logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر و تعویض فن یخچال مابه

تعمیر و تعویض فن یخچال مابه
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر و تعویض فن یخچال مابه به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از رایج ترین بیشترین مشکلات یخچال مابه مربوط به خرابی فن آن است. در این مقاله قصد داریم به بررسی چگونگی تعمیر و تعویض فن یخچال مابه بپردازیم. در صورتی که با مشکلاتی در کارکرد فن یخچال خود مواجه شده اید، پیش از اینکه اقدامات لازم را در جهت تعویض فن یخچال فریزر و ساید بای ساید مابه انجام دهید، بهتر است به مطالعه این مقاله از آی پی امداد بپردازید.

نحوه تماس جهت تعمیر و تعویض فن یخچال مابه در آی پی امداد

برای اینکه بتوانید از خدمات تعمیر و تعویض فن یخچال مابه خود در مجموعه آی پی امداد استفاده نمایید، ابتدا باید اقدام به ثبت درخواست خود در تعمیرگاه مجاز مرکزی آی پی امداد نمایید.

  1. لازم به ذکر است که امکان ثبت درخواست در نمایندگی آی پی امداد از دو طریق تماس تلفنی و ثبت در سایت وجود دارد.
  2. پس از ثبت درخواست شما مبنی بر تعمیر فن یخچال مابه، می توانید از مشخصات تعمیرکار مربوطه و زمان حضور وی در محل خود مطلع شوید.
  3. تکنسین متخصص یخچال مابه در سریع ترین زمان ممکن همراه با قطعات اصلی و تجهیزات مناسب به محل شما مراجعه می کند.
  4. در نهایت فن یخچال شما با بهترین کیفیت ممکن تعمیر شده و به شما ضمانت نامه شرکتی و فاکتور شرح خدمات ارائه می شود.

نحوه تماس جهت تعمیر و تعویض فن یخچال مابه در آی پی امداد

تعویض فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید مابه در محل انجام میشود؟

در صورتی که با هرگونه مشکل در فن یخچال مابه خود مواجه شده اید، می توانید از خدمات تعمیر یخچال خود در محل استفاده کرده و درخواست اعزام تعمیرکار در محل را ثبت نمایید. با انجام این کار تکنسین متخصص و مجرب در کوتاه ترین زمان ممکن و با تجهیزات و ابزار پیشرفته جهت تعمیر و تعویض فن یخچال مابه به محل و منزل شما مراجعه می نماید. با این کار علاوه بر اینکه هزینه های مربوط به جابجایی یخچال به تعمیرگاه را پرداخت نخواهید کرد، از بروز هرگونه مشکل و آسیب دیدگی سایر قطعات دستگاه به هنگام جابجایی نیز جلوگیری خواهد شد.

آیا فن یخچال مابه قابل تعمیر است؟

بروز هرگونه خرابی در فن یخچال می تواند کارکرد این دستگاه را با مشکلات زیادی مواجه کرده و منجر به سایر قطعات یخچال شود. از این رو در صورت خراب شدن این قطعه بهتر است برای جلوگیری از خرابی مجدد آن اقدام به تعویض فن یخچال مابه نمایید. دقت داشته باشید که تعمیر فن یخچال مابه در بسیاری از مواقع کاربردی ندارد و تنها به صورت لحظه ای مشکل دستگاه را رفع می کند. اینکه فن یخچال شما نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد، مسئله ای است که تنها تکنسین متخصص و مجرب می تواند آن را تشخیص دهد.

آیا فن یخچال مابه قابل تعمیر است؟

یخچال مابه چند تا فن دارد؟

پیش از آنکه اقدام به تعمیر و تعویض فن یخچال مابه خود نمایید، بهتر است با مهمترین انواع فن یخچال فریزرها و ساید بای سایدهای مابه آشنا شوید.

فن اواپراتور یخچال

یکی دیگر از انواع فن های تعبیه شده در یخچال مابه، فن اواپراتور یا فن تبخیری می باشد. این فن وظیفه دارد تا جریان هوا را به درستی در فضای داخلی یخچال به حرکت درآورد. در صورتی که این فن دچار مشکل شود یا موتور فن با ایراداتی مواجه گردد، ممکن است سروصداهایی از فضای داخلی دستگاه شنیده شود.

فن اواپراتور یخچال

فن کمپرسور یخچال

محل قرارگیری فن کمپرسور در بخش پشتی یخچال بوده و در کنار کمپرسور و نزدیک به کف یخچال تعبیه شده است. این فن وظیفه دارد تا سیم پیچ موتور دستگاه را خنک نماید. در صورتی که این فن دچار خرابی شود، موجب داغ شدن بیش از حد موتور و سوختگی آن خواهد شد.

فن کمپرسور یخچال

فن داخلی یخچال

فن داخلی یخچال های فریزرهای قدیمی مابه که در بخش داخلی دستگاه قرار گرفته است، وظیفه دارد تا هوای خنک را به درون یخچال هدایت نماید. این فن که هوای خنک یخچال را به صورت متعادل درمی آورد، در صورت خرابی سر و صداهایی ایجاد خواهد کرد.

فن داخلی یخچال

چگونه فن یخچال مابه را روغن کاری کنیم؟

فن یخچال از جمله قطعاتی است که به مرور زمان کارکرد بیش از حد دچار فرسودگی شده و نیاز به انجام خدمات نظیر سرویس و روغن کاری جهت کارکرد بهتر خواهد داشت. همچنین در برخی مواقع از ناحیه فن یخچال صداهایی شنیده می شود که تنها با روغن کاری این قطعه مشکل آن برطرف خواهد شد. برای روغن کاری فن و رفع هرگونه صدا در کارکرد این قطعه می توانید مقدار کمی روغن به ناحیه سر میل شفت که درون آرمیچر قرار گرفته است، بزنید تا مشکل فن رفع گردد.

نحوه تعویض فن یخچال مابه چگونه است؟

در این بخش قصد داریم به صورت خلاصه نحوه تعویض فن یخچال فریزر و ساید مابه را برای شما بیان نماییم:

  • برای اینجام این کار اولین قدم کشیدن یخچال از برق و تخلیه یخچال فریزر می باشد.
  • در ادامه لازم است جهت دسترسی به فن داخلی یخچال قفسه ها و کشوهای آن را برای دسترسی به فن خارج نمایید.
  • دیواره عقبی یخچال و پنل فن را باز کنید تا دسترسی لازم به فن را پیدا نمایید.
  • در این مرحله باید اتصالات مربوط به موتور فن را به صورت کامل باز کنید و تیغه های آن را از جای خود دربیاورید.
  • سپس می توانید فن جدید را در جای آن قرار داده و اتصالات و موتور را مجددا متصل نمایید.
  • پس از تعویض فن یخچال مابه پنل و دیواره یخچال را مجددا در جای خود قرار دهید.
  • پس از قرارگیری مجدد طبقه ها و کشوهای یخچال می توانید دستگاه را به برق متصل نمایید.

نحوه تعویض فن یخچال مابه چگونه است

چرا فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید مابه صدا میدهد؟

در برخی مواقع ممکن است به هنگام کارکرد یخچال خود با صداهایی مواجه شوید. برخی از آنها کاملا طبیعی بوده و نیازی به نگرانی ندارد. اما در برخی مواقع این صداها غیرعادی و ناهنجار بوده و باید اقدام به رفع آن نمایید. در صورتی که صداهای تولید شده توسط یخچال مابه شما صدایی شبیه به خش خش یا وزوز می باشد، به این معناست که ایراد دستگاه مربوط به فن یخچال است. در این شرایط لازم است ابتدا فن را بررسی کرده و در صورت نیاز اقدام به تعمیر و تعویض فن یخچال مابه خود نمایید.

هزینه تعویض فن یخچال مابه

اولین پرسشی که به هنگام بروز مشکل در فن و تعمیر یا تعویض این قطعه توسط مصرف کنندگان مطرح می شود، مربوط به هزینه تعویض فن یخچال مابه می باشد. در این بخش قصد داریم به بررسی هزینه انجام این کار برای شما بپردازیم. به طور کلی نمی توان هزینه مشخصی را برای تعمیر و تعویض فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید مابه مشخص کرد.

این هزینه با توجه به عوامل مختلفی نظیر نوع و میزان خرابی، نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه، قیمت قطعه معیوب، مدل یخچال و دستمزد تعمیرکار متفاوت خواهد بود. البته لازم به ذکر است که آی پی امداد با هزینه ای منصفانه و مناسب اقدامات لازم را در جهت رفع مشکل فن یخچال شما انجام خواهد داد.

قیمت فن یخچال مابه

از آنجایی که فن یخچال قطعه ای مهم است، باید حتما از قطعه اصل و اورجینال برای تعویض فن یخچال مابه استفاده شود. در بسیاری از مواقع تعمیرگاه های غیرمجاز و تعمیرکاران غیرمتخصص اقدام به تعویض این فن با فن های بی کیفیت و چینی با قیمت پایین تر می نمایند. این کار می تواند باعث آسیب رسیدن به سایر قطعات یخچال و خرابی آن شود. از این رو بهتر است به هنگام خرابی این قطعه حتما از فن اصلی و مناسب با مدل یخچال خود استفاده نمایید. قیمت هریک از فن های یخچال مابه با توجه به شرکت سازنده و مدل یخچال متفاوت می باشد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد