logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعویض موتور یخچال مابه

تعویض موتور یخچال مابه
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعویض موتور یخچال مابه به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از انواع قطعاتی که نسبت به سایر قطعات یخچال دارای اهمیت بالاتری می باشد، موتور یا کمپرسو یخچال می باشد که در صورت خرابی باید به سرعت اقدام به تعمیر یا تعویض آن نمایید. تعویض موتور یخچال مابه امری است که نیاز به تخصص دارد و باید به دقت انجام شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی اطلاعاتی در زمینه تعمیر یا تعویض موتور یخچال فریزر و ساید مابه بپردازیم.

نحوه تماس با نمایندگی تعمیر و تعویض موتور یخچال مابه در آی پی امداد

در صورتی که موتور یخچال مابه شما دچار خرابی شده است، باید تعمیر یا تعویض آن را به یک تکنسین مجرب بسپارید. چنانچه قصد تعویض کمپرسور یخچال مابه خود را دارید، می توانید با تعمیرگاه مجاز مرکزی آی پی امداد تماس حاصل نمایید. در ادامه به بررسی نحوه انجام این کار برای شما پرداخته ایم:

  • ابتدا می توانید با شماره های درج شده در انتهای صفحه تماس گرفته و یا درخواست خود را در سایت مجموعه آی پی امداد ثبت نمایید.
  • پس از ثبت درخواست شما مشخصات تکنسین و اطلاعات مربوط به زمان حضور وی برای شما ارسال خواهد شد.
  • در بازه زمانی کوتاهی، تعمیرکار متخصص به همراه تجهیزات لازم جهت تعمیر و تعویض موتور یخچال مابه به محل شما مراجعه می کند.
  • پس از اتمام تعمیرات دستگاه شما با قطعات اورجینال، فاکتور معتبر و ضمانت نامه شرکتی به شما تعلق خواهد گرفت.

نحوه تماس با نمایندگی تعمیر و تعویض موتور یخچال مابه در آی پی امداد

آیا تعویض کمپرسور یخچال مابه در محل انجام میشود؟

تعمیر و تعویض موتور یخچال مابه یکی از کارهایی است که در محل مورد نظر شما انجام خواهد شد. از این رو نیازی به جابجا کردن یخچال و انتقال آن به تعمیرگاه نخواهید داشت. این کار نه تنها هزینه های جابجایی دستگاه را کاهش خواهد داد، بلکه از آسیب دیدگی بیشتر دستگاه در حین انتقال نیز جلوگیری خواهد کرد. از این رو اگر در کارکرد موتور یخچال شما مشکلی وجود دارد، جهت عیب یابی و تعویض کمپرسور یخچال مابه خود می توانید با متخصصین آی پی امداد تماس حاصل نمایید. تکنسین مربوطه در کوتاه ترین زمان ممکن به محل مورد نظر شما مراجعه کرده و اقدامات لازم را در جهت رفع مشکل موتور یخچال انجام خواهد داد.

آیا تعویض کمپرسور یخچال مابه در محل انجام میشود؟

آیا تعمیر موتور یخچال فریزر یا ساید بای ساید مابه امکان پذیر است؟

در صورت بروز خرابی در موتور یخچال، تعمیر این قطعه تنها می تواند طی مدت زمان کوتاهی برای شما به صرفه باشد و مجددا ممکن است دچار خرابی شود. از این رو رد صورت تعمیر کمپرسور یخچال مابه هیچ تعمیرکاری مدت زمان کارکرد مجدد این قطعه را برای شما تضمین نمی کند. زیرا کمپرسور تعمیری ممکن است عمر کوتاهی داشته باشد. از این رو در این مواقع معمولا تعمیرکار پیشنهاد می دهد که به جای تعمیر کمپرسور اقدامات لازم در جهت تعویض موتور یخچال مابه انجام شود. زیرا با تعویض موتور یخچال کارکرد بهترین داشته و می تواند سالیان طولانی بدون هیچگونه مشکلی مجددا کار نماید.

تعویض موتور یخچال فریزر یا ساید بای ساید مابه چقدر زمان میبرد؟

بسیاری از کاربران همواره به دنبال این هستند که سریعا یخچال خود را تعمیر کنند تا بتوانند مجددا از آن استفاده نمایند. دقت داشته باشید که اگر تعویض موتور یخچال فریزر و ساید بای ساید مابه توسط تکنسین متخصص و مجرب انجام شود، مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید. به طور کلی اگر مشکلات موتور یخچال شما از نوع سطحی و قابل تعمیر باشد، در کوتاه ترین زمان انجام خواهد شد. اما در صورتی که نیاز به تعویض موتور و شارژ گاز مجدد یخچال باشد، مدت زمان بیشتری به طور خواهد انجامید.

تعویض موتور یخچال فریزر یا ساید بای ساید مابه چقدر زمان میبرد؟

نکات نگهداری و مراقبت از موتور یخچال مابه

برای اینکه کمپرسور یخچال بتواند طی مدت زمان طولانی تری به صورت بهینه کار کرده و از خرابی آن جلوگیری شود، لازم است نکات مراقبت و نگهداری از این قطعه را رعایت نمایید:

  • در صورت تجمع بیش از حد گرد و خاک بر روی موتور و فن آن اقدام به تمیز کردن کمپرسور کنید.
  • از باز کردن مداوم درب یخچال خودداری کنید؛ زیرا با انجام این کار هوای گرم وارد یخچال شده و موتور باید بیشتر کار کند که منجر به خرابی آن خواهد شد.
  • دقت داشته باشید که به هنگام جابجایی یخچال به موتور و اتصالات آن آسیبی وارد نشود.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل در کارکرد کمپرسور یخچال از تکنسین متخصص برای عیب یابی و تعمیر آن کمک بگیرید.

تشخیص سوختگی موتور یخچال مابه

شما با مشاهده برخی مشکلات و نشانه ها می توانید متوجه سوختن موتور یخچال خود شوید. از جمله این موارد می توان به عدم روشن شدن یخچال، سر و صدای زیاد یخچال به هنگام کار، روشن نشدن و کار نکردن کمپرسور یخچال، یکسره کار کردن دستگاه و …. اشاره کرد. در صورتی که با هریک از این مشکلات مواجه شده اید، باید از یک تعمیرکار مجرب بخواهید اقدام به عیب یابی موتور یخچال نماید. در صورتی که کمپرسور یخچل شما سوخته باشد، باید سریعا اقدام به تعویض موتور یخچال فریزر و ساید بای ساید مابه نمایید.

مشخصات و قدرت موتور یخچال مابه در کجا درج شده است؟

به طور کلی روی تمامی موتور یخچال ها پلاکی وجود دارد که بر روی آن تمامی مشخصات فنی موتور شامل مدل موتور، حجم موتور، ولتاژ موتور و قدرت آن درج شده است. اطلاع روی این پلاک به هنگام خرابی یا سوختگی این قطعه به مصرف کنندگان کمک می کند تا کمپرسوری مطابق با مشخصات یخچال خود تهیه نمایند. به طور کلی ظرفیت یا قدرت کمپرسور یخچال فریزر و ساید مابه موجود در بازار متفاوت است. از این رو شما می توانید با توجه به ظرفیت دستگاه و پلاک موتور معیوب دستگاه خود، کمپرسوری که متناسب با قدرت دستگاهتان است را انتخاب نمایید. البته ذکر این نکته ضروری است که بهتر است این کار را به یک تکنسین متخصص بسپارید.

مشخصات و قدرت موتور یخچال مابه در کجا درج شده است؟

قیمت موتور یخچال مابه

به طور کلی می توان گفت قیمت موتور یخچال مابه به موارد مختلفی نظیر نوع یخچال، مدل یخچال، قدرت و ولتاژ موتور دستگاه و سایر مشخصات آن بستگی دارد. از این رو نمی توان قیمت مشخصی را برای این قطعه در نظر گرفت. مصرف کنندگان در صورت بروز هرگونه مشکل در کارکرد کمپرسور یخچال مابه خود باید ابتدا مشخصات این قطعه را بررسی نمایند. سپس می توانند با توجه به این ویژگی ها اقدام به بررسی قیمت و خرید کمپرسور متناسب با نوع یخچال خود نمایند.

هزینه تعمیرات کمپرسور یخچال مابه

هزینه تعمیر و تعویض کمپرسور یخچال مابه با توجه با مدل یخچال شما متفاوت خواهد بود. به طور کبی نوع و قدرت موتورهایی که بر روی یخچال فریزرها و ساید بای سایدهای مابه نصب شده اند، با یکدیگر متفاوت است. همچنین نوع خرابی موتور دستگاه نیز در تعیین هزینه آن تاثیرگذار خواهد بود. شما می توانید جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه تعویض کمپرسور یخچال مابه باید ابتدا با نمایندگی تعمیرات یخچال مابه در آی پی امداد تماس بگیرید و با اعلام مدل دستگاه خود از هزینه انجام این کار مطلع شوید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد