهد گرفت و محیط گرم نخواهد شد.
  • شاید جزء افرادی باشید که یک محیط گرم را ترجیح دهید، اما باید دانید که دمای گفته شده یعنی 26 تا 28 درجه سانتی گراد، بهینه ترین و مناسب ترین درجه کولر گازی به شمار می آید.
  • در دمای گفته شده بدن انسان در حالتی قرار می گیرد که سرما و گرما را متوجه نخواهد شد.
  • اگر محیط شما به اندازه کافی خنک و یا گرم نبود، بدون آن که درجه کولرگازی را تغییر دهید، می توانید با فشردن دکمه Turbo که بر روی ریموت کنترل کولرگازی تعبیه شده است، قابلیت سرمایش و گرمایش کولرگازی را سریع تر کنید.
  • با انتخاب این روش، در مدت زمانی کمتر کولرگازی بر روی تنظیمات دمایی که شما مشخص کرده اید، قرار خواهد گرفت.
  • لازم به ذکر است که این کار را با وزش باد سریع انجام خواد داد. پس از مطبوع سازی هوا با درجه تعیین شده، کولرگازی به تنظیمات اولیه خود باز خواهد گشت.

نکات مهم تنظیم دمای مناسب کولر گازی

تنظیم صحیح دمای کولرگازی

تنظیم صحیح دمای کولرگازی نیاز به اطلاعاتی در مورد محیط خانه و یا محل کار شما دارد. آی پی امداد نکاتی را در این خصوص به شما خواهد گفت تا با رعایت آن ها بتوانید استفاده بیش تر و حداکثری از دستگاه کولرگازی خود داشته باشید. همینطور بتوانید کم ترین مصرف انرژی را برای کولرگازی رقم بزنید و استهلاک کولرگازی را کاهش دهید.

  • در صورتی که نور خوشید به صورت مستقیم به داخل محل قرار گیری کولرگازی می تابد، در تابستان با کشیدن پرده ها از ورود نور خورشید به محیط و همین طور افزایش دمای محیط جلوگیری نمایید.
  • بهتر است در زمستان پرده ها را کنار بزنید و از گرمای نور خورشید برای گرم نمودن محیط استفاده کنید.
  • در فصل زمستان و تابستان، کلیه درز های در و پنجره ها را با درز گیر و یا عایق بپوشانید تا از فرار و خروج هوای تولید شده توسط کولرگازی جلوگیری شود.
  • در صورتی که امکان استفاده و نصب پنجره های دو جداره را دارید، می توانید از آن ها برای جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده نمایید.
  • کولرگازی را به صورت استاندارد و محلی مناسب نصب کنید. شما باید بهترین محل نصب کولر گازی را انتخاب نمایید.
  • حتما ظرفیت کولرگازی را بسته به مساحتی که می خواهید برای مطبوع سازی هوای آن استفاده نمایید، انتخاب کنید.
  • در صورتی که کولرگازی با ظرفیت کمتر برای مساحتی بزرگ انتخاب کنید، قطعا به کمپرسور فشار بیشتری وارد شده و مدت زمانی بیشتر را نیاز خواهد داشت تا محیط را به درجه هوای مورد نظر شما برساند.
  • حتما به صورت سالیانه، سرویس کولرگازی را انجام دهید. این کار می تواند به راندمان بیش تر کولرگازی کمک شایانی کند. شما می توانید برای سرویس و تعمیر کولرگازی از تکنسین های آی پی امداد کمک بگیرید.

خلاصه ای از تنظیم صحیح دمای کولرگازی توسط تعمیرکار آی پی امداد

در مطلب بررسی تنظیم صحیح دمای کولرگازی، به نکاتی حائز اهمیت پرداختیم. به طور کلی دمای مناسب کولر گازی در فصل تابستان 23 تا 25 درجه بوده و در زمستان 26 تا 28 درجه می باشد. شما می توانید دمای اسپیلت خود را با توجه به عوامل محیطی دیگر تغییر دهید. توجه داشته باشید که باید برای استفاده بهینه و وارد کردن فشار کمتر به کمپرسور، نکات گفته شده را یک به یک رعایت کنید. در غیر این صورت با هزینه های عیب یابی کولر گازی و تعمیر و حتی تعویض کمپرسور رو به رو خواهید شد. به شما توصیه می کنیم در صورت بروز هر گونه سوال و نیاز به سرویس سالیانه برای فرآیند بهتر کولرگازی، می توانید با نمایندگی تعمیرات کولرگازی آی پی امداد در تماس باشید.

3.5/5 - (15 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

27 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • امیرعلی 04 مهر 1402

    سلام عرض ادب. یک کولر گازی غیر اینورتر و دور ثابت گرین ۳۰ هزار تازه نصب کردیم. وقتی روی حالت سرمایش ، دماشو چه روی ۱۶درجه و چه روی ۳۲ درجه میزاریم، باد خروجی یک مقدار سرمای ثابت داره که سرمای‌خوبی هم هست. فقط روی دماهای بالا مثل۳۲ درجه زود تر اتوماتیک میکنه و کمپرسور خاموش میشه. وگرنه وقتی کمپرسور کار میکنه یک میزان ثابت سرما داره و افزایش کاهش دما تاثیری روی سردی باد نداره. اگر این مشکل حساب میشه، چجوری باید تعمیر بشه و چقدر ممکنه هزینه بندازه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 مهر 1402

      درود، مشکلی ندارد.

      پاسخ دادن
  • مهیار 11 مرداد 1402

    سلام من یه ۲۴۰۰۰ tcl دارم دمارو چه رو ۱۶ میزارم چه رو ۲۲ خنکی دستگاه یه اندازه هست و نصاب شرکت میگه اون عدد ترموستات هستش و خنکی دستگاه ثابته بسته به دمای محیط قطع و وصل میشه درست اینجوری یا باید دما میاد پایین بادش خنک تر بشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 مرداد 1402

      درود، به هر اندازه که درجه روی عدد کمتری قرار بگیرد، سرمای دستگاه بیشتر می شود. اگر روی هریک از درجه های کولرگازی سرما ثبت است، ممکن است دستگاه مشکل داشته و باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
    • سارا 27 مرداد 1402

      فکر میکنم برای منم همینطوره، حتی دماهای بالاتر انگاری سردتر بوده. من tcl ۱۲۰۰۰ دارم

      پاسخ دادن
  • امیدرضا 07 مرداد 1402

    سلام وقت بخیر چرا حداقل دمای بعضی اسپیلت ها از 20 شروع میشه و دمای کمتر رو نداره؟؟! اسپیلت مدیا 24000 موتور پیستونی گرفتم این مشکل رو دارم و حداقل دمای اون از 20 شروع میشه.اسپیلت قبلی م هم 3000 اجنرال بود از 18 شروع میشد.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 مرداد 1402

      درود، سیستم برخی از مدل های کولرگازی به گونه ای طراحی شده است که کمترین درجه روی 20 تعبیه شده است و مشکلی ندارد.

      پاسخ دادن
  • بیژن 26 تیر 1402

    سلام اگر اسپیلت بیستو چهارساعت روشن باشد و درجه کولر روی ۲۵ باشد مصرف برق زیاد است به نظر شما هر وقت نیاز داشتیم روشن کنیم یا روی همون ۲۵ باشه و همیشه روشن کدوم مصرف برقش مناسبتره

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 تیر 1402

      درود، بطور کلی کولرگازی ها مصرف برق بالایی دارند و بهتر است در این حالت دستگاه اتومات کند که مصرف انرژی به صرفه تر باشد.

      پاسخ دادن
  • یاس 18 تیر 1402

    سلام کولر ۳۰ هزار جنرال دارم روی چه درجه ای کم ترین سرمارو میده؟ روی ۲۸ میزارم بازم سرده

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 تیر 1402

      درود، درجه را روی 30 قرار دهید. همچنین اگر دستگاه را روی حالت فن قرار دهید تا سرمای کمتری داشته باشد.

      پاسخ دادن
  • رضا 14 تیر 1402

    سلام معمولا کولر تا چه دمایی اتومات می کنه؟کولر گازی من زیر 26 اتومات نمی کنه (فقط چند دقیقه و دوباره روشن میشه)با این که دمای خانه هم مناسبه ؟یکسره کار کردن کولر ایراد فنی نداره مثل ترموستات یا سنسور دما یا برد و..

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 تیر 1402

      درود، کولرگازی دارای یک سنسور یا حسگر است که با رسیدن دستگاه به دمای مطلوب، به صورت خودکار اتومات می کند. در صورت نیاز به دمای مطلوب کولرگازی می توانید درجه را روی 22 قرار دهید.

      پاسخ دادن
  • عادل 24 خرداد 1402

    کولر گازی در ۱۸ درجه سرما بیشتر دارد یا ۲۶ درجه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 خرداد 1402

      درود، درجه 19 الی 21 کولرگازی دارای سرمای مطلوب تری می باشد.

      پاسخ دادن
  • S 08 خرداد 1402

    سلام. کولر گازی های سنس کلا هرچی دما رو ببریم بالا گرمتر میشه و هرچی دما رو ببریم پایین سرد تر میشه؟؟. یا هرچی کلید بیشتر و رو بزنیم بیشتر سرد میکنه و هرچی کلید کمتر رو بزنیم کمتر سرد میکنه؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 خرداد 1402

      درود، هرچه افزایش به سمت اعداد بالاتر برود، سرمایش کولرگازی کمتر شده و رو به گرما می رود. در صورتی که درجه به سمت پایین تر قرار داده شود، سرمای بیشتری ایجاد خواهد شد.

      پاسخ دادن
    • امیر 04 تیر 1402

      سلام اسپیلت ما گری است درجه اش از ۲۵ پایین نمیاید چطوری قفلش را باز کنیم

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 05 تیر 1402

        درود، اگر روی کولر یا ریموت کلید ریست وجود دارد، آن را سه ثانیه نگه دارید. همچنین می توانید یک بار فیوز برق اصلی را قطع کرده و مجددا وصل کنید.

        پاسخ دادن
  • مهدی 09 اردیبهشت 1402

    کولر ما کازوکی ۳۰ هزار هست خونه هم ۵۰ متر.بعضی اوقات کولر هر ۵ دقیقه یکبار آف میکند درجه هم روی ۲۳ هستش. مشکل چی هست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 اردیبهشت 1402

      درود، اگر نمی خواهید کولرگازی اتومات کند، درجه را روی 18 یا 19 قرار دهید.

      پاسخ دادن
    • مبین 17 خرداد 1402

      باید در ریموت کنترلر دکمه timer off را بزنید

      پاسخ دادن
  • محمدحسین تیموری 11 اسفند 1401

    سلام دمای کولر گازی پایین ش ۱۶ درجه است ما اگر بخواهیم کمتر از۱۶ درجه بزاریم چیکار باید کنیم مثلا رو ۶ یا ۵ درجه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 اسفند 1401

      سلام، تنظیم درجه دمای کولرگازی بیشترین و کمترینی دارد که مشخص است و تغییر دیگری نمیتوانید بدهید.

      پاسخ دادن
  • سوگند طهماسبی 27 شهریور 1401

    سلام کولر گازی مدل سینگل ۲۴ هزار روی کنترل زده ۱۹ درجه ولی روی کولر درجش ۲۶ چیکار باید کرد؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 شهریور 1401

      سلام، باطری های کنترل را در بیارید و مجدد بزنید

      پاسخ دادن
  • نسرین 06 اسفند 1400

    مشکل تنظیم صحیح دمای کولرگازی با خوندن این مقاله برای من حل شد

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد