logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر یخساز یخچال مابه

تعمیر یخساز یخچال مابه
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر یخساز یخچال مابه به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

مهمترین بخش تعمیرات یخچال مابه مربوط به عیب یابی و تعمیر یخساز یخچال مابه می باشد. در برخی شرایط ممکن است برای یخساز یخچال مابه مشکلاتی ایجاد شود که در این شرایط کاربران به دنبال یافتن علت و رفع آن هستند. در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به آموزش تعمیرات یخساز مابه و همچنین بررسی مشکلات رایج یخساز یخچال مابه بپردازیم.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره تعمیر یخساز مابه می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و وبسایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

طریقه تماس با نمایندگی یخساز ساید مابه در تهران

نحوه تماس با مرکز تعمیرات یخساز یخچال مابه در آی پی امداد به شرح زیر است:

  1. تماس با نزدیکترین شعبه نمایندگی تعمیر یخچال مابه
  2. در صورت نیازمراجعه به سایت و اقدام به ثبت درخواست تعمیر یخ ساز ساید مابه
  3. ارسال کد اشتراک به همراه نام تعمیرکار به شماره همراه شما از طرف تعمیرگاه مجاز آی پی امداد
  4. اعزام تعمیرکار یخساز مابه در بازه زمانی مشخص در محل و تعمیرات دستگاه شما
  5. ارائه فاکتور و گارانتی جهت تضمین کیفیت خدمات تعمیرکار متخصص مجموعه

تعمیر یخساز یخچال مابه در محل

یکی از مهمترین خدماتی که جهت تعمیر یخساز یخچال مابه به کاربران ارائه می شود، خدمات تعمیرات در محل می باشد. در نتیجه برای استفاده از این خدمات کافیست با آی پی امداد تماس گرفته و مشکل دستگاه خود را مطرح کنید تا در مدت زمان کوتاهی و برای بررسی و تعمیرات یخساز یخچال مابه، تکنسین متخصص به محل و منزل شما اعزام شود. با فراهم کردن این امکانات مشتریان دیگرنیازی به صرف هزینه اضافی برای تعمیرات یخساز مابه خود نخواهند داشت و این مسئله رضایت صد در صدی مشتریان را فراهم می آورد. همچنین خیال مشتریان از بابت عیب یابی و تعمیر دستگاه نیز راحت خواهد بود.

طریقه راه اندازی و فعالسازی یخساز یخچال مابه

پیش از اقدام برای استفاده از یخساز، باید آن را فعال نمایید. فعال کردن یخساز یخچال مابه به کمک دکمه on که بر روی بدنه یخچال تعبیه شده است، امکان پذیر می باشد. با فشار دادن این دکمه کاربر می توان اقدام به تولید یخ توسط یخچال خود نماید. همچنین اگر کاربر بنا بر هر دلیلی قصد استفاده از سیستم یخساز یخچال خود را نداشته باشد، می تواند اقدام به غیر فعال کردن سیستم یخساز دستگاه خود نماید که عملکرد بهینه و به صرفه ای نیز می باشد. برای انجام این کار امکان استفاده از دکمه off برای کاربر وجود خواهد داشت.

راه اندازی یخ ساز یخچال مابه

چگونه یخساز یخچال مابه را خاموش کنیم؟

نحوه خاموش کردن یخساز یخچال مابه در مدل های مختلف این یخچال ها دارای تفاوت هایی است که در ادامه برخی از رایج ترین روش های انجام این کار را بیان خواهیم کرد:

  • در برخی مدل ها برای خاموش کردن یخساز ساید مابه باید قفل کودک دستگاه را فعال نموده و پس از گذشت سه ثانیه، دکمه یخ ریز/یخ درشت را نگه دارید.
  • همچنین می توانید از دکمه off تعبیه شده بر روی یخساز برای انجام این کار استفاده کنید.

شیوه ریست کردن یخساز یخچال ساید مابه

برای ریست کردن یخساز مابه می توانید می توانید مراحلی که در ادامه گفته شده است را دنبال نمایید:

  • ابتدا یخساز یخچال مابه را در حالت فعال و روشن قرار دهید.
  • سپس درب مربوط به یخساز یخچال مابه را باز کنید.
  • با فشار دادن دکمه ریست و نگه داشتن آن برای 5 ثانیه یخساز یخچال ساید مابه را ریست کنید.

ریست کردن یخ ساز یخچال مابه

آموزش تعمیرات یخساز یخچال مابه با تعمیرکار آی پی امداد

در این بخش از مقاله، تکنسین متخصص آی پی امداد جهت آموزش تعمیرات یخساز یخچال مابه به بررسی رایج ترین و متداول ترین ایرادات مربوط به یخساز این یخچال برای شما پرداخته است تا در صورت نیاز بتوانید اقدام به رفع عیب یخساز مابه خود در منزل نمایید.

چرا یخساز مابه یخ نمی دهد؟

در صورتی که یخساز یخچال مابه شما یخ نمی دهد، نکات زیر را به دقت بررسی کنید:

  • ابتدا باید لوله آب را بررسی کنید و در صورت بروز گرفتگی یا انسداد لوله را تخلیه یا تعویض کنید.
  • سپس باید شیر ورودی یا همان شیر برقی را مورد بررسی قرار دهید و در صورت خرابی آن را عوض نمایید.
  • ممکن است لوله ای که آب را از شیر ورودی به یخساز منتقل می کند دچار یخ زدگی شده باشد که باید یخ آن را رفع کنید.
  • مرحله آخر نیز بررسی فیلتر آب است که در صورت نیاز با تعویض فیلتر می توان مسیر انتقال آب به یخساز را به راحتی باز نمود.

علت خارج شدن یخ‌ های چسبیده از یخساز مابه چیست؟

چسبیده شدن یخ ها به یکدیگر در یخساز ساید مابه از مواردی است که نشان دهنده بروز مشکلاتی در این بخش است و در صورت عدم رفع ممکن است موجب خرابی کامل یخ ساز گردد.

  • این مشکل معمولا زمانی رخ می دهد که یخساز روشن باشد اما به مدت طولانی از آن استفاده نگردد.
  • زمانی که دمای یخچال کم شده باشد نیز ممکن است با این مشکل مواجه شوید.
  • اگر به هنگام آبگیری یخساز، فشار آب بالاتر از حد معمول باشد، به دلیل کمبود جا یخ ها به یکدیگر می چسبند.

به چه دلیل یخساز یخچال ساید مابه یخ نمیسازد؟

در صورتی که یخساز یخچال مابه شما به هیچ وجه یخ تولید نمی کند، جهت رفع مشکل یخساز مابه می توانید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • یکی از علت های رایج این مشکل مربوط به بروز گرفتگی لوله ها می باشد.
  • برای رفع مشکل یخ زدگی لوله ها می توانید به کمک سشوار یخ آن را آب کنید.
  • ممکن است فیلتر آب یخچال مسدود شده باشد که باید فیلتر را تعویض کنید.

سنسور یخساز ساید بای ساید مابه کجاست؟

ممکن است برای شما نیز این پرسش ایجاد شود که سنسور یخساز ساید بای ساید مابه در کدام قسمت تعبیه شده است. یخچال های که دارای سیسم آبسردکن و یخساز هستند، از یک سنسور مخصوص برخوردارند که می تواند قرارگیری لیوان و اجازه خروج آب یا یخ را صادر نماید. برای اطلاع پیدا کردن از محل قرارگیری سنسور یخچال خود می توانید از دفترچه راهنمای یخچال مابه کمک بگیرید و پس از باز کردن کاور سنسور، آن را مشاهده و بررسی کنید.

ترمودیسک یخساز یخچال مابه کجاست؟

ترمودیسک قطعه ای است که در کنار اواپراتور یخچال نصب می گردد و هنگامی که اواپراتور سرد می گردد، ترمودیسک خنک شده و جریان الکتریکی را عبور می دهد. این قطعه می تواند دمای اواپراتور را تشخیص دهد. در نهایت از رسیدن جریان الکتریکی به المنت جلوگیری نماید.

ترمودیسک یخساز یخچال مابه

شیر برقی یخساز یخچال مابه در کدام قسمت میباشد؟

شیر برقی یا شیر ورودی آب یخساز یخچال مابه یکی از مهمترین بخش هایی که بروز مشکل در آن می تواند موجب ایراد در کارکرد سایر بخش های دستگاه شود. این شیر وظیفه تامین آب یخساز و رساندن آب به منبع آبسردکن یخچال را برعهده دارد و معمولا در قسمت پشتی یخچال تعبیه شده است که با باز کردن پنل پشتی یخچال می توانید به آن دسترسی لازم را پیدا کنید.

شیر برقی یخ ساز یخچال مابه

قطعات یخساز مابه را از کجا می توان تهیه کرد؟

در صورتی که از بازار قطعات لوازم خانگی اطلاع داشته باشید، می دانید که یافتن برخی از قطعات اصلی و اورجینال یخچال فریزرهای مابه می تواند مشکل باشد. به طور کلی در یخچال های مابه از یخسازهای قدرتمندی استفاده شده است که امکان خراب شدن آنها کم می باشد. اما ممکن است این یخسازها نیز دچار خرابی باشند و نیاز به تعویض قطعات معیوب آنها داشته باشید. در این شرایط توصیه می شود حتما از قطعات اصلی و فابریک یخساز یخچال مابه خود استفاده کنید و از استفاده از قطعات فیک و تقلبی پرهیز نمایید. مرکز تخصصی آی پی امداد می تواند به شما در زمینه تهیه این قطعات اصلی کمک نماید.

نتیجه گیری از تعمیر یخساز یخچال مابه

در این مقاله به طور کامل آموزش تعمیرات و عیب یابی یخساز یخچال مابه را برای کاربران مورد بررسی قرار دادیم تا در صورت نیاز بتوانید مشکل دستگاه خود را در منزل رفع کنید. تعمیرگاه یخچال مابه در آی پی امداد با داشتن شعبات متعدد در سراسر شهر تهران همواره در تلاش است تا مشتریان بتوانند در سریع ترین زمان به تعمیرکاران یخساز ساید مابه دسترسی لازم را داشته باشد. از این رو در صورت بروز هرگونه مشکل در یخساز مابه خود می توانید با کارشناسان این مجموعه برای تعمیرات یخچال تماس حاصل نمایید.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • ناهید 31 اردیبهشت 1402

    درود برشما .یخچال مابه من یخ میسازه ولی وقتی پدال یخ گیری رو فشار میدم، یخ بیرون نمیده. یخ داخل مخزن ام به هم نچسبیده. دلیلش چیه لطفا راهنمایی کنید. متشکرم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 اردیبهشت 1402

      درود، مشکل از پدال اهرم یخساز است که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد