logo logo تعمیرات کولرگازی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

اورلود کولر گازی

اورلود کولر گازی
اورلود کولر گازی
زمان مطالعه: 8 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله اورلود کولر گازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اورلود کولر گازی یکی از قطعات اصلی این دستگاه است که بروز هرگونه مشکل و خرابی در آن در اکثر مواقع منجر به کار نکردن اسپیلت خواهد شد. ممکن است نام این قطعه برای بسیاری از افراد شناخته شده نباشد، اما برای افرادی که با قطعات کولرگازی آشنایی دارند، رله اورلود قطعه ای نام آشنا می باشد. در این مقاله برای آشنایی شما به معرفی این قطعه پرداخته ایم و توضیح خواهیم داد که علت اورلود کولر گازی شامل چه مواردی است. پس از آن نیز به مسائل دیگری نظیر روش تست اورلود کولر گازی و قیمت اورلود کولر گازی، خرید و تعویض آن می پردازیم. از این رو اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات در این زمینه هستید و می خواهید با اورلود اسپیلت آشنا شوید، می توانید ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

کاربران گرامی، سوالات خود را در زمینه نحوه عیب یابی اورلود اسپیلت در انتهای صفحه پرسش نمایید تا کارشناسان سایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

هر آن چیزی که باید درباره اورلود کولر گازی بدانید!

اورلود کولر گازی قطعه الکتریکی بسیار مهمی در این دستگاه به شمار می رود که از سوختن موتور و سایر قطعات جلوگیری می نماید. از این رو در صورت خرابی باید در سریع ترین زمان اقدام به عیب یابی و رفع ایراد آن نمایید. در ابتدای این مقاله جدولی برای شما آماده کرده ایم که به کمک آن می توانید از تمامی نکات مهم در زمینه علت اورلود کولر گازی و رفع مشکل مربوط به این قطعه اطلاع پیدا کنید.

سوال پاسخ
انواع اورلود کولر گازی
  • اورلود اینترنال (داخلی)
  • اورلود اکسترنال (بیرونی)
دلیل اورلود کولر گازی
  1. آمپر کشیدن بیش از حد کمپرسور
  2. کیپ شدن لوله مویی
  3. گرفتگی شیر برقی
  4. خرابی خازن
  5. نوسانات برق
نشانه های اورلود اسپیلت
  • بالا بودن حرارت کمپرسور
  • عدم ارتباط میان پایه های کمپرسور

اورلود کولر گازی چیست؟

اورلود کولر گازی

قطعه اورلود کولر گازی در واقع بخشی کوچک در دستگاه است که از کمپرسور در برابر حرارت های زیاد که معمولا به دلیل مشکلات موجود در اسپیلت رخ می دهد، محافظت می کند. این قطعه در انگلیسی به نام overload Protector خوانده می شود که به معنی محافظ اورلود یا محافظ اضافه بار است و به صورت مخفف به نام OLP شناخته می شود. البته اورلود در بسیاری دیگر از قطعات الکترونیکی نیز کاربرد دارد و تنها خاص این دستگاه نیست، در اصل اورلود قطعه ای است که به واسطه ساختاری که دارد در هنگام بروز خطر از آسیب جدی به دستگاه محافظت می کند. ممکن است برای شما این پرسش ایجاد شود که اورلود کولر گازی کجاست، باید بگوییم که این قطعه داخل کمپرسور و در قسمت وسط کمپرسور قرار گرفته است.

انواع رله اورلود کولر گازی

به طور کلی اورلود ها به دو صورت هستند:

  • قطعه اورلود کولر گازی حرارتی که به صورت موازی در مدار کار می شوند و ساختمانی شبیه به بی متال دارند.
  • قطعه های حرارتی با بالا رفتن حرارت دستگاه جریان را قطع می کنند تا دستگاه به شرایط عادی باز گردد.
  • اورلود اسپیلت مغناطیسی که از نوع بوبینی هستند که با جریان زیاد واکنش نشان می دهد.
  • در صورتیکه جریان اضافی در مدار وارد شود وارد عمل می شوند و مدار را قطع می کنند.

در کولرهای گازی نیز دو نوع اورلود دیده می شود:

  • کولرهای گازی قدیمی تر به اورلودهای بیرونی یا خارجی مجهز هستند که از نوع سری یا حرارتی هستند و روی سیم COM بسته شده اند.
  • اما کولرهای جدید از اورلودهای داخلی یا اینترنال استفاده می کنند.
  • این نوع اورلود به دلیل اینکه در داخل کمپرسور کار گذاشته شده اند به این نام خوانده می شوند و عملا دسترسی به آن کار راحتی نیست.

علت اورلود کولر گازی چیست؟

علت اورلود کولر گازی

اورلود اسپیلت همواره امر بدی نیست و می تواند از سوختن موتور و همچنین آسیب جدی به دستگاه جلوگیری کند. اما باید بدانید که همواره دلیلی برای اورلود وجود دارد که این دلایل را نمی توان به صورت دقیق مشخص کرد. هر اتفاقی می توان باعث اورلود اسپیلت شود، اما دلایل اورلود کمپرسور کولر گازی که بنا بر تجربه کارشناسان ما در شرکت تعمیر کولر گازی آی پی امداد مشهود بوده است، موارد زیر می باشد که باعث شده اند کولرهای گازی بدون در نظر گرفتن برند اورلود کنند:

  • برق ورودی دستگاه مشکل دارد مثلا ممکن است ولتاژ پایینی داشته باشد و یا دچار نوسان جریان شده باشد.
  • خازن کمپرسور از کار افتاده است یا خراب شده است.
  • ممکن است سیم پیچ راه انداز یا استارتر سوخته باشد و یا کمپرسور بیش از 10 آمپر اضافه بار داشته باشد.
  • برخی از کولرهای گازی دارای سیستم لوله مویی هستند که گرفتگی این لوله و گرفتگی شیربرقی علت اورلود کمپرسور کولر گازی خواهد بود.

روش تست اورلود کولر گازی

تشخیص اورلود کولر گازی کار فنی و تخصصی است که بهتر است تعمیرکار حرفه ای عیب یابی اسپیلت را انجام دهد. اما عمدتا به دو روش در صورت نیاز می توانید تشخیص دهید که عیب کولر گازی شما اورلود کردن کمپرسور کولر است.

  • تست بدنه کمپرسور می تواند در تشخیص اورلود اسپیلت تعیین کننده باشد.
  • صرف نظر از اینکه اورلود داخلی است یا بیرونی، در چنین مواقعی حرارت بدنه کمپرسور به شدت بالا می رود.
  • یعنی با لمس دست هم به راحتی حرارت آن و زیاد بودن حرارت مشخص می شود.
  • دومین راه نیاز به شناخت کار اهم متر دارد.
  • برای این منظور باید با استفاده از اهم متر پایه های کمپرسور را تست کنید.
  • برای این کار باید یک سر اهم متر را به پایه C گذاشته و سایر پایه ها را با سر دیگر امتحان کنید.
  • اگر این پایه به سایر پایه ها ارتباط نداشت و راه نداد، معلوم می شود که این قطعه در کولر گازی مشکل پیدا کرده است.
  • البته ممکن است اورلود هم خراب باشد که باید خود اورلود هم تست گردد.

آیا می توان کولر گازی را از اورلود خارج کرد؟

معمولا اورلود کولر گازی به دلیل ساختار مکانیکی که دارد، در شرایط اضطرار واکنش نشان می دهد و اتصال را قطع می کند. طبیعتا در چنین حالتی وقتی کولر به حالت عادی باز گردد، اورلود ول کرده و مجددا دستگاه قادر به راه اندازی می باشد.

اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه همانگونه که توضیح داده شد، علتی باعث این مسئله می شود و نمی توان از کنار اورلود کولر گازی به راحتی گذشت. البته شاید برای یک بار نوسان جریان برق این اتفاق را رقم زده باشد که اگر اورلود تکرار نشد، جایی برای نگرانی نیست. اما اگر این اتفاق مجددا تکرار شد، حتما باید یک متخصص تعمیر کولر گازی مشورت نمایید. اورلود را نمی توان از کولرگازی خارج نمود، اگر این اتفاق بیفتد، باعث سوختن و خراب شدن کمپرسور کولر گازی می شود.

نحوه رفع اورلود کولر گازی

رفع اورلود کولر گازی

در صورتی که به هنگام انجام تست های اولیه مشخص شد که کولرگازی شما دچار وضعیت اورلود شده است، باید هرچه سریع تر برای رفع اورلود اسپیلت کاری انجام دهید. در این شرایط اولین اقدام این است که دلایل اورلود کمپرسور کولر گازی را شناسایی نمایید. اگر ایراد از موتور یا کمپرسور دستگاه باشد، عیب یابی و تعمیرات کمپرسور در اولویت قرار خواهد گرفت. چنانچه کندانسور دچار مشکل شده باشد، با ترمیم یا تعمیر این بخش می توانید مشکل دستگاه خود را برطرف نمایید.

به طور گلی جهت جلوگیری از از تاثیرات نامناسب ناشی از نوسانات برق، بهتر است همواره برای روشن کردن کولرگازی خود از محافظی باکیفیت و مطمئن استفاده نمایید. از آنجایی که قطعات اسپیلت از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند، برای رفع هرگونه مشکل نظیر رله اورلود کولر گازی بهتر است از تعمیرکاران مجرب در این زمینه کمک بگیرید. تعمیرکاران متخصص با حضور در محل، ضمن بررسی و عیب یابی علت اورلود دستگاه، مشکل دستگاه شما را به بهترین شکل برطرف خواهند کرد.

تعویض اورلود کولر گازی

همانطور که در بخش بالا نیز اشاره کردیم، رله اورلود یکی از مهترین قطعات کولرگازی است که اگر بنا به هر دلیلی کارکرد درستی نداشته باشد، دستگاه نیز به خوبی کار نخواهد کرد. همچنین بهتر است بدانید که بروز هرگونه خرابی در اورلود می تواند منجر به از کار افتادن کمپرسور و خاموش شدن آن گردد. در چینین مواقعی اگر رله اورلود کولر گازی دچار ایراد شده باشد، باید اقدام به تعویض آن نمایید. البته باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که تعویض اورلود اسپیلت به دلیل تخصص بالای این امر باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. از این رو چنانچه پس از بررسی اورلود متوجه شدید که ایراد از این بخش است، بهتر است از تعمیرکار متخصص بخواهید تا این قطعه را با یک قطعه نو جایگزین نماید.

قیمت اورلود کولر گازی

ممکن است شما نیز پس از یافتن دلیل اورلود کولر گازی به دنبال تعویض این قطعه و قیمت اورلود اسپیلت باشید. در زمینه بررسی هزینه اورلود لازم است بدانید که این هزینه با توجه به برند و مدل دستگاه شما تعیین خواهد شد. معمولا تکنسین متخصص پس از یافتن علت بروز این مشکل، هزینه تعویض این قطعه را برای شما مشخص خواهد کرد. به عنوان مثال ممکن است مشکل اورلود به دلیل بروز گرفتگی باشد که با رفع گرفتگی و سرویس دستگاه مشکل رفع خواهد شد و نیازی به تعویض این قطعه نمی باشد. اما اگر به دنبال خرید اورلود کولر گازی هستید، می توانید با کارشناسان متخصص آی پی امداد در واحد فروش قطعات کولرگازی تماس حاصل نموده و قطعه مورد نظر خود را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

نتیجه گیری از مقاله اورلود توسط تعمیرکار کولرگازی آی پی امداد

در این مقاله به بررسی تمامی نکات مهم در زمینه علت اورلود کولر گازی پرداختیم. به نتیجه گیری مقاله اورلود اسپیلت توسط تعمیرکار کولرگازی آی پی امداد در ادامه توجه نمایید:

  • اورلود قطعه ای در کمپرسور کولرگازی است که دارای فیوز حرارتی می باشد.
  • فیوز حرارتی که در اورلود قرار دارد، کار آن ضمانت سلامت کمپرسور است.
  • زمانی که فشار زیادی به کمپرسور وارد می شود، اورلود فررمان قطع کردن موتور را صادر می کند.
  • اگر بدنه کمپرسور بیش از حد گرم شده باشد، کمپرسور مجدد اورلود می کند.
  • اگر همچنان بدنه کمپرسور بیش از حد داغ بود، لازم است که اورلود باید تعویض شود.
  • در صورتی که شیربرقی و لوله مویی بدنه بیش از حد کیپ باشد، کمپرسور اورلود می کند.

تعویض یا تعمیر اورلود یک تخصص کاملا حرفه ای تعمیرکار است. برای این کار تعمیرکار متخصص آی پی امداد ابتدا دلیل اورلود را مشخص و برطرف می کند و سپس به سراغ تعمیر و تعویض این قطعه می پردازد به همین منظور انتخاب تعمیرکار اسپیلت اهمیت زیادی دارد. تکنسین های متخصص آی پی امداد می توانند به شما در زمینه کمک نموده و کار تعمیر کولرگازی شما را در کوتاه ترین زمان انجام دهند.

4.2/5 - (9 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

124 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • علی 23 خرداد 1400

    سلام. کولر 1200وست پونت دارم. لوله نازک حسن شستشو شکست وگاز خارج شد. تعمیرکار بعد تعویض لوله وگازگیری کولر کمتر از 10 دقیقه کار کرد وکمپرسورش خاموش شد ولی فن روشن موند. تعمیرکار گاز کم کرد. ولی بعد یک روز که روشن کردیم کمپرسور روشن شد ولی ظهر باز کمپرسور از کار افتاد. ممنون اگه دلیل بگید. وبگید اشکال چیه. قبل از لوله شکستن مشکلی نداشت. ممنون بابت وقتی که میزارید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 خرداد 1400

      سلام، وقتیکه لوله مویی تعویض میشود، باید دقیقا به همان اندازه قبلی و درست باشد. گاز هم چک نمایید تا اندازه باشد. برای مشکل نوسان برق هم یک خازن هارداستارتر اضافه نمایید و دستگاه را کامل شستشو دهید.

      پاسخ دادن
      • علی چراغی 25 خرداد 1400

        سلام. وقت بخیر. منظورم از لوله نازک اونیه که گاز بسمت پنل داخل میفرسته هست. تعمیرکار هر 2تا لوله جدید گزاشت. ولی دفعه اول بعد 10 دقیقه کمپرسور خاموش شد. فردا تعمیر کار امد تقریبا 10ثانیه شیر فشار داد و از گاز خالی کرد. کولر روشن شد ولی غردا ظهر دوباره کمپرسور اف شد. شب که روشن کردم. پنل جلو فقط لوله های وسط سرد بود. لوله نازک که از مو تور میاد سمت پنل سرد سرد بود. میشه راهنمایی کنید چرا ظهر کمپرسور خاموش میشه وتمام لوله های پنل داخلی سرد نمیشن.؟ تشکر فراوان بابت وقتی که میزارید.

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 25 خرداد 1400

          سلام، گاز کم تزریق شده. شارژگاز باید طبق اصول و ترازوی دیجیتالی باشد.

          پاسخ دادن
  • علی رضا شهرکی 19 اردیبهشت 1400

    مهره اسپلیت عرضه شده بود بعد از تعویض مهره گاززدم موتور اورلود میکنه وفشارو امپربه مرور میره بالادرضمن خازن، برق، کندانسورولوله مویی چک شده بازم مشکل رفع نشدکمپرسورروهم تعویض کردم بازم اورلودمیکنه وفشاروامپر میره بالا میشه راهنمایی کنیدمشکل ازکجاست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 اردیبهشت 1400

      سلام، دقت نمایید تا لوله خمیدگی نداشته باشد

      پاسخ دادن
      • خوزستان 30 مرداد 1400

        با عرض سلام کولر اسپلیت ۱۲ هزار بنده t1 هست ولی منطقه ما گرم و خشک است و تی ۳ باید باشد آیا میشه اونو به تی ۳ تبدیل کرد وسایلی کم یا زیاد کرد ممنون از همراهیتون

        پاسخ دادن
  • مهیمنی 08 اردیبهشت 1400

    سلام وقت بخیر کولر تی سی ال ۳۲۰۰۰ دارم خازنش مشکل داشت تعویض کردم سوکت سر موتور هم ذوب شده بود تعویض کردم الان روشن میکنم فن کار میکنه رو موتور نمیره و موتور داغ میکنه گمونم اورلود کرده راه حل چیه سپاس

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 اردیبهشت 1400

      سلام، یک خازن هارداستارتر اضافه نمایید و رله اورلود را چک نمایید و در صورت خرابی تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • محسن 03 فروردین 1400

    سلام من درآبادان هستم تعمیرکاران خوبی نداریم می خواستم سوالی داشته باشم کولر12هزارسوپرجنرال مدل 1206دارم که سه فصل برام کارکرده ولی پارسال زیال اوردلودمی کنه هنوزاتاق 12متری سردنشده کمپرسورازکارمی افته چندتعمیکارآوردم ولی هنوزعیب کولررانمی دانندلطفا راهنمایم کنیدباتشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 فروردین 1400

      سلام، رله اورلود و خازن چک شود و در صورت خرابی تعویض نمایید و سپس کندانسور و اواپراتور را شستشو دهید و در نهایت چک نمایید تا مدار گاز کیپ نکرده باشد.

      پاسخ دادن
      • یوسف 01 خرداد 1400

        سلام منم مشکل این آقای آبادانی رو دارم این اراییم که گفتیم انجام دادم بازم اور لود میکنه

        پاسخ دادن
  • امیر 16 مهر 1399

    با سلام من کومپرسور کندانسور را کاملا جدا کردم وبا خازن خودش مستقیم به برق میزنم بعد از لحظه کوتاه خاموش میشود حتی به سرعت نامی هم نمیرسد ممکنه خود اورلود خراب باشه اگه این باشه چجوری باید عوضبشه .ممنون از سایت خوبتون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 مهر 1399

      سلام، رله اورلود به مانند سوکت در همان دریچه ای است که کمپرسور تعبیه شده و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • B 13 شهریور 1399

    سلام دلیل یخ زدگی لوله بزرگ چی میتونه باشه کولر ۳۰ هزار اوجنرال

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 شهریور 1399

      با سلام، شارژ و گاز را بررسی نمایید.

      پاسخ دادن
  • P 02 شهریور 1399

    سلام یک کولر ۳۰ هزار هایسنس هست که کمپرسور روی ۲۶ درجه off نمیکنه و اول لوله بزرگ یخ میزنه و بعد لوله کوچک

    پاسخ دادن
  • P 31 مرداد 1399

    سلام یه کولر ۳۰ هزار اوجنرال دو تیکه هست خیلی خوب کار میکنه *فقط ساعت ۱ یا ۲ شب *شروع میکنه به oof/onکردن سرویس هم شده

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 01 شهریور 1399

      با سلام؛جهت عیب یابی کولر گازی اوجنرال خود سنسور و برد رالکترونیکی را بررسی نمایید.

      پاسخ دادن
  • امین 17 مرداد 1399

    سلام کولر گازی من مدل کونکا ۲۴هزار هست مدتی پیش سر ظهر دیدم صدا میاد موتور تکون های شدید میخورد و تا خاموش کنم قیوز برق پرید تعمیر کار اومد خازن رو عوض کرد ولی باز فیوز پرید بعد گفت موتور سوخته واقعا موتور سوخته؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 مرداد 1399

      با سلام، هنگامی فیوز بپرد، باعث سوختن موتور کولرگازی کونکا میشود. احتمالا موتور کولرگازی شما دچار مشکل شده و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
      • faeznabibakhsh 14 مرداد 1400

        قربان سلام..بنده کولر هیتاچی ۱۲ هزار دارم..موقعی که روشن میکنم ، کمپرسور یا همون موتور شروع به کار میکنه بعد از ۵ الی ۱۰ دقیقه موتور دیگه سرما تولید نمیکنه...فن کمپرسور کار میکنه ولی دیگه سرما تولید نمیکنه..پنل داخلی روشنه کار میکنه..موتور هم روشنه..فقط سرعت فن اروم میشه و میچرخه .باید خاموش کنم ۱ یا ۲ ساعت بعد روشن کنم . دوباره ۱۰ دقیقه کار میکنه باز همین داستان..ممنون میشم اگر حد در امکان سریع راهنمایییم کنید...تشکر

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 15 مرداد 1400

          سلام، خازن اضافه نمایید

          پاسخ دادن
  • محمد رضا 09 مرداد 1399

    سلام من کولر 12 هزار سوپر جنرال مدل t1206 خریدم حدود یک ماه چند هفته خوب کار کرد الان یک هفته است طهرها از ساعت 12 تا 8 عصر کولر اور لود میکرد و شب ها عالی بود، ولی بعد از یک هفته الان شب ها جواب نمیده، البنه بگم من اهواز هستم و تو ایت هفته گرما در حودود 47 تا 50 درجه بوده

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 مرداد 1399

      با سلام، کندانسور و اواپراتور را کامل تمیز نمایید. اگر در ساعات اوج مصرف موتور روشن نمیشود و فن تنها به کار می افتد، یک خازن هارد استارتر به مدار اضافه نمایید.

      پاسخ دادن
      • حسن 21 مرداد 1400

        سلام ربطی به خان نداره، این تایپ کولر اورلود می‌کنه

        پاسخ دادن
    • احمد 17 مرداد 1399

      سلام من کولر اسپلیت تراست 48000 دارم آنرا پارسال باز کردیم و امسال جای دیگر نصب کردیم الان بعد از سرویس و گاز گیری هر دم به فاصله حدود دو دقیقه کار میکنه و حدود پنج دقیقه موتور خاموش می شود و تو صفحه آن P7 می نویسد ظاهرا این ارور مربوط به گرم شدن موتور می باشد ضمن اینکه فن روشن می ماند لطفا راهنمایی کنید که علت گرم شدن موتور چیه؟ ممنون از لطفتون

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 19 مرداد 1399

        با سلام، کندانسور و اواپراتور کولر گازی اسپیلت را کامل سرویس و شستشو نمایید. سپس خازن مدار را بررسی نمایید. اگر خازن سالم است یک خازن هارد استارتر به مدار اضافه نمایید تا در هنگامم استارت زدن به خازن اصلی کمک نماید. همچنین شارژ و گاز را نیز بررسی کنید.

        پاسخ دادن
    • محمد 25 مرداد 1400

      سلام عایق نمدی دور کمپرسور رو در بیار، یه دریچه تهویه هوا هم واسه کمپرسور درست کن.

      پاسخ دادن
  • رضا 08 مرداد 1399

    سلام خسته نباشید..کولر 32 ال جی آلان سه سال خریدم تازگیا ظهرها ساعت 12الی8 شب باد گرم میده موتور کار نمیکنه ولی شب ها ساعت 10 به بعد تا صبح ساعت 10خوب کار میکنه .. هیچ مشکلی نداره میشه راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 مرداد 1399

      با سلام، در زمان اوج بار مصرف برق این اتفاق برای اکثر کولر های گازی رخ میدهد. کندانسور و اواپراتور کولرگازی خود را کاملا تمیز نمایید. موتور کولرگازی شما مشکلی ندارد پس به بررسی شارژ و گاز نیازی نیست. برای قوی تر شدن موتور پیشنهاد میکنیم یک خازن هارد استارتر به مدار کولر گازی الجی خود اضافه نمایید تا در اوج مصرف برق به کمک خازن اصلی آمده و موتور را روشن کند.

      پاسخ دادن
  • امیر 16 تیر 1399

    سلام وقت بخیر کولر ۱۲هزار سوپرجنرال خریدم بعد از نصب ب مدت ی ماه کار میکرد البته هوا هنوز گرم نشده بود بعد از اون اورلود میکنه و کمپرسور تو‌مدار نمیاد و باید چند ساعتی خاموش کنم و دوباره روشن کنم و اونم مجدا بعد از ۲۰دقیقه اورلود میکنه خازن رو عوض کردم اوکی نشد البته بعضی شب ها تا صبح کار میکنه و مشکلی نداره اما صبح مجدا اورلود میکنه لطفا راهنمایی کنید چکاری انجام بدم برا رفع مشکل ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 تیر 1399

      سلام، یک خازن هارداستارتر اضافه شود نه اینکه تعویض کنید، در زمان روز مصرف برق زیاد میباشد

      پاسخ دادن
      • محمد 09 مرداد 1399

        من همین مشکل دارم با همین مدل مدلر تو اهواز هستم اون خازن نصب کردم مشکل حل نسد کولر منم فقط دو هفته کار کرد و ابن طوری شده، الان تو اوج گرما امپر کمپرسر میگریم حدود 10 است

        پاسخ دادن
  • رحیم مص 29 خرداد 1399

    سلام خدا قوت موتور کولر گازی ۳۰هزارم سوخت دوتیکه موتور جدید نصب کرد در حین گاز گیری خاموش شد امپر تا ۴۵ میره موتور روشن نمیشه بدنه موتور هم بعد از ۳ ساعت هنوز داغه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 خرداد 1399

      سلام، بیش از حد گاز تزریق شده، موتور زیر بار میماند. مدار هم بررسی نمایید تا گرفتگی نداشته باشد.

      پاسخ دادن
      • بصیر 30 تیر 1400

        سلام استاد کولر ۱۲ هزار سوپر جنرال دارم که از برج ۱۲ تا اولای برج ۴ در گرمای خوزستان به خوبی کار میکرد و الان تقریبا ۲۰ روزه روشن که میکنم خنک و بعد ۱۰ دقیقه روی حالت فن قرار میگیره و بعد یه ربع دوباره تو سرویس و دوباره فن... متخصص اوردم چک کرد گفت هیچ مشکلی نداره به دلیل بزرگی فضا هست کولر تحت فشاره...نظر شما چیه

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 30 تیر 1400

          سلام، کمپرسور تو مدار نمیره یه خازن هارداستارتر اضافه کنید

          پاسخ دادن
  • hashem 19 خرداد 1399

    سلام کولر 120000پاور جنرال دارم وقتی کولر را روشن میکنم چند دقیقه کار می‌کنه و بعد کمپرسور به مدت یکساعت کار نمیکنه دوباره کار می‌کنه خازن را عوض کردم تغییر نکرد خازن اضافه گذاشتم باز هم فرقی نکرد دلیلش چی می‌تونه باشه با تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 20 خرداد 1399

      سلام، شیربرقی چهارطرفه را بررسی نمایید و سپس کندانسور و اواپراتور را کاملا تمیز نمایید.

      پاسخ دادن
  • موسوی 31 اردیبهشت 1399

    با سلام ،اسپیلت ما دیشب صفحه نمایشگرش که درجه رو نشون میداد برقش انگار قطع ووصل بشه روشن وخاموش میشد وبوق میزد وبعد کولر خاموش شد گفتیم شاید محافظ خراب شده کشیدیم از محافظ ودوشاخرو مستقیم به برق وصل کردبم وکار کرد والان بعد از ۵ ساعت کار کردن همون مشکل پیش اومد علت چیه ؟لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 اردیبهشت 1399

      سلام ، فیوز را قطع و وصل کنید و اگر مشکل حل نشد ، برد پنل چک شود

      پاسخ دادن
  • محمد 19 فروردین 1399

    سلام وقت بخیر .برای اب بندی بین اتصالات لوله مسی ماده ای وجود داره و امکانش هست؟ما بین قسمت لاله شده و محل قرار گیرش .سپاس

    پاسخ دادن
  • حسن محمدی 05 اسفند 1398

    سلام اینکه وقت میگذارید و پاسخ میدهید از شما تشکر میکنم کولر اجنرال ۳۶هزار اسپلیت دارم بعداز دوسال خاموش بودن موتور با شوکر استارت کرد وبعد استارت مبرد جریان پیدا نمی کند ولی کمپرسور کارمیکند درجه مانومتر چه خاموش و چه روشن بودن کمپرسور ثابت است

    پاسخ دادن
    • آی.پی امداد 06 اسفند 1398

      سلام دوست عزیز ، کندانسور و اواپراتور را سرویس کامل نمایید و همچنین خازن هم چک شود

      پاسخ دادن
  • فر زاد رضایی 19 مهر 1398

    سلام.یه فن موتور گازی دارم.این فن دو دسته ی سه تایی سیم داره.اگه بخوام این فن را در حالت عادی روشن کنم کدام دوسیم را به برق بزنم.

    پاسخ دادن
  • غلامعلی 12 شهریور 1398

    سلام؛ کولر۳۰هزار KG بدون مشکل کار میکرد برا یک ساعت خاموش کردم ، حالا هر چه روشن میکنم بمدت ۴ ثانیه صدا موتور ضعیف میاد بعد برق قطع میشه، و دوباره همین تکرار میشه،موتور هم داغ میشه تعمیر کار یکی از خازن ها رو عوض کرد چون سوخته بود هیچ تغییری نکرد میگه موتور باید تعویض بشه، از اساتید میخوام راهنمایی کنن اگه هارد استارت نصب کنم امکان داره مشکلش حل بشه، پایه های برق کمپرسور چک کردم بهم ربط دارن و به بدنه ندارن، فیوز هم نمیپره از راهنمایی شما پیشاپیش متشکرم

    پاسخ دادن
    • مدیر 13 شهریور 1398

      سلام ، ابتدا خازن را تعویض نمایید و سپس یک خازن مکمل به آن خازن اضافه کنید .

      پاسخ دادن
  • ابوطالب حیدری 18 مرداد 1398

    سلام کولر اسپیلت شارپ دارم ارور h3 میزنه موتور کوچیکه مشکلش چیه‌؟ ممنون

    پاسخ دادن
1 2 3
اینستاگرام آی پی امداد