logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آموزش تنظیم کانال تلویزیون

آموزش تنظیم کانال تلویزیون
آموزش تنظیم کانال تلویزیون
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آموزش تنظیم کانال تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آیا شما نیز تا به حال با مشکل به هم خوردن تنظیمات کانال های تلویزیونی مواجه شده اید؟ آیا می دانید آموزش تنظیم کانال تلویزیون چگونه است؟ در برخی مواقع ممکن است تنظیمات کانال های تلویزیونی به طور اتفاقی به هم بخورد و در ترتیب آن ها مشکلی ایجاد شود. به هم خوردن ترتیب کانال های تلویزیون ممکن است برای افراد ناخوشایند باشد؛ زیرا نمی توانند به راحتی کانال مورد نظر خود را پیدا کنند. راهنمای تنظیمات کانال تلویزیون برای افرادی که تلویزیون خود را به تازگی خریداری کرده اند و کسانی که تنظیمات تلویزیون را به طور کلی تغییر داده اند، بسیار مناسب است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه کانال یابی تلویزیون تا انتهای محتوا همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره آموزش تنظیم کانال تلویزیون می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجازلوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

علت به هم خوردن تنظیمات کانال تلویزیون چیست؟

در صورتی که شما به تازگی تلویزیون را خریداری کرده اید، قطعاً کانال های تلویزیونی تنظیم نیستند و شما باید با توجه به سیگنال منطقه خود آن را تنظیم کنید. همچنین در مواقعی به طور ناگهانی تنظیمات کانال تلویزیون خراب شده و نیاز به تنظیم مجدد پیدا می کند. اما یکی از دلایلی که باعث به هم خوردن تنظیمات کانال تلویزیون می شود، جا به جایی تلویزیون است. با توجه به این اینکه سیگنال ها بر اساس منطقه جغرافیایی ممکن است تغییر کنند، جابجا کردن تلویزیون نیز باعث به هم خوردن تنظیمات کانال تلویزیون می شود. بنابراین اگر تلویزیون خود از منطقه ای به منطقه دیگر منتقل کنید، باید مجدداً تنظیم کانال تلویزیون را انجام دهید.

نحوه تنظیم کانال تلویزیون ال جی چگونه است؟

در اغلب موارد آموزش تنظیمات کانال تلویزیون ال جی در دفترچه راهنمای فارسی تلویزیون ال جی نوشته شده است. با این حال اگر قادر به یادگیری نحوه تنظیم کردن کانال تلویزیون نبوده اید، می توانید از طریق روش های زیر تنظیمات کانال یابی تلویزیون ال جی را انجام دهید. برای کانال یابی تلویزیون ال جی می توانید از دو راه اتوماتیک و دستی اقدام کنید. ترتیب کانال ها در روش اتوماتیک مطابق با ترتیب کانال ها در صدا و سیما است. برای تنظیم کانال تلویزیون به صورت اتوماتیک ابتدا دکمه منو را بزنید و سپس وارد setup یا program شوید.

نحوه تنظیم کانال تلویزیون ال جی

حال با انتخاب گزینه تنظیمات کانال خودکار، تنظیم کانال تلویزیون اتوماتیک را انجام دهید. برای تنظیم دستی کانال تلویزیون ال جی ممکن است نسبت به حالت اتوماتیک کمی سخت و طولانی باشد. برای تنظیم کانال تلویزیون به صورت دستی مانند قبل وارد گزینه منو، setup یا program شوید و گزینه تنظیم دستی را انتخاب کنید. تنها چیزی که در این مرحله نیاز دارید، کد مخصوص هر شبکه است که باید در بخش uhf وارد کنید و سپس گزینه add را انتخاب کنید. به این ترتیب تمام کانال ها را با توجه به ترتیب مورد نظر خود می توانید ردیف کنید.

نحوه تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ چگونه است؟

طریقه تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ به روش اتوماتیک به این شکل است که ابتدا باید وارد گزینه smarthub شوید. سپس منو را انتخاب کنید و گزینه Source Menu را انتخاب کنید و وارد Channel setting شوید و گزینه تنظیمات خودکار کانال تلویزیون را انتخاب کنید. معمولاً تنظیمات خودکار کانال تلویزیون با کلمه aute store نمایش داده می شود. اما اگر مایل به تنظیمات دستی کانال یابی تلویزیون سامسونگ هستید مانند مراحل قبل تنظیمات را انجام دهید و به جای کلمه oute store گزینه manual tuning را انتخاب کنید. حال با توجه به کد یا فرکانس کانال، کانال های مورد نظر خود را به تلویزیون سامسونگ اضافه کنید.

در صورتی که مطابق با مراحل بالا نتوانستید کانال یابی تلویزیون را انجام دهید، می توانید از دفترچه راهنمای تلویزیون سامسونگ استفاده کنید. معمولاً تنظیم کانال تلویزیون به صورت اتوماتیک و دستی به صورت کامل در دفترچه راهنمای فارسی تلویزیون سامسونگ آموزش داده شده است.

نتیجه گیری از آموزش تنظیم کانال تلویزیون

در این مطلب به آموزش تنظیم کانال تلویزیون پرداختیم. تنظیم کردن کانال های تلویزیونی کار نسبتاً ساده ای است که در اغلب اوقات می توان با کمی دقت و توجه آن را انجام داد. کافیست محتوای بالا را با دقت بخوانید تا بتوانید به راحتی کانال یابی تلویزیون خود را انجام دهید. در صورتی که با وجود خواندن این مطلب قادر به تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ و … نبودید، می توانید از پشتیبانی یا نمایندگی تعمیرات تلویزیون بخواهید تا روش تنظیم کانال تلویزیون را با دقت به شما آموزش دهد. همچنین می توانید از افراد متخصص در حوزه تعمیرات تلویزیون، درخواست کنید تا تنظیم کانال های تلویزیون سونی و … را انجام دهد.

5 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مینا 24 اسفند 1402

    سلام تلویزیون ما شهابه شبکه های ایرانیش یا همون دیجیتالش بهم خورده اصلا هیچی رو صفحه نمیاره فقط نوشته لطفا کانال ها را بازیابی کنین هرکاری میکنیم درست نمیشه لطفا اگه میدونین مشکل چیه راهنمایی کنین ممنون میشم

    پاسخ دادن
  • علیرضا رستگار 17 تیر 1402

    سلام، یه تلویزیون ال ای دی ۴۸ اینچ داریم و کانال یابی کردیم. اما کل کانال ها پریده. چیکار کینم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 تیر 1402

      درود، این مشکل می تواند به دلیل بروز مشکل در آنتن دهی تلویزیون، اختلال در سیگنال دهی یا کابل های ورودی تلویزیون باشد. شما می توانید به تنظیمات تلویزیون خود بروید و گزینه اسکن مجدد یا جستجوی کانال ها را انتخاب کنید.

      پاسخ دادن
  • محمدشیرجانی 02 آبان 1401

    من تلویزیون سینگل خریدم ولی کانال یابی میکنم کانالها به هم میخوره و ویرایش برنامه هاش امکان پذیر نیست هرچی هم سرچ میکنم توضیحی ندادن دفترچه ش هم توضیح کاملی نداده چکارکنم،☹️

    پاسخ دادن
  • امیر 27 مرداد 1401

    سلام اگر یکی از کانال های تلویزیون فلیپس را حذف کنیم آن را چگونه باید برگردانیم ؟

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد